Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

    Малко със закъснение, ама да кажа какво стана с котвата.
    При пробата и двете въжета излязоха от скобичките които ги държат. Очаквано де, затова и първо на проба, пък после в боя.
    Направих я вместо с въжета с шини, с плъзгач за да е компактна като се сгъне. Скоро снимки и евентуално видео от пробата.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

      Коле , пробва ли я как се забива ? Пусни някоя снимка да я видим в новото и положение .
      VEREYA MOTORSPORT TEAM

      Коментар


      • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

        Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
        Коле , пробва ли я как се забива ? Пусни някоя снимка да я видим в новото и положение .

        Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
        Скоро снимки и евентуално видео от пробата.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

          След няколко проби и грешки, най-накрая смятам, че котвата е готова.
          Отначало се оказа, че ъгъла под който се забива лопатата е твърде остър за размекната почва и само оре вместо да се забие. След поредната промяна вече имам 6 степени на регулиране на ъгъла, и на пробата се заби и витарата започна да излиза от дупката. За по-мека замя ъгъла трябва да е по-тъп, т.е. да се забива по-отвесно. За твърда и суха земя може и да е по-остър.




          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 021 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:46.3 КБ
ID:5446173

          Нещо стана с тези снимки... Аз, че съм индианец е вярно, ама и редактора си е със собствено мнение.

          Приемам поръчки за котви

          П.П. Само жената да не види, че съм сложил кално желязо на канатара и...
          Прикачени файлове
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            След няколко проби и грешки, най-накрая смятам, че котвата е готова.
            Отначало се оказа, че ъгъла под който се забива лопатата е твърде остър за размекната почва и само оре вместо да се забие. След поредната промяна вече имам 6 степени на регулиране на ъгъла, и на пробата се заби и витарата започна да излиза от дупката. За по-мека замя ъгъла трябва да е по-тъп, т.е. да се забива по-отвесно. За твърда и суха земя може и да е по-остър
            Кольо , какво фиксира плъзгача за степените на регулиране на ъгъла ? Ако възможно пусни някакви размери на лопатата и двете рамена , че днес се измъчих с едно подобие на китайска котва ...
            VEREYA MOTORSPORT TEAM

            Коментар


            • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

              Никак. С каквото и да го фиксираш - ще го среже. Като го направиш много кораво - ще разжлямби дупките.
              Единственото което някак работи, е каквото бях показвал тука преди много години. Не помня как се казваше темата. Две пера от тлъста ламарина заварени за дълга полуоска от УАЗ, цялото нещо прилича на гигантска стрела за арбалет. Забивай го под какъвто си искаш ъгъл, къде да е. Лошото му е че иска да си носиш и чук за танкови шпилки. Става и боен чук от железарията. Двете неща заедно тежат същите десетина кила, а до 15 ти остава гръб и за удължителя на въжето. Не се вади на ръка, ама като минеш закачаш неговото си въженце за теглича, и го измъкваш подире си. Все едно ти е по път.
              Имаше и снимки, не знам как да ги намеря. Венци Петров сигурно може.

              Коментар


              • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                Стефане, те снимките са лесни, в съседната тема са, дето се вика. Виждали сме твоето нещо. Навярно работи(всъщност не се съмнявам де), но се забива бавно, ваденето също иска време.
                На нас ни трябва нещо по-бързо, за състезателни цели. Затова и се хванах да правя тази котва. Иначе има и още по-добро решение, Славин от Става Загора го е направил и пробвал. Две шини, свързани с болта на шегела. По 3-4 дупки разпределени по дължината на шините. Като дойде до използване шините се слагат на земята под формата на буквата V, на острия край е шегела. През дупките в земята се забиват шишове ит арматура, или каквото е там желязо. Според Славин не помръдва даже и при сериозно окопан джип. Ама пак слагането и ваденето е бавно.

                Живко, днес ще измеря размерите и ще ги напиша тук. Може и още някоя снимка да сложа.
                А фиксирането на ъгъла става с болт. В дългото рамо съм пробил няколко дупки, на "плъзгача" две, като разстоянието между центровете на отворите на рамото и плъзгача не е еднакво. По този начин има няколко положение в които се фиксира ъгъла.
                Вярно, че както казва Стефан болта ще разжлямби дупките, но това при много пъти ползване. За целие живото на моята котва, я се ползва 100 пъти, я не. А и разжлямбването става при постоянно мърдане в дупката. При нас натоварването е почти статично.
                Абе ще видим след няколко дни в Русе.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                  Всъщност е най-бързото. Освен ако не става дума за третата кола в единственото проходимо трасе, когато виждаш какво правят тия преди тебе.
                  Ваденето струва точно времето да го натовариш в джипа, той го измъква от земята на буксир. Буксирното въже е част от котвата.
                  Безплатните варианти са само да омотаеш храсталака пред лебедката с корозащитката, или там хилавите дръвчета. Или да закопаеш резервното колело в земята, и да го затрупаш.
                  Обаче ако не удържат, или не ти останат сили да изкопаеш и вдигнеш обратно колелото ...

                  Коментар


                  • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                    Снимките на дупките:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0064 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:99.2 КБ
ID:5460953
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0065 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:98.6 КБ
ID:5460954
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0066 (Medium).jpg
Прегледи:1
Размер:118.9 КБ
ID:5460955

                    Иначе размерите както съм ги направил аз са:
                    Дългото рамо-1200
                    Късото рамо-460
                    Междуцентрово разстояние на отворите на късото рамо-255
                    Дължина на шините(дето заместиха въженцата)-900

                    Лопатата е от правоъгълник 400х500. Единия край се изрязва за да придобие вид на "покривче", през центъра се сгъва(по размера 500) на някакъв неголям ъгъл. Колко е-ба ли го, нещо като 20 градуса сигур. после от сгъвката по на 130 мм се огъва обратно, на половината ъгъл. Абе лопата като на пул пал, виждал си.
                    Другото се вижда от снимките. Ако има нещо неясно-свиркай.

                    Айде сега за компенсация да обещаеш, че на състезанията като ме видиш в огледалото-ще ме пускаш да те изпреваря
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                      Котвата е готова и пробвана , но се наложи корекция в конструкцията . Ако котвата ще тегли тежка машина късото рамо НЕ трябва да се пробива за захвата , а да се завари тръба отзад през която да мине болта на обтяжните шини . Двете рамена трябва да са от профил 40Х40Х4 мм , а болтовете да са високоякостни 10 мм .Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132858.jpg
Прегледи:1
Размер:126.4 КБ
ID:5461511Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132859.jpg
Прегледи:1
Размер:141.2 КБ
ID:5461512Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132860.jpg
Прегледи:1
Размер:123.4 КБ
ID:5461513Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132861.jpg
Прегледи:1
Размер:156.6 КБ
ID:5461514Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132862.jpg
Прегледи:1
Размер:179.8 КБ
ID:5461515Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132863.jpg
Прегледи:1
Размер:157.6 КБ
ID:5461516Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132864.jpg
Прегледи:1
Размер:114.7 КБ
ID:5461517

                      Това се случва ако рамото е пробито - скъса го в момента в котвата се заби както трябва и цялата тежест на джипа падна на на отвора на късото рамо ...
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:150320132866.jpg
Прегледи:1
Размер:182.2 КБ
ID:5461518

                      При достатъчно здраво направена котва ъгъла остава най важното - в момента на полувлажната почва ъгъла който съм дал на котвата е идеален , забива се лесно и държи тежестта на Патрола .
                      VEREYA MOTORSPORT TEAM

                      Коментар


                      • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                        Брях, тя 1:1 с моята...
                        Имаш да черпиш за патента.

                        Относно късането на желязото-Стефан ще рече: "Казах ли ви..."
                        Но пък моята не е мръднала оттам. Вярно, не е пробвана на брутално място, но пък изобщо не даде признак за проблем оттам.
                        Надявам се утре в Русе да не ме предаде.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          Брях, тя 1:1 с моята...
                          Имаш да черпиш за патента.

                          Относно късането на желязото-Стефан ще рече: "Казах ли ви..."
                          Но пък моята не е мръднала оттам. Вярно, не е пробвана на брутално място, но пък изобщо не даде признак за проблем оттам.
                          Надявам се утре в Русе да не ме предаде.
                          Скъса се от ударното натоварване когато джипа прилашка с гумите , но това винаги ще го има на състезанията . Намали малко ъгъла на твоята утре , че при този ъгъл който си го дал в момента ще се забие донякъде и ще почне да оре , а почвата на трасето е поляна и и трябва малък ъгъл . Нагласи ъгъла и си сглоби котвата предварително да не губиш време .
                          VEREYA MOTORSPORT TEAM

                          Коментар


                          • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                            Ми нещо втулка да бяхте парнали в дупката що ли
                            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                            Коментар


                            • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Ми нещо втулка да бяхте парнали в дупката що ли
                              Парнах я втулката ама отзад и рамото го направих от по дебелшко джилезо
                              VEREYA MOTORSPORT TEAM

                              Коментар


                              • От: Котва за лебедка, има ли някой чертеж.

                                Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
                                Нагласи ъгъла и си сглоби котвата предварително да не губиш време .
                                Споко бе, и котвата ще наглася, и въжето ще си размотая, и пътечките ще приготвя... Не съм за сефте на траял.
                                Има ли желание-има и начин!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X