Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулируема напречна (Панхард) щанга...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулируема напречна (Панхард) щанга...

    Ето какво измисли болния ми мозък по отношение на законтрянето на едното ухо на щангата. различните детайли са в различни цветове:


    Зеленото е самата щанга. Накрайника влиза на резба в неа. В края и е направен конус, и е резната на 3 през 120 градуса. Там е нанизана конусна втулка (червено), с резба върху себе си. Отгоре е гайката(жълто), която е с 2 вида еднопосочни резби - на конусната втулка със стъпка 2.0мм а на самата щанга - с 2.5мм. Така от разликите в резбите се получава дърпане на конуса само с по 0.5мм за всеки оборот на гайката - нещо като 3 челюстен патронник, но и с резба.

    Щангата е с полиуретанови тампони в ушите, поради коетопри хода и нагоре-надолу на задния мост освен другите действащи сили, поне до колкото си го представям, има и сили, които се стремят да завъртят ущите едно спрямо друго, затова и мислих такива сложнотии за законтряне, още повече че подочух за някои случаи са заморазвиване на гайката, когато е реализирано класическо законтрябе между гайка, навита на шпилката на ухото и самата щанга.

    В другия и край е същото ухо, но то само се навива и заварява.

    С това законтряне няма да има пряк контакт между гайката и шпилката на ухото, което ще изключи саморазвиване. Малката разликова стъпка между двете разби на гайката също до някъде допринася за това. Така при критични случаи, ухото може и леко да се завърти спрямо щангата, но това няма да доведе нито до разхлабване на нещо, нито до саморазвиване. Просто леко ще мръдне, но ще си остане затегнато.

    Какво мислите по въпроса? Струва ли си чак такава заигравка?
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от sparkybg; 13-11-09, 17:30.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

    Готино и аз си мислех много как да го направя, но според мен най-лесния вариант с контрагайка е идеален. Да има сили които се стремят да завъртят ушите, но даже и да го завъртят какво от това. Няма как да се развие напълно. А и както казвате пак я има възможността от превъртане. Все пак ако има завъртане между ушите то ще е около 20 градуса.
    Land Rover Defender 110SW 300tdi

    Коментар


    • #3
      До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

      Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
      Готино и аз си мислех много как да го направя, но според мен най-лесния вариант с контрагайка е идеален. Да има сили които се стремят да завъртят ушите, но даже и да го завъртят какво от това. Няма как да се развие напълно.
      Няма как да се развие, но гайката се разхлабва и започва да халталее. А по моя начин си седи стегнато.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

        Ами за халтавенето точно вчера си правех нова HD кормилна щанга на диското. Там, за да няма халтавене при рязането на вътрешната резба ползвахме нож. Но с лека корекция така, че мъжката резба при навиване среща усилие. Става доста кораво. Разбира се усилие без законтряне и блокиране.
        Land Rover Defender 110SW 300tdi

        Коментар


        • #5
          До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

          Поздравления за исеята и за онагледяването и.
          Добре е, обаче да се знае, че практическата проверка потвърждава или опровергава идеите. За сега, най-сигурният начин за законтряне е с тел. В авиацията, всички гайки са пробити с една малка дупчица и се вързват с тел. А автомобилостроенето този метод е онеправдан икономически и затова се прилагат подобни на твоя. Все пак, ако най-важното условие е предотвратяване на развиването, може да се пробие и шестостена, за да се привърже с тел.

          Коментар


          • #6
            До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

            Осигуряването с тел е възможно тогава когато има една конкретна и единствена монтажна позиция. При тази щанга идеята е да е регулируема- в зависимост лифта. Така ще се наложат да се правят бая дупки.
            Land Rover Defender 110SW 300tdi

            Коментар


            • #7
              До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

              Не е ли по-лесно с две контрагайки?

              Коментар


              • #8
                До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                Спарки, да не те разочаровам, ама... не ставаш за конструктор!
                Я кажи с какво си го "рисувал", прилича ми на Solid Works.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • #9
                  До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                  Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
                  Осигуряването с тел е възможно тогава когато има една конкретна и единствена монтажна позиция. При тази щанга идеята е да е регулируема- в зависимост лифта. Така ще се наложат да се правят бая дупки.
                  Няма проблем с позиционирането на гайката. Телта минава през дупчица (която е една единствена) и се привързва някъде наоколо. (може и на стеблото на болта или шпилката или т. н.)

                  Коментар


                  • #10
                    До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                    Абе вие, по колко пъти дневно си сменяте лифта?
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                      Хаха еми аз не много често, за това ще си я правя моята заварена
                      Land Rover Defender 110SW 300tdi

                      Коментар


                      • #12
                        До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                        Спарки, да не те разочаровам, ама... не ставаш за конструктор!
                        Я кажи с какво си го "рисувал", прилича ми на Solid Works.
                        AutoCAD 2009. На друго не мога. Мога евентуално на 3D studio, ама то не е за това.

                        В тоя смисъл - знам че има пропуски по профила на резбите и други дреболии. Това е просто идейна "схема". Не е рендърнато, щото не ми се играеше с материали и тем подобни. Това е снимка от екрана просто.

                        Кажи къде бъркам, освен в прекаленото усложняване? Нали точно за това отворих тема - хора дето с това си изкарват хляба да си кажат мнението.

                        ПП: Причината да искам регулируема е че не знам точния размер. Ще се сваля надолу и горния и захват - към шасито, за да стои по-малко наклонена.
                        Последно редактирано от sparkybg; 13-11-09, 17:36.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                          Според мен това което Джорджо има предвид е защо е толкова сложно като може и да е просто.
                          Според мен при тази конструкция резбата на конусната втулка е безсмислена. Може да се направи да работи по същия начин ако външната гайка има кант навътре, който натиска гладката втулка. На този принцип са конусните уплътнители на някои арматури за отопления.
                          А за свалянето на горната упора съм скептичен. Това е звено което работи и на усукване, не знам колко е удачно да се пипа. Разбирам идеята за свалянето- да се ограничи диапазона на работа на щангата, за да се намали биенето във волана при движението на моста нагоре надолу.
                          За моята съм решил да направя лифта първо. После да измеря колко недостига на щангата. Да отрежа на подходящо място щангата и да снадя парчетата с дебела втулка с пробито радилано отвори. Чрез тези отвори ще се направи електронит.
                          Land Rover Defender 110SW 300tdi

                          Коментар


                          • #14
                            До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                            Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
                            Според мен това което Джорджо има предвид е защо е толкова сложно като може и да е просто.
                            Според мен при тази конструкция резбата на конусната втулка е безсмислена. Може да се направи да работи по същия начин ако външната гайка има кант навътре, който натиска гладката втулка. На този принцип са конусните уплътнители на някои арматури за отопления.
                            Това беше първото, което ми дойде на акъла. Обаче при това положение при разхлабване на гайката няма какбо да издърпа конуса обратно така че да охлаби. А още по-лошото е че няма да има и как да се бръкне вътре, че да се хване със скоба или да се млати с чук. А след време като се спече цялата работа, съвсем няма да има отхлабване. При варианта на картинката при развиване на гайката, самата тя ше избута конуса обратно, и ще освободи ухото, че да може да се върти.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Регулируема напречна (Панхард) щанга...

                              Другото, което ми идва на акъла, и е нещо по-стандартно, е такова захващане:


                              Само дето ми се струва по-трудно за изработка.
                              Прикачени файлове
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X