От: Поддръжка на стара или нова кола
Аз пък изобщо не я гледам дали е стара или нова една кола, а дали ме кефи. Ако ме грабне с нещо, няма значение възрастта. Примерно аз от много време искам бмв 750, е38, околко 99-00 г., зелена, синя или червена /евентоално бяла/, с бежов или по-добре керемиден салон, седалките трябва да са автоматични, с чупеща се облегалка и т.н. и т.н. Спирам с подробностите, че има още доста. И това ще си го търся и купя, без збачение дали ще е сега или след време. Имам си и други любими машини с определени характеристики, които искам да ползвам за оределени цели. За чисто нова кола като се замислям, допадат ми само разни неща от типа на порше панамера, което предполагам е от наличието на малко дете та ме влече на комби. Но реално за да се замисля сериозно за нова кола, трябва да имам не една, ами доста още коли. То зависи и какво се търси от машината. Една малка градска кола за всеки ден е резонно да е нова, най-вече щото почнаха да пускат разни машини, които харчат под 4/100... Но в град като София си е кошмар. Аз карам рено от 2005та и се чудя как да му завръ по-големи гуми. То са дупки и чудеса, бордюри и какво ли още не. За една година в Бг мога да кажа, че се усеща. Като минимум е, че тук харчи с 1 литър повече /поне/ щото нафтата ни е супер яка, сигурно е 3 към 1 разредена с вода
. И като трябваше да сменя крушчицата за къси на единия фар си карах без нея няколко месеца. Щото нали е нова и в сервиза взимат луди пари, а аз пък нали сам гледам да оправям всичко по възможностите си. Е няма такъв гърч. Сваля се бронята за да се махне целия фар! Отне ми час и 1/2, даже 2. За 1 крушка става дума!!! Е какво като е нова тая кола, ако за да сменя крушчица на фарче да трябва да ида в сервиз!? Следващата смяна ще е само 30 час. Щото сега знам кое къде точно е хванато. Да не си помислите, че толкоз време съм правил нещо различно от това да се опитам да махня бронята? Нее, махах я точно 90% от времето. За час ми смениха акомулатора, той се намира под полвината преден джам и една пластмаска, която е на милиони болтчета на звезда. Мотора е под таблото поне 1/3. Иначе да, само се поразкърца, но в старата кола това не ме дразни, в една нова да ми скърца пластмасата просто не си е работа, много ме дразни. Та тук положението изобщо не става за леки коли, карам такава по принуда. Освен това като се замисля, че дачия тип кола никога не бих си купил, то нещата стават още по-скъпи. Пък и без да добавяме всички екстри, които оскъпяват всичко. В тойота ходих скоро, имаше някфа грамадна гад, Ленд Крузър лимитет нещо си. Е каква му е идеята на това нещо? Огромно и грозно, кожен салон бъкан с екстри, а машината лъскава, за гората не е да не става, но надали е мислена за там. Та каква изобщо нова кола да си купя точно? Предпочитам за тея пари няколко различни стари и собствен гараж да си купя. Щото за моите цели стига един подемник, компресор, телоподаващо и още малко джунджурии. После забравям за майсторите тотално. А ако съм пък така въшлив с пари, та и нови возила да имам, ще си наема личен механик
, а не само градинар, иконом и готвач. Естествено ако предпочита човек само да кара, нещо си, но да е ново и да му го оправят без да се интересува и може да си го позволи, що не. Само дето има редица стари машини, с остарял мат'рял, който обаче е пресметнат да е по-здрав след 20 години, от една нова, която е сметната да се чупи за 2 години. С такава доказана машина може да си караш с години и само масла и консумативи да сменяш. Но не е същото, като нова кола нали, особенно ако отидеш на работа с някой мерджан арабска мечта от средата на 80те, при положение, че заплатата ти е примерно 3000 лева. После в офиса ще те правят за смях вечно. Та колите са като гсм-тата, купуват се не само по предназначение. Освен това има хора дето карат и трошат поголовно и хора, които карат и не трошат изобщо. Само като гледам жена ми как кара. Не лошо нали, но дупките си ги целка като да има абонамент /което си е типично за повечето водачи като гледам/. Та мисълта ми е, че ако ти е безразлично возилото и искаш да си караш или да се возиш за работа и толкоз, е едно, ако искаш нещо повече от машинта и знаеш какво е, тогава е друго. Освен това Венци и Пламен си спомням, че и нова Узка разкостиха и после сглобиха на ново, та зависи и какво е това ново нещо. Пък по техния маниер на възстановяване, ще предпочета да си купя една реставрирана от тях стара кола 100 пъти, ако изощо решът да продават такъв уникат, пред някоя нова лъскава пластмасова машина, на която не мога да и сменя даже маслото без да я водя в сервиз. Хмм, като се замислям сега, това последното е и 1вата причина да не искам нова кола, което за някой без алергия към тези места, като някоя жена /моята настоя да иде до сервиз на рено да и сменят маслото и филтрите, което и струва 350 лева за 4 литра масло, 2 филтъра и 2 часа труд, а аз сега дори не знам сменено ли е това масло или не е/ сигурно не е проблем.
Аз пък изобщо не я гледам дали е стара или нова една кола, а дали ме кефи. Ако ме грабне с нещо, няма значение възрастта. Примерно аз от много време искам бмв 750, е38, околко 99-00 г., зелена, синя или червена /евентоално бяла/, с бежов или по-добре керемиден салон, седалките трябва да са автоматични, с чупеща се облегалка и т.н. и т.н. Спирам с подробностите, че има още доста. И това ще си го търся и купя, без збачение дали ще е сега или след време. Имам си и други любими машини с определени характеристики, които искам да ползвам за оределени цели. За чисто нова кола като се замислям, допадат ми само разни неща от типа на порше панамера, което предполагам е от наличието на малко дете та ме влече на комби. Но реално за да се замисля сериозно за нова кола, трябва да имам не една, ами доста още коли. То зависи и какво се търси от машината. Една малка градска кола за всеки ден е резонно да е нова, най-вече щото почнаха да пускат разни машини, които харчат под 4/100... Но в град като София си е кошмар. Аз карам рено от 2005та и се чудя как да му завръ по-големи гуми. То са дупки и чудеса, бордюри и какво ли още не. За една година в Бг мога да кажа, че се усеща. Като минимум е, че тук харчи с 1 литър повече /поне/ щото нафтата ни е супер яка, сигурно е 3 към 1 разредена с вода
. И като трябваше да сменя крушчицата за къси на единия фар си карах без нея няколко месеца. Щото нали е нова и в сервиза взимат луди пари, а аз пък нали сам гледам да оправям всичко по възможностите си. Е няма такъв гърч. Сваля се бронята за да се махне целия фар! Отне ми час и 1/2, даже 2. За 1 крушка става дума!!! Е какво като е нова тая кола, ако за да сменя крушчица на фарче да трябва да ида в сервиз!? Следващата смяна ще е само 30 час. Щото сега знам кое къде точно е хванато. Да не си помислите, че толкоз време съм правил нещо различно от това да се опитам да махня бронята? Нее, махах я точно 90% от времето. За час ми смениха акомулатора, той се намира под полвината преден джам и една пластмаска, която е на милиони болтчета на звезда. Мотора е под таблото поне 1/3. Иначе да, само се поразкърца, но в старата кола това не ме дразни, в една нова да ми скърца пластмасата просто не си е работа, много ме дразни. Та тук положението изобщо не става за леки коли, карам такава по принуда. Освен това като се замисля, че дачия тип кола никога не бих си купил, то нещата стават още по-скъпи. Пък и без да добавяме всички екстри, които оскъпяват всичко. В тойота ходих скоро, имаше някфа грамадна гад, Ленд Крузър лимитет нещо си. Е каква му е идеята на това нещо? Огромно и грозно, кожен салон бъкан с екстри, а машината лъскава, за гората не е да не става, но надали е мислена за там. Та каква изобщо нова кола да си купя точно? Предпочитам за тея пари няколко различни стари и собствен гараж да си купя. Щото за моите цели стига един подемник, компресор, телоподаващо и още малко джунджурии. После забравям за майсторите тотално. А ако съм пък така въшлив с пари, та и нови возила да имам, ще си наема личен механик
, а не само градинар, иконом и готвач. Естествено ако предпочита човек само да кара, нещо си, но да е ново и да му го оправят без да се интересува и може да си го позволи, що не. Само дето има редица стари машини, с остарял мат'рял, който обаче е пресметнат да е по-здрав след 20 години, от една нова, която е сметната да се чупи за 2 години. С такава доказана машина може да си караш с години и само масла и консумативи да сменяш. Но не е същото, като нова кола нали, особенно ако отидеш на работа с някой мерджан арабска мечта от средата на 80те, при положение, че заплатата ти е примерно 3000 лева. После в офиса ще те правят за смях вечно. Та колите са като гсм-тата, купуват се не само по предназначение. Освен това има хора дето карат и трошат поголовно и хора, които карат и не трошат изобщо. Само като гледам жена ми как кара. Не лошо нали, но дупките си ги целка като да има абонамент /което си е типично за повечето водачи като гледам/. Та мисълта ми е, че ако ти е безразлично возилото и искаш да си караш или да се возиш за работа и толкоз, е едно, ако искаш нещо повече от машинта и знаеш какво е, тогава е друго. Освен това Венци и Пламен си спомням, че и нова Узка разкостиха и после сглобиха на ново, та зависи и какво е това ново нещо. Пък по техния маниер на възстановяване, ще предпочета да си купя една реставрирана от тях стара кола 100 пъти, ако изощо решът да продават такъв уникат, пред някоя нова лъскава пластмасова машина, на която не мога да и сменя даже маслото без да я водя в сервиз. Хмм, като се замислям сега, това последното е и 1вата причина да не искам нова кола, което за някой без алергия към тези места, като някоя жена /моята настоя да иде до сервиз на рено да и сменят маслото и филтрите, което и струва 350 лева за 4 литра масло, 2 филтъра и 2 часа труд, а аз сега дори не знам сменено ли е това масло или не е/ сигурно не е проблем.
Поне обади за какво са...

Коментар