От: Акция за доставка на провизии до родопски села
От както съм се прибрал се каня да ги подканя да си признаят кои са и ето, че момента назря! Колеги от Хасково - излезте от нелегалност!
По добре късно от колкото - по късно.
Както Иво спомен сме от Димитровград и за да не се повтарям с колегите който са описали съботният ни ден, ще изкажа и аз възхищението си от работата на началника на пожарната в с.Подкова.
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
Нещо ми се губи ползата за форума и МСС като цяло от публично (разбирай в медиите) критикуване на пожарната. Описание на конкретни случаи е едно, генерализиране на цялата служба е съвсем друга бира. Най-малкото си сътрудничим всеки път с тези хора. Така или иначе служби, които да нямат абсурдни моменти когато лайното удари вентилатора у нас няма. Ако имаха безкрайни възможности и силно мотивирани екипи дали щеше да има нужда от хора като нас?
И да спекулираме защо не си ползват подготвените машини по време на бедствия, все тая. Преди години като имаше нужда от кугърите и не ги вдигаха във въздуха, защото сме ги били закупили без системите за обезледяване, всъщност се оказа, че на машините не са им били платени задължителните застраховки, за да могат да се използват по предназначение. То след закупуването на "нова" техника, едни пари като отидат от тук - ей там, много важно к'во става после с нея, еле па да се правят още разходи по тях. Лапаницата така май е доста ограничена!
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
Към пожарната критики не съм отправял. Въпреки че са под една шапка разликата между двете звена е видима от...самолет.
Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
Селска фурна аспух нема. Пак същият.
В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
Извинявам се за включването, но да затънеш с подобно атв при това оборудвано с вериги е.....чисто непознаване на техниката Не съм имал допир до тези служби, но с удоволствие бих приел да ми го зачислят на мен.....сам ще си монтирам траковете. Според мен липсват кадри годни да управляват машините в пълния им капацитет.
Нещо ми се губи ползата за форума и МСС като цяло от публично (разбирай в медиите) критикуване на пожарната. Описание на конкретни случаи е едно, генерализиране на цялата служба е съвсем друга бира. Най-малкото си сътрудничим всеки път с тези хора. Така или иначе служби, които да нямат абсурдни моменти когато лайното удари вентилатора у нас няма. Ако имаха безкрайни възможности и силно мотивирани екипи дали щеше да има нужда от хора като нас?
И да спекулираме защо не си ползват подготвените машини по време на бедствия, все тая. Преди години като имаше нужда от кугърите и не ги вдигаха във въздуха, защото сме ги били закупили без системите за обезледяване, всъщност се оказа, че на машините не са им били платени задължителните застраховки, за да могат да се използват по предназначение. То след закупуването на "нова" техника, едни пари като отидат от тук - ей там, много важно к'во става после с нея, еле па да се правят още разходи по тях. Лапаницата така май е доста ограничена!
Ми защото е абсурдно Коце! Най-малкото е абсурдно да си "спасител" и да нямаш с какво да закараш спасителите до тези в нужда от спасяване, защото масово не си познават техниката и не умеят да я използват. Защото минават години и нищо не се променя - всеки път по акциите е едно и също - почти винаги първо ни се налага да спасяваме/оправяме закъсали "професионални спасители". Защото всеки път на място липсва адекватна оценка на ситуацията - къде какво е възможно, от кого, за колко време и с какво оборудване. Не може да викаш някой да ти помага с джип, там където не си успял с трактор или фадрома и обратното - не можеш да пилееш чужд ресурс, защото те мързи да вървиш 1-2 часа (примерно). Мога да продължа до утре...
Аз не гледам на тези си занимания като на "хоби" което се страхувам да загубя, нито пък някой, е в състояние да ми попречи да помогна на някого, ако реша да го направя. Не ми пука и какво ми пише на баджа, и дали въобще някой ще разбере "кой съм" и "откъде съм". На всичко това гледам като на работа, която трябва да се свърши в определен момент, за определено време и по определен начин - най-вече всички на края да се приберем живи и здрави при семействата си! Няма как да си мълча, когато освен с обстоятелствата, трябва да се боря и с тези на които съм отишъл да помагам да си свършат работата, а често се налага да им върша работата и въпреки тях. И последно форума и МСС - не стигнахме до тук с "политкоректност" и "сервилност"! Тъкмо обратното...
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
На мен, например продължава да ми е чудно в какво точно се изразява готовността на тази служба, за действия по време на природни бедствия..?!! Колко генератора (които те задължително трябва да имат) предоставиха от ГЗ и къде...?!! Болниците и социалните домове са без ток десет дена. Толкова време липсват и всякакви комуникации в региона- няма какво да говорим повече! Да бедствието е страшно, но не са направени елементарни неща (дори и към момента на нашето пребиваване там) или са поставени грешни приоритети още в самото начало! Това че там наистина има много свестни мъже, които са там - защото искат да работят тази благородна работа и ако трябва си рискуват живота - без да се замислят, не променя цялостната картина!
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
Наща акция завърши. Помогнахме на колкото можахме. Ако всички свестни българи помогнат на съседа си, няма да има нужда от ГЗ въобще. За съжаление все още не сме толкова напред в общественото развитие. Докато не стигнем до там, във всяка обществена структура ще има хора, каквито има навсякъде около нас. Едно от нещата, които се опитваме да направим е да помогнем на обществото да върви напред и в положителна посока. Да правим добро, вместо да съдим другите.
Един велик българин от времето, когато не е имало България е казал: "Дела трябват, не думи!".
"Пък тия от офроуд българия изкупиха всички генератори в София и даже им останаха пари. От техната телевизия го чух (телевизията на Марто, дето дори е бил там) и от тяхната медия го четох (офнюз.бг). Представяш ли си брат, с колко много кинти са се нагушили тия ... Явно Доган им седи зад гърба, щото виж как за родопите всеки път се вдигат, пък в Аспарухово нищо не направиха. Мани ги - на тях и горивото им е без пари - ОМВ им го плащат постоянно. Виш ги к'ви машини имат по състезанията, пък с няколко паркетника отиват. Брат, ти знаеш ли колко генератора има в София? Тея са ги изкупили ВСИЧКИТЕ а само 30 са занесли... ебаси кърлежите. Що не изкараха тея машини дето имат за състезанията, да прокарат пътища? ГЗ имали 4 машини. Ами тея колко монстера имат ... и ратраци и БТР-и дето ги използват да возят туристи ... абе въобще, не ми се говори. Някакви шосейни тойотки и едно вехто чероки със счупени скорости ми докарали на спасителна операция. СРАМ!"
Марто, Ванка, Гоше, познахте ли се в горните думи? Аз не се припознавам.
Надявам се на работягите в ГЗ да не им става криво толкова, колкото ми става криво на мен, когато чета подобни глупости по наш адрес.
Юпи - я прочети темата отново и виж ние самите тука използвали ли сме думата "всички", че и думата "налични", пък после да се сърдим на журналистите? Аз инфо на моите не съм подавал, защото съм нямал налично (или цялостно) , както и всяка друга медия нямаща пряк достъп до форума или негови затворени подраздели. Всички цитираха ОФНЮЗ, който пък чете какво ние самите сме писали (по едно време и 100 бройки генератори се споменаваха в темата...). После като тръгна лавината - ходи я спирай. Явно имаме нужда от ПР вече - информацията да излиза проверена и от едно място...?! Относно останалото - има една тънка червена линия - на онези момчета и мъже им плащат за тази работа и към тях съответно има някакви очаквания. На нас с тебе никой не ни плаща - плащаме си от джоба и никой очаквания, а още по-малко пък изисквания не може да има. Може да има само молби за помощ. Ок - платили ни горивото (не ме разбирайте погрешно - безкрайно оценявам всяка помощ) - по 100 лв. на джип. На мен акцията ми стъпи 350 лева гориво и 150 лева храна, спане, и т.н.. Като съм сигурен, че при всеки от вас стои по подобен начин ситуацията... Въпреки факта, че аз подобни на цитираните от теб коментари нито съм чул или чел - хората може и да се бъркат, защото взехме да изземваме много функции и задачи на ГЗ (които ни дават самите те на терен). Забравяме, че ние предлагаме основно високопроходим транспорт, а не почистваме пътища и не преглеждаме болни (да не се бърка с първа помощ). Не сме и ООН или Червения кръст. Ние сме МСС!
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
Марто, прав си в мого аспекти ,но упреците към институцуята , не трябва да стават във форума.
Освен ПР , трябва да се мисли и за кампания за събиране на средства, защото ако в даден моент нямаш тези 500 лева , какво става ? Знаеш ли колко е гадно да имаш желанието ,знанията , физическата възможност да помагаш и някви тъпи финикийски знаци да те препънат ?
Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!
От: Акция за доставка на провизии до родопски села
Откъде да започна?
Бавно и постепенно започнахме да пристигаме в хотела в петък вечер – късно вечерта се събрахме всички. Пътьом минахме да вземем и един колега от Пловдив.
На следващата сутрин от пожарната ни казаха зоните, в които можем да се включим:
Изрично помолиха да помогнем, тъй като имат закъсало едно АТВ с вериги, което било изгаснало и светел „check engine”. Според информацията, която получих, било на около 4 километра от най-близкия изчистен път. За там потеглиха с джипките Коцето и Марто, като междувременно взеха и Кинекса – на когото разчитахме с малко от неговата магия да оправи АТВ-то. Оказа се, че повредата не е толкова страшна, колкото звучеше – изгорял бушон, сменен за секунди. След това групата се насочи към следващото предизвикателство – да вземат част от генераторите и да ги закарат до няколко по-отдалечени села в общ. Ардино. В Голобрад трябваше да се стигне до диабетик, за когото имахме информация, че лекарствата му са на привършване, и до болната му майка. След няколкочасов преход пеша са стигнали до къщата, където са намерили една полужива, силно обезводнена жена и четирима неадекватни. След оказаната първа помощ на жената тя се свестила. Тъй като колегите не са имали средствата и възможността да я евакуират, подадохме писнал до пожарната в гр. Кърджали, където реагираха съвсем адекватно – във вторник се свързахме с Христо Христов от пожарната, който потвърди, че жената е евакуирана до болницата. Последното за деня е било да се закарат генератори и до околните села – на място колегите са преценявали на кого да ги оставят – било то самотна жена със седем деца, в кръчмата, където се събират всички, или при фелдшера на селото.
На втората група се падна нелеката задача да проправя пътя до отдалечена махала с няколко души в с. Цариново – кратката версия на целия мокър ден на колегите е: два джипа, един багер. След това – два джипа, два багера и накрая 4 часа ходене пеша, за да стигнат до хората и да се уверят, че са добре. Всичко това е станало с участието на местните пожарникари.
Третата група беше съставена от джипките на Гошко и Upi, които се насочиха към Крумовград. Там те са се срещнали с шефа на пожарната за допълнителна информация и инструкции. След това са оставили два генератора - за местната болница и дома за стари хора. Помогнали на хора от EVN, като са им извозили известно количество материали. После са се насочили към Аврен, където също оставили генератор в зеленото училище там. Следващата им задача е била да доставят и генератор до една от махалите на с. Свободиново, където имало дете с астма, с инхалатор на батерии.
Останалите отидохме до Ардино, където се свързахме с кмета. Там получихме информация за сигналите, постъпили на тел. 112 за района, както и информация от госпожата, отговаряща за социалните дейности на общината – къде има многодетни семейства, инвалиди и хора в нужда. Отидохме до село Жълтуша, където оставихме генератор на едно семейство с тризнаци. В същото време се оказа, че братовчедът на този човек е инвалид и ще ползват генератора за зареждане на инвалидната му количка. В същото село оставихме генератор и за кабинета на фелдшера. В село Стояново оставихме генератор в една от махалите там, до които трябваше да стигнем пеша последните 500 м – наложи се да носим генератора буквално на гръб.
На следващия ден останахме три джипа да развозим генератори в съседната община – Неделино, където се бяхме свързали със зам-кметицата, която знаеше с голяма точност къде няма ток и къде биха имали нужда от генератор. За да ни улесни с навигацията, тя прати по един човек от общината да ни ориентира къде да отидем и да ни свърже с местните.Бях доста директен с нея, казах й, че при най-малкия опит да се политизира ситуацията ще се изпарим яко дим заедно с генераторите J ... Младежът, който беше с нас, само осигуряваше връзката с местните и ни ориентираше къде са селата, седеше си настрани и не се опитваше да се намесва. В неделя оставихме генератори в Козарка, Върлино, Тънка бара, Еленка и Диманови колиби. Не оставихме в Учурума, тъй като там имаха генератор, които си споделяха. Другият екип са оставили в съседни села – Долен Върли Дол, Кундево, Еленка, Изгрев, Средец, Маринати, Диманово, Диманови колиби и Кочани.
На връщане трябваше да обиколим през Кърджали, тъй като пътят Смолян - Асеновград беше затворен. Прибрахме се в София в 00:30...
Така свърши един много удовлетворяващ и изтощителен уикенд. Не мога да изкажа с думи колко съм щастлив, че имах възможността да работя рамо до рамо с хората, направили възможна тази акция! Дори за момент не усетих колебание в тяхното желание и решителност да помогнат на хората в нужда. За мен ще бъде чест да работим пак заедно. Няма да пиша имена, тъй като няколко души изразиха желание да останат анонимни, но и съм сигурен, че хората помагат не за да парадират с това.
Последно редактирано от Георги-trimata; 18-03-15, 14:01.
Коментар