Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ценков разказва за Дакар 2011

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ценков разказва за Дакар 2011

    След няколко дена най-сетне имам време да направя това което си мисля през целия Дакар - как да да разкажа на всички Вас това кото съм преживял.

    И тъй като си мисля че разказът ми ще бъде дълъг, без предварителен сценарий, не очквайте че като започна, ще мога да го завърша за един или няколко дена. Мисля че ше го пиша доста повече, а за да по-реален ще ми трябва още повече време да събера всички снимки които циркулират из нета както и клипчетата които много хора и телевизии са правили.
    Затова - търпение и моля за помощ пт всички които откриват различни снимки пуснати из нета - нека ми ги дават по някаъв начин - поща - cenkov@dakarbg.com или на фтп - то - http://htftp.offroad-bulgaria.com/pepino_c/ или по друг начин.....

    Мисля че формирането на един добър пълен разказ, получаването на една добра картина от това което е Дакар си струва да го карам по-полека
    Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
    Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
    www.dakarbg.bg
    www.rallyraid.bg

  • #2
    От: Ценков разказва за Дакар 2011

    И разбира се - откъде да започна....
    Еми то може по няколко начина :
    1. от началото - хрологично - как започна подговката, как протече състезанието о т.н.т.
    2. от края - изводи, чувства, обобщения, емоции....
    3. .... миш-маш .... казвам всико за което се сетя з момента, пък какво от това....

    Важно е също така да чувам постоянно КАКВО МИСЛИТЕ ВИЕ - ТОВА НЯМА ДА РАЗВАЛИ РАЗКАЗА - А НАПРОТИВ - ЩЕ ГО КОНЦЕНТРИРА ВЪРХУ ТОВА КОЕТО ВИ ВЪЛНУВА....

    Все пак е по-логично да се опитам да бъда последователен - така ще може да се проследи по-лесно развитието и логиката на нещата
    Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
    Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
    www.dakarbg.bg
    www.rallyraid.bg

    Коментар


    • #3
      От: Ценков разказва за Дакар 2011

      Пепи а добре дошъл отново.

      п.п. Я вземи си почини, даже по добре ако искаш ела утре да покараме да поразпуснеш малко, па като немаш кво да правиш по натам ще напишеш какво е било, ще ни бъде интересно сигурно на всички.
      Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

      Коментар


      • #4
        От: Ценков разказва за Дакар 2011

        Както може да проследите от темата Ценков и Христов на Дакар 2011, ние обявихме нашето участие ДОСТА КЪСНО - КРАЯ НА МЕСЕЦ МАЙ 2010....
        Всичко това което сега ще се опитам да го резюмирам относно КАМПАНИЯТА за участието и събирането на средства и спонсори ще го направя с единствената цел всеки един БЪДЕЩ КАНДИДАТ УЧАСТНИК ДА НЕ ПОВТАРЯ НАШИТЕ /МОИТЕ ГРЕШКИ а да осъществи добра подготовка и събиране на необходимите средства за участие.

        Откъде трябва да се започне?
        Много ясно - от
        1. Съставянето на РЕАЛНИЯ БЮБЖЕТ за участие.

        Разбира се учасника /ците трябва да МНОГО НАЯСНО ИМАТ ЛИ ШАНСА И УМЕНИЯТА ДА КАРАТ НА ДАКАР - БЕЗ ДА СЕ САМОЗАЛЪГВАТ - ТУК СЕГА ЩЕ СЕ ЦИТИРАМ :
        Първо - за мен Дакар е преди всичко ЕДИН ГОЛЯМ РЕСПЕКТ !!!
        Това е НАЙ-СЕРИОЗНОТО НЕЩО НА СВЕТА - като състезание, умения, издръжливост и подготовка.
        Дакар НЕ Е ШЕГА, НЕ Е ЗАБАВЛЕНИЕ, НЕ Е ЗАИГРАВКА.
        Трябва да си ИЗРАСНАЛ, ПОДГОТВЕН и да ЗАСЛУЖИШ да УЧАСТВАШ

        Затова и никога не съм мислил на сериозно, че ще участвам...дори и сега...
        Ще го повярвам като застана на старта.

        Единствено успехите МИ /НИ/ при участията през последните 2 години ми дават УВЕРЕНОСТ, че съм /сме/ ДОСТОЙНИ да застанем редом с другите именити участници.
        И да изхарчим една камара пари на СПОНСОРИТЕ
        .
        КРАЙ НА ЦИТАТА

        И ако отговора е положителен - тогава се започва с БЮДЖЕТА.

        Как се прави? - не е трудно, но малцина българи искат да погледнат ИСТИНАТА В ОЧИТЕ, и не си дават труда да погледнат цифрите ПРЕДВАРИТЕЛНО.
        Това е ОСНОВНА грешка - без правилно разписан бюджет да тръгнеш да събираш пари и да правиш организация. Същите правила важат и в бизнеса, нищо ново под слънцето.
        В сайта на Дакар има примери за това как се съставя бюджет. Но най добре е всеки отбор или състезател просто да започне да събира хронологично всички цифри които трябва да заплати по време на подготовката и на състезанието. Е, има някои цифри които не са еднозначни и фиксирани - тогава е по-добре леко да се завишат, пък ако се изхарчи по-малко - ще остане нещо и за черпене след състезанието.
        Не бива да се изпускат и малките детайли - напр. дрехи, ботуши, лекарства...цивилни дрехи, и т.н.т....
        И за да върви работата, трябва да се създаде
        2. Структура на отбора
        Както в една фирма - мениджър, секретар, счетоводител....всичко зависи от размаха и идеите на учасниците.
        Трябва да е регистрано някакво дружество - спортен клуб най-добре за да управлява финансите. В него трябва да членуват учасниците.
        Идваме до ОСНОВНИЯ МОМЕНТ - ИЗБОРА НА ПР АГЕНЦИЯ....
        При добър избор - тази агенция няма да тежи а напротив - тя ще осигури средствата на състезтелите. А те няма да търчат по фирмите и да просят пари, нито да организират ялови кампании и прескоференции...Състезателите ще се занимават с подготовката си.
        Мениджъра на отбора ще направи програма за подготовката - тренировки, състезания, подбор на екипи и техника. Избор на оборудване за състезанието, резервни части, механици и т.н.т......
        Секретара на отбора ще води цялата кореспонденция по време на подготовката и по време на състезанието - през него ще тече целия поток на информация.....
        Счетоводител - там нещата са ясни...

        И така със СТРУКТУРА може да се направи БЮДЖЕТА.

        Ако получените ЦИФРИ не са убийствено сряскащи - тогава не остава нищо друго освен.....
        Твърдото заявяване на решението за участие на отбора или състезателя.

        Ние започнахме нашето участие ....не точно по този начин...
        Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
        Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
        www.dakarbg.bg
        www.rallyraid.bg

        Коментар


        • #5
          От: Ценков разказва за Дакар 2011

          Та ние започнахме трескаво - края на месец май - да атакуваме всички за които се сетехме малки и големи фирми, приятели и познати.
          Това което им давахме като предложение за реклама и спонсорство беше създавано от нас двамата, и ни отнемаше цялото време - практически всичко друго беше на заден план.

          За наше съжаление основно чувахме - "съжаляваме, но бюджета за 2010 вече е разписан и ....изхарчен практически"

          т.е. ИЗВОДА Е че кампанията трябва да започне края на преходната година и в началото на текущата.....

          Така ние до последно - преди заминаването ни се занимавахме с финансови въпроси. Всичко това натоварва много психически състезателя и много пречи на реалната му подготовка за състезанието - хранител режим, тренировки, състезания и т.н.т.

          Всичко това го казвам за да разберете на какъв огън сме се пекли през цялото време - от обявяването на участието ни та до ден днешен....

          С всичко сме се занимавали САМО НИЕ :
          - набиране на средства
          - пресконференции
          - техника - компановка на машини
          - дрехи - състезателни и цивилни
          - записвания за участие и документи
          - плащане на такси
          - тренировки и участия в подготвителни състезания
          - изпращане на техника и багажи
          - самолетни билети и хотели
          и тнт.....

          Аз си налагах да тренирам ВСЕКИ ДЕН - което се оказа решаващо при развитието на състезанието - както всички знаете.

          Не забравяйте - Дакар е състеание по ИЗДРЪЖЛИВОСТ.....
          Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
          Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
          www.dakarbg.bg
          www.rallyraid.bg

          Коментар


          • #6
            От: Ценков разказва за Дакар 2011

            Първоначално публикуван от pepino c Преглед на мнение
            Както може да проследите от темата Ценков и Христов на Дакар 2011, ние обявихме нашето участие ДОСТА КЪСНО - КРАЯ НА МЕСЕЦ МАЙ 2010....
            Всичко това което сега ще се опитам да го резюмирам относно КАМПАНИЯТА за участието и събирането на средства и спонсори ще го направя с единствената цел всеки един БЪДЕЩ КАНДИДАТ УЧАСТНИК ДА НЕ ПОВТАРЯ НАШИТЕ /МОИТЕ ГРЕШКИ а да осъществи добра подготовка и събиране на необходимите средства за участие.

            Откъде трябва да се започне?
            Много ясно - от
            1. Съставянето на РЕАЛНИЯ БЮБЖЕТ за участие.

            Разбира се учасника /ците трябва да МНОГО НАЯСНО ИМАТ ЛИ ШАНСА И УМЕНИЯТА ДА КАРАТ НА ДАКАР - БЕЗ ДА СЕ САМОЗАЛЪГВАТ - ТУК СЕГА ЩЕ СЕ ЦИТИРАМ :
            Първо - за мен Дакар е преди всичко ЕДИН ГОЛЯМ РЕСПЕКТ !!!
            Това е НАЙ-СЕРИОЗНОТО НЕЩО НА СВЕТА - като състезание, умения, издръжливост и подготовка.
            Дакар НЕ Е ШЕГА, НЕ Е ЗАБАВЛЕНИЕ, НЕ Е ЗАИГРАВКА.
            Трябва да си ИЗРАСНАЛ, ПОДГОТВЕН и да ЗАСЛУЖИШ да УЧАСТВАШ

            Затова и никога не съм мислил на сериозно, че ще участвам...дори и сега...
            Ще го повярвам като застана на старта.

            Единствено успехите МИ /НИ/ при участията през последните 2 години ми дават УВЕРЕНОСТ, че съм /сме/ ДОСТОЙНИ да застанем редом с другите именити участници.
            И да изхарчим една камара пари на СПОНСОРИТЕ
            .
            КРАЙ НА ЦИТАТА

            И ако отговора е положителен - тогава се започва с БЮДЖЕТА.

            Как се прави? - не е трудно, но малцина българи искат да погледнат ИСТИНАТА В ОЧИТЕ, и не си дават труда да погледнат цифрите ПРЕДВАРИТЕЛНО.
            Това е ОСНОВНА грешка - без правилно разписан бюджет да тръгнеш да събираш пари и да правиш организация. Същите правила важат и в бизнеса, нищо ново под слънцето.
            В сайта на Дакар има примери за това как се съставя бюджет. Но най добре е всеки отбор или състезател просто да започне да събира хронологично всички цифри които трябва да заплати по време на подготовката и на състезанието. Е, има някои цифри които не са еднозначни и фиксирани - тогава е по-добре леко да се завишат, пък ако се изхарчи по-малко - ще остане нещо и за черпене след състезанието.
            Не бива да се изпускат и малките детайли - напр. дрехи, ботуши, лекарства...цивилни дрехи, и т.н.т....
            И за да върви работата, трябва да се създаде
            2. Структура на отбора
            Както в една фирма - мениджър, секретар, счетоводител....всичко зависи от размаха и идеите на учасниците.
            Трябва да е регистрано някакво дружество - спортен клуб най-добре за да управлява финансите. В него трябва да членуват учасниците.
            Идваме до ОСНОВНИЯ МОМЕНТ - ИЗБОРА НА ПР АГЕНЦИЯ....
            При добър избор - тази агенция няма да тежи а напротив - тя ще осигури средствата на състезтелите. А те няма да търчат по фирмите и да просят пари, нито да организират ялови кампании и прескоференции...Състезателите ще се занимават с подготовката си.
            Мениджъра на отбора ще направи програма за подготовката - тренировки, състезания, подбор на екипи и техника. Избор на оборудване за състезанието, резервни части, механици и т.н.т......
            Секретара на отбора ще води цялата кореспонденция по време на подготовката и по време на състезанието - през него ще тече целия поток на информация.....
            Счетоводител - там нещата са ясни...

            И така със СТРУКТУРА може да се направи БЮДЖЕТА.

            Ако получените ЦИФРИ не са убийствено сряскащи - тогава не остава нищо друго освен.....
            Твърдото заявяване на решението за участие на отбора или състезателя.

            Ние започнахме нашето участие ....не точно по този начин...
            Пепи, шапка ти свалям за този пост !
            По добре не може да бъде казано !

            Bravo !

            Коментар


            • #7
              От: Ценков разказва за Дакар 2011

              Първоначално публикуван от Bomargroup Преглед на мнение
              Пепи, шапка ти свалям за този пост !
              По добре не може да бъде казано !

              Bravo !
              Вместо да сваляш шапки, вземи да платиш ремъците на Зундерт че той търси брат ми и Петър и мърмори кой ще ги плаща че си се покрил.
              В една друга тема се бараш за велик и ощетен спонсор а хората не знаят как се криеше до последно когато звъняха Ивайло и Петър как държеше всички на ченгела дали ще си изпълниш големите обещания тук.
              За мен по-голям интригант и артист в тоя форум не се е появявал и където пишеш само вкарваш интриги и обиждаш хората (как те изтърпяват дакарците само те си знаят).
              Лошото е, че читателите тук дето не знаят истината за теб се впечетляват от гръмките думи и обещания.
              По-добре не разваляй и на Пепи темата !може и да не ми отговаряш щото няма да ми промениш мнението си за теб а само ще оспамиш темата.
              [URL="http://www.4x4bg.com"]www.4x4bg.com[/URL]

              Коментар


              • #8
                От: Ценков разказва за Дакар 2011

                Пепи, мен за предварителните тренировки ми е много интересно, кажи как понесе надморската височина. Говорихме с теб преди тръгване, нямаше възможност да тренираш нависко тук, какво стана там и имаше ли проблеми над 4000 метра.
                Последно редактирано от zzlatev; 23-01-11, 11:13.
                LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                www.ADV-Bulgaria.com

                Коментар


                • #9
                  От: Ценков разказва за Дакар 2011

                  С всичко сме се занимавали САМО НИЕ :
                  - набиране на средства
                  - пресконференции
                  - техника - компановка на машини
                  - дрехи - състезателни и цивилни
                  - записвания за участие и документи
                  - плащане на такси
                  - тренировки и участия в подготвителни състезания
                  - изпращане на техника и багажи
                  - самолетни билети и хотели
                  и тнт.....
                  Моят въпрос е, защо от MD Rallye Team, не са ви третирали като истинска част от отбора? От това което прочетох в предходните теми, те само са тунинговали машините, а всичко е трябвало Вие да плащате. Дори някъде четох, че машините не са били в изцяло завършен вид и се е налагала доработката им в течение на състезанието. Предполагам че приносът на въпросният отбор е бил доста голям, но за всичко сте си плащали като попове. Интересно ми е, дали е било възможно, да се справите без тяхното съдействие, или нашата страна е далеко от това, да изпрати свой личен отбор на Дакар? Също така, при евентуално участие догодина, отново ли ще се състезавате за този отбор, или вече мислите за български отбор, който да направи следващата стъпка на Дакар.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ценков разказва за Дакар 2011

                    Първоначално публикуван от yovet0 Преглед на мнение
                    Моят въпрос е, защо от MD Rallye Team, не са ви третирали като истинска част от отбора? От това което прочетох в предходните теми, те само са тунинговали машините, а всичко е трябвало Вие да плащате. Дори някъде четох, че машините не са били в изцяло завършен вид и се е налагала доработката им в течение на състезанието. Предполагам че приносът на въпросният отбор е бил доста голям, но за всичко сте си плащали като попове. Интересно ми е, дали е било възможно, да се справите без тяхното съдействие, или нашата страна е далеко от това, да изпрати свой личен отбор на Дакар? Също така, при евентуално участие догодина, отново ли ще се състезавате за този отбор, или вече мислите за български отбор, който да направи следващата стъпка на Дакар.
                    Колега, ако още веднъж прочетете всичко отначало, ще разберете, че всъшност МД Рали тийм е частно търговско предприятие. Там си плащаш, за да ти организират най-добрата подготовка на машината и най-добрия съпорт и да ти дадат техническа и организационна възможност да завършиш ралито. При тях не става въпрос за спортни постижения, а за бизнес и печалба. Правят най-доброто, което могат, но очакват и съответната печалба. Имат огромен опит в Дакар, Морел го е печелил, и съпорта, който предоставят така или иначе беше критичен. Собствен български отбор е идеално, сега вече имаме някакъв опит в лицето на наште хора, били там, само остава да се намери нужното финансиране, но дали вече сме готови? Такава тежка организация, с пълен логистичен съпорт, с камион в трасето и няколко механици, организиране на цялата бумащина и транспорта от Европа дотам? Не знам, Пепи и Тодор ще кажат.
                    Последно редактирано от zzlatev; 24-01-11, 09:59.
                    LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                    www.ADV-Bulgaria.com

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ценков разказва за Дакар 2011

                      Пепи,добре дошъл!
                      Поздравления за успешното завършване на "Рали Дакар"!
                      Радваме,се че отвори тази тема,ти много не говориш на дълго и широко,но каквото кажеш,го казваш точно и както трябва!

                      Когато имаш свободно време,драсвай по нещичко тук,ние ще четем с интерес!

                      Тюркеджиев старши
                      sigpic

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ценков разказва за Дакар 2011

                        Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                        ... Правят най-доброто, което могат, но очакват и съответната печалба. ...
                        Поне от това, което се чу да момента, направеното не изглежда да е "най-доброто", така че Пепи и Тодор май имат основания за сериозни забележки към това, което са получили срещу парите си.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ценков разказва за Дакар 2011

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Поне от това, което се чу да момента, направеното не изглежда да е "най-доброто", така че Пепи и Тодор май имат основания за сериозни забележки към това, което са получили срещу парите си.
                          Не случайно съм написал - "най-доброто, което могат", а не най-доброто по принцип. А дали са могли МД да са по-прецизни и организирани друг може да каже.
                          Последно редактирано от zzlatev; 24-01-11, 12:14.
                          LZ1LRE, Range Rover 300Tdi
                          www.ADV-Bulgaria.com

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ценков разказва за Дакар 2011

                            Първоначално публикуван от ДИМИТЪР ХРИСТОВ Преглед на мнение
                            Вместо да сваляш шапки, вземи да платиш ремъците на Зундерт че той търси брат ми и Петър и мърмори кой ще ги плаща че си се покрил.
                            В една друга тема се бараш за велик и ощетен спонсор а хората не знаят как се криеше до последно когато звъняха Ивайло и Петър как държеше всички на ченгела дали ще си изпълниш големите обещания тук.
                            За мен по-голям интригант и артист в тоя форум не се е появявал и където пишеш само вкарваш интриги и обиждаш хората (как те изтърпяват дакарците само те си знаят).
                            Лошото е, че читателите тук дето не знаят истината за теб се впечетляват от гръмките думи и обещания.
                            По-добре не разваляй и на Пепи темата !може и да не ми отговаряш щото няма да ми промениш мнението си за теб а само ще оспамиш темата.
                            Митко, вземам си бележка от написаното по горе от теб. Няма да има повече мои постове тук в форума за да няма проблеми и интриги който АЗ създавам за читателите и дакарците.
                            За да няма недоразумения относно Зундерт, Сабин Коларов e наясно с проблема и се обърни към него за обяснение кои пари не са платени и на кого.

                            Извинявам се на всички читатели тук във форума ако с нещо съм ви обидил или подвел.

                            Извинявам се също и за оспамването на темата !
                            Последно редактирано от Bomargroup; 24-01-11, 10:47.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ценков разказва за Дакар 2011

                              Първоначално публикуван от zzlatev Преглед на мнение
                              Пепи, мен за предварителните тренировки ми е много интересно, кажи как понесе надморската височина. Говорихме с теб преди тръгване, нямаше възможност да тренираш нависко тук, какво стана там и имаше ли проблеми над 4000 метра.
                              Надморската височина не е ШЕГА....Аз и преди това съм бръмчал на високо......на 3 200 м може да се аклиматизираш за 2-3 дена, но не трябва много да се напрягаш. На 5 000 обаче нещата са сериозни...
                              При нашите преходи най-сериозно страдаха машините - "гласеца" им ставаше нежен и тих, от мощността и следа не оставаше и се движехме с около 60-70 км/ч максимално. Морел просто нямаше компютър за да ги настрои предварително за тези височини.
                              Направи ми впечатление че другите състезатели профучаваха около мен все едно съм спрял. Добре че това бяха лиезони, а не специални....
                              Проблема която ме мореше най-много беше че подцених СТУДА който е по тези височини... Такъв студ не съм брал и по нашите родни замръзнали планини....Затова за ВСЕКИ КОЙТО ЩЕ ХОДИ НА ДАКАР - НОСЕТЕ СИ ТОПЛИТЕ ЗИМНИ ДРЕХИ - АБСОЛЮТНО СА НЕОБХОДИМИ, нищо че там е лято и през деня е + 50 градуса... От студ не можеш да мислиш, вкоченясваш се и получаваш някакво треперене като не можеш да се владееш...А тези преходи са по около 500 км....

                              За специалния етап на 3 300 метра мога да кажа че лично аз не усетих много затруднения - не знам дали защото тренирах в България предимно на около 1200 м или защото гледах да си пазя силите и да не изпадам в тежки ситуации...
                              Е, вярно, бях през цялото време с отворена уста и дишах като риба на сухо (използвах за филтър бонето през което дишах) но с това се приключиха проблемите с височината.
                              Стреми се към звездите. Ако не ги достигнеш, поне ще се научиш да летиш....
                              Петър Ценков - Спортен клуб Рали Рейд.БГ
                              www.dakarbg.bg
                              www.rallyraid.bg

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

                              Зареждам...
                              X