Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вътрешна гума за автомобил

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вътрешна гума за автомобил

    Здравейте, колеги!

    Ситуацията е следната:

    VW Caddy 2012-та с чисто нови "всесезонни" гуми на 2 години и около 15000 км. към днешна дата.

    Шофьорът не разбира в началото, че предна дясна гума е спукана и след 200 метра го разбира. Връща се в изходно положение. Гумата видимо изглеждала нацепена отстрани, вероятно, защото е била карана по джанта (предположение).

    Човекът има голямото желание да купи вътрешна гума и да я монтира, за да излезе по-евтино.

    Автомобилът се кара редовно. Ходи се с него в страна и чужбина.

    Вътрешната гума подходящ вариант ли е в случая и какви са вашите мнения по въпроса?

    Благодаря!

    Поздрави!

  • #2
    Краткия отговор е Не.
    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

    Коментар


    • #3
      Ще помоля и за дългия отговор, защото доста често ми се налага и на мен да карам този автомобил, а също така и деца се возят в него.

      Коментар


      • large
        large коментира
        Редактиране на коментар
        Ами, слагаш вътрешната гума, да задържи въздуха, който би излизал от цепнатините на външната...
        Тези пък цепнатини са били слабите места, където пластовете на гумата са се разделили, докато се е мачкала, когато е карана без въздух.

        От къде знаеш че уврежданията между слоевете няма да продължат да разширяват съществуващите цепнатини, накрая да се съединят, оформяйки голяма цепка и вътрешната гума да изскочи, като плондер?
        Останала без натиска на "външната гума", вътрешната ще се раздуе, което води до изтъняване и накрая като балон от дъвка, ще се спука.
        Да не говорим за непредвидимия ефект от дебалансирането, защото това ще стане в движение, обикновено на голяма скорост, когато гумите се и загряват...

        Струва ли си икономия на консуматив, какъвто да с гумите (2 годишни - те дето си стареят и без да се карат), ако е заложен собствения живот, че и на децата ти?

        Без да знаем каква точно е ситуацията със собствеността на МПСто и причините, поради които ти се налага да го караш, може да заявиш на собственика, че си сигурен че това е опасно.
        ако не те огрее, пробвай с компромисно решение, да си разделите разходите по закупуване на 2 нови гуми.

        Те "белите" хора хвърлят гуми след 1 пирон, и не си играят да лепят, щото застраховката може да им отпадне, ние тук купуваме гуми н-та ръка и износваме, лепим, регенерираме...

        Ако пък те отрежат, купи си ги ти, ама се постарай да се разчуе (пак според зависи каква е ситуацията - дали си работник в транспортна фирма, или сте ортаци, каращи гурбетчии по Европата... споекулирам наедро..)

      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря!

        Няма да изпадам в детайли, относно собствеността на автомобила, но само ще кажа, че не е мой.

        Просто не ми се струва удачно да се прави нещо такова, та затова исках подробно обяснение, защо не е хубаво.

        Както казах, все още нищо не е ясно, какво ще се случи. Дали ще се лепи тази гума, дали ще слага вътрешна, дали ще я хвърли и ще вземе една нова или две нови. Явно човекът мисли в главата си алтернативни варианти за него.

        Отново благодаря!

    • #4
      Aкo "човекът" прецени, че живота на шофьора, пътници и насрещния трафик е по-евтин от смяната на поне 2 гуми.. да слага вътрешна и ако го питат, да отрича че е българин...

      Хич не съм специалист, ама от разни калкулатори изглежда че гумите за такова Кади са 15-17 цола... едва ли са над 100-150лв парчето...
      Струва ли си риска?...А и такова нещо, не може да се скрие при проишествие.
      за мен даже може да се търси умисъл в такова безотговорно поведение, ама предполагам този момент е спорен.

      Коментар


      • #5
        17 цола са - 225/45/17

        Все още не е сигурно на 100%, че ще подхване да слага вътрешна гума, защото старата гума може да се оправи и по някакъв друг начин. но просто искам да го разубедя по някакъв начин, ако поеме по този път.

        Утре гумаджия ще погледне гумата и ще си каже мнението.

        Коментар


        • #6
          Гума наранена от страни в общия случай е за кофата.
          ​​​​​​Вътрешната се търка във външната и се нагрява и не е подходяща за висока скорост. Става да се закърпи положението, ако живееш на село и ходиш най много на центъра и подобни.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #7
            Благодаря!

            Коментар


            • #8
              Предполагам, че мухата е пусната от гумаджията. По принцип се лепят бордове на гуми изотвътре и за по-голяма сигурност е предложил и вътрешна гума.
              Да, ама не. Едно време, когато се появиха безкамерните гуми като някакво чудно нововъведение имаше някакви махленски разсъждения как на такива не трябвало да им се слагат вътрешни, щото не-знам-си-какво-си... Не ги послушах, послушах гумаджия, който ми заяви, че това са бабини деветини и ми монтира две безкамерни "Мишленки" с вътрешни гуми... Еми, карайки за Пловдив, на грапавия асфалт (той май не остана) към Ихтиман, изведнъж рязко ми дръпна волана вдясно и докато отбия видях черен пушек през прозореца на колата. Сложих резервната гума и продължих. В Пловдив дадох на гумаджия спуканата - беше изгоряла, а от вътрешната гума нямаше и следа. Сега, дали размерът на вътрешната е бил по-голям, дали се е триела, дали... все недоказуеми версиЙ.
              "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

              Коментар


              • #9
                Такава драма ли са две читави гуми? Вътрешни имам на тракторчето.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #10
                  Попринцип, Амедее, се лепи само онова къде стъпва гумата с него на пътя. Страниците не се ремонтират, еле па с уепенка.

                  ПП ако се появи пурист да каже че не е точно така е прав
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • Bogoljub Gagic
                    Bogoljub Gagic коментира
                    Редактиране на коментар
                    Айде, ся. Старите вулканизаторджиЙ редовно лепяха "странѝци" на "топла вулканизация". Сега с разните фитили-миндили, може и да са измислѝли, че не става. То не е далеч денят, в който нормативно ще бъде забранено да се лепят гуми по какъвто и да е начин

                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Петре, да ти снимам ли ремонтирани по борда гуми?
                    На камиончето-Форд Транзит. Влязъл камък между двете гуми и ги скъсал.
                    Читав гумаджия ги вулканизира, става второ лято товаря камиончето по 3 тона. Гумите ги помпя на 5 бара, не мърдат.

                    Да, всички гумаджии при които ходих казваха, че гумите не могат да се ремонтират, и са само за хвърляне. Да, ама те на по 400-500 км, чисто нови, как да ги прежаля?
                    И се оказа, че който търси-намира.

                    Та теорията и съвременната мода е едно, а това кое реално върши работа е малко по-друго.
                    Последно редактирано от Кольо; 21-09-21, 06:56.

                  • turtey
                    turtey коментира
                    Редактиране на коментар
                    Специално за Кольо - прочети послеписа

                • #11
                  Вулканизиране и лепене е като тошко йорданов и Кирил Петров.
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #12
                    Пешко, бре,четѝ ! Пешко не чете.

                    Из архивите на форумЪт:
                    Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                    До: Възстановяване на нарязана гума

                    Слагали са ми "платно" на нарязана гума. И не гръмна докато я търкалях. Изглежда технологията е надеждна...... Да се изкаже някой спец все пак!


                    Първоначално публикуван от Красимир Гошев Преглед на мнение
                    От: Възстановяване на нарязана гума

                    Аз имам приятел гумаджия ,и от него знам ...ако не са срязани теловете няма проблем ,и ако е вулканизирана добре с качествена подложка също ....и щом я караш вече и няма жапка или биене ,си карай спокойно задна и не се притеснявай ....успех и безавариини ..
                    П.П.А ако си притеснен ,слагаш една вътрешна гума и тогава няма да имаш никакви проблеми .

                    Първоначално публикуван от mihov_1969 Преглед на мнение
                    От: Възстановяване на нарязана гума

                    В казармата бях вулканизатор-топли и студени вулканизации.Такива гуми съм направил безброй.Използвах лепенки на Тип Топ с текстилна вложка вътре и лепях на студено със същото лепило.При по-големи гуми ползвах изцепено платно от гумено-транспортна лента -2 плата с каучик между тях.Така съм лепил външна гума на К-701 и е вървяла.За пазарски вид отвън печах суров каучук в дефекта/с една малка пресичка/ и да не влиза вода която ще отлепи лепетката. Така че всичко е възможно,важно е да се направи грамотно.

                    Първоначално публикуван от vanko57 Преглед на мнение
                    Привет момци
                    Тези дни открих последният останал майстор в Сф, правещ топла вулканизация на външни гуми. Човекът е 80+ годишен, но е жизнен и невероятно симпатичен. Работи заедно със сина си и това което видях в работилницата ми показа, че наистина са професионалисти.
                    Днес им оставих една гума за вулканизация.

                    Намират се в Люлин до блок 621
                    тел. 089 914 3367 - Жоро


                    Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                    От: Срязани гуми - умрира ли надеждата?

                    За да не обикаляш по всички почни от тези които правят гуми за камиони.Тук срязани гуми правят с правят с вулканизация отвън и камионска платова лепенка отвътре ПАНК или ПАНГ.


                    Първоначално публикуван от I.Stoyanov Преглед на мнение
                    От: Срязани гуми - умрира ли надеждата?

                    Няма гума която да не може да се залепи, стига гумаджията да е печен. Преди години на черока, след една разходка да пробвам новите гуми на една стърчаща арматура от една шахта нарязах задна дясна гума. Рязаното беше пепендиколярно на борда на гумата, около 5 см. Това което почуствах не може да се опише. Бях я отписал гумата, даже мислех от къде да намеря 1 единствена, но все пак се разходих до местен гумаджия, възрастен човек с нови технологии . Само му показах гумата и той ми се изсмя, каза да отида да взема един галон бира до магазина, а той през това време ще помисли. Като се върнах, гумата беше залепена отвъре и отвън. Незнам какво я е правил, ама гумата изкара още 60 000 км. без никакви наченки на проблеми, карах си я безкамерна. Карал съм къде ли не по черни пътища, каманаци, магистрали и всичко това за 15 фурнира. Тъй, че търси точния човек.


                    Поздрави !
                    П.п. в Пазарджик мисля, че има кадърни хора за целта .

                    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                    Коментар


                    • #13
                      Пешко е чел. Споко, не ме мисли.
                      Ако ти се спори с някой си намери друг.
                      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                      Коментар


                      • Bogoljub Gagic
                        Bogoljub Gagic коментира
                        Редактиране на коментар
                        Atunci de ce vorbești lucruri amusante ?

                    • #14
                      Аз съм слагал една вътрешна гума... Голям майтап е.

                      Почти нова гума - на 5-6000 км. Малък пирон, който я проби на ъгъла - откъм страничния борд до грайфера. Сложиха фитил, но след 20-тина км гумата изплю фитила. На другата сутрин тръгвах по магистралата на море И понеже измъкнах гумаджията от леглото в 23:00 часа, човека ми сложи вътрешна гума от едната страна.

                      Всичко ток и жица, докато не вдигнах над 80 км/ч. Колата взе да дърпа силно на ляво - все пак имаш поне килограм повече в едната гума. Така , държейки волана, с 80-90 стигнах до Бургас. В 9:00 бях пред Диана . Там момчетата се посмяха и вулканизираха отвътре с лепенка. Съответно баланса отиде по дяволите. Върнах се и сменихме предни и задни гуми. Та тази гума си я износих като задна.
                      Nissan Terrano 2,7 TDI

                      Коментар


                      • #15
                        Гумата е оправена.

                        Предположението е, че някой я е изпуснал, но не е била нацепена, въпреки малкото каране. Надули я и сега всичко било наред.

                        Благодаря!

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X