Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

    Да помислим заедно как са нещата на теория:

    Разполагаме с 2 л. двигател, четири тактов, а дали е с 1 или с 12 цил. няма никакво значение т.к. общият им обем е 2 л. и при 6000 об/мин, харчи 2*6000/2 = 6000л въздух в минута = 6 куб. метра1/мин според това, както е написал Ясен:
    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    4-тактов двигател превърта половината си ходов обем за един оборот. Това, ако приемеш коефициента на пълнене за 1 (близо до истината) и си отворил дросела докрай (точно този случай те интересува).

    Половината се появява, защото 4-тактовият двигател се пълни веднъж на два оборота.

    1л двигател, при 6000 об/мин, харчи 1*6000/2 = 3000л въздух в минута = 3 куб. метра1/мин
    Тази духалка според производителя дава 800 CFM дебит. Един кубически фут е около 1/35 от кубически метър. Приравнено в нашите мерни единици 22.5 кубически метра за минута. При необходими 6 куб м/минута - значи напълно достатъчно.

    Ако тази щуротия я тургаме на джипка и не гоним макс. мощност и макс скорост, а по-голям въртящ момент в по-ниските обороти, защото като закъсаш и се окопаеш, за да не подпалваш съединителя тръгвайки на високи обороти ти трябва по-висок въртящ момент в ниските.

    И според Гоблин:
    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    ... Тия с ниското налягане дето гонят само въртящ момент а не мощност, са към 0.5 бара.
    Да ама това у-во от сайта, ако е с 1 ел. мотор дава 1 psi, а ако е с 2 ел. мотора дава 1.7 psi, което налягане е май незначително малко за нашите цели.

    Или ако правилно съм разбрал:

    Тази духалка има достатъчен дебит за стандартен двигател, но не може да създаде необходимото налягане за турбо надув.
    И все пак ще има някакъв минимален положителен резултат, т.к. при 3000 об/ мин "нашия" двг. ще консумира само 3 куб.м за минута и би трябвало "духалката" да поддържа малко по-високо налягане, от това, което е при макс обороти.

    Пак само на теория двигателя няма да се скапе, защото кислородния сензор ще отчете бедна смес и ЕКУ ще пусне повече бензин, за да компенсира съотношението и няма да "издуха" клапани и бутала.

    Правилно ли съм разбал урока?

    ШЪ мЪ 'звинявате, ама тези сложни неща са ми съвсем далечни и мъгляви и просто искам малко да увелича теорет. си знания, та затова Ви досаждам на Вас - ЗНАЕЩИТЕ.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #32
      До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

      Това е wishful thinking, за дебита и налягането.

      Духалката създава 1.7 psi (0.12 bar) когато си запушил изхода. 800 cfm (22 куб. м) ги прави, когато си отворил изхода - т.е. при налягане 0. Помежду им е приблизително линейно - колкото по-голям дебит пускаш, толкова по-ниско налягане получаваш.

      Ако чакаш на ламбда-сигнала да ти оправи сместа, няма да стигнеш далече - той е бавен и не му е позволено да изменя много сместа. Разчита се map-сензорът да има някакъв обхват над атмосферното налягане. Той обикновено го може, но гаранция няма.

      Да предположим, че си постигнал 0.1 bar надуване (3 куб. м е малка част от 22). Значи 1.1 bar вместо 1 bar в колектора. В идеалният случай въртящият момент и мощността в дадения режим ще станат с 10% по-големи. 10% те оправят докъде?

      И още: не можеш просто да спираш духалката, когато не ти трябва. Тя ще създава съпротивление, и то голямо.

      Коментар


      • #33
        До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Това е wishful thinking, за дебита и налягането.

        Духалката създава 1.7 psi (0.12 bar) когато си запушил изхода. 800 cfm (22 куб. м) ги прави, когато си отворил изхода - т.е. при налягане 0. Помежду им е приблизително линейно - колкото по-голям дебит пускаш, толкова по-ниско налягане получаваш.

        .......

        Да предположим, че си постигнал 0.1 bar надуване (3 куб. м е малка част от 22). Значи 1.1 bar вместо 1 bar в колектора. В идеалният случай въртящият момент и мощността в дадения режим ще станат с 10% по-големи. 10% те оправят докъде?

        И още: не можеш просто да спираш духалката, когато не ти трябва. Тя ще създава съпротивление, и то голямо.
        В сайта им пише, че това налягане се създава при напълно натиснат педал на газта и мисля, че при двигател с работен обем до 5000 кубсм.
        ..........
        Да а те пускат духалката само при напълно натиснат педал на газта.
        А може би ще създава такова съпротивление равносилна на монтиране на "плочка" за газово.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #34
          До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

          Безбожно много енергия изхабихте само за изчисления. Това нещо е по-тъпо и от сини пръскалки!
          При 5000 кубиков мотор на пълно натоварване само въздушният филтър ще пречи двигателят да дръпне това "устройство" в цилиндрите...

          Коментар


          • #35
            До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            Безбожно много енергия изхабихте само за изчисления. Това нещо е по-тъпо и от сини пръскалки!
            При 5000 кубиков мотор на пълно натоварване само въздушният филтър ще пречи двигателят да дръпне това "устройство" в цилиндрите...
            Е.. опитите за пре..не на гявола докато хвърка не са забраанени. Всеки може да се пробва.

            Коментар


            • #36
              До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

              Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
              ...Това нещо е по-тъпо и от сини пръскалки!....
              Е от сини пръскалки по-тъпо нема!
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • #37
                До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                И двете.Акомулатора по късно но и на него ше му дойде времето. Ако е вентилатор от лодка за продухване на моторния отсек както беше написал колегата горе то не е нито 800 W нито върши работа, но ако е 800W в този обем то и 30сек. са много. Такива мощности в такива размери има по авиомоделите. По 2kW a тежи 300грама. ама работи 10 до 20 сек и после 1час се охлажда. Има нещо такова което работи но не е вентилатор а "компресор"(справка при Мерцедес) и не е с моторче. За да се получи налягане трябва центробежна помпа (охльов) като турбото. За дебит - обороти или размер. Показаното е вентилатор. Става за баня, комп, за жегите, за сошуар. За тия приложения налягане не трябва, само дебит.
                Друкман, разберете се със Светльо: акОмулатор, или акумОлатор. Или нито едно от двете! Ей затова не ви стигат амперите и волтовете!

                Коментар


                • #38
                  До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

                  И с акУмУлатор няма да стигнат. Колкото и да акУмУлира
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #39
                    До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    ...
                    А може би ще създава такова съпротивление равносилна на монтиране на "плочка" за газово.
                    Ъъъ, не. Ще е колкото плочка, ако има предвиден байпасна клапа, за моментите, когато е изключено. Иначе ще е... олеле.

                    Абе зарежи тази идея.

                    Преди време бях се хванал да смятам какви киловати трябват на една турбина, за да работи смислено, и излезе дявол на магаре. Не, не може с ток. Изобщо. Еле па с обичайното КПД на турбините.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

                      Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                      Друкман, разберете се със Светльо: акОмулатор, или акумОлатор. Или нито едно от двете! Ей затова не ви стигат амперите и волтовете!
                      Тази дума "акумулатор" е чуждица и е взаимствана от CUMULATE - събирам, натрупвам, и не сме я изучавали, което не ми дава право да греша, но като чета за акОмОлатор, акОмулатор, акумОлатор е масово явление, което също не оправдава моите грешки.

                      В автомагазин съм чувал и: "Имаш ли 'кумулатур за четворка?" от мургав сънародник.

                      П.П ако някой да измодерира тази тема няма да е вредно, т.к. нещо много се акумулираха акумулаторите...
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #41
                        До: Какъв е ефекта и/или дефекта от Electric Supercharger

                        Нека се надяваме, че правописа не единствената добродетел...
                        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                        Вальо. О888 557Ч7Ч
                        Silverado 1.3 i

                        Коментар


                        • #42
                          Старичка тема, но е интересна - ей това ми попадна>
                          https://www.youtube.com/watch?v=7a_J2X88fSE
                          Нула 8 Седем 8 500 225 Ogi Lazarov
                          Nissan Terrano II 2.7TDi '01 (дълга база)
                          Opel Campo 3,1 TD '99
                          Надпис в каменоломна: "Повече камъни за народа"

                          Коментар


                          • #43
                            Даа, темата е старичка, но след 10г нещата малко са се променили.

                            Преди известно време четох, че има някакво Ауди което има ел. турбина която компенсира турбо дупката в ниските обороти.
                            Не се сещам точно при кой мотор е, но май беше реализирано на някаква печка.

                            Някой знае ли нещо по-конкретно по въпроса ?
                            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                            Коментар


                            • #44
                              Първоначално публикуван от ogimaster Преглед на мнение
                              Старичка тема, но е интересна - ей това ми попадна>
                              https://www.youtube.com/watch?v=7a_J2X88fSE
                              Не изгледах целия клип, но още в началото се вижда, че това е турбина. Т.е.-не е вентилатор, а пълноценна турбина, която само трябва да се развърти с някакви обороти. Ако се използва само за кратко-колкото да ускори колата-не виждам какъв е проблема да се сложи як мотор който да я завърти. За 3-5 секунди няма да изпие акумулатора.
                              Но това работи само с уговорката, че ще се използва за кратко и не много често. Като се ускори колата-турбината спира да духа, и двигателя си остава обикновен атмосферен.
                              Астматик му викат.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар


                              • #45
                                Това е 48 волтова турбина.С такива са предвидени да са новите БМВта, мерцедеси и аудита.При тях цялата ел.система ще е на 48 волта като по-ефективна от 12 волтовата...

                                Не е ясно само акумулаторите какви ще са и на колко волта, но доколкото разбирам и дочувам ще са литиеви на 48 волта.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X