Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разни разсъждения за акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Разни разсъждения за акумулатор

    Ами има HEALTH STATUS в менюто на Launch, но както знаеш - това може да доведе не до предупреждение, а до 'внезапна смърт', спомената от колегите...
    При условие, че не се знае точно логиката на сработване, е възможно и вероятно компютърът в даден момент да каже 'няма да правя опити за каквото и да е палене, защото акумулаторът не ми изглежда изправен', дори и да има остатъчна 'сила' да завърти двигателя... Но може вместо това да започне да ти генерира предупреждения - 'планирайте смяна на акумулатора, защото капацитетът му рязко е спаднал, и в скоро ввреме може да не успеете да запалите'...
    Кой знае как ще сработва??
    Затова и правим опити чрез 'reverse engineering' да разберем кое как действа и какво бихме очаквали от тези съвременни системи...
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #77
      От: Разни разсъждения за акумулатор

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Ако автомобилът е толкова хитър, че да недозарежда умишлено, той най-вероятно е достатъчно хитър и да забележи проблем с акумулатора, алтернатора или нещо друго и да го сигнализира по подходящ начин на таблото.
      Преди доста години ме возят в Пасат в посока Търговище-София. На виадуктите усещам миризма на горяло масло, на прегрял двигател. Казвам на глас съмненията си, че двг. прегрява. Собственика ме успокоява, че автомобила е перфактен-семейния бебевоз /кара го съпругата му/ и го е взел като най-нов и сигурен да отидем до Сф. Настоявам да спрем. Двигателя работи на място, перките охлаждат и собственика казва, че е сигурен че всичко е наред. Гася двг. и плюя в/у алуминиевия накрайник към водно съединение. Слюнката завира и се изпарява. Но собственика твърди, че охладителната система е желязна и че стрелката на термометъра стои като закована. А аз започвам: сигурно се е скапал датчика за темп., колата е прегряла. След малко разправии и фас пауза отново потегляме без проблемно.
      Същото лято двигателя прегря и унищожи глава и леко повлече бутала. Последва ремонт, закърпване на положението и продажба.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #78
        От: Разни разсъждения за акумулатор

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        Ами има HEALTH STATUS в менюто на Launch, но както знаеш - това може да доведе не до предупреждение, а до 'внезапна смърт', спомената от колегите...
        При условие, че не се знае точно логиката на сработване, е възможно и вероятно компютърът в даден момент да каже 'няма да правя опити за каквото и да е палене, защото акумулаторът не ми изглежда изправен', дори и да има остатъчна 'сила' да завърти двигателя... Но може вместо това да започне да ти генерира предупреждения - 'планирайте смяна на акумулатора, защото капацитетът му рязко е спаднал, и в скоро ввреме може да не успеете да запалите'...
        Кой знае как ще сработва??
        Затова и правим опити чрез 'reverse engineering' да разберем кое как действа и какво бихме очаквали от тези съвременни системи...
        На кемпера ми контролера периодична пищи и пише "акумулаторите за жилищната част са с намален капацитет, моля заменете ги" или при палене "стартовия акумулатор е с понижено напражение, моля заменете го", ама кой ли му вярва...
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #79
          От: Разни разсъждения за акумулатор

          В последните заснети данни по-горе за колата от първия пост се разчитат стойности за двата момента на засичане
          40 Ач, 50,9% зареденост и 50 Ач, 66% Странна е разликата в съответстващия заряд за процент - 0,796 и 0,758 Ач/%. Не трябва да има такава, нещо е грешно или не се знае (от нас).
          При 100% зареден акумулатор оставащият за разреждане капацитет ще е 79,6 или 75,8 Ач, доста по-малко от оценката на "здравето" 109 Ач и от заводските 100 Ач.

          Възможно обяснение за разликата 109/79,6 е заредеността 50,9% да не е абсолютна, а да показва каква част от позволената за ползване енергия е налице.
          Като се сметне тази хипотеза, излизат:
          абсолютна степен на зареждане 74%
          абсолютен остатъчен капацитет 69,9 Ач (до пълното разреждане, при което ще се рагради всичкото олово на плочите чак до долния край на клемата)
          минимална позволена СНЗ (SOC) 27%
          остатъчен капацитет при 0% СНЗ 29,4 Ач

          Замерване на тока на зареждане с едни амперклещи, в установен режим на зареждане от поне няколко минути, ще позволи преценка колко е зареден акумулатора в действителност. При 14,3 В и под 5 А е зареден 80 - 85%.
          Последно редактирано от Stbd; 06-11-18, 12:14.

          Коментар


          • #80
            От: Разни разсъждения за акумулатор

            Последните 'снимки' са след като акумулаторът (да, през IBS, a не директно на клемите на самият акумулатор, но би трябвало това да не оказва влияние) е бил на зарядно БОШ С3 (т.е. от интелигентните, в режим AGM) повече от 24 часа... И веднага след откачането на зарядното - старт на двигателя...
            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

            Коментар


            • #81
              От: Разни разсъждения за акумулатор

              Прав си, през сензора трябва да се зарежда. Не пречи, и системата не се обърква. Ако се обърка, сигурно ще се появи сигнал за неконтролирано зареждане - blind charge flag са го нарекли.
              Данните, които имаме, се разминават.

              Това, което се разбира, е че тези 200 - 300 минути до момента на последен шанс да запали за сметнати при някаква средна консумация от около 11 А, когато двигателя не работи. Не са 200 минути непрекъснато въртене на стартера.

              Там, където системата ще покаже 0%, акумулаторът всъщност е зареден някъде 30 - 50%, зависи къде е грешката - в данните ни или системата е загубила отправната точка. Към изписаните Aч трябва да се добавят едни 35 - 50 за да се сметне абсолютния заряд.

              Зарядното е заредило 16,75 Ач според статистиката (7096,25 Ач - 70... Ач).

              Между другото, в предното мнение с такива сметки има моя грешка - вместо 59 е смятано с 50,9. Описанието на принципа за позволената за ползване енергия остава вярно, въпросът е само колко са приели за минимум - 30, 40 или 50.

              Има нужда SOC да се свери и да покаже 100%. Източникът на заблудата може да е тази оценка на здравето 109 Ач. Ако е сметната веднъж при последното рестартиране и си стои необновена. Това ще обясни защо се чакат още едни 15 - 20% абсолютен заряд / 15 - 20 Aч.
              Последно редактирано от Stbd; 06-11-18, 18:13.

              Коментар


              • #82
                От: Разни разсъждения за акумулатор

                Пробвах зануляване на батерията - функцията не бе активна за този джип... Колата продължава да си пали безпроблемно и утре смятам да смъкна още един 'пълен отчет' за да видя дали акумулаторът е спаднал... Ако е спаднал - бих направил извод, че наистина ЕКУ-то не иска зареден акумулатор, а иска да го държи в умерено заредено състояние при тази температура...
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #83
                  От: Разни разсъждения за акумулатор

                  Да се поразучи още малко и после "When the IBS is powered up for the first time or is powered after a power disconnection, it goes into a so
                  called "recalibration" phase, where the IBS must recognize the type of battery and its characteristics and
                  state." и каквото стане (на чужда кола е лесно).
                  Възможното и лесно за проверка нещо е колко е зареден акумулатора - напрежението на напълно зареден акумулатор в покой е над 12,8 В. Има данни из нета за точното напрежение, ако потрябват. Преди измерване се изчаква времето, нужно напрежението да спадне след последното зареждане. Поне десетина часа. Така ще се види дали системата е заблудена. Опитите да се използват противоречивите данни от снимките бяха забавни, но не стават за правене на сигурни изводи. Един процент зареденост отговаряше на разично количество заряд, което е безсмислено когато става дума за един акумулатор. Би трябвало един процент да е 1,09 или около 0,7 Ач и да е константа.

                  Някой е споделил как изглежда рекалибрирането по трудния начин, от гледна точка зад волана. След откачане на акумулатора, в рамките на дни системата се възстановява.
                  The dealership replaced my battery after it failed. I was told by them that the intelligent battery sensor starts a relearn process when power is restored. Until it is complete accurate battery information is unavailable to other vehicle systems. The relearn process requires five normal operator initiated starts with at least eight hours engine off time between each start. Usually takes a few days of vehicle operation to complete. The relearn process is restarted every time power is reconnected to the IBS.
                  Последно редактирано от Stbd; 07-11-18, 07:32.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Разни разсъждения за акумулатор

                    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                    Какъв ще е ? Разбира се AGM..
                    Защо не литиев?

                    https://relionbattery.com/products/lithium/rb100-hp

                    Колата е същата като твоята само че SRT8.
                    Миналия ден пристигна акумулатора. Още не съм го сменил.
                    Да очаквам ли някакви проблеми?

                    Коментар


                    • #85
                      От: Разни разсъждения за акумулатор

                      E как защо AGM вместо литиев 2000лв за акумулатор?!!! Чието единствено преимущество навярно ще е по-малката маса...
                      Дали ще има проблеми - не знам... Но бих следил внимателно параметрите поне в началото, защото все пак контролера е предназначен за оловен акумулатор...
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Разни разсъждения за акумулатор

                        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                        Това, че колата решава кога да зарежда и кога не, не го смятам за негатив...
                        Досега ако не се гледа 'забавлението' със странните показания (и нелогично от гледна точка на 'старите знания' поведение на зареждащата система) не съм усетил какъвто и да е негатив от интелигентната система за управление...
                        .
                        Не си прав колега! Тъй като последната ми работа е свързана с производство и виждам начина по който се конструира и произвежда дадено нещо ти казвам че няма логика в думите ти!
                        Сам помисли! Интелигентна система е направена един вид да ни улесни нали?! И ние си плащаме за това нали?! Т.е не е безплатна.
                        Тя обаче не ни улеснява.Трябва допълнително да разучаваме това онова..Режими мижими! Ми ако е в ръцете на дебил?! Комбинация от дебил и умна машина!?Ти сам казваш че трябва да се научи това онова че да се изключи еди кой си датчик че компютъра да тръгне! Хубу де нали все пак за това плащаш?! Колата да мисли? Май пак ти мислиш?!
                        Ама освен че мислиш си плащаш допълнителните системи като поп!
                        От друга страна всички знаем че колкото повече системи има една кола толкова по вероятно е да се развали! Щото просто има какво да се разваля.И ремонта е доста по скъп нали?От друга страна ако има елементарен банален проблем(примерно да проверяват дали зарежда) диагностиката е по трудна трябва повече акъл и квалификация.Чакай малко.Ти нали затова плащаш?! Да си улесниш живота? А не да го натоварваш?!
                        Усещаш противоречието нали
                        Аз да ти кажа.Основната цел на тези системи е пари.Пари братко!Просто оправдание за по високата цена - виж аз имам еди каква си система!
                        Често пъти съм казвал че конструктора прави едно нещо хубаво - после в следващия опит да го направи още по хубаво обикновено го омаскарява!
                        В моя случай изделието струва 100$ и 2% проблеми-конструктора го натовари с 10 екстри цената стана 200 долара ама проблемите станаха 10% и като капак се оказа че точно екстрите правят проблемите!
                        Ама … да товарим клиента!
                        Последно редактирано от mishomishev; 25-11-18, 20:58.

                        Коментар


                        • #87
                          От: Разни разсъждения за акумулатор

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Защо не литиев?
                          ...
                          Да очаквам ли някакви проблеми?
                          Чак пък проблеми.

                          Сигурен ли си, че зарядният ток е ограничен до под 100 ампера?

                          Коментар


                          • #88
                            От: Разни разсъждения за акумулатор

                            Първоначално публикуван от mishomishev Преглед на мнение
                            Не си прав колега! Тъй като последната ми работа е свързана с производство и виждам начина по който се конструира и произвежда дадено нещо ти казвам че няма логика в думите ти!
                            Сам помисли! Интелигентна система е направена един вид да ни улесни нали?! И ние си плащаме за това нали?! Т.е не е безплатна.
                            Тя обаче не ни улеснява.Трябва допълнително да разучаваме това онова..Режими мижими! Ми ако е в ръцете на дебил?! Комбинация от дебил и умна машина!?Ти сам казваш че трябва да се научи това онова че да се изключи еди кой си датчик че компютъра да тръгне! Хубу де нали все пак за това плащаш?! Колата да мисли? Май пак ти мислиш?!.....
                            С някои от постановките не съм съгласен колега... Интелигентната система съвсем няма нужда от 'съветите' на клиента...
                            Това, че на мен ми е интересно да разбера същината на начина на работа не означава, че ако не я разбера, тя няма да работи
                            Просто когато знаеш същината на нещата знаеш какво да очакваш, и как да действаш при определени случаи...
                            Да, усложняването на нещата често водят до проблеми - това вече е задачата на конструкторите да не ги допускат и отстраняват..

                            А за литиевият акумулатор - продължавам да не съм сигурен, че контролера ще менажира добре литиев акумулатор...
                            Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                            Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Разни разсъждения за акумулатор

                              Той този литиев акумулатор е специално измислен да се менажира от контролер за оловен. Поради което вътре си има и свой. Извън екстремните режими едва ли ще има грижи.

                              Малко ме озадачава тая цена от 1300 долара - при положение че подобни продукти от CALB или Winston се продават по 500-600 в единични бройки. Ама може и да има защо, нямам време да вниквам сега.

                              Коментар


                              • #90
                                От: Разни разсъждения за акумулатор

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Чак пък проблеми.

                                Сигурен ли си, че зарядният ток е ограничен до под 100 ампера?
                                Идея си нямам на колко е ограничен зарядния ток.
                                Кажи какви ги мислиш да знам как да го адаптирам към колата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X