Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техника с която снимате

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Техника с която снимате

    Ето набързо и още една от същия автор и отново със Никон Д80.обектив Сигма 10-20 снимано на 10мм.



    Наистина трябва да изчезвам,колкото и да ми е готино да обсъждаме въпроса.Обещавате,че утре ще продължим нали?
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • От: Техника с която снимате

      Това са директно свалени жпг файлове само със никон VNX 2 съм ги намалил. Та на 14 мм липсва предния план ,мостът се губи във общата картина и дефакто снимката стои плоска. Отделно няма никакви интересни сюжети-нито е есен ,нито има небе и т.н.
      На втората предния план играят клонките вдясно и добре би било те да са на небето ,така се подчертава големината на задния обект.И ако снимката имаше розово или червено небе да се отрази във водата ,или шарени листа на дърветата щеше да изглежда по различен начин.Дори и едно облаче да се сложи пак става различна. Жалко че не мога да ти кача поне 100 снимки на дяволския мост във различни перспективи и с различни обективи.Просто нямам право.Да видиш как се променят пропорциите.Зависи какво искаш да покажеш ,ако е обектът -то планираш композицията така че той да изпъкне.За пеизажи-статив,бленда около 8 ,може и повече ,но се появява дифракция ,колкото по голяма е блендата /8-22/ по затворен обектива то толкова по дълбока е дълбочината на рязкост на снимката.На старите обективи има едни наклонени чертички ,където е показана точно тази дълбочина.И филтри ,поляризационен ,син ,зелен зависи какво търсиш.
      Малко е разкъсано но дано да съм успял да споделя с тебе моя опит.

      Коментар


      • От: Техника с която снимате

        Ето две и от моя фотоапарат.Това са две снимки от едно и също място.Според мен е видно как не ми достигат 18-то мм.И двете са опит от различен ъгъл да преодолея недостига,но...наложи се да прибягна до правене на панорама,а ...за малко не ми достигна в широкия край.
        П.П.Снимките са необработен JPG директно от фотоапарата.разбира се...намалени са с фотошоп до размер за постване тук!





        Поздрави!
        NISSAN FOREVER
        -----------------------------------------------------------------------------
        Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

        Коментар


        • От: Техника с която снимате

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Е, няма да се взриви монитора ако кропнеш малко де ?

          Между неперфектна снимка с перфектно кадриране (дето ако я правиш през визьора пак няма да е перфектно кадрирана понеже освен при яко скъпите апарати оптическите визьори рядко дават 100% покритие и перфектна снимка с кадриране което иска малко донагласяне - изборът е твой.

          За 20мм твърдак не знам, скъпички са все пак, но е грехота да имаш каникон и да не се възползваш от богатия избор на 28, 35 и 50мм.
          При никон също има едно скрито съкровище, античния 28-80мм. И те са по две за левче.
          Кропването е процес в едната посока.в смисъл...ако имаш повече маТриал можеш да кропваш,ама в обратния вариант ...трябва да бягаш с твърдака назад,за да влезе в кадър това което искаш.С вариото предварително си застанал на въпросните 20м. назад и си снимаш...ако не те устройва пак можеш да кропваш,ама при всички случаи се избягва едно тичане в някоя от посоките.Лошото е,че...понякога като минеш въпросните метри/колкото и ще да са/ и вече не можеш да снимаш това което искаш/т.е. то се крие от разни подборности по релефа/Примерно искаш да снимаш завоя на Арда на яз. Кърджали...ами с 18мм. не се хваща целия,а като отстъпиш от ръба пък не се хваща предния му план,защото остава скрит от самия ръб.Категорично там един ултраширок зум ще свърши работа,а в обратния случай се мъчиш да правиш панорамка с идеята да вкараш всичко видимо в кадъра.Ето и примера за който говоря.



          Ето и панорамката...дори и с вертикални кадри не се хваща както трябва предния план и долу в средата малко се отрязва.


          Сега...може би можеше примерно да направя панорамка вместо от 4-ри вертикални 4-ри хоризонтални/говоря за две от средата нагоре и две от средата надолу/,ама...кушия си е ,след като може с един кадър да се свърши почти същата работа.
          Този случай не знам как с твърдия ще стане работата...
          П.П.Въпрос ...обектива 28-80мм. в момента го има обявен на цена от 120лв./може и евентуално да се свали сигурно малко от нея/.заслужава ли си покупката?
          Доколкото разбирам той няма мотор в него и фокуса ще е само ръчен.Няма и стабилизация,та...абе ако може някакво инфо и съвет да го придобия ли ,или...
          Поздрави!
          NISSAN FOREVER
          -----------------------------------------------------------------------------
          Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

          Коментар


          • От: Техника с която снимате

            Тук точно, няколко милиметра по-широко няма да ти помогнат особено. Решението си го намерил сам. С твърдия просто панорамата ти ще стане кристално убийствена По същия начин ще промениш зрителния ъгъл с две - три крачки назад ако искаш само от обектив да го докараш. Виж какво ще ти даде калкулатора от този познавателен сайт.. Въвеждаш разстояние до обекта и колко е широк обекта и то ти дава какъв обектив ти е необходим... Има и други интересни неща - кои обективи за какъв тип фотография обикновено биват използвани http://www.cambridgeincolour.com/tut...era-lenses.htm

            Коментар


            • От: Техника с която снимате

              А и много зависи за какво ще използваш снимката.Тези дето съм ги снимал просто са снимки за спомен.

              Коментар


              • От: Техника с която снимате

                Здравейте и Весела Коледа на всички!!!
                При мен има някакво развитие.
                Макар и да имаше доста аргументирани мнения по отношение на типа обектив/говорим като фокусно разстояние/ ,а също и за това дали да е твърд или зуум.
                Ходих за Коледа в София и имах възможността да тествам няколко обектива.Сега...за твърдия обектив натежа моето си мнение,че не е съвсем подходящ за пейзажи и поради това разгледах основно няколко ултра широки зума.
                Това бяха обективите/пиша ги в реда на теста/:
                1. Токина 11-16 f2.8 /версията с мотора/
                2.Токина 12-28 f4
                3. Сигма 10-20 F4-5.6
                Накратко...
                Токина 11-16/доста хвалена/беше и един от фаворитите ми.При теста забелязахме доста изкривявания,както и много хроматични аберации/последните Фотошоп ги изчиства почти на 100%.
                Фокусира добре и се представи добре.
                Токина 12-28 нещо се провали на теста.Извън изкривяванията още с фокусирането нещо не се получи.При няколко опита за фокус на определен обект ,тя твърдо отказа да го фокусира качествено на каквито и да било бленди.
                Сигма 10-20 се представи извънредно добре,макар и очакванията ми да бяха други.Изкривяванията при нея са направо нищожни спрямо тези на Токината.Фокусирането става доста по-бързо и за мое учудване то беше и доста точно/принципно на този обектив му се носи славата,че обикновено му бяга фокуса и изисква допълнителна калибровка,а тук нещата излязоха доста точни дори и за пейзажен обектив/
                Цветопредаването е сходно,като отново лек превес извън очакванията ми даде ...Сигмата...
                И така...Токина 12-28 отпадна поради лошото си представяне с фокусирането и така останаха останалите два!
                Ето и няколко снимки за сравнение.Единствената грешка при теста беше,че не съобразих да направя два еднакви кадъра на 11мм. и така единия е на 11,а другия на 10мм..Принципно обаче...Сигмата на 11мм. би трябвало да даде още по-добро представяне,защото това фокусно разстояние на нея вече не и се явява границата в широкия диапазон,където за всички обективи е най-критичната точка!
                Сега поне обаче се разбира колко много е 1мм. при този тип обективи и при тези фокусни разстояния/говоря принципно ,защото имаше мнения как от 18-20мм. евентуално можеш да мръднеш за компенсация няколко крачки...според мен като видите разликата от 11 и 10мм. каква е ,май с няколко крачки няма да стават нещата /
                Да не забравя да отбележа и факта,че...за Токината f4 и е вече и не граничната бленда в отворено положение,а са Сигмата това е долна граница/както знаете най-зле е работата в най-широките мм. и в най-отворената бленда/Та всичкото това трябва да се съобразява сравнявайки кадрите!
                Та ето...първата снимка е с Токина 11-16 на бленда 4 и на 11мм.



                А ето и същия кадър със Сигма 10-20 отново с бленда f4 ,но сниман на 10мм.



                Направих сравнение и на снимка при ниска осветеност/вътре в магазина/
                В интерес на истината тук Сигмата ме изненада още веднъж,защото с Токината кадъра е на F2.8 и исо 800...



                ...а на Сигмата на f4 и отново на исо 800...



                Това доведе до драстичната разлика в скоростта на заснимане от 1/160с. за Токината и 1/60с. за Сигмата.При тия условия обаче аз не намерих някакви фрапиращи разлики.Трябваше може би да вдигна исото докато се изравни скоростта на заснимане,но...тогава единствено Сигмата евентуално щеше да направи по-добър кадър.
                В крайна сметка с Дани/Sonda/ се взирахме и преценявахме много време/искрено му благодаря за помоща и съдействието и се радвам,че се запознахме лично/ и крайното решение беше Сигма-та.
                Защо Сигма...:
                1. Както и Дани отбеляза ,факта ,че се взираме толкова/говорим основно за фокусиране и рязкост по целия кадър/,това означава,че нещата са на кантар.
                2.Сигмата даде по-малки изкривявания и ...доста по-малко хроматични аберации спрямо Токината.
                3.Сигмата има по-голям обвхват на фокусното разстояние спрямо Токината и това съвсем не е за пренебрегване.
                Разбира се...Токината има преимуществото на f2.8,но...аз лично за пейзажи не знам точно освен за снимки на млечния път за какво би ми послужила тази бленда.
                На базата на по-горните тестове разсъжденията върху тях стигнахме до извода,че и да има някаква разлика/приемаме като такава,че Токината е по-добра,което обаче пък поне за нас визуално не се доказа и съм склонен да мисля,че всичко е повече реклама/,то тя е толкова неизмеримо малка,че не си заслужава разликата от 500лв. в цената...
                Та така приятели...вече съм собственик на Сигма 10-20 f4-5.6...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:211208030015_607.jpg
Прегледи:1
Размер:5.8 КБ
ID:5547926

                ...като останаха пари и за един твърд обектив,който ще преценя в близко бъдеще точно какъв ще е и на кой производител

                П.П.Снимките отвън са правени при еднакви настройки на фотоапарата и на статив с всички обективи!
                Снимките правени вътре в магазина са снимани от ръка и без светкавица!
                Всички снимки са директен Jpg от фотоапатара,като единствената им обработка е да бъдат намалени до размер подходящ за постване тук!
                П.П.П.Направих и няколко пробни снимки ,макар и времето и светлината да не бяха съвсем подходящи,но ще ги постна в моята галерия снимки в другия раздел!
                Поздрави на всички!
                Последно редактирано от lubashki777; 26-12-13, 11:59.
                NISSAN FOREVER
                -----------------------------------------------------------------------------
                Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                Зареждам...
                X