Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поддръжка на стара или нова кола

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Поддръжка на стара или нова кола

    Аз пък изобщо не я гледам дали е стара или нова една кола, а дали ме кефи. Ако ме грабне с нещо, няма значение възрастта. Примерно аз от много време искам бмв 750, е38, околко 99-00 г., зелена, синя или червена /евентоално бяла/, с бежов или по-добре керемиден салон, седалките трябва да са автоматични, с чупеща се облегалка и т.н. и т.н. Спирам с подробностите, че има още доста. И това ще си го търся и купя, без збачение дали ще е сега или след време. Имам си и други любими машини с определени характеристики, които искам да ползвам за оределени цели. За чисто нова кола като се замислям, допадат ми само разни неща от типа на порше панамера, което предполагам е от наличието на малко дете та ме влече на комби. Но реално за да се замисля сериозно за нова кола, трябва да имам не една, ами доста още коли. То зависи и какво се търси от машината. Една малка градска кола за всеки ден е резонно да е нова, най-вече щото почнаха да пускат разни машини, които харчат под 4/100... Но в град като София си е кошмар. Аз карам рено от 2005та и се чудя как да му завръ по-големи гуми. То са дупки и чудеса, бордюри и какво ли още не. За една година в Бг мога да кажа, че се усеща. Като минимум е, че тук харчи с 1 литър повече /поне/ щото нафтата ни е супер яка, сигурно е 3 към 1 разредена с вода . И като трябваше да сменя крушчицата за къси на единия фар си карах без нея няколко месеца. Щото нали е нова и в сервиза взимат луди пари, а аз пък нали сам гледам да оправям всичко по възможностите си. Е няма такъв гърч. Сваля се бронята за да се махне целия фар! Отне ми час и 1/2, даже 2. За 1 крушка става дума!!! Е какво като е нова тая кола, ако за да сменя крушчица на фарче да трябва да ида в сервиз!? Следващата смяна ще е само 30 час. Щото сега знам кое къде точно е хванато. Да не си помислите, че толкоз време съм правил нещо различно от това да се опитам да махня бронята? Нее, махах я точно 90% от времето. За час ми смениха акомулатора, той се намира под полвината преден джам и една пластмаска, която е на милиони болтчета на звезда. Мотора е под таблото поне 1/3. Иначе да, само се поразкърца, но в старата кола това не ме дразни, в една нова да ми скърца пластмасата просто не си е работа, много ме дразни. Та тук положението изобщо не става за леки коли, карам такава по принуда. Освен това като се замисля, че дачия тип кола никога не бих си купил, то нещата стават още по-скъпи. Пък и без да добавяме всички екстри, които оскъпяват всичко. В тойота ходих скоро, имаше някфа грамадна гад, Ленд Крузър лимитет нещо си. Е каква му е идеята на това нещо? Огромно и грозно, кожен салон бъкан с екстри, а машината лъскава, за гората не е да не става, но надали е мислена за там. Та каква изобщо нова кола да си купя точно? Предпочитам за тея пари няколко различни стари и собствен гараж да си купя. Щото за моите цели стига един подемник, компресор, телоподаващо и още малко джунджурии. После забравям за майсторите тотално. А ако съм пък така въшлив с пари, та и нови возила да имам, ще си наема личен механик , а не само градинар, иконом и готвач. Естествено ако предпочита човек само да кара, нещо си, но да е ново и да му го оправят без да се интересува и може да си го позволи, що не. Само дето има редица стари машини, с остарял мат'рял, който обаче е пресметнат да е по-здрав след 20 години, от една нова, която е сметната да се чупи за 2 години. С такава доказана машина може да си караш с години и само масла и консумативи да сменяш. Но не е същото, като нова кола нали, особенно ако отидеш на работа с някой мерджан арабска мечта от средата на 80те, при положение, че заплатата ти е примерно 3000 лева. После в офиса ще те правят за смях вечно. Та колите са като гсм-тата, купуват се не само по предназначение. Освен това има хора дето карат и трошат поголовно и хора, които карат и не трошат изобщо. Само като гледам жена ми как кара. Не лошо нали, но дупките си ги целка като да има абонамент /което си е типично за повечето водачи като гледам/. Та мисълта ми е, че ако ти е безразлично возилото и искаш да си караш или да се возиш за работа и толкоз, е едно, ако искаш нещо повече от машинта и знаеш какво е, тогава е друго. Освен това Венци и Пламен си спомням, че и нова Узка разкостиха и после сглобиха на ново, та зависи и какво е това ново нещо. Пък по техния маниер на възстановяване, ще предпочета да си купя една реставрирана от тях стара кола 100 пъти, ако изощо решът да продават такъв уникат, пред някоя нова лъскава пластмасова машина, на която не мога да и сменя даже маслото без да я водя в сервиз. Хмм, като се замислям сега, това последното е и 1вата причина да не искам нова кола, което за някой без алергия към тези места, като някоя жена /моята настоя да иде до сервиз на рено да и сменят маслото и филтрите, което и струва 350 лева за 4 литра масло, 2 филтъра и 2 часа труд, а аз сега дори не знам сменено ли е това масло или не е/ сигурно не е проблем.

    Коментар


    • От: Поддръжка на стара или нова кола

      Ето ви нещо интересно свързано със старите коли, изгорелите газове, екологията и техническите прегледи.
      В Калифорния НЯМА годишен технически преглед. Тоест няма никакъв преглед никога. Докато е кола. На 5тата година искат тест за изгорели газове. След това на всеки 2 години. Като ти пратят писмото за подновяване на регистрацията, пише дали трябва да минеш теста или не. Като продаваш кола, продавача трябва да представи документи за минал тест за газове. Това е. Никакви канали, проверки, талончета, лепенки по прозорците...

      Лично съм карал до моргата 3 коли- не минаха теста. На стара кола /Мерцедес W124 300Е '87/ няма смисъл да я правиш. С мръсна gas и свирене на гуми, с включен климатик я закарахме до моргата. Баджанака ми беше на гости. Заболя го сърцето "ти луд ли си да хвърлиш такава кола?"
      Не знам как така не ги интересува дали имаш спирачки или не. Ама явно работи. И не, не сме ги дадиплили. Сума и народ, повечето мексиканци имат по 9-10 деца и работят за по $10 на час. Карат троски и минават тестовете. Спирачките си ги правят сами авно.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • От: Поддръжка на стара или нова кола

        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
        Никакви канали, проверки, талончета, лепенки по прозорците...
        За лепенките май нещо спестяваш. Доколкото знам имате си лепенки, че ви ги лепят и отвън на стъклото. Поне обади за какво са...

        Коментар


        • От: Поддръжка на стара или нова кола

          В щат Ню Йорк лепенки има. Малка - за технически преглед, голяма - за платена регистрация. Регистрацията се плаща всяка година. Основното и "качество" е че има щрих код който ченгетата сканират за секунди когато те глобяват. По същата причина има и видим VIN през предното стъкло. За да го сравнят с регистрацията.
          Издъних се на Тюринг теста

          Коментар


          • От: Поддръжка на стара или нова кола

            Тишо, лепенки по прозорците няма. Единствената лепенка е сантиметър на два и идва с парчето хартия на което пише, че си си платил данъка за колата. Лепи се на задния номер. И като казвам "парче хартия" имам точно това в предвид. Парче бяла хартия. Моя принтер ше извади по добър "документ". Застраховката пък може да ти е на парче салфетка. Просто ти трябва номера на полицата и името на компанията. Ако не ти се потят ръцете, може и на дланта да си го напишеш. Това лято в България един тон бумаги с холограми, винетки, стикерчета... И пак Батак...
            Тишо, ако не вярваш отивам да снимам колите. Няма нищо по предния прозорец.

            Да допълня- става дума за Калифорния. Гледам и Невада са така. За другите, не знам.

            Goblin, отнясаме темата ама какъв преглед имате при вас?
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • От: Поддръжка на стара или нова кола

              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              Тишо, лепенки по прозорците няма. Единствената лепенка е сантиметър на два и идва с парчето хартия на което пише, че си си платил данъка за колата. Лепи се на задния номер. И като казвам "парче хартия" имам точно това в предвид. Парче бяла хартия. Моя принтер ше извади по добър "документ". Застраховката пък може да ти е на парче салфетка. Просто ти трябва номера на полицата и името на компанията. Ако не ти се потят ръцете, може и на дланта да си го напишеш. Това лято в България един тон бумаги с холограми, винетки, стикерчета... И пак Батак...
              Тишо, ако не вярваш отивам да снимам колите. Няма нищо по предния прозорец.

              Да допълня- става дума за Калифорния. Гледам и Невада са така. За другите, не знам.

              Goblin, отнясаме темата ама какъв преглед имате при вас?
              В събота ще разбера точно за какво беше въпросният стикер. И ще пиша.

              Коментар


              • От: Поддръжка на стара или нова кола

                Нищо няма,аз седмица карам без номера и ползвам само едно разрешително което уж се издава за ден,но тая която се занимаваше с документите на колата има един куп такива и ми даде едно непопьлнено.Днес ми дадоха номерата да си ги набия и листа хартия с двете лепенки - месец на регистрация и година до която е валидна,след година ще пристигне само лепенката за следващата година.

                Ходих да ме проверят дали имам спирачки,давай,давай,давай..........и отворих прозераца и викам Ма не мога да спра...........половината сервиз се ококориха,а аз се напиках от смях.Друго не са проверявали,светлинки по таблото тьрсеше един ма там такива няма.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • От: Поддръжка на стара или нова кола



                  в коя кола ???
                  Grand Vitra ddis 2008
                  SEAT Althea XL tsi 2010
                  Mitsubishi Canter

                  Коментар


                  • От: Поддръжка на стара или нова кола

                    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                    Прощавай, по принцип не си ме свикнал на глупости, но с последните два поста тотално изби рибата.

                    Еко нормите може би нямат значение за България, където на третия ден се монтира газ едно към гьотера и освинва целия квартал на развалени яйца. В останалите държави има значение дали ще се надънят в задръстване десет хиляди коли с катализатори, или десет хиляди без. вЕрвай ми

                    А това за препращането на дефектните коли към България още от завода - без коментар. Седи си Ханс в монтажното, и като види че мерцедеса е за България - направо му сваля един лъч от звездата, да знаеш
                    Не мисля, че има разлика в качеството. Тази година една голяма част от продадените на нови автомобили на практика се изнасят, дори и за Германия. Просто цените в България в момента са доста ниски, като до колкото знам в класа на Голф при продажбата практически няма пачалба или е съвсем минимална. Поне така съм чувал от бранд мениджъри в сектора.
                    Със съдържащи ламелен или сферичен графит над 2,14% не разговарям.

                    Коментар


                    • От: Поддръжка на стара или нова кола

                      Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                      Еко нормите може би нямат значение за България, където на третия ден се монтира газ едно към гьотера и освинва целия квартал на развалени яйца. В останалите държави има значение дали ще се надънят в задръстване десет хиляди коли с катализатори, или десет хиляди без. вЕрвай ми

                      А това за препращането на дефектните коли към България още от завода - без коментар. Седи си Ханс в монтажното, и като види че мерцедеса е за България - направо му сваля един лъч от звездата, да знаеш
                      ъъъ, избил е рибата, ама то риба отдавна няма. Ако мъничко вдяваше от химия и беше виждал т.нар. "норми", щеше да знаеш, че една много малка част от тях са насочени към добруването на градовете и чистотата на природата. Останалите са поставени там по други причини, а реално повишават footprint на автомобила, а което е по-лошо - и на човека, който го ползва. Трябваше да доживеем Евро-5 нормите, за да се види в тях нещо смислено - норми за CO2 емисии, с достатъчно голяма тежест. И да не мислиш, че от любов към природата стана - стана от любов към страните, добиващи петрол, в момент, когато цените се разбутаха (CO2 нормата не е друго, а норма за разход на гориво, ама "завоалирана").

                      За разликата в качеството на автомобилите от един и същи модел, продавани тук и другаде, за съжаление абсурдните коментари имат някои факти в своя подкрепа. Лично съм се убедил за ВАЗ (пише го черно на бяло в техническата документация) и за групата VAG (от практически наблюдения). А в случай, че сме се заблудили, ЕК специално реши в някакво свое решение, че продажбата на различни стоки в различните страни от ЕС, под едно търговско название, не нарушава търговското право в ЕС. Там историята тръгна от храните и напитките, но вече е официално - гръцката кока-кола може да е различна от българската, а германския Голф - от румънския такъв. Което нямаше да е такава борба, ако производителите и търговците не бяха силно желаещи това си право.

                      Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                      Думата ми беше, че ако им е толкова голЕм проблем задръстването в големите градове, могат да забранят автомобилите и да оптимизират обществения транспорт, така че няма да има голяма разлика във времето за пътуване. Ама не го правят. Дори и при вас.
                      На някои места в Европа, обаче, го правят и резултатът е видим. Е, изисква повече воля и по-малко корупция, но веднъж направено, си остава, защото е заложено в плана и инфраструктурата на града.
                      Последно редактирано от Ясен; 11-10-11, 11:48.

                      Коментар


                      • От: Поддръжка на стара или нова кола

                        Понеже темата вече отива към веселба, ето една рекламка на Тойота, която ми се струва добра илюстрация на това, за което става дума, както и на възможностите на съвременния маркетинг. Обърнете внимание на текста около 3:45 и след това до към 4:40
                        Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                        Коментар


                        • От: Поддръжка на стара или нова кола

                          Ясене, от химия вярно не вдявам, признавам си без бой. Носът ми обаче още работи, и мога да различа килната на една страна Ифа на кръстовището на Каблешков и България при задръстване от лукойла до била-та, от друг камион. Със затворени очи. И понеже ифата е краен случай - мога да различа двайсет годишен крайслер, през последните седемнайсет години (след като е изтекъл първият тригодишен лизинг) каран от порториканци, от нов такъв. Пак със затворени очи, но новият ще го позная по шума а не по миризмата.

                          Мога да разпозная по физиономията на малката дали сутрин в затворен паркинг при минусови температури повече и смърди стара току-що запалила кола, или нова такава.

                          А по-горе стана въпрос за засичането на коли с recall още в завода, и пускането им към "бедните" пазари без да се отстрани повредата.

                          Това е пълна нелепост, ако ще в Танганайка да отива колата. Като прочета едно такова твърдение, няма как да взема останалото на сериозно.

                          Разрешаването продажбата на различни стоки под еднакво наименование в Европа - знам ли. Просто узаконяват съществуващо положение. Стоките от край време са различни. Съобразени са с местните вкусове, тип пазар, и каквото се сетиш още. Не знам до колко са конкретни с "еднакво наименование".

                          Най-обикновена стандартна Кока Кола, ако си я поръчате в САЩ, ще се издрайфате от захар, няма такава п#кня на земята. Няма нищо общо с това което се нарича Кока Кола в Европа. В Европа от едната страна (поне едно време) пишеше Кока Кола, от другата - Coke.

                          В САЩ Кока Кола и Coke бяха две съвсем различни питиета, Coke го продаваха до 90те, и го спряха понеже американеца не го помирисваше. В Европа пък до ден днешен си пият Coke с етикет Кока Кола, и идея нямат какви късметлии са.
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • От: Поддръжка на стара или нова кола

                            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                            А по-горе стана въпрос за засичането на коли с recall още в завода, и пускането им към "бедните" пазари без да се отстрани повредата.

                            Това е пълна нелепост, ако ще в Танганайка да отива колата. Като прочета едно такова твърдение, няма как да взема останалото на сериозно.
                            Не проследих добре спора. Пазара /включително на автомобили/ обаче твърдо е сегментиран по тритории. Дали за БГ експедират само понеделнишка /чели сте "Колела" от А. Хейли/ продукция или в конкретната серия се влагат други компоненти не знам. Факт е че разлики има. Конкретни наблюдения имам върху Хонда произвеждана за Швейцария и Австрия например.
                            0888932647

                            Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                            Коментар


                            • От: Поддръжка на стара или нова кола

                              Нищо ново под слънцето! И аз се реднах, през 1990г, с една 2105 на старо от ГФРто. Познайте дали имаше нещо общо с тези дето ги продаваха в Корекома. Още е жива / на 32г/ и колежката, дето я взе, още я търкаля.
                              Ел. стъкла, огледала, чистачки и умиватели на фаровете, централно. Тотална антикорозионна обработка. Само климатик нямаше.

                              Коментар


                              • От: Поддръжка на стара или нова кола

                                За износните лади има отделна тема

                                Ладите за износ веднъж се проверяваха в завода, втори път - при вносителя. Французите си имаха цял полу-завод в който ги разкостваха и събираха наново, немците също.

                                Спорът тръгна от това дали за България се пращат "второ качество" коли.

                                От един завод, един модел, една окомплектовка - не. Колите са еднакви.

                                Вече че българският вносител има (ако реши) достъп до продукция на да речем турски астри и рена е съвсем друг въпрос.
                                Дали българският вносител може да тропне с крак и да каже "найн найн найн, искам аз Астри от Рюселхайм" - не знам. Не знам и дали иска...

                                Отново отклонение - едно време като се прибирахме от Франция на жената дружките все и поръчваха шампоан Head and Shoulders еди какъв си модел. Нямал нищо общо със същия продаван в България. Бил много по-хубав.
                                Аз от шампоани не разбирам, но по думите и - да, различни били, френският бил по-хубав.
                                При сравнение на опаковките - френският беше примерно "Шампоан за коси с пърхот и калинки", този продаван в България беше "Шампоан за коси с пърхот и буби".

                                Сходна, но не съвсем еднаква опаковка, различен продуктов код. Как ще тръгне от тук спора ? Че един и същ шампоан във Франция е по-качествен отколкото в България, или че за българския пазар има някакъв ерзац модел който е различен от този за Франция...
                                Издъних се на Тюринг теста

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X