Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

    Вчера си останах на един сфетофар - натискам педала на газта и ... нищо. Изненадан бях, тъй като автомобила се води от най надеждните. Понеже е автомат и беше на равно, пуснах аварийните и без газ се измъкнах от кръстовишето и отворих капака. През това време изненадата попремина, запалих цигара и почнах да прехвърлям вероятностите. Сетих се, че реостат на педала нямам, тоест нямам комп. Ръчнах лостовата система, която предава движението до регулатора на на помпата и пак нищо. Едно по внимателно вглеждане в плетеницата под колекторите ми показа причината - разкачено лостче, а се е разкачило защото шарнирната връзка е пластмасова, с годините се е опекла и се е счупила. Естествено в тая супер - надеждна кола инструменти нямам. Да не говорим за по нестандартни приспосбления. Обаче, направих една обиколка в радиус 2 м. около колата и намерих най правилното приспособление в случая - тел, че даже и два вида. Наврях си ръката между колекторите и криво - ляво закрепих лостчето с телта, колкото да се прибера. Междувременно бая се изпоизгорих от напеклите се детаили и се сетих, че освен тел, би било добре да имам и туба с вода да поохладя наоколо. Та това е от мен като начало - давайте и вие и може да излезе нещо полезно и същевременно забавно от тая тема.

  • #2
    От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

    Ми да ти кажа честно, понеже често ми се е налагало да правя полеви ремонти (като правило - на не по-малко от 300 км от вкъщи и обикновено през поне една граница), най-важното оборудване за такива случаи е в главата на потърпевшия Ако бръмбарите са задрямали и цял сервиз да мъкнеш - няма да ти стигне.
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

    Коментар


    • #3
      От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

      Акъли да искаш ... във времената когато педалите бяха с жило или с лостова система съм имал аналогичния случай , тогава се прибрах на 50 км с парче кабел което отрязах от инсталацията , завързан за лостчето на на дроселната клапа , през полузатворения капак и през отворения прозорец си подавах "ръчна" газ ... а си беше и доста хладно ...
      VEREYA MOTORSPORT TEAM

      Коментар


      • #4
        От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

        Това да не е W124? Ако е, не си признавай!
        Аз тел си нося постоянно, не се базикам. Имам една малка раница, мъкна я по лодките, и в нея имам малка ролка неръждаема тел /че и някакъв номер по военен стандарт има/. Ако знаеш колко американци вярват вече в "the Тел". А иначе, по лодките, да направиш от нищо нещо е едно от няй ценните умения. Ако знаеш как електрически кенеф охлажда турбодизел...! Красотъ!
        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

        Коментар


        • #5
          От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

          Парчета маркуч, единия задължително като на горивната система, тръбичка 8 мм и скоби. Тубичка с нафта. Много помагат като замръзне нафтата и знаеш какво правиш.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

            Веднъж с един приятел, на един баир, му се скъса жилото на газта.. Проблема се реши с The Тел!
            Това е истината.. Тел и клещи..

            П.С. Друг случай.. На петолъчката, един човек му се прецака жилото на съединителя.. Поиска ми тел.. Лежа 20 минути отдолу, усмихнат излезе от доле..

            Коментар


            • #7
              От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

              Аз си нося мозък и пари.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • #8
                От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
                Аз си нося мозък и пари.
                А ако парите са много и мозък не трябва
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #9
                  От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                  Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                  Това да не е W124?
                  В десятката.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #10
                    От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                    К'во и да си носиш, без късмет нЕма да се оправиш.
                    Разни лостчета съм ги връзвал и с парцал, и с мартеничка, че и с панделка от букет цветя... Друг път пък съм бутал кола в проливен дъжд и в крайна сметка съм си хващал метрото. Ама ако нямаше метро, а беше нЕкъде на зор?! (Имобилайзер нещо си, даже и на стартер не завърташе).
                    Отделно, всяка бангия си има репертоар с магарии, които е хубаво човек да познава. Така че нестандартното според колата.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                      Първата ми кола - 50 годишен VW костенурка, аз 18 годишен младеж.
                      Една вечер педала за газта спря да функционира. Жилото се беше скъсало близо до педала.
                      Извадих го цялото от бронята, прекарах го през купето, над рамото ми и го държа с лява ръка. Като се наведа напред, давам газ. Така се прибрах без особени затруднения. Съучениците ми, които бяха в колата, 15 год. след това, още си спомнят и разказват случката.
                      Т.е. трябва най-вече акъл и находчивост, решение ще се намери.
                      С Диското все по-често ми се налага да намирам решения на пътя ;(

                      Коментар


                      • #12
                        От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                        Яки свински опашки или класиката - Тел. Това със бензиновите маркучи съм го ял - На околовръстното и Пушкин - силно замириса на бензин,отворих капака и видях как бензиновия маркуч буквално пръска върху колекторите. Късмет,че имах в багажника бензинов маркуч - отразях стария,напаснах новия и така до вкъщи.
                        Със Пасат Б3 съм гризвал също дръвцето - на магистрала Тракия през нощта, температурата на охл.течност подмина 115гр. След близо половин часово търсене на причината се оказа,че се е запушил маркуч на охладителната система с някакъв гаден остарял антифриз . Пак същата схема - багажника,50 см. маркуч,напасване и така до Кърджали.
                        First Man, then Machine!
                        Lada Niva
                        Honda XR 400

                        Коментар


                        • #13
                          От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                          Последната случка беше с мотора. Пътувам си, за селото ми, а той се намира на 90 км. от моя град...
                          Карам си аз и изведнъж тая ръкохватката на газта нещо стана много трудна, за навиване... Брех!
                          Карам си, карам и след 1км - 2 км. се скъса жилото на газта. Имах само едни мини клещички в жабката на моторчето...Нямах нищо друго под ръка. Спирам мотора, гледам в далечината има лозя, бегам до лозята, отрязах си си малко тел, за щастие беше нова. Преспособих го към скъсаната част на жилото и другата част на тела, я навъртях на кормилото в 1 оборот. И така си оправлявах, давах газ-з-з дърпайки жилото. Беше доста готини, а и бих казал удобно....

                          Както един мой приятел казва. В България почти винаги на пътя, мога да си реша проблема с парченце ТЕЛ, а в чужбина, Тел няма.

                          Коментар


                          • #14
                            От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Аз тел си нося постоянно, не се базикам. Имам една малка раница...
                            Без бъзик, някога всички джобове на един борден инженер на ТУ154 бяха винаги натъпкани с тел -те затова не минаваха и през скенерите на летището

                            Първият ми автомобил беше Шкода и най малко 2-3 съм късал жило в движение, така че, тел на кангали съм возил в багажника и жило сменях под 6 секунди. Обаче първата ми Тойота Хай лукс нямаше и 60 000 км когато един ден както си работеше на светофара, натискам газта и няма никой. Една пластмасова джаджа се беше счупила....обаче бях забелязах,че при включен климатик оборотите се вдигат на двигателя, АС на макс и така без газ успях да стигна до първият сервиз.

                            Обаче сега като гледам какво има под капаците на повечето коли, наливане на масло, спирачна течност,хидравлично масло и течност за стъклата. Една гайка няма къде да се изпусне...
                            В наши дни Вазов щеше да напише " Под Егото", а Алеко само "До Чикаго".
                            В. Иванов

                            Коментар


                            • #15
                              От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                              Аз си нося телефон и компютър. Не заради колата де, ама често помагат.

                              Нося всички инструменти, които са ми трябвали досега в тротоарните ремонти и са по-къси от 50см, + куфарче от Майстора, + волтметър, + тел разбира се. Ама това е като съм на "дълъг път" и съм се сетил, иначе традиционно част от тези неща са в някоя от другите коли.

                              Учудващо много резервни части съм намирал при нужда в канавките - маркучи, тръбички, скоби, проводници, тел, щангички от разни механизми по врати и двигатели, както и всякакви размери гайки и болтове. Това по магистралите, иначе по междуселските пътища е зле.

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              А ако парите са много и мозък не трябва
                              Практиката е показала доста случаи как с пари, но без мозък, не се стига далече.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X