До: Интересна задачка
Ако, в една задача не са посочени конкретни параметри, то тя се разглежда и решава като иделен случай. Независимо каква е двигателната тяга на самолета - витлова, турбовитлова или реактивна, движението на самолета се обяснява със закона за запазване на импулса mv=const. Подробностите настрана, разглеждаме случая като идеален. Земята се върти, но заедно с нея се върти в единство и атмосферата, т.е въздуха, самолета и лентата, следователно накъде, как и защо се върти Земята не влияе на задачата. Също така приемаме, че няма никакви въздушни течения. В началния момент самолета, един маркер върху лентата и един камък върху земята, наречен отправна точка /ОТ/, са неподвижни. Скороста на самолета е Vc е с посока, обратна на скоростта движение на лентата Vл и:
1. ако Vc = 0, a Vл > 0, самолета се транспортира върху лентата, и заедно с маркера имат една и съща скорост спрямо ОТ.
2. ако Vc = Vл във всеки един момент, то самолета няма да има никакво движение спрямо ОТ, защото резултатаната от двете скорости Vр = 0;
3. ако, Vc > Vл и постоянно нараства, ще имаме резултатана скорост Vр > 0 , постоянно нарастваща и самолета ще излети.
4. Влиянието на Vл ще е докато между лентата и самолета има контакт.
Ако, в една задача не са посочени конкретни параметри, то тя се разглежда и решава като иделен случай. Независимо каква е двигателната тяга на самолета - витлова, турбовитлова или реактивна, движението на самолета се обяснява със закона за запазване на импулса mv=const. Подробностите настрана, разглеждаме случая като идеален. Земята се върти, но заедно с нея се върти в единство и атмосферата, т.е въздуха, самолета и лентата, следователно накъде, как и защо се върти Земята не влияе на задачата. Също така приемаме, че няма никакви въздушни течения. В началния момент самолета, един маркер върху лентата и един камък върху земята, наречен отправна точка /ОТ/, са неподвижни. Скороста на самолета е Vc е с посока, обратна на скоростта движение на лентата Vл и:
1. ако Vc = 0, a Vл > 0, самолета се транспортира върху лентата, и заедно с маркера имат една и съща скорост спрямо ОТ.
2. ако Vc = Vл във всеки един момент, то самолета няма да има никакво движение спрямо ОТ, защото резултатаната от двете скорости Vр = 0;
3. ако, Vc > Vл и постоянно нараства, ще имаме резултатана скорост Vр > 0 , постоянно нарастваща и самолета ще излети.
4. Влиянието на Vл ще е докато между лентата и самолета има контакт.
задвижването му Отново е спрямо въздуха и няма Нищо общо с колелата - така че лентата може да си се движи накъдето си поиска самолета ще си излети - разликата е само колко бързо ще му се търкалят колелата
)


Коментар