Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Врабчета, клони и галантността при местене на теми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Врабчета, клони и галантността при местене на теми

    Темата произлиза от тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...-работа

    Първоначално публикуван от cveta68
    Последния въпрос - логическа задача:
    В едно дърво на няколко клона кацнали по равен брой врабчета, а едно си летяло наоколо. След малко всичките врабчета се прегрупирали така, че единия клон останал празен, а на останалите клони отново имало равен брой врабчета и нито едно летящо. Колко са клоните и колко - врабчетата ?
    Задачата има очевидно решение с едно врабче и два клона:

    Преди прегрупирането:
    Едно врабче лети, а на двата клона има по равен брой врабчета - нула

    След прегрупирането:
    Няма летящи врабчета, единия клон е празен, а на останалите клони (той е само един) има по равен брой врабчета - едно, равно само по себе си.
    Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 26-05-10, 20:02. Причина: Добавяне на цитата, за да може да се отдели темата.

  • #2
    От: Интервю за работа

    Оффтопик:
    Много решения има.
    Ако клоните са три, то решения са всички нечетни числа, които се делят на три и след това се добавя 1 - 10 (9+1), 16 (15+1), 22 (21+1) и т.н.

    Коментар


    • #3
      От: Интервю за работа

      Ами погледни пак.. например ако У=3, х може да е каквото и да е четно число, по-голямо от 4 и кратно на 3 с остатък 1...

      Опс, писали сме заедно с druncho... Викам да ставаме професори, щом phillip e асистент

      Коментар


      • #4
        От: Интервю за работа

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        Задачата има очевидно решение с едно врабче и два клона:

        Преди прегрупирането:
        Едно врабче лети, а на двата клона има по равен брой врабчета - нула

        След прегрупирането:
        Няма летящи врабчета, единия клон е празен, а на останалите клони (той е само един) има по равен брой врабчета - едно, равно само по себе си.
        Всяко нечетно х и у = 2 е решение, ако премем че у = 2 е коректно спрямо условието (имаме множествено число). Също така и х = 9 и у = 4 е коректно и по-скоро то е търсенето.
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #5
          От: Интервю за работа

          Първоначално публикуван от druncho Преглед на мнение
          Оффтопик:
          Много решения има.
          Ако клоните са три, то решения са всички нечетни числа, които се делят на три и след това се добавя 1 - 10 (9+1), 16 (15+1), 22 (21+1) и т.н.
          Още един офф-не се обаждай!Когато я докараш до аспирантура и снимки пред строя и знамето-тогава!Остави към днешна дата да ни облива Светлината и Мъдростта...,чат-пат и знанието...

          Коментар


          • #6
            От: Интервю за работа

            Почти всичко написано по-долу е грешно!

            I.
            Ако клоните са четен брой (p), то преди прегрупирането на тях е имало четен брой врабчета и едно летящо, т.е. общо нечетен брой врабчета (x).

            След прегрупирането заетите клони са намалели с един (p-1), т.е. общо имаме нечетен брой врабчета (x) на нечетен брой клони (p-1).
            Нова е възможно само когато x = p-1, понеже x трябва да е кратно на p-1. Да, но преди прегрупирането не е възможно да сложим p-2 врабчета на p клона.
            => не е възможно клоните да са четен брой.


            II.
            Ако клоните са нечетен брой (p), то преди прегрупирането на тях може да да е имало два варианта:

            1) Нечетен брой стоящи на клона, т.е. p врабчета и едно летящо, т.е. общо четен брой p+1 врабчета. След прегрупирането е имало p-1 клона, на които трябва да се разпределят p+1 врабчета, т.е. числото (p+1)/(p-1) трябва да е цяло.


            => търсим такова число p, за което p-1 да дели p+1, т.е. ако p-1 = a, то a трябва да дели a+2. Единственото решение е a = 2


            => решението е 3 клона и 4 врабчета


            2) Четен брой стоящи на клона, т.е. четен брой a.p (a>1) врабчета на клоните и едно летящо, т.е. общо нечетен брой ap+1 врабчета


            След прегрупирането имаме p-1, т.е. четен брой клони, на които трябва да се групират нечетен брой ap+1 врабчета.
            Очевидно това не може да стане.


            => има едно единствено решение и то е 3 клона и 4 врабчета. Ако приемате предишното ми решение с 2 клона и 1 врабче, то решенията стават 2 на брой.



            Редакция: текстовете в курсив не са верни
            :*( :-*(
            Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 26-05-10, 15:22.

            Коментар


            • #7
              От: Интервю за работа

              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
              => не е възможно клоните да са четен брой.
              При 4 клона (четен брой). Може да имаме по 2 врабчета на клон плюс едно летящо, общо 9. След прегрупиране един празен и по 3 врабчета на клон.
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • #8
                От: Интервю за работа

                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                При 4 клона (четен брой). Може да имаме по 2 врабчета на клон плюс едно летящо, общо 9. След прегрупиране един празен и по 3 врабчета на клон.
                Правилно... Тотално забравих за кратността. При четен брой клони броя на врабчетата трябва да е кратен на броя на клоните без един.

                Аз и още една грешка си открих - решението на druncho също е вярно по-горе. Причината е същата.

                Решенията са безброй много. Грешката е моя.

                Коментар


                • #9
                  От: Интервю за работа

                  Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                  Опс, писали сме заедно с druncho... Викам да ставаме професори, щом phillip e асистент
                  То явно идеята е да се става доцент или професор с висене, а не с умения
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Интервю за работа

                    Да, изяжте ме - опитах се да докажа нещо за няколко минути и го направих грешно. Пълен глупак съм - запалвам си дипломата.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Интервю за работа

                      Математически погледнато задачата си е трудна. Реално се свежда до решаване на параметрично уравнение.
                      XY + 1 = (X-1).(Y+a), където X - клони, Y - врабчета на клон, Y + a - новия брой врабчета на клона.
                      Y = (X-1)a -1 - е тук има някаква игра за намиране на стойностите на а, но реално с налучкване се стига до а = 1
                      Y = X-2
                      Решенията са безкрайно много.
                      3кл. x 1вр. + 1вр. = 2кл. х 2вр. и един празен клон
                      4кл. x 2вр. + 1вр. = 3кл. х 3вр. и един празен клон
                      5кл. x 3вр. + 1вр. = 4кл. х 4вр. и един празен клон
                      6кл. x 4вр. + 1вр. = 5кл. х 5вр. и един празен клон
                      ...

                      Коментар


                      • #12
                        От: Интервю за работа

                        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                        Да, изяжте ме - опитах се да докажа нещо за няколко минути и го направих грешно. Пълен глупак съм - запалвам си дипломата.
                        Е, недей се нерви-случва се.
                        По скоро си задай въпроса, защо на база диплома и прилежащи знания сгреши, и то първосигнално...
                        За дипломата-това е лично решение, за да си убеден, че си я получил незаслужено-задай тази задача на студентите си...И не вини професора при крах на теста,вие сте тандем.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Интервю за работа

                          А нали се сещате, че това е задача за служител в спедиторска фирма, евентулно със средно образование.
                          "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Интервю за работа

                            Казаното по-долу също е почти напълно грешно:

                            Ето и според мен поправеното решение:

                            Условието предполага, че трябва да имаме поне два клона на дървото.


                            I.
                            Ако клоните са 2, то преди прегрупирането на тях имаме четен брой врабчета и едно във въздуха. След прегрупирането всички врабчета кацат на един клон, а другия остава празен. => при два клона всяко нечетно количество врабчета x>0 е решение.

                            II.
                            Ако клоните p>2, то преди прегрупирането на тях е имало x-1 врабчета и едно летящо, т.е. общо x на брой врабчета.

                            След прегрупирането заетите клони са намалели с един (p-1), т.е. общо имаме x врабчета на p-1 клона, тоест броя на врабчетата трябва да е кратен на p-1.


                            Не е възможно x = p-1, защото преди прегрупирането няма как p-2 врабчета да се наредят на p клона.


                            => x e всяко число по-голямо и кратно на p-1.


                            Заключение
                            : От I и II следва, че при p>2 на брой клона трябва да имаме a(p-1), a>1 на брой врабчета.
                            При p=2
                            клона всяко нечетно x>0 брой врабчета е решение.
                            Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 26-05-10, 15:55. Причина: признаване на грешка

                            Коментар


                            • #15
                              От: Интервю за работа

                              Пак бъркаш. При р=2 само нечетните х са решение.
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X