Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какво е необходимо за захранване на хладилник на 220v

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Клетки не се подменят.
    Има и дълъг отговор - при (не)определени условия може да се измери капацитета и да се подберат съответстващи стари елементи.

    Коментар


    • #92
      Купих 2 батерии по 50А всяка на 12В. Ще тествам на 12В и на 24В, колкото за да се ориентирам в тази област.

      Остава да взема контролер за зареждане на батерии през Солар, тук не съм решил все още, искам 24в но искам и да тествам на 12В, та ще чета и мисля още.
      Бъдете живи и здрави

      Коментар


      • #93
        Взех и МППТ контролер , ето този Victron Energy Blue Solar MPPT Charge Controller 150/70-Tr
        Бъдете живи и здрави

        Коментар


        • #94
          Защо е толкова голям и какво е Tr?
          Няма блутуут за настройка и за мрежа.
          п.п.: Tr e възможността да се включи дисплей с копчета, което позволява и настройки дори и без блутуут. Блутуут е няколко пъти по-евтино, ако се смятат парите.
          п.п.2: Tr е начина на свързване на кабелите към панелите. MC4 е другия вариант, което са съединенията за слънчеви панели. Странно, но някои контролери са нито Tr нито MC4.
          Последно редактирано от Stbd; 01-04-21, 18:22.

          Коментар


          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Написал си Блу солар Blue Solar, а упътването и блутуута са за Смарт солар Smart Solar. VE устройствата струват едни пари, както и всеки кабел към тях, който трябва и да се монтира и обгрижва. Хубаво ще е да имаш блутуут варианта и само да е объркано името на каквото е купено.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Нямам идея, какво е, ако няма възможност за мониторинг и настройка ще го върна.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            Възможност ще има във всеки случай, но старите модели нямат блутуут, а с него всичко става с телефона без пари. Уловката е в името - едното е BlueSolar, другото SmartSolar. Блутуут са 20-30 лв по-скъпи. Но без него само един кабел струва толкова или е повече. Дисплеят е 100, интерфейса за компютър 50 лв и тн., като някои функции, които са нужни за контрола на батериите или друго, не са лесно осъществими или са скъпи. Виктрон компютърчето, което замества безплатното приложение, е стотици евро, GX или GSX дисплей се нарича.
            Липсата на блутууt се рекламира като best price или даже слагат и намаление и така хората купуват залежалата стока.

        • #95
          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          Взех и МППТ контролер , ето този Victron Energy Blue Solar MPPT Charge Controller 150/70-Tr
          Колко струва това нещо, че аз го намирам за 500 гущера?

          Какви акумулатори купихте, марка, цена и нови или втора употреба?

          Ако правилно съм разбрал над 1000 вата панели са огромно нещо за 1,2 кв батерия.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • large
            large коментира
            Редактиране на коментар
            1000 вата са по касова бележка (теоретичен максимум при оптимални условия).
            Важното е да могат да напълнят батерията (или батериите, в бъдеще), дори и в най-неблагоприятните условия- сумрачен, зимен ден.
            От там нататък - всичко заминава на изхода на контролера - Load.
            Чудя се дали има готови решения или трябва самодейност да се направи логиката по следния начин:
            -когато батерията се зареди и контролера пренасочи товара към Load, хладилника да почва да черпи от там, а не през веригата на батерията. Тя остава изолирана в случая. освен ако не излезе облак а компресора работи.
            -Привечер, като намалее слънцето, тока през Load не стига и се нещото връща пак към батерията.

            Струва ли си играчката?
            Явно въпроса е "съкращава ли се живота на батерията от многобройни цикли на леко разреждане (хладилника, като нерегулярно включващ се консумато, я източва по малко през деня, а контролера я дозарежда.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            Зимата е много разтегливо понятие от към приход на слънчева енергия, колега с 7 киловата на покрива и супер добро изложение през Януари вади понякога за един месец по-малко ток от колкото Май за 1-2 дни, има дни с 0,1киловат за денонощие, това е смешка и повече от колкото харчи системата в покой.

            Зимата обаче нуждата от хладилник сериозно намалява.

        • #96
          Мдаа, контролера явно наистина няма БТ и според последната оферта която получих съм се набутал сериозно, платих 530 лири с доставката а ми предложиха същия за 450 преди малко, един от клуба ни се оказа представител на Виктрон.

          За батерии взех две ЛИФЕПО4 на 12В по 50 всяка, чисто нови, някакви китайски брандирани с доставка няколко дни от острова.

          Лично ми дреме на дедовия за колко време ще умрът батериите стига да изкарат повече от 3-4 години, защото всички останали умиргат преди тази възраст, нагледах се на чисто нови АГМ и дълбоко разрядни оловни дето бяха умрели още в магазина, чисто нови.

          Имам налични 10 панела по около 250Вата, идеята ми е да харча не повече от 30-40А на ден с хладилника + лаптопа, ако е повече вързвам повече панели и готово, на 24 Волта мога да вържа до 2000Вата, дори и всичките 10 панела мога да вържа защото надали ще достигна теоретичния максимум.

          Всичко това го правя набързо за да тествам и да се науча в тази област с реален опит.

          Преди малко разбрах, че има(след договорка с търговеца) експресна доставка от Китай за около 250 лири и пак отнема седмици но 2-3 не 2-3 месеца колкото отнема доставка на комплект големи батерии(клетки).
          Бъдете живи и здрави

          Коментар


          • s_s1
            s_s1 коментира
            Редактиране на коментар
            Каква е цената на батериите?

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            £200 x 1 с включена доставка, тоест 400 лири за 24В х 50А или 100А на 12В, това за батерия с БМС , кутия и т.н. тоест само закачаш и си в играта няма нужда от ТНТМ.

          • Stbd
            Stbd коментира
            Редактиране на коментар
            За да не се случи някой хубав ден акумулаторите да оставят бежежка, че блажено са се преселили се в отвъдното заради изгорял мппт се слага втори контролер. Един 100/20 е 160 долара https://www.amazon.com/Victron-Smart.../dp/B075NPQHQK
            Два по 160 доларовите (в УК може да са на друга цена) е идеална комбинация. Големият тогава няма да е нужен.
            Между другото има огромна разлика между батерия с максимален ток 50А и капацитет 50 Ач. За китайски акумулатори може би разликата е към 2 - клетки с капацитет 20-25 Ач, сложени в кутия и рекламирани като "12В/50А акумулатор".
            Последно редактирано от Stbd; 03-04-21, 11:46.

        • #97
          Оловните акумулатори често се сменят някъде към десетатата година, и то само профилактично - защото това е проектния им живот, а не че са повредени. При лоша инсталация всички се повреждат дори и за към две години, оловни и неоловни. За една се повреждат, до края на втората спират. В системи със слънчеви панели оловните работят над 10 години, защото са в оптимален режим.

          Коментар


          • #98
            Чета, чета... и все си мисля, че много сложно се прави всичко. Ако ще се хофи в пущинака, няма по добро решение от простото. С тия гъзарски акумулатори...

            Аз съм привърженик на простото, може би идва от многогодишни разправии с гъзарии из разни зачукани местенца на Латинска Америка. Ама може и да не съм прав де. Успех!

            И преди да попита някой- 12V система с акумулаъор с размер и химия като на ТИРа от другата страна на улицата. Защото един ден ще се опре до “бате, дай да ти купя акумулатора...”.
            "Докато има търпимост към всичко извън правилата, нещата ще са така."- Джамбазов
            Приста-НЕ! Виж тази тема-
            https://www.offroad-bulgaria.com/sho...d.php?t=138197

            Коментар


            • Stbd
              Stbd коментира
              Редактиране на коментар
              Историята помни случаи, при които литиево-йонни акумулатори отидоха на вторични суровини като "акумулатори", някой е взел 20-30-40 лв... за акумулатори за 20000-30000-.... Собственикът е имал бол пари, и платил...

          • #99
            Не гледам на тези неща сериозно, говорим за едни тестове на нещо, което евентуално би се ползвало за няколко седмици в годината.

            Ако се скапе хладилнико-фризера, ще взема друг, ако ми е спешно ще взема истински за автомобил.

            Ако се скапе батерията ще взема друга, ако е спешно ще ползвам на колата.

            Ако се скапе инвертора или нещо друго ще ям прясна храна и ще ползвам лаптопа закачен за колата или за екстремни нужди имам два китайски джъмпера по 2амперчаса/12В всеки, тоест надявам се едни 2-3 дни дни да ме изкарат те + колата.

            Ако нещо друго се закучи, ба го, има хотели, не съм тръгнал за Монголия по черни пътища, говорим за нещо набързо спретнато ей така с обучителни цели и ако стане супер, ако не, ще вървим напред с научените уроци и следващия опит ще е по-успешен.
            Бъдете живи и здрави

            Коментар


            • 12 волта са проблем като дойдат мощностите и амперите. Те затова и ТИР-овете тука в цивилизацията са на 24 волта. А понеже военните са прости, цялото НАТО на сушата е на 24 волта - включително малките машини, включително в САЩ.

              Не че нещо ама в историята на корабостроенето има един период в който корабите (нови/ремонтирани) изненадващо започнали да се преобръщат. Първо псували моряците - то е ясно кой прави простотиите - ама като позагубили известен брой моряци установили че от много кабели са изместили центъра на тежестта и като е празно в трюма стабилността заминава.

              Почти всички хубавини които искаш да ползваш на ниско напрежение тука се продават за 12/24 и на 24 са по-ефективни. Ако си говорим за инвертори там и 24 малеят ама по-нагоре бягаме от стандартното.

              Така че 12 или 24 е доста тънка сметка.

              Оловните батерии са проверено нещо обаче имат дарбата да тежат. Това във Флота може да не е важно ама на сушата е различно. В авиацията отдавна зарязаха и оловните, и сребърните.

              Освен това ако правилно си планираш нещата, винаги ако се оклепа нещо можеш да хвърлиш литиевите и да купиш оловните на тираджията. Ще събират по-малко ама поне ще се усеща на миризма като им сбъркаш зареждането.
              Последно редактирано от Ясен; 03-04-21, 22:36.
              deyan_h: ...крясъците за учебниците бяа се от ора, дето тези учебници не са ги чели

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                Оловните акумулатори често се сменят някъде към десетатата година, и то само профилактично - защото това е проектния им живот, а не че са повредени. При лоша инсталация всички се повреждат дори и за към две години, оловни и неоловни. За една се повреждат, до края на втората спират. В системи със слънчеви панели оловните работят над 10 години, защото са в оптимален режим.
                Ми... не. Защо сменям оловни на всеки 2,5-3 години поне на УПС-а. И това без да се налага да работят повече от един път на година. -на профилактиката на енергопреносната мрежа.

                На кемпера ми акумулаторите - някакви скъпи АГМ от както е при мен от 2016 година никога не съм ги източвал повече от 50%. Сега са с намалено вътрешно съпротивление, но работят. С малък товар работят безпроблемно. Като изчерпя 1/3 от капацитета под товар напрежението пада и при малък товар всичко е ОК, но при увеличаването напрежението пада и уредите в кемпера изключват.
                Та това спасява акумулатора от преразреждане.
                Имам и друг пример: 2 бр. 100АЧ сънлайт монтирани на вила офф грид. Всеки ден заряд и разряд до дупка. Изкараха 2 години и малко и се споминаха.
                Така че не съм уверен в 10-те години живот на оловните. Може и да има някакви такива яки, но не съм ги срещал.
                Последно редактирано от s_s1; 04-04-21, 09:52.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Подкрепям твоето мнение.

                  Аз от доста време имам няколко возила и поне половин дузина оловни батерии(акумулатори), нямам батерия надживяла 5 години, независимо как се е ползвала и на какво возило.

                  Освен това преди да се отрека от оловните опитах да купя разни АГМ, дълбоко разрядни, кемперни батерии и т.н. и от как видях в магазините и чисто нови батерии умрели реших, че това е хазартна игра в която аз не искам да участвам, риск спрямо положителни неща, просто не си струва, поне не за мен, нито на хартия, нито спрямо моя емпиричен опит.

              • Редовно 10-годишните акумулатори са в много добро или отлично състояние. И редовно едногодишни са тръгнали към боклука.
                При неправилно ползване акумулаторите заминават даже за година-две. В упс от примера какво поддържащо напрежение е избрано, колко ток се ползва и до колко процента се разреждат? Вероятно тези и трите са крайно неподходящи, може би напрежението на зареждане (поддържащо) е избрано добро и толкова.
                При 50% разряд напрежението на оловни акумулатори е над 12 в при разумни токове и спомената система в каравана отдавна е умряла поради грешен монтаж, настройка или ползване. Същото е за сънлайт системата. Пусни една тема и веднага ще лъсне кое ги е убило. Ще е нещо всеизвестно, но обявено за "маловажно" или "не е така". Преразряд, рефивно недозареждане, може би и презареждане в други моменти. Плюс неправилен монтаж.

                Но нали трябва да са литиеви заради експеримента - такива да са. Просто ще струват двойно и ще се похабят за 1/100 от нормалните си цикли.

                Коментар


              • Впрочем сега погледнах горе че БатЖоржоне се кани да прави 24в система с 2 литиеви батерии от по 12 волта.

                Това е лоша стратегия.

                BMS трябва да е една и да обхваща всички клетки, иначе силно се надяваш на симетрията на системата.
                deyan_h: ...крясъците за учебниците бяа се от ора, дето тези учебници не са ги чели

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Всяка батерия има БМС, дали на 12 или на 48 волта се ползват батериите няма значение, БМСа вътре във всяка си върши работата.

                  Когато и ако взема клетки, ще си подбера и правилния БМС.

                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  На 12в батерии които аз съм разглеждал изрично пише да не се ползват последователно.

                  YMMV

              • Въпросите за БМС вече се отхвърлиха, като лесни, с достъпни и евтини множество решения. Въпреки че ако се потърси обяснение защо цените са или 500-1000, или 5-10 евро, може и да излязат на преден план някои незаобиколими подробности.

                Коментар


                • Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
                  Въпросите за БМС вече се отхвърлиха, като лесни, се
                  Ми не, не се отхвърлиха. Отхвърлиха се на етап ,,П"(проучване), а именно бмс за хиляди, единични панели (с евентуално нарастване х10), мегаватови железни батерии и очакван мултиплициране с ефект фак...
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • Stbd
                    Stbd коментира
                    Редактиране на коментар
                    По-по-горе пише - БМС е лесен и има много варианти.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                Зареждам...
                X