Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

    Да не изпадам в подробности,ще "подкрепя",-клещите,телта и "бандажно"тиксо.
    -В повечето случаи за "съвременните" каруци е важно предложението на Ясен-Телефон,заредена батерия и "подходящите" номера....

    Коментар


    • #17
      От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

      Наскоро пък имах друго приключение с другата ми супер - надеждна кола - джипа. На всичко отгоре се прибирах след организация по репатриране на счупен автомобил до сервиза. Движа се на 15-20 мин. пред репатрака и както си карам джипа угасна - дизел, пак без комп. Отбих и пак се прехвърлят вероятностите. Викам - "няма нафта". Тоя път в джипа има всичко и набързо откачих маркуча след филтъра и помпам, и гледам хвърля яко нафта. Викам - "стоп клапана, чакай първо да видя има ли ток в нвго". Боцнах с пробната лампа и гледам няма ток. Освен пробната лампа в джипа има и метър жица, та разкачих набързо буксата, боднах кабела и другия край в + на АБ, врътнах и чък - бръм, и се прибрах преди репатрака, че ебати излагацията щеше да стане. Само дето ме гледаха странно като пристигнах и дигнах капака да изгася джипа ...
      Последно редактирано от Аndro 160; 19-08-13, 18:36.

      Коментар


      • #18
        От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

        От морския магазин в раницата.

        Латерман Сьрдж
        Волтметьр / това от Радиошак,мальк един такьв /
        Самозалепваща и изолираща вилканизираща или както там и викате лента.
        Бушони
        Тел нерьждавейка за осигуряване на котвени шегели
        Свински опашки Анкьр или Нам си кво електрикал,но Анкьра по-добри.
        Карабинери
        фенери

        Това на гьрба ми стои и по летищата трябва да го хакам в багажа.

        В колата е всичкия инструмент който имам като освен нормалните неща имам и ключ за виско сьединител,ножовки,скоби за маркучи от морските,2-3 яки ластика,гумените окачвания за ауспуха,болтове и гайки от кьде ли не какви ли не......

        Стари ма стават
        ремьци
        Маркучи за охлаждането
        термостат
        чистачки
        капачка на разширителния
        капачка за резервоара
        койл или бубина по вашенски
        свещи
        един дьльг кабел за свещите
        ролката на ремька
        накладки

        От течностите нямам за заден диф,другото го имам.Повече от половината неща са ми стари ма си седят в ЗИПЛОК е така да има,около резервната място колкото искаш.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #19
          От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

          Фенер
          Мултитул - 2бр
          Зарадно за амнайсе вида телефони
          Свински опашки - комплект 5-6 размера
          DC амперклещи и мултицет
          Комплект звездогаечни
          Комплект битове за отвертка, включително нестандартни такива
          Брадвичка
          Лопата
          Горивни маркучи
          Резервен ремък (джипката ми е с 2 с еднакъв размер, третия за климатика върти само климатика, та няма значение)
          Чистачки (задна и предна, това от скоро)
          Ако ходя на по-далеч и гедоре
          Ако очаквам да хулиганствам - шарнири (голен, долен) + кормилен накрайник.
          Изолирбанд
          Дебитомер
          4 тонен(май) колан за теглене

          От всичкото това извън гаража за щастие не ми се е налагало да ползвам нищо освен лопатата, поне по моята кола. От останалото колана за теглене е най-ползваното нещо, за щастие съм предимно в ролята на теглещ.

          Тел нямам. Жица също. Ама ще трябва да добавя по метър-два. Все се сещам и все слагам "утре", ама това утре стана бая време.

          Гледам никой не каза че мъкне чук. А чук си трябва точно колкото и тел. При мен обратната страна на брадвичката върши сравнително успешно тия задачи.

          Когато на дълъг път обикновено си нося и лаптопа, а нося ли си лаптопа имам и четец на грешки + диагностика.

          ПП: Забравих - Бушони също нося. Евтино китайско комплектче, колкото за зор заман.

          ППП: От скоро - комплект малък върток + камъни за него + удължителна щангичка. Потрябва ми на път за дреболия (дрънкаше едната дръжка и ме дразнеше) и си го набавих от първата бензиностанция.
          Последно редактирано от sparkybg; 19-08-13, 19:35.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

            Абе всичките ми коли са надеждни ама в реното карам един пластмасов куфар с инструменти гаечни ; звездогаечни ; лули ; гедоре ; тел ; свински опашки ; скоби за маркучи ; болтове и гайки различни размери ; два хидравлични крика и понеже е Рено кутия с торксове и еврейски звезди . Не ги нося на гръб така че не пречи да са в колата . Не ми се е налагало да ги използвам на път ама колата си е на години и вероятно все някога ще се наложи .
            Последно редактирано от sek.1; 19-08-13, 19:40.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #21
              От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

              Аз си нося резервен компресор за централното заключване. В него е платката с имобилайзера, което баш за моя модел не е серийно, а екстра която някога, някой си е поръчал(псувам го още този някой, без да го познавам). Без тази платка не иска да работи, не върти даже стартера. Можело да се махне, но не било съвсем лесно. А пред възможността нЕкой да ми го махне некадърно и пак да си остана на пътя, предпочетох да си взема работещ компресор с въпросната платка и да си го нося като резервен. Колата е Ауди Б4 комби, с мотор 1,9TDI(1Z).
              Иначе мъкна и въже за теглене и кабели за подаване на ток(и двете неща от достатъчно читавите да се ползват).
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #22
                От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                Имам един много стар приятел, та неговия тъст - още по бай Тошово време имаше Волга. Тая Волга подлежеше на военна мобилизация и имаше в нея ... абе каквото се сетите. И понеже човека беше изключително предвидлив, а може и да е било изискване - на някакво тайно място по колата и със сравнително свободен достъп, имаше скрит ключ - врата/стартер

                Коментар


                • #23
                  От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                  Докато карах москвича-в багажника имах инструменти за едва ли не основен ремонт на двигателя.

                  Сега не нося почти нищо в нормалните ми коли-астрата и форд нисана.
                  Във франко, когато съм на състезание си нося куфара с инструмента, в който има почти всичко, плюс гидорията от майстора.
                  Отделно тел.
                  Отделно мултицет и пробна лампа. Бушони не нося, щото когато си в гьоча не мислиш дали трите жички които си навил на крачетата за да запали двигателя ще се стопят на 15 или 20 ампера.

                  Обаче пък съм цар на импровизациите, или от нищо да направя нещо, и да си свърша работата. Досега кола не ме е оставяла на път. Книжка имам от 1988, реално карам от 1991.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                    Не прочетох някой да носи работни ръкавици. Аз съм глезльо и нося два модела - кожени и непромокаеми.
                    Прочетох за мултитулове. Ама и сериозна ножка си возя. И дъждобран си имам в багажника. И кибрит в аптечката. Понеже съм разсеян .- на всяка кола вън по купето на завряно място закачам резервен ключ.
                    0888932647

                    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                    Коментар


                    • #25
                      От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                      Ключовете си ги нося всичките на карабинер закачен на гащите,сьрвис ключ както му викат,без дистанционното.

                      Дебитомер и аз имам и в една кола нося,и дросел имам ма стои в гаража.Рькавици имам от скапаните гумени които се кьсат на половината ремонт та тях не ги смятам.

                      Зарядни имам вьв всяка една кола,имам и мальк инвьртьр от 12 на 210 волта както и макина от 210 на 12,това пак в сака.Ако е дьльг пьтя си нося и чантата за напускане на кораба,а там вече има какво ли не.

                      Чук нося,че имам и гумен,подпирачки за колата нося,крик и нормалния и хидравличния,кабели за ТИР / 10 метра 2 квадрата / 2 помпи,една малка и една голяма,до скоро носих и сигнални ракети ма ги заврях в гаража на бащата.Колан нямам много як,но имам 2 фала от ветроходна лодка.Нося и малки шегели ако се брои,висят ми на раницата.

                      Да не се обьрка някой,това ми е в резервната кола, двете които се карат нямам подпирачки и хидравличен крик да речем,а в на жената возилото почти няма инструменти.Това описаното горе стои с третата която се ползва и за пьтна помощ и за резерва и за дьлго и за екшьн.Е имаме и 10 туби по 20 литра в гаража на бащата,2 от тях с дизел пьлни ма това не го броя.

                      Трьгна ли на дьльг пьт обаче това всичкото влиза в колата / без тубите / .Отделно имам и ЛЕД фар с 9 диода и 10 метров кабел кьм запалката на колата,имам и крокодилчета за батерията.

                      Като се замисля..........ако си сьберем нещата с които караме лодките.............ще ми трябват 2 Секвои,то така или иначе на пьт половината багажник е пьлен с моите железа.Имам и резервни джанти / нови АМГта за осмаците,стари Лоринсер Д93 за малкия и 2 нови 18ки гуми / ма и това не сьм го помькнал с мен,че багажника мальк.
                      TOYOTA SEQUOIA ‘11
                      W140 S420 '99

                      Коментар


                      • #26
                        От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                        Баси, а багажа къде го носите.
                        Баща ми винаги в каруците е носил всякакви части и инструменти, най-вече неподходящи.
                        В ладата си носеше и кардан, за всеки случай.
                        Явно имам някаква фобия от тази негова претовареност и аз съм пълна противоположност - не нося нищо.
                        Откак карам Диското, като тръгна на път вземам и куфара с инструментите, като изиспвам вътре голямата гидория.
                        Иначе в града и на офроуд никакви инструменти.
                        Е, имам си офроуд сак, пълен с колани, шегели, въже, дистанционно за лебедка и ръкавици. Викам си айде да сложа някакви инструменти и сложих едни фалшиви клещи и отверка.
                        Ама и без тях мога да скалъпя нещо и да се прибера. Но мачетето не ми излиза от джипа никога - това за мен е най-универсалния инструмент, с него мога да си изработя и други инструменти, ако се наложи

                        Коментар


                        • #27
                          От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                          Половината неща се сьбират в джантата на резервната гума,вьн остават подпирачките,2 чанти с инструменти,големия крик и чантата с кабелите.Мислех да взимам компресор като на брата ма то е ебаси чантата ебаси чудото,ще ма'ам с помпите.

                          Е половината багажник е пьлен с моите неща на пьт,раницата ми е вьтре,зарядните са по жабките,навигацията е там и като няма деца зад мен се сьбира един сак.Остава място за багаж,не е много,но остава.Снощи вьрнах един Нисан Патфайндьр на 35 000 мили,това сьбира по-малко и от моята кола еле като му качиш повече от 5 човека вьтре,багажника му една педя,БОКЛУК или боклуче да сьм по-точен,жената на сьщото мнение.В това ако трябва да товаря ще ми трябва багажник на покрива,нищо не сьбира горкото,2 куфара бяха в на брата багажника,а то самото зад мен един вход за запалка няма,добре,че имам и дьлги кабели и разклонители и 5 зарядни............в раницата дето си вьрви комплект с мен.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #28
                            От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                            Относно ръкавиците-отричам ползата от тях, освен да не се оцапа човек.
                            За мен оцапването не само,ч е не е никакъв проблем, а даже се кефя като съм мръсен, и на впечатлението което правя на гъзарите когато с мазни ръце си отчупя парче хляб, то пък почерняло от мазните ми пръсти, та си го изям с кеф. Ама аз съм извратен, не ме бройте за мярка.

                            Напоследък започнах да си нося във франко само клещи, комбинирана отвертка(права плюс кръстата), ключета 10, 12, 13 14 и 17. В масовия случай ако не мога да се оправя с тези инструменти-значи има нещо сериозно, и даже да имам цял ЗиЛ с работилница на гърба му-надали ще направя нещо повече.
                            Естествено телта и парчетата кабел си стоят в нишите по калниците. Само трябва да проверя дали не са изпаднали през дупките
                            Има ли желание-има и начин!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                              "Ремонт на пътя не се прави" това съм научил. Прави ремонт след като се прибереш у дома. Единственото което ви трябва са пари в брой или кредитна карта. След 90г. автомобилите не са пригодни за полеви ремонт. Проверка на маслото,смяна на бушони ,смяна на гума, доливане на охлаждаща течност,смяна на лампи / на някои марки е предизвикателство/,това може да правите.
                              Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                              Дий Снайдер

                              Коментар


                              • #30
                                От: Ремонт на пътя - какво не-стандартно оборудване трябва да има в колата

                                Почти всеки е изпадал в подобни ситуации да се оправя сам на пътя.
                                Помня при един от моите случаи преди много години на пътя се скъса жилото на съединителя на едно старо Рено, та се наложи да ходя пеша от НДК до Женския пазар при продавачите на части за велосипеди. И от едно жило за спирачка на колело направих временно жило за съединител, та и изкара с него няколко дена.

                                А иначе тел задължително трябва да си носиш, а и също така самовулканизираща се лента и мрежа за временно възстановяване на гумени маркучи и други неща. Помага, а и не заема много място

                                Ама за това навремето бях писал в една тема Временно възстановяване на повредени гумени съединения в полеви условия
                                Последно редактирано от Ivich; 19-08-13, 21:34.
                                ... to be continued

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X