От: От щракането до...фотографията!
Тайничко се кефя на хубавите снимки не само в тази тема. Отскоро съм горд собственик на по- голяма щракалка и правя първи стъпки в шахмата с нея. Някой би ли ми обяснил какво се случва тук и как да не го правя занапред?

Canon EOS 1100D, обектив EF-S 18-55 mm, IS II. Снимано е през единично стъкло, без светкавица.
Със старата сапунерка SONY W15 не съм имал подобни попадения. Имам вече и снимки, отрязани наполовина... Тааааа, така.
Тайничко се кефя на хубавите снимки не само в тази тема. Отскоро съм горд собственик на по- голяма щракалка и правя първи стъпки в шахмата с нея. Някой би ли ми обяснил какво се случва тук и как да не го правя занапред?
Canon EOS 1100D, обектив EF-S 18-55 mm, IS II. Снимано е през единично стъкло, без светкавица.
Със старата сапунерка SONY W15 не съм имал подобни попадения. Имам вече и снимки, отрязани наполовина... Тааааа, така.




"Повече фокус" няма откъде да дойде, особено ако обектите в двата противоположни края са на различни разстояния от теб... освен ако те не са далеч, а в средата имаш нещо по-близко, което да излъже AF.
. Вероятно, без да съм 100% сигурен, 7100 би позволил и малко повече, поради липсата на АА филтър. И все пак - затварянето не е толкова фатално, особено при по-"стандартни" светлинни условия. Изгревите в Гърция ги снимах, особено след като слънцето се понадигна, на 16, понеже не ми стигаха филтрите да докарам поне 5-6 секунди експониране за да се позамаже малко водата и все пак са с прилично качество за гледане на компютър, при все че са снимани с "китак" (на който 16 му е най-затвореното положение) на много по-малка матрица и с калпави филтри отпред. Виж, при нощни снимки, когато имаш точкови светлинни източници в кадъра и искаш да им извадиш чисти лъчи - тогава вече е от много голямо значение да си в така наречения "sweet spot" на комбинацията обектив-матрица
Коментар