Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

    Да ви питам как ще си смените ремъка на БМВ TDS?.Това на пътя няма шанс да стане. Тея от мерцедес са по добри.
    Градския Чавдар има около"десетина" ремъка . До двигателя имаше монтиран бутон за стартера. Трябва ти една отверка и желание и за пет минути сменяш най- вътрешния ремък.
    Последно редактирано от banjo; 20-08-13, 09:02.
    Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
    Дий Снайдер

    Коментар


    • #62
      От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

      Интересна тема се е заформила. Нека разкажа една прясна история от преди две седмици.

      Изкарахме си супер почивка на морето. Тръгнахме си от Приморско за Пловдив. На Бургас, спрях да заредя газ. Докато чакахме опашката, свалих двете предни стъкла, да не заврим вътре. Заредих, платих, тръгнахме. Вдигнах шофьоркото стъкло. Натиснах копчето за дясното стъкло - то обаче потъна и дясното стъкло си остана свалено до долу. А бутона на лявата врата, подава ток на бутона на дясната врата, така че и от дясно не може да се вдигне. Свалих левия бутон, но десния пак не проработи.

      Тъпо, много тъпо. Колата си върви. Ама как се кара 270 км магистрала на свалено стъкло? А малкия спи на детското столче, така че е напълно немислимо. 14:00 часа е - жега-а-а

      Изкарах инструменти, свалих дясната кора, подадох ток директно на моторчето. Вдигнах стъклото и се прибрах успешно. Отне ми половин час. В Пловдив смених бутона и всиччко си дойде на мястото.

      banjo, ако разчитах на пари в брой или кредитна карта, да ходя по сервизи и да търся бутон в непознат град, щях да отрепя цял ден и да се разделя с 50-100 лв за няма нищо. Не те знам имаш ли деца и колко са големи, ама с 2-3 годишно дете на задната седалка хич не е забавно. Винаги може да те изненада повреда, която не може да се отстрани в полеви условия. Но дори да има минимален шанс да се оправя без чужда помощ, аз ще го използвам.

      В колата си нося куфар с инструменти. Общо взето - клещи, отвертки, ключове, торксове и инбуси, мултицет, пробнна лампа, лист ножовка, тел, тиксо, малко кабели, малко видии... Помпа за гуми. Части за колата не нося. Освен това си имам 4 села и почти всеки уикенд съм на някое от тях. Постоянно ми се налага да ползвам нещо от куфара и е добре че винаги е с мен.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #63
        От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

        Никой ли не е имал Трабант или Вартбург ? При тях и основен ремонт може да се направи на път...

        Имах приятел с Москвич 408, ходеше с него по разни битаци из страната радио части да продава, един ден отива на събор в Сърбия и за беля цедката под щеката за масло в двигателя паднала в картера и от там коляновият вал като я забрал запушил всички маслопроводи. Сваляне двигателя на поляната както си беше колата, разглобяване, почистване и обратно всичко в коша. Дори и две шепи гайки "за резерва " му оставихме в багажника. Та същия приятел, като бил млад, имал Гогомобил. Тези автомобили, по негови думи, били направени от немците за военните летци да отидат до самолета си. Та с Гогомобила пътувал из цялата страна и един ден в Родопите счупил колянов вал, сваля го и в първото село в ТКЗС-то му го заваряват. Ама тогава кюфтета бяха от месо а ракията от грозде...., а сега за една изгоряла крушка на преден "интелигентен" фар записваш час в сервиза като за зъболекар.
        В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
        В. Иванов

        Коментар


        • #64
          От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Ивич, вместо да си ходил пеша да търсиш жило за съединител - блъскаш първа, палиш както си е включена, после превключваш скорости без съединител, с целене на обороти. Това след всяко спиране. Така може да се прибереш и от 300 километра, без особени грижи. Това ми беше първата авария на пътя като млад шофьор. Покрай мен мина познат таксиметров шофьор, преди това цял живот шофьор на камиони и най-безапелационно ми заяви че съм длъжен да се прибера така, иначе не съм бил никакъв шофьор. От втория светофар нататък си карах все едно това ми е нормалното състояние на колата. После още 2 пъти съм оставал без съединител, ама вече гърмян заек, та хич не го и мислих.
          По светофарите е гадно, но да са живи и здрави стартера и акумулатора.

          Тази зима излизаме да караме мотори с приятел. Калта една такава, мотора сам потъва до главината. Набутахме се на едно място, толкова е мокро, че водата не може да попие. За да излезем, трябва да минем през канавка от кал, пълна с кишест сняг. Докато се опитвам да маневрирам, изтървах мотора и макар че кормилото се заби в меката кал, се счупи лостчето за съединителя. От основата. Ами сега?
          Бутах мотора на приятеля да мине канавката, зор и буксиване си беше.
          Ами аз, как ще мина без съединител?
          Включвам първа, някак си паля със стартера,да е жив и здрав и всичката газ. С малко помощ от приятел излязох на едно колело. После още няколко пъти гасна, докато излезе на асфалта, че имаше и по-кофти моменти, но с правилно подаване на газ се справих.
          При моторите скоростите са постоянно зацепени и превключването без съединител си е нормална практика. Само за тръгването е задължителен.

          Не съм казал, но повтарям: акъл и опит са най-ценните помощници на и извън пътя. В приказките ги наричат Неволята

          Коментар


          • #65
            От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

            На всички убедени в достатъчността на превенцията и неповредимостта на съвременното МПС мога да задам един въпрос. Как процедираме като изскочи нещо живо /в моя случай куче/ на пътя и спраска пластмасурляка? Аз приложих ДЪ ТЕЛ и се прибрах да му бера ядовете. И онези 100 кинта за пътна помощ ги дадох за ремонт и боя. Мисля че и доста време си спестих.
            0888932647

            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

            Коментар


            • #66
              От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

              Не спирам докато не спре сама.Едно време ми се наложи в болница да вляза,6500 или нещо такова на ден ако се замъкнеш сам,линейката е 10 бона.
              Бронята ми е 150 и ако не е черна още 150 за боя,цялата кола 6500 да речем с джантите.

              Ако не е Бизон или нещо скоклесто да влезе през предния джам не спирам,аз щайга трудно бягам на магистрала,а какво остава за пуделче.

              А иначе колко пъти са ми висвали ауспуси на 123ка и 124ки само аз си знам,тел само ги оправя.То само това да е,тия от Мерцедес не се научиха регулатори за прозорци да правят,копчетата им стават ма регулатори трошат на година по 2 пъти.Дьрво,тук му викат 2Х4 или нашенското 6 на 10 примерно,реже се с Латермана и бъц под джама да не ти вее.

              И с мерак и пари не става,намерете ми ляв регулатор за купе С500 97ма година.Пьрво,че е 450 долара тенекето и второ никъде го няма.Едно дърво и караш

              ай сега се сетих- нитачка имам в инструментите,с морски нитове и Рьоби електрическа отверка с малки бургии за метал.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #67
                От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                Пускам канала на Международна Космическа Станция и кво да гледам? Батовете навиват и вържат с тиксо, баш от това сивото, дето е широко.
                С Москвича беше лесно, че по токовете си знаеш - резервно чукче, наковалня, бобина и капачка. Няма какво друго да се счупи по ток.
                Сега срамота - има цели детайли по колата ми, дето нямам грам идея за какво са.
                Лично съм бил свидетел как хардуерен инженер на известна марка кола търси да си купи последния що годе нов модел с минимално електроника.

                Коментар


                • #68
                  От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                  -Отварям. чета три страници и не мога да повярвам....- Какво разнообразие от полезни инструменти и "помощтни" материяли са предложени!!! Сещам се ,че мога да допълня още нещо:- "Задължителен" теглич и РЕМЪРКЕ за транспорт на "обурудването"...иии късмет...

                  Коментар


                  • #69
                    От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                    Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                    -Отварям. чета три страници и не мога да повярвам....- Какво разнообразие от полезни инструменти и "помощтни" материяли са предложени!!! Сещам се ,че мога да допълня още нещо:- "Задължителен" теглич и РЕМЪРКЕ за транспорт на "обурудването"...иии късмет...
                    Форумът е такъв. Като угасне - може и трактор да види зор да дойде те дърпа. За репатрак - чак няма да повярват къде ги караш да идват да те спасяват.
                    Последно редактирано от Rabin; 20-08-13, 11:30.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                      Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                      Форумът е такъв. Като угасне - може и трактор да види зор да дойде те дърпа. За репатрак - чак няма да повярват къде ги караш да идват да те спасяват.
                      Мда. Портативен телепортатор ще свърши работа.
                      В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                      В. Иванов

                      Коментар


                      • #71
                        От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                        Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                        Мда. Портативен телепортатор ще свърши работа.
                        С портативен не става. Пробвал съм. Трябва да е поне от средния размер.
                        За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                        Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                          Гледам не казвате - "старт-спрей". Това е незаменимо за който знае кога и и как.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                            Първоначално публикуван от Жоро Байкушев Преглед на мнение
                            и един ден в Родопите счупил колянов вал, сваля го и в първото село в ТКЗС-то му го заваряват.
                            Жоро, това е опашата лъжа.
                            Всъщност описаната случка може и да е вярна, но заварката държи до втория-третия оборот на коляновия вал.
                            Зависи как е скъсан вала, двигателят може и да работи(един пишман тракторист даже ореше с ЮМЗ-то със скъсан вал), но винаги се разбира, че вала е скъсан. Или, че поне нещо по двигателя не е наред.

                            То и един пред 15 години разправяше как сложил на варшавата си едно време бутало от люпина(в наше село така казват на липата), и така се прибрал, ама айде не на нас... После над година го бъзикаха.

                            Относно старт спрея-никога не ползвам такова нещо. Ако е дърт дизел-с още един акумулатор и малко жици му пускам 24 волта, и пали като през Юли. За бензин ако не ще без спрей-значи или няма акумулатор, или нещо е сериозно повредено. Или просто цялата кола е скапана.
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Гледам не казвате - "старт-спрей". Това е незаменимо за който знае кога и и как.
                              Аз го ползвам като се наложи да паля стари бракми , зимно време ми е постоянно в колата защото на работа просто няма друг начин да запаля гробниците дето са при мен ... а моят навигатор ми сърди като му запаля Патрол без нито една здрава подгряваща свещ със старт спрей ...
                              VEREYA MOTORSPORT TEAM

                              Коментар


                              • #75
                                От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                                Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                                Гледам не казвате - "старт-спрей". Това е незаменимо за който знае кога и и как.
                                По едно време имах два-три броя в дизеловия Черок. Ще кажа само, че "старт-спрея" е кофти схема в комбинация със шнорхел. Няма улучване на дозата през шнорхела, а иначе е разглабяне-сглябяне до откат... И за сведение на Колето - наличието на ток, не изключва намесата на "дездоранта" (според сина ми)! Нещата пак опират до изправност на МПС-то и до редовната му поддръжка...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X