Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

    Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
    1/100 е неприемлива икономия за дразненето, което получавам.
    За мен и 15/100 е неприемлива икономия за дразненето което получавам от съвременните коли, затова из града си движа с Ужаската.

    Освен това смятам че ако можеш да спестиш цял литър на сто гасейки двигателя в задръстванията, значи на тия 100км си преседял поне 2 часа в задръствания. Което пък идва да каже или че си тотално сбъркал персоналната концепция за транспорт, или си професионален шофьор на лека кола в който случай ще се съобразяваш с новостите в професията. 7-8 лева (колкото е въпросната икономия за ден градско) е значима част от надницата на един шофьор.

    За успокоение на всички ще кажа само че старт-стоп системата е глух еволюционен клон и няма да просъществува достатъчно време, за да я изчистят от детските болести.

    Коментар


    • #77
      От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

      Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
      Как се отразява на стартера, акумулатора, климатика, фаровете.....и др.
      Няма как да забележиш дали се отразява. За да откриеш разлика, трябва да вземеш два автомобила, един със и един без, да ги търкаляш двата заедно по едни и същи пътища, в едни и същи условия, 10 години, и след това да замериш у кой автомобил какво се е износило повече.


      Да кажем че стартерът ще живее 2г по-малко. Обаче, понеже на стартера липсва дата на която той изфирясва, няма как да забележиш че всъщност е живял по-малко от "нормалното", нали? Официалните данни са че износване има, но е пренебрежимо малко (от сорта, равностойно на 10 долара на година )


      Първоначално публикуван от Живко Костадинов Преглед на мнение
      Икономия едва ли,но ми е любопитно как са измерили че колата е с по-малко вредни емсии?
      основно има значение за държавни отчисления свързани с СО2 емисиите... Измерването е на хартия, 1час придвижване с непрекъснато включен двигател дава повече СО2 от 1час с включен минус 5минути с изключен двигател.


      Относно пестенето на гориво, примерно за Англия има проучване че средно един шофьор виси в задръстване 1г през живота си. Ако имаш старт-стоп система, значи за 40г шофьорстване си седял тази 1г с изключен двигател и си спестил едногодишно количество гориво. Да кажем 2000лв за 40г са спестени. Практическа полза - пестиш по 1лв всеки път като зареждаш гориво.

      Коментар


      • #78
        От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

        Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
        И моето скромно мнение. Карал съм 2 коли с такова нещо и на двете се научих да го изключвам преди да намеря как се пуска радиото.
        Като следствие - мнение за икономичност не мога да дам.
        Това казва достатъчно за опита ти със системата

        Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
        Вярвам ти, въпреки че не мога да си представя да си карал достъчно при равни други условия с включена и изключена система. Както и да е - 1/100 е неприемлива икономия за дразненето, което получавам.
        Както посочих имам над 100 000 км. с тази система.. достатъчно за да тествам работата и най-различни условия и ситуации от които да мога да преценя как работи и ползите от нея.. Всъщност дразненето се превръща в основна критика към тази система .. което е емоционален аргумент.. а не рационален

        А аз не мога да си представя друг режим, в който да има някакъв ефект. При движение в разтоварен градски трафик икономията би била пренебрежима, а в извънградско абсолютно нулева.
        Не искам да засягам представите ти, но нормалното градско движение е свързано с много спирания по светофари без да свързано с кратки чести предвижвания напред.. това е ежедневна ситуация в градско движение.. За около 20 км. в дневен трафик в София имаш не по-малко от 10 мин. престой при който автомобилът е в покой.. Това е сериозна икономия на гориво ..

        С най-значим ефект са хибридите, но тук може да отплеснем в грешна посока цялата дискусия.
        И това твърдение не е вярно .. Продажбите на хибриди в световен план представляват едва 3 - 3.5 % от всички автомобили. Огромна част от новите автомобили се предлагат с тази система. Новите дизелови автомобили по разход са сравними и дори по-икономични от хибридите. Като цяло в глобален аспект икономията от тази система е значително по-голяма от реализацията на хибридни автомобили..

        Има и друг важен момент който трябва да отбележи. Всички автомобилни компании плащат еко такси / нарастващи с годините/ на база на изхвърляните от произвежданите от тях автомобили вредни емисии. Това са колосални суми / десетки милиарди USD / EUR за цялата автомобилна индустрия. Всяка икономия в разхода на гориво води до значими икономии в разходите на автомобилните компании. Допълнителната стойност на старт / стоп системата е пренебрежимо малка в сравнение с икономиите от еко такси които се правят..

        Всъщност добре е да имаме по-отговорно обществено съзнание а не да измерваме всички новости през призмата на личните си емоции. Икономиите на гориво, намаляването на вредни емисии и съответно на икономията на финансови средства от въвеждането на тези системи в автомобилите е огромна в световен план вкл. и за отделните държави. Считам че е обществено отговорно всеки отделен гражданин да подкрепя подобни иновации които водят до огромни обществени ползи .. това говори и за зрелостта на всяка нация!

        Коментар


        • #79
          От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          Приказката за брадата и гребена винаги е била актуална!
          Да при положение че мога да избирам със или без тази система още при покупката на колата . Не вариант в който да я изключа а въобще да я няма .
          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

          Коментар


          • #80
            От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

            Добре е посочено, че спестява 1/100, обаче на фона на колко общо? Щото 1 литър на фона на 5 си е ГОЛЯМА икономия. 1 литър на фона ан 15 обаче си е в рамките на статистическата грешка...
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #81
              От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

              Първоначално публикуван от Superchief Преглед на мнение
              Това казва достатъчно за опита ти със системата

              Както посочих имам над 100 000 км. с тази система.. достатъчно за да тествам работата и най-различни условия и ситуации от които да мога да преценя как работи и ползите от нея.. Всъщност дразненето се превръща в основна критика към тази система .. което е емоционален аргумент.. а не рационален
              Не е така. Дразненето и дискомфорта на шофьора са опасни явления. Намаляват концентрацията и увеличават умората.

              Не искам да засягам представите ти, но нормалното градско движение е свързано с много спирания по светофари без да свързано с кратки чести предвижвания напред.. това е ежедневна ситуация в градско движение.. За около 20 км. в дневен трафик в София имаш не по-малко от 10 мин. престой при който автомобилът е в покой.. Това е сериозна икономия на гориво ..
              Пак опряхме до бакалските сметки:

              Приемаме съвременен автомобил среден клас с много добър разход в града от 8/100 и приличен разход на място от 0,7 л/час (разтоварен алтернатор и изключен климатик - иначе системата няма да работи). Минаваме 20 км. Разход 1,6 литра. 10 минути престой са 10/60*0,7 = 0,117л. * 2.12 = 0,25 лева дневна икономия. Минаваме 200 км градско /дневно - икономия 2,50 лв. Минаваме 400 км............. стига глупости.

              Нека не ти звучи парвенюшко, но няма начин да караш каквато и да е кола всеки ден и 25 ст./дневно да са сериозна икономия.



              И това твърдение не е вярно .. Продажбите на хибриди в световен план представляват едва 3 - 3.5 % от всички автомобили. Огромна част от новите автомобили се предлагат с тази система. Новите дизелови автомобили по разход са сравними и дори по-икономични от хибридите. Като цяло в глобален аспект икономията от тази система е значително по-голяма от реализацията на хибридни автомобили..

              Има и друг важен момент който трябва да отбележи. Всички автомобилни компании плащат еко такси / нарастващи с годините/ на база на изхвърляните от произвежданите от тях автомобили вредни емисии. Това са колосални суми / десетки милиарди USD / EUR за цялата автомобилна индустрия. Всяка икономия в разхода на гориво води до значими икономии в разходите на автомобилните компании. Допълнителната стойност на старт / стоп системата е пренебрежимо малка в сравнение с икономиите от еко такси които се правят..
              Това, признавам, е напълно нова информаиция за мен. Може ли линк към регулацията, определяща облагането на производителите?

              Всъщност добре е да имаме по-отговорно обществено съзнание а не да измерваме всички новости през призмата на личните си емоции. Икономиите на гориво, намаляването на вредни емисии и съответно на икономията на финансови средства от въвеждането на тези системи в автомобилите е огромна в световен план вкл. и за отделните държави. Считам че е обществено отговорно всеки отделен гражданин да подкрепя подобни иновации които водят до огромни обществени ползи .. това говори и за зрелостта на всяка нация!
              Всъщност е добре да имаме по-критично обществено съзнание и да не измерваме всички новости през призмата на ПР-а и рекламата. Също считам, че е обществено отговорно за всеки отделен гражданин критично да оцени всяка предложена иновация, особено след като я е е изпробвал.

              Коментар


              • #82
                От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                Според моето скромно мнение, Старт - Стоп системата е най-удачна за момента, само за изцяло електрическите автомобили, просто се изключва ел. двигателя без никакви последици за разлика от бензиновите агрегати, според мен тази система за бензиновите агрегати все още е един вид тест, не е достатъчно ефективна и нямат все още наистина задоволителен откъм компромисни решения реална икономия на гориво, без да е за сметка на съответните агрегати и ускорената им амортизация... Изобщо в случая, икономията на гориво е свързан с толкова много фактори, че си е направо цяла наука...

                Коментар


                • #83
                  От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                  Първоначално публикуван от Павел Василев Преглед на мнение
                  Според моето скромно мнение, Старт - Стоп системата е най-удачна за момента, само за изцяло електрическите автомобили.....
                  Ти сериозно ли?

                  Коментар


                  • #84
                    От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                    Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                    Ти сериозно ли?
                    Мисълта ми е, че Старт - Стоп системата засега за производителите на автомобили, си е все още един вид тест за бензиновите агрегати, колкото до електрическите то се подразбира...

                    Коментар


                    • #85
                      От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                      Хибридите имат полза от нея, че първоначално стартират с електро двигателя и в движение палят ДВГ. А каква е разликата м/у хибриден автомобил и "пълен хибрид"? Да не би да има "слаб"?
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #86
                        От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                        Хибридите имат полза от нея, че първоначално стартират с електро двигателя и в движение палят ДВГ. А каква е разликата м/у хибриден автомобил и "пълен хибрид"? Да не би да има "слаб"?
                        Няма разлика, хибрида си е хибрид, има разлика между автомобил само и единствено с ел. мотор, разчитащ основно на батерията си за движение, и хибрид съответно - ел. мотор и бензинов двигател, като двата агрегата са в симбиоза, там Старт - Стоп системата има полза, съгласен съм с вас.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                          определено има разлика между хибрид с трансмисия и пълния хибрид

                          Коментар


                          • #88
                            От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                            Да се изходя и аз по темата.
                            От две години карам LR Freelander 2 2.2 td4 и VW Golf 6 1.6 tdi, като съм минал и с двата автомобила приблизително едно и също разстояние и по един и същ начин. Фрилендъра има старт- стоп система, голфа-няма. Спокойно мога да кажа, че разхода на двата е приблизително еднакъв в градски условия (на голфа е 9,0/100км а на фрилендъра е 9,2/100км) което за мен означава, че тази система дава достатъчно икономия на гориво и има смисъл да бъде използвана. Все пак да се сравнява разхода на два толкова различни автомобила( голфа тежи 1,2 тона и има 90кс, а фрилендъра тежи 2тона и има 150кс) спорд мен е достатъчно показателно.
                            За тези, които се дразнят от системата е поставен бутон за изключване, така че не виждам особена драма.
                            По отношение на износването на агрегатите не мога да дам мнение, защото и двата автомобила са все още достатъчно нови. Но пък кой уважаващ себе си производител на автомобили поставя в колите си вечни части. Все пак оборотите бизнеса с резервни части са съпоставими с тези от продажбата на нови коли.
                            Последно редактирано от babuka; 04-09-15, 07:16. Причина: добавка
                            Land Rover FREELANDER 2 td4 S 2013г. Facelift
                            0886030780

                            Коментар


                            • #89
                              От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                              @babuka, сега ако споменеш и конските сили, нютон/метрите, килограмите и евентуално предавателните числа на трансмисиите на Фрий-то и на Голф-ито, предполагам сам ще се сетиш, че сравняването на два, толкова различни автомобила, не само че не е показателно, а е даже неуместно.
                              По едно време аз карах CR-V 2.0 литра бензин, автоматик, 128 коня, а съпругата ми Civic 1.6 литра бензин, автоматик, къде 115 коня. Та и тия двете горяха почти еднакво, около 10/100 смесен цикъл. Ама тва единствено потвърждава приказката на Мечо Пух - "Колкото повече, толкова повече!" (в случая коне и нютони)

                              edit:
                              OПпа, докато публикувам, ти си редактирал, и си вкарал точно това, което исках.
                              Последно редактирано от krasi-mir; 04-09-15, 08:00.
                              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                              Коментар


                              • #90
                                От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                                Съжалявам, нещо ми се дублира поста.
                                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                                Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X