Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Логическа задача по математика за 3-ти клас.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

    Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
    Я една задача за инженери, след като толко бързо преминахте 3ти клас. Пускал съм я в моя блог, но ще я изкопирам тук:

    Разполагате със следното:
    1. Една батерия с електродвижеща сила (emf) 9V и още една от 12V. Батериите са идеални, т.е. нямат никакво вътрешно съпротивление;
    2. Свързващи жици, които също са идеални – без никакво вътрешно съпротивление;
    3. Идеален волтметър – с безкрайно голямо съпротивление.

    Батериите и волтметъра са свързани паралелно. Задачите за вас са:
    1. Какъв волтаж ще покаже волтметъра, когато батериите са свързани с положителен към положителен и отрицателен към отрицателен терминал?
    2. Какъв волтаж ще покаже волтметъра, когато батериите са свързани с положителен към отрицателен терминал (т.е. са обърнати наобратно една спрямо друга)?

    За да не ме обвинявате, че "идеални" батерии, жици и волтметри няма - знам, че няма. Задачата трябва да се реши на хартия, а не на практика
    В една схема не могат да съществуват толкова идеални работи. Точно затова не може да се реши и на хартия - получаваш няколко деления на нула.

    То е, като да питаш какво става, когато всепомитащо гюлле се блъсне в непоклатима стена. Отговорът е: край на света, такъв какъвто съществува за целите на задачата.

    Коментар


    • #17
      До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      В една схема не могат да съществуват толкова идеални работи. Точно затова не може да се реши и на хартия - получаваш няколко деления на нула.

      То е, като да питаш какво става, когато всепомитащо гюлле се блъсне в непоклатима стена. Отговорът е: край на света, такъв какъвто съществува за целите на задачата.
      Именно деленията на нула дават и отговора на задачата. Нека видим какво ще протече по жицата като ватове:
      Watts = Volts. Volts / Ohm

      Независимо от волтажа - съпротивлението е 0 или да кажем по-точно - клонящо към нула, т.е. ще протекат безкрайно много ватове. От там - ще се отдели безкрайно много енергия. От там идва и "големият взрив" и края на света...

      Та внимавайте какво правите с батерийките вкъщи, особено ако са "идеални"!

      Коментар


      • #18
        До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        В една схема не могат да съществуват толкова идеални работи. Точно затова не може да се реши и на хартия - получаваш няколко деления на нула.

        То е, като да питаш какво става, когато всепомитащо гюлле се блъсне в непоклатима стена. Отговорът е: край на света, такъв какъвто съществува за целите на задачата.
        И това го има, но, ако за целите на задачата, все пак приемем, че теоретично този свят се закрепи някак си, волтметър с безкрайно голямо съпротивление си е направо отворена верига и няма как да измери каквото и да е...
        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

        Коментар


        • #19
          До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

          В момента си уча за изпит по Теоретична електротехника 2 част. Учим точно такива дивотии с идеални източници и проводници. Когато помолоих асистентката да ми показе отделни източник на ток и източник на напрежение, тя каза че такова нещо не съществува, е кажете ми как да вярвам на това което уча? Инъче отговора трябва да е 3V и 21V.
          Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
          Телефон - в профила!

          Коментар


          • #20
            До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            Именно деленията на нула дават и отговора на задачата. Нека видим какво ще протече по жицата като ватове:
            Watts = Volts. Volts / Ohm

            Независимо от волтажа - съпротивлението е 0 или да кажем по-точно - клонящо към нула, т.е. ще протекат безкрайно много ватове. От там - ще се отдели безкрайно много енергия. От там идва и "големият взрив" и края на света...

            Та внимавайте какво правите с батерийките вкъщи, особено ако са "идеални"!
            А как ще протече ток в схемата, след като няма консуматор? Ако волтметъра не беше чак толкова "идеален" - да, ама с него
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #21
              До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
              И това го има, но, ако за целите на задачата, все пак приемем, че теоретично този свят се закрепи някак си, волтметър с безкрайно голямо съпротивление си е направо отворена верига и няма как да измери каквото и да е...
              Това, изобщо казано, не е вярно. Волтметърът не е длъжен изобщо да пропуска ток, за да измери напрежение. Има куп прибори, които разчитат на това. Електростатичен електрометър, осцилоскоп...

              Коментар


              • #22
                До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                Първоначално публикуван от ivanjorov Преглед на мнение
                В момента си уча за изпит по Теоретична електротехника 2 част. Учим точно такива дивотии с идеални източници и проводници. Когато помолоих асистентката да ми показе отделни източник на ток и източник на напрежение, тя каза че такова нещо не съществува, е кажете ми как да вярвам на това което уча? Инъче отговора трябва да е 3V и 21V.
                Ай, ай, ай... въй, въй, въй Нима всичко, което учиш трябва да е с практическо приложение? Защо тогава въобще си в университет. Можеш да отидеш директно на пазара на труда и да не си губиш времето с наука - там ще те научат направо да "копаш" практически и няма да те учат на "дивотии"!

                П.С. "Инъче" не си прав за отговора...

                Коментар


                • #23
                  До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                  В теоретичната електротехника има понятие източник на ток, и съвсем отделно от него източник на напрежение. Инъче се занимавам с електрообзавеждане от години и имам някакви знания. В случая става дума за теория.
                  Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар


                  • #24
                    До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                    Първоначално публикуван от ivanjorov Преглед на мнение
                    В теоретичната електротехника има понятие източник на ток, и съвсем отделно от него източник на напрежение. Инъче се занимавам с електрообзавеждане от години и имам някакви знания. В случая става дума за теория.
                    Ако това са ти знанията, лошо. Я прегледай условието на задачата, да не пропускаш нещо?

                    Иначе, източник на ток и на напрежение (реални, не идеални) са съвсем съществуващи неща в електротехниката и не знам защо не са ти показани.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Ако това са ти знанията, лошо. Я прегледай условието на задачата, да не пропускаш нещо?

                      Иначе, източник на ток и на напрежение (реални, не идеални) са съвсем съществуващи неща в електротехниката и не знам защо не са ти показани.
                      Или защото не си е задал въпроса правилно, или защото не е разбрал какво отговаря асистентката, или защото университета е беден като църковна мишка И при трите случая имаме пълна липса на образование

                      Окакахме темата напълно!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                        1. Една батерия с електродвижеща сила (emf) 9V и още една от 12V. Батериите са идеални, т.е. нямат никакво вътрешно съпротивление;
                        Не пише източник на напрежение, грешката е моя. Извинявам се.
                        Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                        Телефон - в профила!

                        Коментар


                        • #27
                          До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Това, изобщо казано, не е вярно. Волтметърът не е длъжен изобщо да пропуска ток, за да измери напрежение. Има куп прибори, които разчитат на това. Електростатичен електрометър, осцилоскоп...
                          В условието обаче пише изрично волтметър... а той е с високо, но не и с безкрайно. Иначе е просто неработещ волтметър.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                            В условието обаче пише изрично волтметър... а той е с високо, но не и с безкрайно. Иначе е просто неработещ волтметър.
                            Просто не си прав. Не съм учил никога електротехника, но знам, че не си прав Ето един цитат от http://www.telematika-college.com/fi...te_verigi.doc:

                            В много задачи в схемите на ЕВ са включени измервателни уреди – волтметри, амперметри и ватметри. Уредите се разглеждат като идеални – волтметрите и напрежителните намотки на ватметрите са с безкрайно големи вътрешни съпротивления (празен ход, прекъсната верига), а амперметрите и токовите намотки на ватметрите са с нулеви вътрешни съпротивления (късо съединение).

                            Виж например задача 2 от Национално Пролетно Състезание по Физика 2005: http://www.physica.hit.bg/problems/sh0305/zada0305.doc

                            Та съдя, че не си прав не заради знания, а защото много други такива задачи съществуват и такива волтметри се използват за нуждите на теорията.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                              Просто не си прав. Не съм учил никога електротехника, но знам, че не си прав Ето един цитат от http://www.telematika-college.com/fi...te_verigi.doc:

                              В много задачи в схемите на ЕВ са включени измервателни уреди – волтметри, амперметри и ватметри. Уредите се разглеждат като идеални – волтметрите и напрежителните намотки на ватметрите са с безкрайно големи вътрешни съпротивления (празен ход, прекъсната верига), а амперметрите и токовите намотки на ватметрите са с нулеви вътрешни съпротивления (късо съединение).

                              Виж например задача 2 от Национално Пролетно Състезание по Физика 2005: http://www.physica.hit.bg/problems/sh0305/zada0305.doc

                              Та съдя, че не си прав не заради знания, а защото много други такива задачи съществуват и такива волтметри се използват за нуждите на теорията.
                              Естествено, че е така. Идеята е да сметнеш напражението в реалната система, когато работи без волтметър, който да осигурява допълнителен товар и да променя резултатите. Ето, в подкрепа на казаното от мен, изрично се споменава, че на мястото на "идеалния" волтметър има отворена верига, т.е. трябва да има друг консуматор във веригата, за да протече ток изобщо. Да, така става. Обаче в случая няма друг, самия волтметър по условие е с безкрайно съпротивление, т.е. няма товар, следователно няма и ток
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Логическа задача по математика за 3-ти клас.

                                Всъщност решението на задачата изобщо не зависи от волтметъра. Спокойно можеха да напишат "волтметър със 100 ома съпротивление".

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X