Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Кръстовище - предимство

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Кръстовище - предимство

    Я сега да видим какво са отговорили на едно писмо, знаещите чичковци от КАТ :

    порових малко из другите форуми, почти същия казус има с локалното на цар борис на кръстовището при лагера. Хората са писали и до кат за да стигнат до извода,че и там локалното не е път без предимство

    отговор от кат:
    Съгласно Параграф §6 т.3 от ЗДвП - "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти и Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго. Параграф §6 т.7 от ЗДвП - "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение. По смисъла на ЗДвП термина “локални платна” не съществува, което определя лентите на движение отделени от другите в оста на пътя като част от пътното платно без то да има предимство при извършването на маневри.
    В изрълнение на Чл. 25. (1) ат ЗДвП, “Водач на пътно превозно средство, който ще предприеме каквато и да е маневра, като например да излезе от реда на паркираните превозни средства или да влезе между тях, да се отклони надясно или наляво по платното за движение, в частност за да премине в друга пътна лента, да завие надясно или наляво за навлизане по друг път или в крайпътен имот, преди да започне маневрата, трябва да се убеди, че няма да създаде опасност за участниците в движението, които се движат след него, преди него или минават покрай него, и да извърши маневрата, като се съобразява с тяхното положение, посока и скорост на движение.” следва, че при извършване на маневра – десен завой, движещите се в средните ленти следва да пропуснат тези в крайно дясна независимо че е отделена от тях с разделителна ивица.
    За промяна на действащата организация на движение следва да се обърнете към собственика на уличната мрежа – Столична община.
    ОПП-СДВР е контролен орган и следи за спазване разписаните в ЗДвП правила за движение и въведената от администрацията управляваща пътя Организация на движение.

    Стояне, спокойно може да забравищ за тази наредба, която постоянно ни подмяташ досега.
    Последно редактирано от коко келеша; 04-06-14, 12:45.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • От: Кръстовище - предимство

      От каченото решение и отговора на КАТ, цитирани по-горе излиза, че знакът пред Б от схемата на Тропчо трябва да го няма а знакът пред В трябва да е на следващото кръстовище, колкото и да не ви изглежда кръстовище първото "локално" и улицата на която е В .

      Коментар


      • От: Кръстовище - предимство

        По какъв начин излиза това?
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • От: Кръстовище - предимство

          Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
          По какъв начин излиза това?
          Е, не прочете ли решението и отговорът на КАТ? Локално няма, значи важат общите правила, по които В влиза с предимство пред А и става мазало.

          Коментар


          • От: Кръстовище - предимство

            В отговора на КАТ пише, че „локалното“ си е едно от платната на пътя (нещо казано/писано тук амнайсе пъти). Преминаването към него и от него представлява престрояване, което си е маневра с напълно ясен регламент.
            На дадената схема, ако А влезе в локалното, то извършва престрояване и като така трябва да осигури предимство на движещите се в платното, към което се престроява, ако завие надясно, то прави завой и следва да осигури предимство на движещите се направо - къде е тук интригата! Знакът пред Б означава, че той е без предимство спрямо движещите се по пресичаната улица. Участник движещ се по въпросната улица и намиращ се пред Б, или ще кара направо, или ще завива наляво, т. е. или ще е без мигач, или ще с ляв мигач - това е и индикацията, че Б трябва да го изчака. В същото време, каквато и маневра да предприеме А (такава, че траекторията му да има общо с тази на Б), той ще е с десен мигач - което и е индикацията за в тези случаи.
            Някъде погоре (та май и на два пъти) казах, че между А и Б няма нищо, което да предизвика недоразумения. Интересно е положението между А и В, защото ако А прави десен завой, а В ляв - следва да карат едновременно (също и ако А завива надясно, а В кара направо, или надясно). Но ако А се престроява в локалното, а В завива наляво, то В трябва изчака. Проблема е, че и в двата (и за престрояване, и за завой) случая А подава десен мигач.
            А това на схемата си едно кръстовище, без уговорки.
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Кръстовище - предимство

              Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
              В отговора на КАТ пише, че „локалното“ си е едно от платната на пътя (нещо казано/писано тук амнайсе пъти). Преминаването към него и от него представлява престрояване, което си е маневра с напълно ясен регламент.
              На дадената схема, ако А влезе в локалното, то извършва престрояване и като така трябва да осигури предимство на движещите се в платното, към което се престроява, ако завие надясно, то прави завой и следва да осигури предимство на движещите се направо - къде е тук интригата! Знакът пред Б означава, че той е без предимство спрямо движещите се по пресичаната улица. Участник движещ се по въпросната улица и намиращ се пред Б, или ще кара направо, или ще завива наляво, т. е. или ще е без мигач, или ще с ляв мигач - това е и индикацията, че Б трябва да го изчака. В същото време, каквато и маневра да предприеме А (такава, че траекторията му да има общо с тази на Б), той ще е с десен мигач - което и е индикацията за в тези случаи.
              Някъде погоре (та май и на два пъти) казах, че между А и Б няма нищо, което да предизвика недоразумения. Интересно е положението между А и В, защото ако А прави десен завой, а В ляв - следва да карат едновременно (също и ако А завива надясно, а В кара направо, или надясно). Но ако А се престроява в локалното, а В завива наляво, то В трябва изчака. Проблема е, че и в двата (и за престрояване, и за завой) случая А подава десен мигач.
              А това на схемата си едно кръстовище, без уговорки.

              Това на схемата са две кръстовища. Дори няма знак дали локалното е еднопосочно или двупосочно. Знакът пред В спира да действа на второто кръстовище и А е подведен от своя знак, че е с предимство. Това прави наложително знакът пред В да е на второто кръстовище където си кръстосват пътищата с А ако и двамата продължават направо. Б е без значени дали ще има знак - за него правилата са ясни, но ако остане със съществуващия то определено не знае кой път е с предимство и при липса на движещ се перпендикулярно автомобил би могъл да излезе пред отиващия примерно направо А и да му отнеме неговото без вина за това.

              А, Б, и В ползвам заради схемата на Тропчо

              Коментар


              • От: Кръстовище - предимство

                Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                Това на схемата са две кръстовища. Дори няма знак дали локалното е еднопосочно или двупосочно. Знакът пред В спира да действа на второто кръстовище и А е подведен от своя знак, че е с предимство. Това прави наложително знакът пред В да е на второто кръстовище където си кръстосват пътищата с А ако и двамата продължават направо. Б е без значени дали ще има знак - за него правилата са ясни, но ако остане със съществуващия то определено не знае кой път е с предимство и при липса на движещ се перпендикулярно автомобил би могъл да излезе пред отиващия примерно направо А и да му отнеме неговото без вина за това.

                А, Б, и В ползвам заради схемата на Тропчо
                Това на схемата е едно кръстовище с два пресичащи се пътя.

                Коментар


                • От: Кръстовище - предимство

                  Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                  Това на схемата са две кръстовища.
                  Пределно ясно е, че през цялото време това твърдиш, но защо? Никъде не е указано (и съответно няма значение), как отделните платна да са разделени/ обособени - дали с островче, дали с хоризонтална маркировка, или както и да е по друг начин. Какви са твоите основания да държиш, че това не е едно кръстовище?
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • От: Кръстовище - предимство

                    Ако аз като един задръстен провинциалист съм на мястото на В виждайки знака бих предположил, че пътя с предимство е първия пресечен такъв двупосочен път. В случая това е локалното платно. На втория съм вече с предимство, понеже знак нямам. И като дясностоящ - ей ти на беля. Съгласен съм, че това е една улица, но както не бива да гадаем знаците в гръб, така не бива и да гадаем кой път какъв е, нали?

                    Коментар


                    • От: Кръстовище - предимство

                      Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                      ....
                      Стояне, спокойно може да забравищ за тази наредба, която постоянно ни подмяташ досега.
                      ОК. Твърдя само, че в ЗДвП и ППЗДП няма понятие "локално платно" (същото дет' отговарят и от КАТ, същото дет' пише и в решението на съда). Аз не виждам нещо друго да твърдя, освен че е отделно платно различно от активните ленти за движение. За там си важат правилата за движение, както навсякъде другаде. Регулировчик, сфетофари, пътни знаци, маркировка. Капиш?

                      п.п. Няма нищо лошо да се прочете и цитираната наредба. http://lex.bg/laws/ldoc/-549159421
                      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                      Коментар


                      • От: Кръстовище - предимство

                        Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                        ОК. Твърдя само, че в ЗДвП и ППЗДП няма понятие "локално платно" (същото дет' отговарят и от КАТ, същото дет' пише и в решението на съда). Аз не виждам нещо друго да твърдя, освен че е отделно платно различно от активните ленти за движение. За там си важат правилата за движение, както навсякъде другаде. Регулировчик, сфетофари, пътни знаци, маркировка. Капиш?

                        п.п. Няма нищо лошо да се прочете и цитираната наредба. http://lex.bg/laws/ldoc/-549159421
                        И какво общо има тази наредба?

                        Коментар


                        • От: Кръстовище - предимство

                          Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                          ОК. Твърдя само, че в ЗДвП и ППЗДП няма понятие "локално платно" (същото дет' отговарят и от КАТ, същото дет' пише и в решението на съда). Аз не виждам нещо друго да твърдя, освен че е отделно платно различно от активните ленти за движение. За там си важат правилата за движение, както навсякъде другаде. Регулировчик, сфетофари, пътни знаци, маркировка. Капиш?

                          п.п. Няма нищо лошо да се прочете и цитираната наредба. http://lex.bg/laws/ldoc/-549159421
                          Е хубаво, но тогава излиза, че едновремешната ми маневра е санкционирана неправилно, защото аз дефакто съм се престроил !!!
                          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                          Из "Златния телец"

                          Коментар


                          • От: Кръстовище - предимство

                            Първоначално публикуван от Kozzzec Преглед на мнение
                            И какво общо има тази наредба?
                            Всички говорят за "локално платно", а дефакто само във въпросната наредба пише що е то.
                            Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                            Е хубаво, но тогава излиза, че едновремешната ми маневра е санкционирана неправилно, защото аз дефакто съм се престроил !!!
                            Дефакто си завил надясно, при наличие на знак, забраняващ такава маневра.
                            Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                            тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                            Коментар


                            • От: Кръстовище - предимство

                              Я кажете какво правим в тази ситуация:

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:r2p2.jpg
Прегледи:1
Размер:15.5 КБ
ID:5591904

                              Можем ли да завием надясно или не???
                              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                              Из "Златния телец"

                              Коментар


                              • От: Кръстовище - предимство

                                Мисля че регулировчикът отменя само знаците за предимство. Ако трябва да ти диктува и забранителни, ограничителни и прочее знаци... нема как да стане.
                                Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X