От: На изчезване ли са истинските автомобили?
Имам някъде из гаража един колянов вал, в комплект с лагерите, че и с 3 от 4те мотовилки от 4G92, който почина (по несвързани със самия двигател причини) на 330000 по километраж. Карано е само с масло, предписано от производител, с изключение на едни 6000км, през които беше карано с някакво дивашко менте на Мобил. Имам и микромер, ако някой има желание, може да мери луфтове и хлабини. Понеже съм ги мерил - нищо не трака, нищо не хлопа и всичко си е в допуските, определени от производител.
Да поясня за 'тънките' масла: срещал съм много хора, които убедено твърдят, че на 'стар' двигател трябва да се кара с 'дебело' масло, иначе щяло да стане не-знам-си-какво.
Тия хора са два вида: по-възрастни, за които мотор над 100000км е 'стар и износен', просто по асоциация с двигателите от тяхната младост и които изобщо не могат (а и не се и опитват) да проумеят, че някои неща може да са се попроменили малко оттогава.
Втория вид просто повтарят като папагали каквото са чули, без да си напрягат особено главите да помислят кое е вярно и кое не.
Обикновено на такива умници, стига да не съм съвсем на нерва, има предлагам да си направят един експеримент: да вземат 2 метални канчета, да сипят в едното 'тънко' масло, в другото 'дебело', след което да ги сложат на котлона и да ги загреят до 100 градуса. И да сравнят.
Най-често под 'тънко' масло се разбира всичко с вискозитетен клас 10/40 и нататък, а 'дебело' - 15/40 и то желателно от ония, дето на 0 градуса имат вискозитет на рядко тесто. Някои герои сипват въобще неясно какво - например индустриални масла, които на пипане 'изглеждат добре'.
Последно беше изпищяла съседката отдолу - на Фордчето, вместо 5/30, каквото е по каталог, някакъв чичо нашибал неизвестно какво, щото не можело то така, кола на близо 200000 да с екара с тънко масло. Е, на -10 стартера отказа да върти. След смяна на маслото с каквото трябва - о, чудо! оказа се, че форда можел да пали като пич и на студено.
Сигурен съм, че много от вас, които са имали Хонда преди време, са се сблъсквали с прословутия проблем 'на студено не ми включва 1ва (а понякога и 2ра)'. Щото все се намира някой баш-мастУр, който да каже 'ама как? Не може да се спипва моторно масло в скоростна кутия!' (не, че е точно моторно, но това е друг въпрос) и убедително да налее ЕП90... след което започваш да си мислиш, че вместо Хонда, караш Газка...
Не само Хонда де, просто с тях съм си патил най-много
Имам някъде из гаража един колянов вал, в комплект с лагерите, че и с 3 от 4те мотовилки от 4G92, който почина (по несвързани със самия двигател причини) на 330000 по километраж. Карано е само с масло, предписано от производител, с изключение на едни 6000км, през които беше карано с някакво дивашко менте на Мобил. Имам и микромер, ако някой има желание, може да мери луфтове и хлабини. Понеже съм ги мерил - нищо не трака, нищо не хлопа и всичко си е в допуските, определени от производител.
Да поясня за 'тънките' масла: срещал съм много хора, които убедено твърдят, че на 'стар' двигател трябва да се кара с 'дебело' масло, иначе щяло да стане не-знам-си-какво.
Тия хора са два вида: по-възрастни, за които мотор над 100000км е 'стар и износен', просто по асоциация с двигателите от тяхната младост и които изобщо не могат (а и не се и опитват) да проумеят, че някои неща може да са се попроменили малко оттогава.
Втория вид просто повтарят като папагали каквото са чули, без да си напрягат особено главите да помислят кое е вярно и кое не.
Обикновено на такива умници, стига да не съм съвсем на нерва, има предлагам да си направят един експеримент: да вземат 2 метални канчета, да сипят в едното 'тънко' масло, в другото 'дебело', след което да ги сложат на котлона и да ги загреят до 100 градуса. И да сравнят.
Най-често под 'тънко' масло се разбира всичко с вискозитетен клас 10/40 и нататък, а 'дебело' - 15/40 и то желателно от ония, дето на 0 градуса имат вискозитет на рядко тесто. Някои герои сипват въобще неясно какво - например индустриални масла, които на пипане 'изглеждат добре'.
Последно беше изпищяла съседката отдолу - на Фордчето, вместо 5/30, каквото е по каталог, някакъв чичо нашибал неизвестно какво, щото не можело то така, кола на близо 200000 да с екара с тънко масло. Е, на -10 стартера отказа да върти. След смяна на маслото с каквото трябва - о, чудо! оказа се, че форда можел да пали като пич и на студено.
Сигурен съм, че много от вас, които са имали Хонда преди време, са се сблъсквали с прословутия проблем 'на студено не ми включва 1ва (а понякога и 2ра)'. Щото все се намира някой баш-мастУр, който да каже 'ама как? Не може да се спипва моторно масло в скоростна кутия!' (не, че е точно моторно, но това е друг въпрос) и убедително да налее ЕП90... след което започваш да си мислиш, че вместо Хонда, караш Газка...
Не само Хонда де, просто с тях съм си патил най-много

Коментар