Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

    Прав си по принцип. Но грешките в роудбука не са повече от 1-2. Имало е и случаи - без грешки - за 220-250 км. То и в разгадаването на грешката е ИНТЕРЕСНОТО, там се отсяват състезателите, там е интригата, там се проявяват съобразителните /ние с Тошко сме скромни /

    Честно - не съм се качвал на спортно /истинско/ до сега. Сигурен съм че е по-леко за каране. Скоростите също дават преимущество. Автобуса с най-новите екстри се доближава по перформанс, пък и за дългите дистанции мисля че е по-подходящ. По-универсален е.
    Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
    Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
    www.dakarbg.bg
    www.rallyraid.bg

    Коментар


    • #17
      До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

      Първоначално публикуван от pepino c Преглед на мнение
      ...

      Честно - не съм се качвал на спортно /истинско/ до сега. Сигурен съм че е по-леко за каране. Скоростите също дават преимущество. Автобуса с най-новите екстри се доближава по перформанс, пък и за дългите дистанции мисля че е по-подходящ. По-универсален е.
      А не се ли чудиш защо на големи рали рейд състезание карат предимно спортни машини. Аиде ние тук сме с лагерни колички, ами онези и те ли са се объркали?

      Първоначално публикуван от ТОДОР ХРИСТОВ Преглед на мнение
      Да, ама тези от обществения транспорт финишираха на второ място със серийна машина на Дакар, а първенеца (уж с YAMAHA Raptor) се оказа, че няма нищо от Ямаха...даже пластмасите бяха други
      ...
      а било имало някои заблуден и там.

      Коментар


      • #18
        До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

        Първоначално публикуван от Desislav Преглед на мнение
        А не се ли чудиш защо на големи рали рейд състезание карат предимно спортни машини. Аиде ние тук сме с лагерни колички, ами онези и те ли са се объркали?
        Обяснението е много просто
        Лагерни колички всеки може да "ръчка" и всеки може да си ги купи... колкото струва една китара или йоника, толкова струва и една лагерна количка
        Да караш Renegad-на машина обаче се иска умения, техника и хъс, а и хубавите неща са скъпи, както казва Тодор Христов

        П.П.

        "Лагерните колички" по рали-рейдовете нямат нищо общо с тия, които вие карате !
        Все едно да твърдиш, че Mitsubishi-to на Мацуока е същото като на Иво Върбанов..
        Всички искат да приличат на Renegade, но на никой не се отдава
        Последно редактирано от ТОДОР ХРИСТОВ; 10-12-09, 10:03.

        Коментар


        • #19
          До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

          Първоначално публикуван от ТОДОР ХРИСТОВ Преглед на мнение
          Обяснението е много просто
          Лагерни колички всеки може да "ръчка" и всеки може да си ги купи... колкото струва една китара или йоника, толкова струва и една лагерна количка
          Да караш Renegad-на машина обаче се иска умения, техника и хъс, а и хубавите неща са скъпи, както казва Тодор Христов

          ...
          Ти да не си мазохист?

          Колкото до това какво общо имат подготвените машини за състезание и оригиналните. Аз казах подготвено спортно АТВ (това включва доста неща) което няма нищо общо с първичния си вид. В нашите шампионати има доста подготвени машини за определения вид клас!

          Коментар


          • #20
            До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

            Темата се измести, но нека и аз да споделя мнение, като раз'откаджия минал и през Ренегада.
            Ренегада е много удобен за дълги преходи и рали без много екстреми, защото вози като S класа и съчетава много добра проходимост, динамика съизмерима със спортните машини, отлични сток фарове и водача остава сравнително чист. Можеш да добавяш резервоари, дисаги и др. неща да закачаш без да му се отрази съществено на поведението и динамиката. С него не трениран състезател /разходкаджия/ без тунинг може да постигне добри резултати.
            4х2 машините са по-бързи, по стабилни и с тях могат да се постигнат много добри макс. резултати, но трябва много физическа издържливост.
            Като сравнение на сравнително лек преход с ренегад съвсем неопитен водач /жена без собствено АТВ/ издържа повече от 100 км, като само го заболява дясната ръка заради газта, а за същия този преход КТМ-а ми изцежда силите. А кфх 450 Р е толкова нервен и рязък, че ще ми скъса ръцете и така друса, че ми разбива суроватката и задника ми посинява от твърдата седалка при изминаване на по-малко от половината разстояние.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #21
              До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

              Първоначално публикуван от ТОДОР ХРИСТОВ Преглед на мнение
              Обяснението е много просто
              Лагерни колички всеки може да "ръчка" и всеки може да си ги купи... колкото струва една китара или йоника, толкова струва и една лагерна количка
              Да караш Renegad-на машина обаче се иска умения, техника и хъс, а и хубавите неща са скъпи, както казва Тодор Христов

              ...
              Не съм съгласен, защото за да тунинговаш добре лагерна количка плащаш същата цена, за която си вземаш сток ренегад, но не ги усещаш защото ги даваш степ бай степ, като направиш аритметиката виждаш колко си се отикал, но вече е късно и връщане няма...
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #22
                До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Не съм съгласен, защото за да тунинговаш добре лагерна количка плащаш същата цена, за която си вземаш сток ренегад, но не ги усещаш защото ги даваш степ бай степ, като направиш аритметиката виждаш колко си се отикал, но вече е късно и връщане няма...
                Не е задължително да е стъпка по стъпка, Аз обикновенно почти едновременно си поръчвам и машината и екстрите, като винаги екстрите идват първи и цифрата става РенеГадна че и надскача ама не е по темата. Ще пробваме и тетрадки стига да има къде да се кара че май нещата не са розови за догодина откъм съзтезания, а по какво ще е ориентирането, ами по квот има.
                Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                Коментар


                • #23
                  До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                  Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                  Не е задължително да е стъпка по стъпка, Аз обикновенно почти едновременно си поръчвам и машината и екстрите, като винаги екстрите идват първи и цифрата става РенеГадна че и надскача ама не е по темата. Ще пробваме и тетрадки стига да има къде да се кара че май нещата не са розови за догодина откъм съзтезания, а по какво ще е ориентирането, ами по квот има.
                  Да, ама нямам кинти, за да оборудвам 2 машини с крачкомери и тетрадкодържатели.

                  А малко са хората, които могат да си позволят така от раз да си купят машината, за която мечтаят, че и да я накичат с най-добрия тунинг. В общия вариант се взема нещо компромисно със заеми и се пести малко по малко, за да се надгражда.
                  Последно редактирано от s_s1; 10-12-09, 14:59.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #24
                    До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                    Вие тука за Ренегадите ли спорите или за роудбуци и маркировка??
                    Ако е второто, мнението ми е, че не може да се сравняват ябълки с круши.
                    По роуд бук съм карал преди 5-6 години на Кировото състезание в Шуменско. Направих и няколко тренировки по други трасета. Който не е опитал той не знае- страшен кеф е. Много е интересно! Обаче това е за рали рейдове. За горски състезания няма как да стане. Състезания с дълги преходи от т.А до т.Б ОК. Обаче класическо ендуро, е нещо съвсем различно. Там навигацията не би трябвало да е състезателен елемент, а начина да стигнеш от финала на единия скоростен етап до старта на следващия.
                    С други думи, няма защо да се спори дали пистовия мотоциклетизъм или супермото е по-добро. Всичкото си е добро и всичкото ще го караме, ако има мотори, пари за гуми ама и състезания ако има... Че както вървят нещата...
                    К. Кулев

                    Коментар


                    • #25
                      До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                      Много пъти съм се карал с много хора по тоя въпрос. Общия извод е, че хората елементарно се страхуват от хартиените карти, или там от заместителите им. Като роудбука, или аналозите им в авиацията и флота. Хиляди години там хората карат и с по-малко - таблички с числа за времето и изминатия път, и ъглите на завоите в точките. И стигат всеки път, изчезват само когато ги вземе стихията, ама и то на преходите, рядко се губят.
                      Прави са хората по-горе - всеки, който спре да се страхува от малко да помисли, оставя ГПС-а в жабката при досадните екстри, и тръгва да кара както иска, не както му заповядват. И тутакси получава удоволствието от свободата, и волята да избира пътя си. Като ширпотреба - диша свободно понеже знае къде е, разбира ситуацията в която се намира, и може да прави каквото поиска, когато намери за добре. Не да се влачи след полудял, тъп по рождение, калкулатор.
                      Собствените умения за навигация са не само сигурност. Между другото са независимост, и сбъднатата мечта за свобода. Заради която изобщо си се заврял в гората.
                      Последно редактирано от Стефан; 11-12-09, 00:08.

                      Коментар


                      • #26
                        До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                        Добре де аджеба, тези които знаете айде вземете и ни запознайте за какво става на въпрос с тея тетрадки може и в отделна тема даже, щото ГПС-а, маркерите, и разни индиански методики поне кой по добре кой по зле сме се запознали вече, в смисъл кви са тея уреди, кое е по добро кое е компромисно и те такива ми ти работи.
                        Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                        Коментар


                        • #27
                          До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                          Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                          Добре де аджеба, тези които знаете айде вземете и ни запознайте за какво става на въпрос с тея тетрадки може и в отделна тема даже, щото ГПС-а, маркерите, и разни индиански методики поне кой по добре кой по зле сме се запознали вече, в смисъл кви са тея уреди, кое е по добро кое е компромисно и те такива ми ти работи.
                          Пътната книга обикновенно е на руло, а ако не е, се залепват страниците една към друга, за да се получи ролка.
                          Ето така изглежда, но в случая са две страници една до друга



                          За да се движиш правилно, трябва да знаеш легендата, например дебелите линии са асфалтови пътища, тънките линии са черни пътища или някакъв път, но не асфалтиран, а прекъснатите линии са слабо видими пътища.
                          Големите цифри са общата дистанция до конкретната точка в която сте стигнали, а малките цифри, разстоянията от една точка до друга.
                          Най-вдясно са обясненията и забележките, ако има такива...
                          Как се чете ?
                          Приемаме, че сте достигнали т.31 (най-горе в в ляво).
                          За да стигнете до следващата точка 32 са ви необходими да изминете 1.7 км. и ще стигнете до кръстовище с път отляво, а вие сте направо !
                          Занулявате трипмастера (уреда, който измерва разстоянието) и гоните следващата точка 33, която е след 1.10 км. и ви извежда на асфалтов път, на който трябва да свиете в ляво.
                          И така точка след точка, свършват картинките, премествате следващата страница и продължавате докато видите ФИНАЛ

                          Коментар


                          • #28
                            До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                            А уредите, че на дакарските машини гледам са яко накичени?
                            Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                            Коментар


                            • #29
                              До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                              Ето най-елементарния начин на залепване



                              На снимката по-долу се виждат необходимите уреди !



                              Уреда най-горе е трипмастера, нещо като таксиметров апарат, но не отчита левчета, а метри и километри
                              Обикновенно датчика е магнитен и се залепва на предната полуоска или колело (при моторите).
                              Кутията отдолу е роудбук холдера, в него влиза пътната книга.
                              Командват се от бутони в ляво на кормилото, като основно се използват три бутона, за зануляване, за движение на книгата напред и назад.
                              За да имате по-добра видимост, обикновенно се "повдигат" с ярки маркери цифрите и кръстовищата и така вниманието Ви се засилва към конкретната ситуация !

                              Коментар


                              • #30
                                До: GPS, Роуд бук, маркировка или ориентиране по звезди!

                                Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                                А уредите, че на дакарските машини гледам са яко накичени?
                                На Дакар ти изглеждат по-накичени, защото повечето дублират трипмастерите, а и имат GPS на организатора, чрез който те контролират при преминаване на задължителни точки ( CP) !
                                Също така има и известителна система за приближаване на превозно средство зад теб, на което трябва да дадеш път !
                                По принцип повечето уреди се монтират на кормилото, но според мен ( и Петър вече) по-добре е да не е там...просто ще има по-малко вибрации.
                                Нашите мислим да ги изнесем напред и да сложим спойлер

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X