Добро утро!
							
						
					Обява
				
					Свий
				
			
		
	
		
			
				Няма добавени обяви.
				
			
				
	
Бар Наздраве 6
				
					Свий
				
			
		
	Темата е затворена.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 днешния ден не е утрепан.
 Започнах да си правя един къс шнек за насипни товари. Към 2 метра и малко. Ще се закача отзад на камиончето, и посредством него ще се пълни семе в сеялката и тор в торачката. Досега тази дейност се извършваше от мускули посредством кофа, сега ще е механизирано. Още не съм решил как ще го задвижвам-с хидромотор от хидросистемата на трактора, или с двигателя от мотофрезата. И двата варианта са ми достъпни, ама има време за решение. Шнека ше трябва най-рано в началото на Април...
 
 Биричка с антимезе. Наздраве.Има ли желание-има и начин!
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 С двигателя от мотофрезата ще имаш автономия от трактора и няма да размяташ дълги маркучи."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
 Коментар- 
	
	
	
 Абе знам бе. Това съм го мислил много часове. Даже измислих да е с дригателче за тример. Те са по 1,5 кВ масово. Толкова е електромотора който върти дългия шнек-6 метра. Ако го напъна по-яко този двигател спира, ама върти 6 метра. А това ще върти 2,20. Би трябвало да се справи безгрижно. Двигателчето е компактно, с центробежен съединител, супер е за целите ми.
 Обаче това жужи с 8500 оборота. А на шнека ми трябват 600-700. Демек редукция нещо като 12. С ремък и шайби става, ама голямата шайба става много голяма. Може би някъде се продават такива редуктори, ама идеята е да излезе почти безплатно. Тръбата е снадена от парчета по 45 см, за тях дадох 5 лева.
 За шайбите за шнека, тръба в центъра, лагери с телата-да дам още 100-120 лева.
 Хидромотор си имам, маркучи също.
 Двигател от фреза имам, шайбите и ремъка също, само трябва да взема една полуоска с ШРУС от някоя кола, ама и те са по две за лев...
 Малко винкели и профили, и ще стане.
 
 Основния плюс на хидромотора е, че ще стане лесно и бързо. Минуса е, че ще работи само когато е при трактора/ То и почти само за това го правя де, но си е добре да има възможност за самостоятелно действие.
 
 Плюса на бензиновия двигател е автономността и възможността да работи на тесни места )ако се наложи изобщо), а минуса е по-сложната изработка. Не, че е нещо сериозно сложно, но си е бая повече играчка от хидромотора.
 
 
- 
	
	
	
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Наздраве!
 Преди време се оплаках от маслояд. Преди да вземам по-сериозни мерки реших да пробвам със смяна на маслото с 10W60. В книжката за до -20 градуса и дават 10W40 до 15W50, а аз карам с 5W40 което е твърде рядко, сега градско не губи и явно при настъпването извънградско си се изпарява. Бях го планувал за края на месеца като се прибера.
 Днес обаче - нов проблем. Тръгвам си от работа, паля и се виждат един бял пушек в огледалото. Диагнозата ясна - вътрешен антифризлив(гарнитура), с малко търсене намерих доктор който да я оправи до 27-и, че тогава ще се прибирам към Шумен. Само се оплаквам и карам без да взема мерки и ме наказва гада.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
 Телефон - в профила!
 Коментар
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Коле, а защо вместо шнек, не опиташ с елеватор - нещо като тясна транспортна лента с винкели за гребла?
 "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
 Коментар- 
	
	
	
 И това го мислих, ама ми се стори по-сложно за правене. Изглежда елементарно(то си е де), ама една тръба с един шнек вътре е по-лесен.
 А и е по-производителен. Лентата не може да я засилиш много, че ззапочва да хвърля зърното, като допълнителен ефект има някакъв процент счупено зърно. А това нали е семе-всяко счупено зърно е загуба.
 И шнека има някакво чупене на теория, но на практика-що зърно съм прекарал през големия-не се наблюдават счупени зърна.
 
 А и тръбата с приемната фуния и изходящия щуцер са готови. Остава да сглобя самия шнек, малко лагери-магери, и е готово.
 Остава да направя клапата на задния канат на камиончето(тираджиите му викат "банкомат" щото направо правят пари от него), и да чакам да му дойде времето за тест.
 
 
- 
	
	
	
- 
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Аз пък се чудя, дали да не преправя моя трактор с хидрозадвижване, щото в момента е със скорости и съединител. Мислим дека ще е по-приятен за управление.
 "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
 Коментар
- 
	
	
	
 Коле, .. нещо си се объркал. Много от съвремените машини, включително и 50 тонни булдозери са с хидростатично задвижване.
 А, ако за булдозер не му требе мощност ....
 Те тоя например.
 Около 50 тона поне 400 к.с. двигател.
 https://www.liebherr.com/external/pr...20Litronic.pdf
 https://www.mobilehydraulictips.com/...es-mega-dozer/Последно редактирано от CarTest™; 16-12-20, 12:14.
 
- 
	
	
	
 За булдозери не знам, ама в селското стопанство не съм виждал трактор да се задвижва с хидромотор.
 Комбайните масово са така, ама за трактор не съм чувал.
 Може и да има де, не познавам всички марки и модели по света, но поне каквото съм чувал и виждал.
 
 
Активност за темата
				
					Свий
				
			
		
	В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.





 
							
						
 ...бройте ме и мен
...бройте ме и мен  ...наздраве
...наздраве 



Коментар