Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    А това за спиране набуталото малко преди ГМТ
    А при хибридите този проблем отпада - тръгва на електро...

    Коментар


    • #17
      От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

      То при електрозадвижване мотора така и така си спира, няма как. Това за електромотора де, нали в града се кара на ток.
      Което уж било много еко, ама забравят за ефекта от електроцентралите които произвеждат тока за зареждането на акумулаторите на "еко"колите с електромотори.
      Няма спор, че в града замърсяването е много по-малко, но природата не е само в градовете.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #18
        От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Никаква екстра не е. Пълна глупост е, но нали модата е всичко да е еко насочено- това се рекламира като поредния еко писък. И народът (не нашия, но те всички са еднакви) е подвластен на модерното блеене, и се диви на всичко което е "еко", и купува ли купува, мислейки,че прави някаква голяма добрина на планетата като гаси мотора на светофарите или в задръстванията.
        А същото това стадо изобщо не си дава сметка, че режимът на стартиране на двигателя харчи доста повече гориво от нормалната му работа на празен ход. Ама нали е модерното еко, и айдеее...

        А това за спиране набуталото малко преди ГМТ е поредната стръв за лапнишарани. Малко преди ГМТ налягането в цилиндъра е от порядъка на 8-10 бара. При добре смазан и топъл двигател коя ще е тази сила която ще удържи буталото да не се върне обратно под натиска на налягането в цилиндъра?
        А и да има някаква спирачка-колко ще са плътни тези сегменти и бутала, та да удържат налягането непроменено няколко минути, и да се чака само една искра?..

        Модерен свят, всичко хубаво и приятно, ама се движим в грешна посока, да знаете.
        Кольо, веднъж в живота ми се е случвало, но се е.
        Преди доста години имах една Ява 250 от 1958г.
        Спирам един ден пред нас, гася, вдигам на степенка и се запътвам към входа. Отварям входната врата, сещам се нещо и се връщам. Свалям мотора, завъртам ключа и...запали(няма стартер, разбира се). Явно буталото е останало малко СЛЕД ГМТ, горивната камера пълна със смес и искрата при даването на контакт са запалили двигателя. Но все пак беше минала поне една минута
        Та кво ще му е на съвременен двигател с емнайсе компютъра да си гаси и пали където си иска. Не знам къде спират буталата, но малко след ГМТ спокойно може да си седи.

        Коментар


        • #19
          От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
          Н.....
          А това за спиране набуталото малко преди ГМТ е поредната стръв за лапнишарани. Малко преди ГМТ налягането в цилиндъра е от порядъка на 8-10 бара. При добре смазан и топъл двигател коя ще е тази сила която ще удържи буталото да не се върне обратно под натиска на налягането в цилиндъра?
          А и да има някаква спирачка-колко ще са плътни тези сегменти и бутала, та да удържат налягането непроменено няколко минути, и да се чака само една искра?..
          Май не си прочел добре... Коляновия вал спира малко след ГМТ -когато започва 'разреждането' на цилиндъра, извършващ работния ход (но без да е впръскано гориво), и в същото време започва сгъстяването на новата порция въздух в следващия по ред цилиндър....
          Да, налягането няма да остане в цилиндъра....
          Какъв е ефекта ако в затворен въздушен обем със свеж въздух без някакво допълнително налягане впръскаш гориво и го запалиш?
          Би ли завъртяло коляновия вал на четвърт оборот?
          И какво става ако след завъртането с четвърт оборот следващото бутало, достигнало ГМТ вече е сгъстило въздуха, впръскано му е горивото и е запалена искрата?
          Добави към това лека помощ от страна на стартера (за гарантиране на запалването) и не виждам нищо фантастично...
          http://www.mazda.de/videos/technolog...system_i-stop/
          Последно редактирано от slowtraveler; 03-08-15, 22:24.
          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

          Коментар


          • #20
            От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Ако изобщо го усещаш значи нещо не е в ред.
            Ясене, но Фордо си го усещаш, че върти. Доста по малко отколкото при нормално палене, ама си се усеща.
            Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

            Коментар


            • #21
              От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

              Карал съм таково в Швеция зимата. Подаваш си газ, прекюфка и пали. Примерно 1 оборот. Няква койота под наем.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #22
                От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

                Преди време смятах грубо, от любопитство като колко да е икономията от гасенето по светофарите. Един колега ме возИ известно време - и гасеше дизеларката на всеки светофар. По груби сметки - около 750 милилитра на час - горе долу към три стотинки на минута. Десет - петнайсет светофара на един среден маршрут - 30 - 50 стотинки. Зависи какво и колко градско караш. Има някаква полза, ма в нашите условия не е велика икономия, на фона на всичко останало.

                Коментар


                • #23
                  От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

                  Мога да споделя за системата на Ауди. Карам с такава система от 2010, различни модели и съм минал около 250000 км. По принцип наистина пести гориво до около 1л/100км. Системата работи ако са изпълнени едновременно няколко условия:
                  - само ако акумулатора е достатъчно зареден т.е. ако са включени фаровете и колата прецени че ако изключи двигателя зарада на акумулатора ще падне под някакво ниво не гаси.
                  - само при достигната работна температура на двигателя.
                  - само при достигната зададената температура на охлаждане или отопление от климатика в купето. т.е. ако нагласената темп. от 23 град. е достигната двигателя ще угасне като спреш и ще запали ако намалиш още градусите на климатика.

                  Тези логики малко могат да те стреснат в началото защото колата може да изгасне и да запали когато тя реши, а не когато искаш да тръгваш. Например вечер, запалени фарове и по дълго чакане на светофар. Фаровете изтощават малко акумулатора и колата решава да запали докато още може

                  Друго неудобство е, че гаси моментално щом спреш. Ако си на нерегулирано кръстовище и искаш да се включиш в движението бързо това гаснене и палене малко или много те забавят и не успяваш да минеш.

                  По принцип тези коли са с усилени стартери и акумулатори за повече цикли, но все пак за по-стари коли не знам как ще е. Сегашната ми е на 4г и 130000 км и няма абсолютно никакви проблеми - засега ... ама последните 2 год първото нещо като запаля е да изключа системата В нашия трафик е много дразнещо това гаснене.

                  А иначе е еко ... верно си е ... и е модерно ... и е добре забравеното старо ... още от Пасат 1985-а
                  ... to be continued

                  Коментар


                  • #24
                    От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

                    Гасим ДВГ.буталото е малко след ГМТ. след 40-50секунди компресията от11 е паднала -на три примерно- впръсква се гориво и се подава искра и КВ започва да се върти и стартера само мъничко помага -3-4секунуи- ама колко енергия поглъща тая спирачка да държи КВ в нужната позиция и тия3-4секунди -това е за бензиновия а при дизела как ли ще е- и като знаем какво е КПД на бензинов или дизел през ремък генератор акумулатор и стартер как излиза сметката и има ли смисъл всичко това или е поредния търговски трик.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

                      Първоначално публикуван от Ivich Преглед на мнение
                      - само при достигната работна температура на двигателя.
                      Забелязал съм, че при А1 си гасне и на напълно студен двигател.
                      Карах го няколко дена из Берлин и му свикнах бързо. Ако не бъркам, като задържиш натиснат съединителя, не гасне.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик.

                        И на мен първата ми работа, след сядане в колата и запалване на двг, е да цъкна копчето на системата на положение OFF. Сивик, 2015-а. Смятам, че това е излишна "екстра", понеже двг-то е i-vtec, т.е. интелигентен vtec, и ECU-то настройва работата на двг според стила на каране на шофьора. Освен това имам и икономичен режим, които също ми е постоянно на OFF, защото "спъва" колата.
                        Иначе да, системата работи като това:
                        Първоначално публикуван от Ivich Преглед на мнение
                        ...
                        - само ако акумулатора е достатъчно зареден т.е. ако са включени фаровете и колата прецени че ако изключи двигателя зарада на акумулатора ще падне под някакво ниво не гаси.
                        - само при достигната работна температура на двигателя.
                        - само при достигната зададената температура на охлаждане или отопление от климатика в купето. т.е. ако нагласената темп. от 23 град. е достигната двигателя ще угасне като спреш и ще запали ако намалиш още градусите на климатика.
                        ...
                        Друго неудобство е, че гаси моментално щом спреш. ...
                        При много голямо задръстване системата не работи. Гаси двигателя само при първото спиране, и при последващо преместване на колата, както казаха по-горе, само с 1-2 дължини, не работи. Трябва да "вдигнеш" определена скорост за да се активира отново.

                        Това с моменталното гасене при спиране, се случва само ако пусна съединителя. Ако искам просто даизчакам, и да се изнеса бързо, не пускам съединителя.
                        Последно редактирано от krasi-mir; 05-08-15, 22:51.
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                        Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #27
                          От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                          Напоследък карам от време на време един 3 годишен Мерцедес B180 с такава екстра. Запалването е автоматизирано - няма нужда да държиш ключа на стартер докато запали, а само го цъкаш като бутон и нататък компютърът държи включен стартера колкото трябва. По светофарите си гасне само ако си на неутрална скорост без съединител. Докато натисна съединител и вкарам 1-ва, двигателят вече е запалил.
                          Екстрата е направена с цел "еко" - гонят се ниски въглеродни емисии. Никой не гледа финансовото изражение на ситуацията (в противен случай масово щяха да слагат газови уредби, а не го правят).
                          Тези дни се нагледах на 2 20 километрови задръствания - на словенско-хърватската граница и в Германия на магистралата при град Улм. За щастие пътувах в противоположната посока. В такива условия тази екстра е удобна - местиш се всеки 1-2 минути с по 50-500 метра и не се занимаваш да гасиш и палиш мотора.
                          В български условия би имала смисъл само в час-пик в задръстванията на големите градове.
                          Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                            Пълна глупост е за мен тая система,освен всичко друго се стряскам като угасне колата на кръстовище...Икономията на гориво е съмнителна на фона на непрекъснатите стартирания на двг,стартера колкото и да е усилен му се взима акъла...Кофти че на някои коли не може да я спреш постоянно(последния Нисан Кашкай-може еднократно при следващото палене от бутона пак се активира).Да не говорим че доста шофьори като запалят и газ до следващия светофар...отиде икономията по дяволите.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                              Не знам колко полза има екологията от тая дивотия защото най вредните емисии и най лошото изгаряне всеки ДВГ има точно в момента на стартиране .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #30
                                От: Старт - Стоп система и приложението в родния трафик

                                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                                Не знам колко полза има екологията от тая дивотия защото най вредните емисии и най лошото изгаряне всеки ДВГ има точно в момента на стартиране .
                                Затова и аз съм с известни резерви по въпроса.
                                Това не е мислено за след като колата спре да бъде гаранционна , а пък с годините започва да не пали толкова лесно...
                                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X