Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Забавления с PEN (и прочее m43)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Забавления с PEN

    ISO: 100
    Exposure: 1/160 sec
    Aperture: 5.6
    Focal Length: 150mm (Zuiko Digital 40-150)



    ISO: 200
    Exposure: 1/80 sec
    Aperture: 9.0
    Focal Length: 14mm (Lumix 14)
    Пътят към Степанакерт (Н. Карабах)
    Последно редактирано от damon; 17-09-12, 22:18. Причина: добавяне на снимка
    LZ2NKM

    Коментар


    • #47
      От: Забавления с PEN

      ISO: 100
      Exposure: 1/50 sec
      Aperture: 11.0
      Focal Length: 14mm (Lumix 14)


      ISO: 100
      Exposure: 1/800 sec
      Aperture: 1.8
      Lens: OM Zuiko 50/1.8



      LZ2NKM

      Коментар


      • #48
        От: Забавления с PEN

        Междувременно на Фотокина-та в средата на месеца бяха представени двата нови "пенчовци" на Олимпус: E-PL5 и E-PM2.

        Новото е че им е монтирана същата 16 мегапикселова матрица като на голямото братче OM-D EM-5 (но не са с неговата стабилизация, която заема прекаелно много място и струва бая пари).

        Малко история:

        В началото на стандарта 4/3 (2003) всички 4/3 апарати (е, само олимпуси) бяха с различни варианти на Kodak матрици. Което имаше великолепни страни (точност на цветовете), както и не толкова великолепни (шум при по-високи iso).

        От модела Olympus E-330 и близнаците му Panasonic DMC-L1 / Leica Digilux 3 матриците станаха Панасоник.

        Няколко години се ползваха само варианти на стандартната панасоник 10мп матрица, след което излезе новата 12мп.

        При въвеждането на микро 43 стандарта (същото но без огледало и с автофокус със засичане на контраста а не на фаза) всички модели минаха на 12мп панасоник матрицата. Това означава трите последни 4/3 рефлексни апарати (Е-600/620, Е-30, Е-5), и всички м43 модели на Олимпус както и на панасоник.

        Не много дълго след това Панасоник изкара и не една, а две съвсем нови 16 мегапикселови матрици (в моделите GH-2 и G3), и започна да продава различни м43 модели - по-евтинките с 12мп матрица, по-напредналите - с 16мп.

        Олимпус междувременно неофициално "увисна" със "старата" 12мп матрица. Естествено, една и съща база не означава едни и същи резултати, и по-новите модели с 12мп матрица даваха по-добри резултати от по-старите. Но "базата" си оставаше една и съща, остаряваща.

        Спекулираше се че Панасоник вече не дава достъп на Олимпус до най-новите матрици, заради пряката им конкуренция на пазара на 4/3 апаратите. Други твърдят че 16мп матрицата на панасоник не е чак пиле мляко и не носи някакви особени преимущества, и че Олимпус са предпочели да доработят старата 12мп вместо да измислят топлата вода с новата 16мп.


        И ето ти че излезе ЕМ5. С 16мп матрица.
        Всички очакваха това да е или преработена панасоник 16мп матрица, или ранен вариант на тогава все още необявеният на пазара панасоник GH3.

        При първите сравнения обаче се оказа че резултатите на ЕМ5-цата са доста по-добри от тези на която и да било машинка с панасоникова 16мп матрица, и че при преработката файловете "реагират" много по-"стандартно" на стандартни промени, малко в духа на никон и сони.

        След дълго назландисване, Олимпус най-после изплюха камъчето че ЕМ5-цата е с матрица на Сони.

        Което е великолепна новина, предвид че поне в този клас апарати за момента Сони е водещ. Двете светила при леките рефлексни апарати - никон д7000 и Пентакс К5 са със Сони матрици. Моля "Канонистите" да ме извинят, тук говоря за "неканонски" продукти. При Канон знаем че е друга губерня и че си правят матриците сами.

        Та - накратко - тези две нови м43 въшки са първите м43 продукти в този ценови клас които поне за момента реално превъзхождат екивалентните оферти на Панасоник. И първите с DxO резултати по-високи от тези на доста APS-C продукти.
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #49
          От: Забавления с PEN

          ISO: 100
          Exposure: 1/60 sec
          Aperture: 11.0
          Focal Length: 14mm
          ез. Чилдир, Североизточна Турция


          ISO: 100
          Exposure: 1/200 sec
          Aperture: 8.0
          Focal Length: 14mm
          гр. Татван, ез. Ван, Турция
          LZ2NKM

          Коментар


          • #50
            От: Забавления с PEN

            Амстердам
            ISO 100
            Exposure 5.0 sec
            Aperture 4.5
            Focal Length 20mm (Lumix 20/1.7)
            LZ2NKM

            Коментар


            • #51
              От: Забавления с PEN

              Гледки от морето в различни сезони, всички са "щракани" с "пенчо"

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA307528.JPG
Прегледи:2
Размер:336.1 КБ
ID:5420411

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA307531.JPG
Прегледи:2
Размер:381.0 КБ
ID:5420412

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PB242480.JPG
Прегледи:2
Размер:356.0 КБ
ID:5420413

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA147514.JPG
Прегледи:2
Размер:439.1 КБ
ID:5420414

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA241597.JPG
Прегледи:2
Размер:409.5 КБ
ID:5420416

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PA307540.jpg
Прегледи:2
Размер:64.0 КБ
ID:5420418

              Коментар


              • #52
                От: Забавления с PEN

                Интересно събитие за всички безогледалци: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=155351
                LZ2NKM

                Коментар


                • #53
                  От: Забавления с PEN

                  София, 9/12/2012
                  ISO: 640
                  Exposure: 1/10 sec
                  Aperture: 4.0
                  Focal Length: 9mm, Zuiko 9-18
                  Конверсия от RAW
                  LZ2NKM

                  Коментар


                  • #54
                    От: Забавления с PEN

                    Я, много любопитно.
                    Това с кои преходник 4/3 към М4/3 го засне ?
                    Колко време ти фокусира на тази малка осветеност ?
                    От ръка ли е снимката ?
                    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                    Коментар


                    • #55
                      От: Забавления с PEN

                      Преходникът е на Lumix: http://www.bhphotovideo.com/c/produc...dapter_to.html Бях писал и другаде, но имам от доста време китайска реплика на този адаптер, която обаче при широкия обектив почва да прави проблеми по ъглите на снимката. С оригинален адаптер - дали този, дали на Олимпус няма проблеми. Ползвам Лумикския просто защото е по-евтин от този на Олимпус, но общо взето са едни и същи.

                      Колкото до фокуса - големите 4/3 обективи фокусират доста по-бавно на m43 тела. Ето виж това клипче: http://www.youtube.com/watch?v=mUo1bXAcT3c На мен ми върши работа в повечето случаи, но може да се каже, че не е бързо според съвременните разбирания за автофокус. Същата работа е и при 40-150, което ообено при него е по-проблематично, ако се опитваш да снимаш спорт. А тази снимка е направена нарочно на ръчен фокус - исках точно да хвана една точка и ми беше по-лесно с ръкавиците така, отколкото да сменям фокусната точка. Но пък и при 9мм и 4 бленда, фокусът е лесен, или поне трудно се вижда лошия фокус. Иначе при тая ниска осветеност фокусираше лесно. Единствен проблем е ако забиеш точката на съвсем тъмна сянка.

                      Снимката е от ръка с включена стабилизация и по двете равнини (толкоз си може E-PL1). Разбира се държал съм максимално стабилно апарата. Ако същата снимка се прави на OM-D с 5 осната стабилизация, мисля че спокойно ще позволи още 2 бленди да затвориш. Та имай предвид че това е E-PL1. Новите тела могат много повече... При това ISO има видим цифров шум, който е брутално "замазан" от JPEG настройките за шумопотискане, затова и съм конвертирал от RAW.

                      Ако питаш дали ще може да си ползваш FT обективите на ново тяло - примерно OM-D - може, но със значително по-бавен фокус и загуба на смисъл от размера на малките апарати и големите обективи. Аз ползвам два 4/3 обектива - 40-150 и 9-18 само заради ниската цена спрямо m43 аналозите. 9-18 може би в дългосрочен план ще го сменя с истински mFT, като там ме привлича 7-14 на Lumix, но той е скъп та дрънка. Колкото до 40-150 - нямам особен интерес в дължините над 50 мм, така че ще си го държа - налагало ми се е да снимам и с него, но много рядко.
                      LZ2NKM

                      Коментар


                      • #56
                        От: Забавления с PEN

                        От няколко дни имам ново MFT тяло - Panasonic G3, като заслугата за това е единствено и само на Goblin, за което искам да му благодаря.





                        Машинката е чудна, като идеално се вписва в потребностите ми за момента. Тия дни ще си събера мозъка да напиша някои първи технически впечатления. Ето и няколко тестови снимки с вертикални композиции:

                        ISO: 500
                        Exposure: 1/60 sec
                        Aperture: 4.5
                        Focal Length: 10mm (Zuiko 9-1
                        конверсия от RAW - корекция на контраст и добавена леко сатурация


                        ISO: 1600
                        Exposure: 1/40 sec
                        Aperture: 6.3
                        Focal Length: 14mm (Lumix 14)
                        оригинален JPEG от камерата


                        ISO: 160
                        Exposure: 1/40 sec
                        Aperture: 4.5
                        Focal Length: 20mm (Lumix 20)
                        JPEG - корекция на кривата за увеличен контраст, конверсия в ЧБ и усилване на локалния контраст (clarity)
                        LZ2NKM

                        Коментар


                        • #57
                          От: Забавления с PEN

                          Работи ли някаква автоматика с този преходник MFT - FT ?
                          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                          Коментар


                          • #58
                            От: Забавления с PEN

                            Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
                            Работи ли някаква автоматика с този преходник MFT - FT ?
                            С настоящето се извинявам на Пенка от името на всички, зер пя, пя, пя пък никой не я слуша

                            Всички основни автоматики работят с този преходник. И с всички други оригинални преходници.

                            В 99% от случаите обаче тялото превключва на единичен автофокус (AF-S) дори и да е било включено на следящ (AF-C). Така или иначе фокусирането е достатъчно бавно за да направи следящия автофокус невъзможен.

                            Изключение правят най-най първите м43 модели на Панасоник, G1, GH-1 и май имаше един G-10, които работят само в ръчен режим. Възможно е с ъпдейт на фърмуера да са започнали да фокусират и те, не съм ги следил.

                            Сега малко по темата:

                            4/3 системата е огледално-рефлексна система (апаратите имат огледало). Това позволява да се ползва автофокус с фазово засичане (PDAF). При тази система, след първоначалното задвижване на обектива апарата вече "знае" къде и колко трябва да завърти машинариите на обектива за да постигне фокус. При кадърна изработка системата е много добра, особено при динамично фокусиране и "предвиждане" къде ще се озове обекта.

                            Системата се нуждае от обективи с мощни мотори, които да движат цялата фокус група (лещи и прочее) от точката А до точката Б (като минимално време след задвижването на машинарията вече се знае къде е Б).

                            m43 системата е същата матрица, но без огледало. Това налага ползването на автофокус със засичане на контраста (CDAF). При нея се работи по метода на детската игра топло-студено. Обективът се фокусира напред-назад, тялото гледа колко му е светло. Когато му стане най-светло, означава че е на фокус (когато обекта не е на фокус, е по-тъмен понеже картината е мътна). Демек - тялото гледа "ааа, светло по-светло оппааа, пак стана тъмно, значи сме фокусирали отвъд обекта, връщай назад".

                            Системата е много точна, но по-бавна от PDAF системата. ОСВЕН, ако обектива не е с много лека и много реактивна фокус механика (мотори, лещи), които търпят многобройни движения напред-назад без много инерция.

                            накратко - CDAF фокусирането е като да прекосиш игрището по диагонал чак до вратаря тупкайки топката на всяка крачка и да вкараш гол от два метра: Точно, но бавно, освен ако топката не е супер мъничка и лека, а футболиста - пъргав, бърз, способен бързо да сменя посоката почти без загуба на скорост.

                            PDAF фокусирането (автофокус с фазово засичане) е като да забиеш топката от единия ъгъл на игрището до другия с един шут: иска се точност, и сила. Когато сработи - сработва супер. При добър футболист сработва в повечето случаи.

                            По тази причина м43 обективите се изчисляват специфично за такъв вид фокусиране с чести и резки промени на посоката, което изисква леки елементи в движение (лещи и групи лещи), и мотори на които не се налага да местят тежки елементи, но са царе в бързата смяна на посоката.

                            4/3 обективите (и въобще всички обективи за системи с PDAF система, което е в общи линии всички класически обективи за огледално рефлексни апарати) са оптимизирани за постепенно ускоряване (и постепенно спиране) на много по-тежки оптически групи. Затова в режим CDAF са бавни, понеже CDAF по дефиниция изисква много колебания и мърдания напред-назад, които с м43 обектив не се забелязват (прекалено са бързи), но с 4/3 са просто болезнени.

                            Това разбира се е опростено обяснение, японците не пасат трева и хитруват всячески, основно - в създаването на PDAF система която да ползва не отделни автофокус датчици а за ползване на част от матрицата като АФ датчки и какви ли не други бъзикни, но това си е сложна материя и не се импровизира. Олимпус са единствените които наистина се опитват да направят нещо по въпроса, понеже имат серия страхотни 4/3 обективи, а наблягат на м43 телата.

                            Големите (КаНиконци основно) си имат решения на проблема, но там пък по търговски причини (за да не правят конкуренция на евтините огледално-рефлексни, където печалбите са най-големи) се пускат някакви недоклатени безогледални решения.

                            Преходници:

                            - Олимпус MMF-1: първия модел, намира се в бял и черен цвят, метална конструкция. Тегло 90 грама. Неистово скъп (към 190$ беше навремето).

                            - Панасоник DMW-MA1: Олимпус MMF-1 с надпис Панасоник и боядисан в панасониково сиво. Далеч по-евтин (между 100 и 130$ според сезона и настроението на магазините).

                            - Олимпус MMF-2: Същото, но по-лека конструкция. Много пластмасово чувство навява. Тегло 40 грама. Изглежда афиф, но всъщност не е. Появи се когато Олимпус още нямаха м43 вариант на 40-150ката, и продаваха комплект 4/3 40-150мм + MMF-2 на цената на 40-150ката. Цена според зависи, но по принцип по-скъп от панасоника.

                            - Олимпус MMF-3: Появи се с появата а ОМ-D. Същия като MMF-2, но влаго-прахо защитен. Моя като пристигна се поболях колко афиф изглежда, накрая не издържах, разглобих го и го прекарах през анализатора в службата (една джаджа с вид на турбо сешоар и много олово по муцуната, с която анализираме разни материали). Естествено не ми достигат знания да вникна в резултатите, но ми светна едно високо съдържание на титан по пръстените, та рекох да му простя. Не знам дали MMF-2 също е с такова съдържание на титан, при панасоника (и MMF-1) го нямаше (и него го облъчих).

                            - Китайски: Копия на MMF-1, но могат да дадат отклонения с много широките обективи (9-18мм и 7-14мм) поради неспазване на точната дебелина (май).


                            Обективи:

                            Всички автофокусиращи 4/3 обективи работят с преходник на всяко Олимпус м43 тяло, и на всяко Панасоник тяло без G1, G10, GH1. В случая самите 4/3 Олимпус обективи се делят на два вида:

                            - CDAF оптимизирани (оптимизирани за автофокус със засичане на контраста):

                            Олимпус 9-18мм, 25мм, 14-42мм, 40-150мм II (малкия), 14-54mm II, 70-300мм. Панасоник: 25мм, 14-50мм 3.8-5.6, 14-150мм.

                            Тези обективи ще фокусират на автофокус включително и с Панасоник G1, G10, GH1.

                            - Всички останали. Това включва всички "неоптимизирани" обективи на Олимпус, Паналайка 14-50мм 2.8-3.5 на Панасоник (по ирония на търговската съдба - тези обективи бяха сред най-скъпите в класа си. Собствениците им които искат да ги ползват на м43 тела не могат да сбъркат ако вземат олимпус тяло, но трябва да внимават кое панасоник тяло взимат), всички 4/3 Сигма обективи.

                            На теория, CDAF оптимизираните се очаква да фокусират малко по-добре. Разбирай по-бързо. Аз лично съм скептик. Пробвал съм всичките оптимизирани, и определено все се движим в различни нива на "бавно".

                            Под бавно фокусираме напомням разбираме "колебливо". Обективът си фокусира със същата скорост. Просто бръмчи напред-назад като луд докато намери точния фокус.

                            Особено неприятно бавни 4/3 обективи на м43 тяло: Всички SWD обективи на Олимпус, всички HSM обективи на Сигма. За беля - тези са и сред най-хубавите. Там се ползват свръхзвукови електромотори (или поне така им викат), които са страхотни за бързо придвижване на тежка група от точка А до точка Б, но за фокусиране с постоянни намествания, нагаждания и корекции са като да ходиш на пазар с драгстер - спирането през 50 метра прави преживяването дразнещо.

                            Тела :

                            Телата са отделна история обект на отделна тема, но съвсем накратко - при Олимпус в наши дни си струва да се взима от "3" серия нагоре (Е-P3, E-PL3, E-PM1) с панасоник 12мп матрица, и особено "5"та серия (Е-PL5, E-PM2, OM-D), които са с 16мп Сони Ексмор матрица и са доста напред с материала.

                            При Панасоник - от G групите - G-3 в момента е на супер далавера, от GH - GH-3 е супер прасе но е нов и държи цена, GH-2 супер поевтиня но е на три години. GX-1 е добър избор, GF-1 е стар но хубав, GF-2 пак не е нов но се крепи, GF-3 е по-нов, по-сладък но скопен, GF-5 e като GF-3 с минимални промени.

                            Панасоник G1, GH1, G2 са застаряващи, Олимпус E-P1 и E-P2 си струват само ако са на турбо тънка цена, всички E-PL (1, 2 и 2s) са добри ако са супер тънко.

                            Всички олимпуси (до излизането на OM-D) са в стил "сапунерка", без вграден визьор, повечето с възможност за добавяне на визьор.

                            При панасониците делението е следното:

                            - GF серия: малки, сладки, леки, с ограничени възможносто от GF-3 нататък (GF1 си беше с всякакви вградени опцийки, но постепенно скопиха серията). Сапунеркоподобни. Без вграден визьор, без възможност за добавяне на визьор от GF-3 нататък.

                            - GX1 (за сега единствен в серията) - новата серия, "сапунеркоподобен", с повече възможности. Поема щафетата на GF1 и 2, оставяйки GF серията за начинаещите.

                            - G серия: С вграден визьор, ориентируем екран, с по-класически дизайн. Средната класа.

                            - GH серия. Горното, но с подобрени видео възможности (специалистите по видео да се изкажат, там май GH са много, много напред с материала.

                            Матрици :

                            До модела OM-D и "Петата" серия на Олимпус, всички матрици и при двете марки бяха на Панасоник, и са "два и две половини" вида:

                            - "Базовата" 12мп матрица, която води съществуването си още от 2008ма година при 4/3 модела Е-30 на Олимпус. При м43 се ползва (хронологично) на Олимпус E-P1, E-P2, E-PL1, E-PL2, E-PL2s (редкаж, само за японския пазар), E-P3, E-PL3, E-PM1. При Панасоник се ползва на G1, G10, GF1, G2, GF2, GF3, GF5.

                            - "И половина" 12мп матрицата, ползвана при GH1цата на Панасоник. Представлява 14мп матрица при която може да се снима в различни съотношения (4:3, 3:2) без да се налага "изрязване" на кадъра и загуба на пиксели.

                            - 16мп матрицата: Панасоник никога не я даде на Олимпус, или Олимпус никога не я поиска. Така и няма да разберем. Но си е факт че остана запазена само за панасониците: G3, G5, GX1.

                            - "И половина" 16мп матрицата: същото като при GH1, но с 16мп (реални 18мп). Ползвана на GH2.

                            Сега да не си помислите че "същата" 12мп матрица е "същата" между примерно стар базов олимпус и последния олимпус с такава матрица. На теория е същата, но обкръжаващата я електроника, байер решетки и прочее са различни, и резултатите също.



                            м43 съвместимост
                            :

                            - Всеки м43 апарат ще работи с всеки м43 обектив.

                            - Всички Олимпуси без E-P1 и E-P2 могат да управляват безжично система светкавици Олимпус RC Flash, но не всички го правят с вградена светкавица (някои са без вградена, но в кутията идва малка външна, която може да управлява RC).

                            Всички светкавици (4/3, м43) ще работят с всяко м43 или 4/3 тяло. За сметка на това светкавиците с RC функция могат да бъдат управлявани в RC режим (от разстояние) само от Олимпуси с RC функция (а именно - 4/3: E-600, E-620, E-30, E-3, E-5. m43: всички без E-P1 и E-P2). Светкавиците на Олимпус са с панасоникова електроника. Панасониковите светкавици пък са същите тези олимпуси с панасоникова електроника и с надпис панасоник на тях.

                            - Всички Олимпуси без Е-P1 могат да приемат външен електронен визьор VF-2 или VF-3 (внимание, 2 е по-напреднал от 3, нищо че 3 е по-нов). VF-1 е оптичен визьор който се слага на E-P1 комбиниран с 17mm 2.8, и за мен няма друга стойност освен за задоволяване на чешитлък.

                            - Електронните визьори са специфични за марките. Олимпус електронни визьори работят само на олимпуси. Панасоник електронни визьори работят само на панасоници, и то не универсално (вътре в гамата си имат разлики, не всичко работи с всичко, но там не им знам бакиите). До този момент визьорите на олимпусите (които са производство на Епсън) са по-добри от визьорите на панасониците.
                            Последно редактирано от Goblin; 14-01-13, 03:51.
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #59
                              От: Забавления с PEN

                              Благодаря!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Забавления с PEN

                                Гоблин, благодаря за изчерпателния отговор.
                                Не е прав Козма Прутков - да знаеш .
                                Мислех си, че тази материя е неописуема по подобие на Академията Циско.
                                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X