Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Миене на двигател отвътре

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Миене на двигател отвътре

    Двигателя е дизел-изправен, но от скоро при мен. Искам да го позачистя така щото да не заплесква веднага маслото.
    До сега съм ползвал 2 начина.
    1. с някаква добавка (не и помня марката)която се налива в старото масло. Работи 10-15 минути на място и се сменява маслото. Резултата не беше задоволителен! Може и добавката да е била менте.
    2. сваляне на картера и почистване до блясък на всичко с чистителя на Вюрт. Това върши работа но е доста по трудоемко и скъпо. Резултата е добър и едва след 2-3-4000 маслото почва да потъмнява.
    Виждал съм как се прави с масло и нафта, но на бензинов атмосверен. Не знам дали е допустимо при турбодизел.
    Та приемам идеи за бръз лесен и качествен (и 3-те задължително) начин за почистване.
    Человек, който, бидейки изобличаван, остава твърдоглав, неочаквано ще се съкруши, и не ще има за него изцеление.

  • #2
    На турбодизел не виждам как ще потъмнее чак след 3000 км маслото-става още след 10-20км,колкото и да е чист.Аз преди всяка смяна на масло,слагам добавка,с нея работи 10 минути.Доволен съм,не гори масло,важното е да не се задръсти някоя магистралка с боклучета,и да не се смазва добре.Не ми е важно да е перфектно чист от вътре...Добавките са 5-6 марки-на цена 10-15 лв,кой ще прави менте
    Последно редактирано от krassitch; 02-01-20, 16:51. Причина: допълване

    Коментар


    • siem
      siem коментира
      Редактиране на коментар
      И аз мислех като теб, но миналата година на едно дърто ТДИ на Х км. след като му измихме долната част на двигателя и картера с вюрта (дойде в сервиза за смяна на масло и гарнитура на картер) до към 2000 км не изцапа маслото много.

  • #3
    Това са естествени неща, трябва често чистене за да стои бистро, или...при по-новите дизели стои бистро...
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #4
      Редовна смяна с качествено маслото през 10000км.чисти най добре двигателя.

      Коментар


      • siem
        siem коментира
        Редактиране на коментар
        Ми не. Практиката показва друго.

      • Kirilpm
        Kirilpm коментира
        Редактиране на коментар
        Моята практика показва точно това, даже при занемарен двигател може да се сгъстят смените, ако джоба позволява.Иначе освен добавките, това е другия работещ вариант за съвременен двигател https://www.youtube.com/watch?v=szytjRZ7hNo
        Работи, риск има нещо да изтрака както винаги, но в сравнение с нафта в маслото риска е минимален,цената не е много приятна но ефекта я оправдава.Това с нафтата беше едно време, на що-годе съвременен двигател не те съветвам да рискуваш.

    • #5
      Повечето съвременни масла,да не кажа всички имат във формулата си ,миещи свойства.При дизелите си почерняват по-бързо заради катраните отделящи се при изгарянето на горивото.Заради тия катранови нагари полепили се по егр ите,много дизели.чупят турбини .Видял съм поне няколко с откъртени нагари ,образували се около.егр-а!Качествени масла,редовна смяна и по някоя добавчица за ДВГ ,профилактична!
      Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

      Коментар


      • Stbd
        Stbd коментира
        Редактиране на коментар
        този егр не се мие от маслото

    • #6
      Затова ,,егр-а" вън в каквото стане
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • #7
        Лики Моли/Вюрт все хубави смивки за двигател обаче от редовно ползване аз сменям вече на 2 години датчик за налягане на маслото а са хубава двуцифрена сума, и вече ще мия двигател веднъж годишно или по-рядко, та имайте в предвид разни странични ефекти.
        Бъдете живи и здрави

        Коментар


        • #8
          Значи какво казвате? Първо да пробвам с добавка, а ако не ми хареса да свалям картера и по стария изпитан начин. Лошото е, че най мразя да работя по моята кола, че никой не плаща.
          Человек, който, бидейки изобличаван, остава твърдоглав, неочаквано ще се съкруши, и не ще има за него изцеление.

          Коментар


          • #9
            Ако толкова ти е "тупнало" за чисто масло - добавка за почистване.

            Дори можеш да купиш по евтино масло и да направиш няколко поредни смени и "промивки" с почистващ агент +ново масло след него, да кажем на 500 или най-много 2000км.

            Другата възможност е да смениш няколко пъти маслото през 2000-3000км, което е и по-безопасният вариант.

            И аз мислих преди 3 години за такива "промивки" ,но ме хвана шубето при положение, че дори автомеханикът ми не прави такива промивки с препарат, а само с масло, като го сменя на 1500-2000км.

            Коментар


            • #10
              Да споделя какво направих при последната ми смяна на маслото.

              Повечето разпускащи спрейове и добавки за почистване са на основата на газ с още нещо според производителят.
              Понеже нямах пресен опит с нещо което да съм сигурен, че не е прекалено агресивно за да не скапе и още нещо, но пък същевременно да разтвори поне част от отлаганията във времето, реших да сложа газ за горене, но от читавата, че и там са се появили нèкви ментаци.

              Двигателят ми е OM602 с почти 10л масло, та прецених, че литър газ няма да му е много.
              Всъщност, идеята ми беше да го оставя да се понакисне, като не се притеснявам за времето, защото на повечето специални за целта продукти изрично пише, че след като се сложат на топъл мотор, в рамките на 5-15мин маслото трябва да бъде източено.
              Идеята за това почистване беше за нещо като "предпране", защото нямах представа с какво масло е каран преди това, а задължително минавам на синтетика, която отмива отлаганията във времето, но е добре каквото е възможно да падне при профилактичното почистване при смяната на маслото.
              Какво се е получило не мога да кажа, защото после ми протече един одървен и скъсан О-пръстен, което наложи доливането на 10-15л масло, което пък отложи смяната на маслото.
              Нàпролет мисля да го сменя, като може би пак ще направя процедурата с газта, освен ако не намеря работещ и неагресивен продукт с който да се понакисне двигателят.

              Надявам се в тази тема да има повече споделени резултати.

              ... и нещо интересно, което не предвидих преди започване на процедурата.

              Сипах газта на добре загрят двигател, като го оставих да поработи няколко минутки за да може газта да проникне навсякъде, след което го оставих да се кисне към час.
              Беше есен и съответно беше топло, и когато му дойде времето, при опит да запаля двигателя за да преместя джипката се случиха ужасни детонации със зверско чукане, като двигателят не запали, но и не продължих да го мъча.
              Това се случи защото картерната вентилация влиза директно във всмукателните колектори, а топлата изпарена газ явно се пали много по-бързо от нафтата.
              ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

              Коментар


              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Не те разбирам за каква икономия говориш ?
                В предишни коментари пак си ми задавал тъпи въпроси пак за някакви икономии, та би ли се конкретизирал, моля те ?

              • IvanIvanovi
                IvanIvanovi коментира
                Редактиране на коментар
                газ за горене вместо истински препарат за промиване, не се ли сещаш?

              • Джоу (x3mrjoe)
                Джоу (x3mrjoe) коментира
                Редактиране на коментар
                Я пак прочети поста който си коментирал.

            • #11
              1. Взимаш евтина пълна синтетика 5W или 0W. Например MANNOL или TOTAL. Сменяш след 1000 километра.
              2. Взимаш евтина пълна синтетика 5W или 0W. Например MANNOL или TOTAL. Сменяш след 2000-3000 километра.
              3. Взимаш каквото ще сипваш постянно и първия път може да го смениш на половината пробег, но аз не бих се занимавал повече.

              За да ти е чист мотора е важно постоянството, а не единична грижа. Карай с хубаво масло, сменяй го на не повече от година време, и най-много след 2 смени ще имаш чист мотор, който ше си седи чист.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • siem
                siem коментира
                Редактиране на коментар
                Колата оргинално върви с 5W30 и аз с такова я карам (от Тойота) но преди мен не зная. Та ще видим. Само че ми се струва, че възлагате твърде големи надежди на самопочистващите свойства на маслата. Виждал съм свалени картери на доста хубави коли, карани само с маркови масла и гняста на дъното винаги си е там.

              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Там си е, ама и там си седи. Нагоре няма нищо, а като отвориш калак на клапаните, и самия той и всичко под него си стои лъскавко.

                То и в добавките за миене няма нищо магическо. Просто вършат каквото вършат по-бързо.

            • #12
              Кво толкова им миете на тия мотори при редовна смяна на качествено масло
              Гадостите от рода на хептаните се натрупват в картера и по горната част на главата , правят проблеми при италианска подддръжка
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • #13
                Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
                ...хептаните...
                Ако говориш за тъмннокафявата гадост, отделяща се по бензиновите мотори - при дизел (или поне при моите два), такова нещо няма изобщо. И двете от Италия си дойдоха без никакви отлагания по капака на главата.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #14
                  ЕГР-а е за трепане, както рече весков. Иначе той трепе мотора

                  Коментар


                  • #15
                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    ЕГР-а е за трепане, както рече весков. Иначе той трепе мотора
                    EGR-а цапа входящ колектор и клапани. Към нещо извън това не се сещам за механизъм, по който би-могъл да действа.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                    Зареждам...
                    X