Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

    И едно важно уточнение, ако някой няма уреди все още на АТВ-то си, ще му се предостави такова с уреди
    Достъчно е да си има свое, за да се разменят машините по време на курса !
    За желаещите да участват с машини Side By Side ще бъде подготвена книга формат А5

    Коментар


    • #62
      До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

      А тази джаджа която се нарича Touratech Nav Assistant


      за какво спомага при карането по пътна книга, а не по ГПС? Гледам на състезанията машините са оборудване и с нея? значи нещо хубаво върши като за 1000лв




      и конкретно джаджата??? че не ми стана много ясно за нея??

      Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

      Коментар


      • #63
        До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

        Това е пътната книга написана на ролка и навита на две макари. Като в касов апарат. Превърташ я на ръка с въртележките отляво.

        Коментар


        • #64
          До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Това е пътната книга написана на ролка и навита на две макари. Като в касов апарат. Превърташ я на ръка с въртележките отляво.
          Въртележките от ляво са само за монтиране не пътната книга. По време на движение се превърта с помощта на ел. двигателче посредством копчета близо до ръкохватката, като е възможно и да и да се връща на зад. Колегата пита за тази джаджа:



          Аз предполагам че е за навигиране по азимут, то няма и за какво друго да е .

          Коментар


          • #65
            До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

            Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
            А тази джаджа която се нарича Touratech Nav Assistant
            за какво спомага при карането по пътна книга, а не по ГПС?
            В различните състезания (според терена най-вече) GPS-a има своето предназначение...
            При състезания в Европа ( не в пустинята) се използва по желание от състезателя,
            за да вижда трака по който да се върне ако се загуби или да види най-близкото населено място, ако съвсем оплеска нещата
            За пустинята обаче е съвсем друга схемата ( в конкретния случай на снимката).
            Там са разположени "виртуални контроли", т.е. или има машинки, които излъчват сигнал или се следи конкретната точка от сателит
            При наближаване на определено разстояние до тази контрола ( в случая 3 км.) GPS-a се активира и те води до точката. Трябва да минеш на определено разстояние от нея, за да те чекира ( в случая 200 метра) и след това пак изгасва.
            Използва се и в случай, когато няма ориентири и се движиш по азимут, но само за конкретна ситуация...основната навигация е по пътна книга
            Аз мисля, че за настоящия момент и нашите състезания не е необходима тази система и може без нея...
            Ето картинка как се случват нещата в пустинята

            Коментар


            • #66
              До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
              Това е пътната книга написана на ролка и навита на две макари. Като в касов апарат. Превърташ я на ръка с въртележките отляво.
              Има и такива холдери, които се навиват на ръка (струват около 250 лева), но конкретните по снимката и тези, които ние ползваме са електрически и се въртят с копчета от лявата страна на кормилото

              Коментар


              • #67
                До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                я да продължа аз с въпросите:

                - реално ли е в условия на състезание да се ползв холдер с ръчно пренавиване на лентата??
                - въпрос породен от това, че ми дават за ползване модела Компакт - след четене на немския, който ми е познат колкото и албанския не можах да схвана на 100% дали като е компакт работи със стандартни по размер ролки - за това става дума :RB compact Roadbook Holder




                и след като не е електрическо пренавиването на книгата, релно колко копчета трябва да имам изнесени на кормилото за да ползвам пълноценно системата, че гледам има комбинации с две и три копчета


                Павел Викторов - 0 осем 7817878 три

                Коментар


                • #68
                  До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                  Първоначално публикуван от paksss Преглед на мнение
                  я да продължа аз с въпросите:

                  - реално ли е в условия на състезание да се ползв холдер с ръчно пренавиване на лентата??
                  - въпрос породен от това, че ми дават за ползване модела Компакт - след четене на немския, който ми е познат колкото и албанския не можах да схвана на 100% дали като е компакт работи със стандартни по размер ролки - за това става дума :RB compact Roadbook Holder


                  и след като не е електрическо пренавиването на книгата, релно колко копчета трябва да имам изнесени на кормилото за да ползвам пълноценно системата, че гледам има комбинации с две и три копчета


                  По принцип кутиите са стандартни, можеш да се обадиш на Жоро Хаджиев, той има по-обикновен ръчен холдер, пластмасов и Смилен Кабакчиев караше с него на "Рали България"
                  Копчетата, които си показал са с различно предназначение !
                  Тези които са две са за електрически холдер - движение напред и назад, а трите копчета са за трипмастера - едното за зануляване и двете за корекция на общата дистанция на километрите (увеличаване или намаляване).
                  При ръчен холдер ще ти трябват копчета само за трипмастера, т.е. тройката копчета !

                  П.П.

                  Ключето, което се вижда над тройката копчета е пак за превъртане на холдера, Петър Ценков е с такова, но аз не съм му фен, че се чупи лесно и го закачаш с тяло понякога (аз бях с такова в началото) !

                  Коментар


                  • #69
                    До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                    Днес резервирах и хотел в Сепарева Баня, това е "Германеа" като цената за нас е 40 лв. за двойна стая със закуска
                    Запазил съм 10 стаи като мисля, че ще ни стигнат.
                    Засега желание за учстие са проявили Трите Пера, Гълъбин Колев, Ники Гочев, Цвети Иванчев, Пламен Йоцов, Петър Ценков и аз.
                    Ако списъка се увеличи ще запазя още стаи...
                    Чинела няма да може да участва по уважителни причини, но вечерта ще ни навести на софрата, за да упражни контрол за дисциплината
                    Последно редактирано от ТОДОР ХРИСТОВ; 12-02-10, 14:36.

                    Коментар


                    • #70
                      До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                      Първоначално публикуван от ТОДОР ХРИСТОВ Преглед на мнение
                      ... а трите копчета са за трипмастера - едното за зануляване и двете за корекция на общата дистанция на километрите (увеличаване или намаляване).
                      Добре това за зануляването ясно, резетваш като стигнеш точка и при следващата пак така, а тези другите две за корекцията как и в какъв случай се ползват. То след време може и да ми се струва смешен въпроса ама сега ми е мамата. А и нещо друго рисунките на точките освем да отрязат максимално коректно ситуацията си мисля че ми е ясно има и нещо друго, има некви символи които некой си ги обяснявам по своему ама има и такива къде са ми пълна мъгла- та въпроса ми е има ли некакъв стандарт при тези символи или всеки организатор си вкарва свои по усмотрение. Като си взех роудбука в него имаше пътна книга ама на гръцки, и в него като го разгледах ги видях тези символи, примерно нарисувани човечета на дадено кръстовище и тях си ги обяснявам като публика(ора за газене) или неква контрола па може и да са стопаджийки за тех ОК, ама другите йероглифи знам че съм китаец в материята ама пак не са ми ясни.

                      п.п. Работата май замирисва на некакъв семинар ако има кой да се нагърби.
                      Последно редактирано от Tpunep; 12-02-10, 19:48. Причина: бъркоч та затуй
                      Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                      Коментар


                      • #71
                        До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                        Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                        п.п. Работата май замирисва на некакъв семинар ако има кой да се нагърби.
                        На обучението ще започнем точно с тези теоретични въпроси, има си легенда, която в 90 % е общоприета в цял свят...не е китайско писмо

                        Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                        Добре това за зануляването ясно, резетваш като стигнеш точка и при следващата пак така, а тези другите две за корекцията как и в какъв случай се ползват.
                        Има два начина за измерване на дистанциите, по общото разстояние до момента и по разстоянието от точка до точка.
                        Ние караме по втория начин и зануляваме на всяка точка !
                        Болшинството обаче карат на обща дистанция... например на определена точка трябва да си на 96.45 км., а трипа ти показва 97.20...
                        Явно някъде си се губил или си буксувал и за да ти е точно за следващите дистанции с тези копчета го връщаш ( в случая) да показва 96.45.
                        И двата начина са правилни и си имат предимства и недостатъци, но това ще ви го разкажа на живо на 6 март

                        Коментар


                        • #72
                          До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                          Като се изгубиш някъде и докато си влезеш в трасето навърташ допалнителни километри които ти се трупат на общия километраж.Когато си сигурен че си на точка е желателно да си приравниш километрите.Това става с задържане на съответния бутон + и -.Организатора преди всяко състезание посочва дадено разстояние по което е правил роудбука и трябва да си тарираш трипа така че да се изравният твойте метри с неговите.По отношение на семинара най добро обучение става с практика и в трасето.Като се изгубиш няколко пъти с по 20-30км. ще се научиш по-внимателно да се звериш в холдера.Скороста е много важна и трябва да е съобразена с умението ти да гледаш картата.
                          __KTM__

                          Коментар


                          • #73
                            До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                            A бе холдера и роудбука са като некоя огромна плазма сравнение с ГПС-а, така че все си мислим че дзверенето ще е доста по малко, а превантивно ще си влача и ГПС-а ако се затрия някъде да мога да се върна.
                            Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                            Коментар


                            • #74
                              До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                              Следя темата с интерес (особенно постовете на Пацо (най-големия))- то ясно, че нещата ще си дойдат на място с времето (практиката). Едно нещо не ми става ясно, решавам да си взема уредите, да ги монтирам (натаманя), но от къде ще си взимам "листчета" по които да карам (тренирам/ориентирам)?
                              0887 246718

                              Коментар


                              • #75
                                До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                                Първоначално публикуван от Стефан Слабов Преглед на мнение
                                Следя темата с интерес (особенно постовете на Пацо (най-големия))- то ясно, че нещата ще си дойдат на място с времето (практиката). Едно нещо не ми става ясно, решавам да си взема уредите, да ги монтирам (натаманя), но от къде ще си взимам "листчета" по които да карам (тренирам/ориентирам)?
                                Слабов, понеже знам, че с Цветан си падате по дългите преходи, този формат ще ти пасне идеално
                                За тренировки ползваме вече отминали състезания на джиповете и ако не са на руло, ние ги навиваме...и на това ще ви науча
                                Имаме готови рола за трасета от Маратона - Враца-Рударци-Благоевград, Серес-Серес-Солун в Гърция и много готови книги в района на Стара Загора.
                                Като напреднат колегите с "четенето" следващия курс ще е в Гърция, за да може на узо и скариди да схванат по-добре материята


                                Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                                А и нещо друго рисунките на точките освем да отрязат максимално коректно ситуацията си мисля че ми е ясно има и нещо друго, има некви символи които некой си ги обяснявам по своему ама има и такива къде са ми пълна мъгла- та въпроса ми е има ли некакъв стандарт при тези символи или всеки организатор си вкарва свои по усмотрение.
                                Ето ти за пример легендата на Дакарския роудбук (превода е на Малкия Алекс) !
                                Подобни са и легендите на европейските роудбуци, без палмите и кладенците

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X