Обява

Свий
Няма добавени обяви.

На изчезване ли са истинските автомобили?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

    Имам някъде из гаража един колянов вал, в комплект с лагерите, че и с 3 от 4те мотовилки от 4G92, който почина (по несвързани със самия двигател причини) на 330000 по километраж. Карано е само с масло, предписано от производител, с изключение на едни 6000км, през които беше карано с някакво дивашко менте на Мобил. Имам и микромер, ако някой има желание, може да мери луфтове и хлабини. Понеже съм ги мерил - нищо не трака, нищо не хлопа и всичко си е в допуските, определени от производител.

    Да поясня за 'тънките' масла: срещал съм много хора, които убедено твърдят, че на 'стар' двигател трябва да се кара с 'дебело' масло, иначе щяло да стане не-знам-си-какво.
    Тия хора са два вида: по-възрастни, за които мотор над 100000км е 'стар и износен', просто по асоциация с двигателите от тяхната младост и които изобщо не могат (а и не се и опитват) да проумеят, че някои неща може да са се попроменили малко оттогава.
    Втория вид просто повтарят като папагали каквото са чули, без да си напрягат особено главите да помислят кое е вярно и кое не.

    Обикновено на такива умници, стига да не съм съвсем на нерва, има предлагам да си направят един експеримент: да вземат 2 метални канчета, да сипят в едното 'тънко' масло, в другото 'дебело', след което да ги сложат на котлона и да ги загреят до 100 градуса. И да сравнят.
    Най-често под 'тънко' масло се разбира всичко с вискозитетен клас 10/40 и нататък, а 'дебело' - 15/40 и то желателно от ония, дето на 0 градуса имат вискозитет на рядко тесто. Някои герои сипват въобще неясно какво - например индустриални масла, които на пипане 'изглеждат добре'.

    Последно беше изпищяла съседката отдолу - на Фордчето, вместо 5/30, каквото е по каталог, някакъв чичо нашибал неизвестно какво, щото не можело то така, кола на близо 200000 да с екара с тънко масло. Е, на -10 стартера отказа да върти. След смяна на маслото с каквото трябва - о, чудо! оказа се, че форда можел да пали като пич и на студено.

    Сигурен съм, че много от вас, които са имали Хонда преди време, са се сблъсквали с прословутия проблем 'на студено не ми включва 1ва (а понякога и 2ра)'. Щото все се намира някой баш-мастУр, който да каже 'ама как? Не може да се спипва моторно масло в скоростна кутия!' (не, че е точно моторно, но това е друг въпрос) и убедително да налее ЕП90... след което започваш да си мислиш, че вместо Хонда, караш Газка...
    Не само Хонда де, просто с тях съм си патил най-много
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
      Сигурен съм, че много от вас, които са имали Хонда преди време, са се сблъсквали с прословутия проблем 'на студено не ми включва 1ва (а понякога и 2ра)'. Щото все се намира някой баш-мастУр, който да каже 'ама как? Не може да се спипва моторно масло в скоростна кутия!' (не, че е точно моторно, но това е друг въпрос) и убедително да налее ЕП90... след което започваш да си мислиш, че вместо Хонда, караш Газка...
      Не само Хонда де, просто с тях съм си патил най-много
      Не ти трябва и цяла Хонда за тая работа. Лада Самара страдаше от същото.

      Коментар


      • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

        Първоначално публикуван от jeko47 Преглед на мнение
        Малко е оффтопик , ма хазяинът ми си пържи всичко с краве масло.Каза ми , че така вече трийсетина години.Как му не изтропА некоа биела на тоа изрод.Масла и масла.
        Имам питане кум специалистите по минерални масла : Хептановите налепи , дали ги има при синтетиките?
        https://www.youtube.com/watch?v=7cnveg4bhq8
        Такъв опит още не съм правил,но резултата е "интересен".
        Ако се прибави и теста за смазочност, може избора да се "подобри".

        Коментар


        • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

          Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
          Как си сигурен, че караш с минерално или полусинтетично масло? Защо мислиш, че 5/40 е синтетично? Вискозитета беше що-годе ориентир за базата през 90-те години на миналия век.
          Искам да кажа, че можеш спокойно да приемеш някои 5/40 и 10/40 като минерални с по-рядка, по-просто казано, база и малко повече вискомодификатори и да си караш и да си спокоен, че маслото е минерално, каквото харесваш.
          Естествено съвсем не всички са така, но да не навлизаме в друга тема.
          Пак ще го кажа ,ПРАКТИКА ,различавам ги ако щеш и по миризмата,няма как да не ги различиш ,ако си гнил в тях ,грубо казано!Тънкото си маже и по стария двигател ,но той е по-шумен за разлика от качествено минерално !И не става въпрос за стари мотори от 80-100000 с пробега на Трабант ,нито 150-180000 за основен ремонт на Жигула ,а за мотори на около 300000 хиляди без признаци на износване ,като ненормално горене на масло и дори не сменявана гарнитура на главата ,уплътнители на клапани ,само стандартно обслужване с елементарните профилактики .Тука обаче не коментирам и нямам в предвид американски масла от техния пазар със супер висок пробег.
          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

          Коментар


          • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

            Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
            Пак ще го кажа ,ПРАКТИКА ,различавам ги ако щеш и по миризмата,няма как да не ги различиш ,ако си гнил в тях ,грубо казано!Тънкото си маже и по стария двигател ,но той е по-шумен за разлика от качествено минерално !И не става въпрос за стари мотори от 80-100000 с пробега на Трабант ,нито 150-180000 за основен ремонт на Жигула ,а за мотори на около 300000 хиляди без признаци на износване ,като ненормално горене на масло и дори не сменявана гарнитура на главата ,уплътнители на клапани ,само стандартно обслужване с елементарните профилактики .Тука обаче не коментирам и нямам в предвид американски масла от техния пазар със супер висок пробег.
            Чакай, чакай, че малко се обърках... кое е по-добро? 5/30 минерално (защото на пазара доста са именно такива), или 5/50 синтетично?

            Коментар


            • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

              Този тест доказва , че не трябва да се превишават сервизните интервали.За който не го вярва.
              Младежът , ако можеше на котлона да направи и тест за смазочност , още по- убедително би звучал за много хора.И понеже не става в домашни условия , би било добре да се гледа предписаното от производителя.
              На фабриканта на моторите също не е добре да му се прави сечено.Ма ме предизвикват негодниците.Abarth 10w50 , Dodge Ram 0w20.Ще имат да вземат И не само те!
              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

              Коментар


              • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                Първоначално публикуван от Даниел Чобанов Преглед на мнение
                Аз в тая тема не видях май да се включи някой който си е купил автомобил от магазина и да сподели.Вярно ли е това което повечето констатират от странични наблюдения?
                От 16 години карам само нови коли от магазина. Карам ги между 150-200 хил. и ги продавам. На година минавам 50-60 хил. километра. По реда на придобиване и каране - Хюндай Соната, Форд Фиеста /на жената, тоя бе продаден на 100 хил./, Хюндай Теракан, Хюндай Санта Фе, БМВ Х1, Фолкваген Пасат, Фолкваген Тигуан /последните два се карат в момента, Пасата е на 200 хил., Тигуана на 30 хил./. Никакви проблеми с нито една от "неистинските" коли. Сменявани са само консумативи. На фолксвагените обслужването е на 30 хил. километра, не се доливамасло от смяна до смяна.
                יעבור
                «И това ще мине»

                Коментар


                • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                  Иий бре, при мене па имаше х1 и х3 на по око 30хил. км, и на двете кормилни рейки гаранционно. Е разбира се имаше и други екземпляри от въпросните, без проблеми. А за една х5 40д (много яко върви) точно на 100хил. км немаше таквия ремонти - рейка, всмукателен колектор (вихровите клапи), клапаните за управлението на турбините (с каскадно пълнене е от където е и магията), носачи (това е при всички бмвьета), лява възглавница отзад (винаги се пука преди дясната) ии нещо с климатика имаше. Всичко беше няколко дни след изтичането на гаранцията - щом клиента понася плащането. Така - з4 3,0 - едни добре известни проблеми, водещи до онова свирене, дето засмуква въздух през семеринга на коляновия вал. Разни хитрини за маслените пари задръстени, колектори ала-бала. Друго се сещам за гт5 (любимото ми бмв, щото ми возеше по-меко от седмицата) - носачи, течове от хидравликата, около 50хил.км гаранционно. За недоразумението е90 2,0дизел да споменавам ли - турбини за добро утро и съединители за добър ден. Носачите на обед с маслото, а за вечеря - при х-драйв раздатките... Отделно маторя - веригата там, чували сте за проблема. Ааа х6 с бензиновия осмак разход на масло, ама як разход на масло - един мотор сменен в гаранцията. Втория собственик се сблъсква със същия проблем, ходене по мъките и тия три неща (диагностики, тест за измерване разхода на масло, клейм към бмв и.т.н.) и предложението - половината пари за следващия матор ще ги поеме фирмата производител, щото клиента е пич и си е обслужвал колата само в оторизиран сервиз, в който са знаели какво правят та и документацията е водена изрядно. А имаше една друга х6 си спомням, 3-4 пъти е правена вътре в салона - за обезшумяване и опити да се спрат поскърцванията от пластмасовите кори. О да, и мини - бензиновите - проблеми с нагарите по всмукателните колектори, по едно време производителя даваше глави да се сменяват, па ненам ти кви спрейове на всяка смяна на маслото,па какви ли не алабализми. Това ти говоря все за нови автомобили, повечето в гаранция. Това е скъпа марка бе братче, от истинските марки.
                  Всеки трети е шести

                  Коментар


                  • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                    Я да ви питам с маслата,че аз си знам ма да видя вие какво ще кажете.

                    На почти 20 годишен осмак на над 350 000 километра ако го карам с 5W50 Мобил 1 'е повьрне ли или му трябва минерално за дизели 15W40?

                    Жокер -маслата не са рова което бяха,кое се препоръчва за мотора няма значение след като го няма на пазара.

                    Давай,пуцай куме.
                    TOYOTA SEQUOIA ‘11
                    W140 S420 '99

                    Коментар


                    • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                      Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                      Я да ви питам с маслата,че аз си знам ма да видя вие какво ще кажете.

                      На почти 20 годишен осмак на над 350 000 километра ако го карам с 5W50 Мобил 1 'е повьрне ли или му трябва минерално за дизели 15W40?

                      Жокер -маслата не са рова което бяха,кое се препоръчва за мотора няма значение след като го няма на пазара.

                      Давай,пуцай куме.
                      Кое не се произвежда 10w50? 10w40 не може да няма, та къв е проблемът. А иначе, ко не бъркам имаше нещо, та да и мобил не са това което бяха.
                      Всеки трети е шести

                      Коментар


                      • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                        Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
                        От 16 години карам само нови коли от магазина. Карам ги между 150-200 хил. и ги продавам. На година минавам 50-60 хил. километра. По реда на придобиване и каране - Хюндай Соната, Форд Фиеста /на жената, тоя бе продаден на 100 хил./, Хюндай Теракан, Хюндай Санта Фе, БМВ Х1, Фолкваген Пасат, Фолкваген Тигуан /последните два се карат в момента, Пасата е на 200 хил., Тигуана на 30 хил./. Никакви проблеми с нито една от "неистинските" коли. Сменявани са само консумативи. На фолксвагените обслужването е на 30 хил. километра, не се доливамасло от смяна до смяна.
                        Аз пък ще ти кажа, че имам наблюдения и над новите коли, дето купихме, докарахме до 220-320 хил.км. и ги продадохме на приятел, който правеше фирма и му трябваха читави коли на ниска цена.
                        Берлинго 2001 г. продадохме му го на 260 х. км. ноември 2006-та. В момента е на 460 х.км. и не смята да го фърля.
                        Берлинго 2005 г. му го продадохме на 280 х. км. нейде в 2009-та. В момента е на 420 х.км. и не се предава пущината, въпреки че по мои наблюдения е много по- спъната и кекава кола от предишното Берлинго.
                        КИА Соренто 2006 г. я продадохме на друг приятел, на 312 х.км. през 2015-та. В момента е на 385 х.км. и си я гледа като писано яйце, за което ме е яд. Щото тая кола ме е вадила от такава гряз, че просто я обичам.
                        В Германия- пътищата, в Южна Италия- влагата, в България- простотията.... дайте да се разберем. Всички са мърлячи. Германци, Холандци, Американци... в повечето случаи са по- големи мърлячи от нас.
                        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                        Коментар


                        • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                          Истински са тия които минават безгрижно ТЮФ, след навършване на четвърт век.
                          За сега са предимно определените като лагерници, с малки изключения.
                          А за сега коментираните 10-15годишни, ще се знае като навършат четвърт век.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                            Първоначално публикуван от Самодържец Преглед на мнение
                            Иий бре, при мене па имаше х1 и х3 на по око 30хил. км, и на двете кормилни рейки гаранционно. Е разбира се имаше и други екземпляри от въпросните, без проблеми. А за една х5 40д (много яко върви) точно на 100хил. км немаше таквия ремонти - рейка, всмукателен колектор (вихровите клапи), клапаните за управлението на турбините (с каскадно пълнене е от където е и магията), носачи (това е при всички бмвьета), лява възглавница отзад (винаги се пука преди дясната) ии нещо с климатика имаше. Всичко беше няколко дни след изтичането на гаранцията - щом клиента понася плащането
                            Ето къде е заровено кучето... Та гаранция от 5 до 7 години, след това чао!
                            Oldtimer-и (над 30 г.) или YoungOldTimer-и (над 20 г.) е друга бира, за колекционери, ентусиасти, механици, или просто някой със спомени от детство, юношество, младост... Зрелоста е друго нещо компромис или по-така портофейл...

                            Коментар


                            • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                              Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                              ....
                              А за сега коментираните 10-15годишни, ще се знае като навършат четвърт век.
                              За тях ще се гъбаркат нашите внуци и ще си ги съхраняват в гаражи на Марс, щото по- малко влагата, та да не гният.
                              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                              Коментар


                              • От: На изчезване ли са истинските автомобили?

                                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                                Я да ви питам с маслата,че аз си знам ма да видя вие какво ще кажете.

                                На почти 20 годишен осмак на над 350 000 километра ако го карам с 5W50 Мобил 1 'е повьрне ли или му трябва минерално за дизели 15W40?

                                Жокер -маслата не са рова което бяха,кое се препоръчва за мотора няма значение след като го няма на пазара.

                                Давай,пуцай куме.
                                "Кучето" харесва суджук,но и на шпеков салам се радва.
                                Не съм сигурен какво е било "Мобилето" в миналото,но преди години, правих тест за смазочност и на Mobil 1 10w40 - представи се най=добре.
                                (Някъде из старите теми бях споделил и снимки на установката)

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X