Добро утро!
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Бар Наздраве 6
Свий
Темата е затворена.
X
X
-
днешния ден не е утрепан.
Започнах да си правя един къс шнек за насипни товари. Към 2 метра и малко. Ще се закача отзад на камиончето, и посредством него ще се пълни семе в сеялката и тор в торачката. Досега тази дейност се извършваше от мускули посредством кофа, сега ще е механизирано. Още не съм решил как ще го задвижвам-с хидромотор от хидросистемата на трактора, или с двигателя от мотофрезата. И двата варианта са ми достъпни, ама има време за решение. Шнека ше трябва най-рано в началото на Април...
Биричка с антимезе. Наздраве.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
С двигателя от мотофрезата ще имаш автономия от трактора и няма да размяташ дълги маркучи."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Абе знам бе. Това съм го мислил много часове. Даже измислих да е с дригателче за тример. Те са по 1,5 кВ масово. Толкова е електромотора който върти дългия шнек-6 метра. Ако го напъна по-яко този двигател спира, ама върти 6 метра. А това ще върти 2,20. Би трябвало да се справи безгрижно. Двигателчето е компактно, с центробежен съединител, супер е за целите ми.
Обаче това жужи с 8500 оборота. А на шнека ми трябват 600-700. Демек редукция нещо като 12. С ремък и шайби става, ама голямата шайба става много голяма. Може би някъде се продават такива редуктори, ама идеята е да излезе почти безплатно. Тръбата е снадена от парчета по 45 см, за тях дадох 5 лева.
За шайбите за шнека, тръба в центъра, лагери с телата-да дам още 100-120 лева.
Хидромотор си имам, маркучи също.
Двигател от фреза имам, шайбите и ремъка също, само трябва да взема една полуоска с ШРУС от някоя кола, ама и те са по две за лев...
Малко винкели и профили, и ще стане.
Основния плюс на хидромотора е, че ще стане лесно и бързо. Минуса е, че ще работи само когато е при трактора/ То и почти само за това го правя де, но си е добре да има възможност за самостоятелно действие.
Плюса на бензиновия двигател е автономността и възможността да работи на тесни места )ако се наложи изобщо), а минуса е по-сложната изработка. Не, че е нещо сериозно сложно, но си е бая повече играчка от хидромотора.
-
-
Наздраве!
Преди време се оплаках от маслояд. Преди да вземам по-сериозни мерки реших да пробвам със смяна на маслото с 10W60. В книжката за до -20 градуса и дават 10W40 до 15W50, а аз карам с 5W40 което е твърде рядко, сега градско не губи и явно при настъпването извънградско си се изпарява. Бях го планувал за края на месеца като се прибера.
Днес обаче - нов проблем. Тръгвам си от работа, паля и се виждат един бял пушек в огледалото. Диагнозата ясна - вътрешен антифризлив(гарнитура), с малко търсене намерих доктор който да я оправи до 27-и, че тогава ще се прибирам към Шумен. Само се оплаквам и карам без да взема мерки и ме наказва гада.Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
Телефон - в профила!
Коментар
-
Коле, а защо вместо шнек, не опиташ с елеватор - нещо като тясна транспортна лента с винкели за гребла?
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
И това го мислих, ама ми се стори по-сложно за правене. Изглежда елементарно(то си е де), ама една тръба с един шнек вътре е по-лесен.
А и е по-производителен. Лентата не може да я засилиш много, че ззапочва да хвърля зърното, като допълнителен ефект има някакъв процент счупено зърно. А това нали е семе-всяко счупено зърно е загуба.
И шнека има някакво чупене на теория, но на практика-що зърно съм прекарал през големия-не се наблюдават счупени зърна.
А и тръбата с приемната фуния и изходящия щуцер са готови. Остава да сглобя самия шнек, малко лагери-магери, и е готово.
Остава да направя клапата на задния канат на камиончето(тираджиите му викат "банкомат" щото направо правят пари от него), и да чакам да му дойде времето за тест.
-
-
Аз пък се чудя, дали да не преправя моя трактор с хидрозадвижване, щото в момента е със скорости и съединител. Мислим дека ще е по-приятен за управление.
"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Коле, .. нещо си се объркал. Много от съвремените машини, включително и 50 тонни булдозери са с хидростатично задвижване.
А, ако за булдозер не му требе мощност ....
Те тоя например.
Около 50 тона поне 400 к.с. двигател.
https://www.liebherr.com/external/pr...20Litronic.pdf
https://www.mobilehydraulictips.com/...es-mega-dozer/Последно редактирано от CarTest™; 16-12-20, 11:14.
-
За булдозери не знам, ама в селското стопанство не съм виждал трактор да се задвижва с хидромотор.
Комбайните масово са така, ама за трактор не съм чувал.
Може и да има де, не познавам всички марки и модели по света, но поне каквото съм чувал и виждал.
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар