Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтиране на втори алтернатор(динамо)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    Правил съм номера с двата генератора и мога да ви споделя опит. Най вероятно човека си има още един алтернатор (което е правилното) и иска да го използва. Ако ги хвърли и двата и си купи друг мощен е икономически неизгодно.
    Изходите на двата алтернатора се връзват на една точка, където е бил до сега вързан единия. Вътре в себе си те имат диоди, които не дават да течат изравнителни токове между двата и по какъвто и начин да си пречат.
    По -интересен е номерът с реле-регулаторите. Ако са вградени не може да им се въздейства. Но ако са външни добре е единият да се настрои на 14.2V, а другия на малко по-ниско - да кажем 13.5V. По този начин при нормална консумация работи (произвежда ток) първият, а при големи натоварвания се включва и втория да помага.
    Благодаря за разясненията колегаЩе направя така както казваш и се надявам да има наистина ефект

    Коментар


    • #32
      До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Да, баш там са ти ядовете. 3 метра жици са максимумът, и то за кабели да дадеш ток на някого - значи за кратко. И мойте триметровите по 35 квадрата омекват през зимата докато запали някой дизел. Ако са по-дълги падът е върху тях, чиста беля.
      Разните вентилатори пият от 15 до 25 А квито съм виждал.
      Ей ти го зиловото динамо:

      http://avto-generator.ru/generator/4052.3771-41/

      http://www.russkiedorogi.ru/catalog/...erator_21.html

      По номера (4052.3771-41) може да търсиш и друго за него. В Газелата на Царевски живя цяла година. Повече от тая реклама няма. Тя е ВАРЕМ-ът на Нивите. Аццко място.
      аз нямам никаква електроника отпред при мотора само бензиновата помпа и фаровете евентуално а перките са отзад с отделни кабели до акумулатора, стартера дърпа колкото да запали, само динамото . дори от продължително въртене на стартер кабелите дори не се затоплят

      Коментар


      • #33
        До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

        А РР виси на контактния ключ И просто не отчита сигурно повече от волт пад върху кабелите, и изключва зареждането. А акумулаторът си остава вечно недозареден.

        Коментар


        • #34
          До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

          изхвърлил съм контактния ключ реле регулатора е вграден в динамото с четките обесни по подробно как да го накарам в този случей да зарежда

          Коментар


          • #35
            До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

            РР следи напрежението. За да зарежда правилно, трябва да знае истинското напрежение на акума, а не кое да е друго дефектно от някоя си точка на инсталацията. Така че Ти остава да закачиш един волтметър на акумулатора, един на регулатора, и да го настройваш, кокато запомне да спира заряда когато трябва. А не предварително, по фалшивата стойност.

            Коментар


            • #36
              До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

              дефактно перките са вързани с други кабели директно за акумулатора, а динамото с други щото няма как да регулирам релето е капсуловано трябва някакъв кабел да пусна който го управлява или ?

              Коментар


              • #37
                До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                Да, трябва да възстановиш схемата на РР. В момента дългите кабели са еквивалентни на два нискоомни резистора между динамото и акумулатора. При включването на измерителния вход на релето трябва да ги избегнеш.

                Коментар


                • #38
                  До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                  днеска бях на жичкаджии казаха да слагам голямо динамо не бил проблема в кабелите или релето така мисля да направя пък ще видим

                  Коментар


                  • #39
                    До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                    Правил съм номера с двата генератора и мога да ви споделя опит. Най вероятно човека си има още един алтернатор (което е правилното) и иска да го използва. Ако ги хвърли и двата и си купи друг мощен е икономически неизгодно.
                    Изходите на двата алтернатора се връзват на една точка, където е бил до сега вързан единия. Вътре в себе си те имат диоди, които не дават да течат изравнителни токове между двата и по какъвто и начин да си пречат.
                    По -интересен е номерът с реле-регулаторите. Ако са вградени не може да им се въздейства. Но ако са външни добре е единият да се настрои на 14.2V, а другия на малко по-ниско - да кажем 13.5V. По този начин при нормална консумация работи (произвежда ток) първият, а при големи натоварвания се включва и втория да помага.
                    Колеги, не искам да предизвиквам излишни полемики по въпроса, но ми е чудно, как ще разберат алтернаторите кой да се включи първи, и кой втори. От моите спомени по ел. т-ка, токът тече по пътя на най-ниското съпротивление, т.е. при наличието на два източника на е.д.н. ще работи този с по-ниско вътрешно съпротивление, а другият ще се включи чак......като изгори първият, и то ако междувременно не предизвика късо съединение в изправителната група диоди. Тогава ще трябва и сериозен пожарогасител... Свързването на източници на напрежение в паралел е цяла наука, особено променливотокови, където огромна роля играят моментните стойности, коефициента на изместване на синусоидата на тока спрямо тази напрежението(мисля, че му се викаше хлъзгане и беше равно на косинус фи, ма може и да бъркам, отдавна бях на последния изпит по теоретична ел. т-ка) и др. Бих се аргументирал и с графики, но ме мързи да ги чертая, снимам и качвам. Идеята ми е: не си правете такива експерименти с ел. инсталациите на колите, освен ако не разполагате с много пари, свободно време и ентусиазъм да ги възстановявате. И не на последно място, рискувате живота си и този на околните... Поздрави.
                    "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                    Неизвестен мъдрец

                    Коментар


                    • #40
                      До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                      Един на друг алтернаторите немогат да си пречат понеже вътре имат диоден блок пропускащ само в една посока. С подвързването на повече от едно динамо можеш само да овеличиш ампеража, но не и тока във веригата понеже всяко се контролира от собствено реле. Релето подава напрежени или неподава и така контролира изхода, но това няма нищо общо с другото динамо. Това е като да вържеш два акомулатори успоредно посредством диоди и да говориш, че единия ще се влиае от другия.... Няма никакъви проблеми и съм сагласен с оказаната схема на "Паджеровод" - човекът, който от доста време ме впечатлява с познанията и опита си. Евала!
                      Лек ден и късмет
                      Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                        Първоначално публикуван от DINI Преглед на мнение
                        ... С подвързването на повече от едно динамо можеш само да овеличиш ампеража, но не и тока във веригата понеже всяко се контролира от собствено реле. Релето подава напрежени или неподава и така контролира изхода, но това няма нищо общо с другото динамо. Това е като да вържеш два акомулатори успоредно посредством диоди и да говориш, че единия ще се влиае от другия....
                        При паралелно свързване на нелинейни R (диоди) се отпушва и протича ток през този, през чийто PN преход при по-ниско напрежение се предизвика инжекция. Тогава вътешното му R рязко пада и той шунтира другия. Ако свържеш 2 акумулатора през диоди, те няма да работят едновременно, а само този, чието напрежение е по-високо. Не ми се задълбочава в теорията, но както някой по-горе беше писал, по-евтино е да купиш 2 по-маломощни алтернатора, отколкото 1 мощен. Ако ставаше по този начин, производителите нямаше да се набутват и да монтират скъпите 2-3 киловатови алтернатори, а щяха да нацвъкат 2-3 по 1 кВт...
                        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                        Неизвестен мъдрец

                        Коментар


                        • #42
                          До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                          Предлагам ви схемата за свързване на два генератора от военния пикап на CHEVROLET M1002. При тази схема на свързване всеки генератор зарежда отделни акомулатори при което те винаги са заредени и не зависят от състоянието на другия.Пример:Ако единия акомулатор е със по слаб капацитет няма да попречи на по здравия да се зареди както е при зареждане с един генератор.При военните автомобили по стандарт на НАТО ел.инсталацията е 24V и за това при Г2 масата на диодите е отделена от корпус и двата генератора са свързани последователно.При 12V инсталация може да се направи нещо подобно и хората разбиращи от токове ще разберат как.
                          Прикачени файлове
                          Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                          Дий Снайдер

                          Коментар


                          • #43
                            До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                            А не е ли по-добре, част от консуматорите да се разделят на два отделни акумулатора и за всеки да си има генератор. По този начин винаги ще имаме един акумулатор в идеално състояние и той ще може да се прекачва на по-отговорните или нужните за момента вериги. За целта ще е нужно просто малко преаранжиране на таблото с предпазителите и малко допълнителни кабели. Така или иначе повечето сте монтирали лебедки, а е добре те да са на отделен акумулатор.

                            ПП Малък проблем може да се окаже възбуждането на двата, но мисля, че няма да е чак такъв проблем ако имате втора крушка за зареждане на таблото.
                            Има и вариант с последователно (каскадно) възбуждане, но от гледна точка на надеждност, независимите схеми са за предпочитане.

                            ПП2 Колега banjo, обърнал си диодите в горната схема.
                            Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                            Коментар


                            • #44
                              До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                              Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                              Предлагам ви схемата за свързване на два генератора от военния пикап на CHEVROLET M1002. При тази схема на свързване всеки генератор зарежда отделни акомулатори при което те винаги са заредени и не зависят от състоянието на другия.Пример:Ако единия акомулатор е със по слаб капацитет няма да попречи на по здравия да се зареди както е при зареждане с един генератор.При военните автомобили по стандарт на НАТО ел.инсталацията е 24V и за това при Г2 масата на диодите е отделена от корпус и двата генератора са свързани последователно.При 12V инсталация може да се направи нещо подобно и хората разбиращи от токове ще разберат как.
                              Колега, така както е даден поляритета на батериите ще има едно голяяямо БУМ
                              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                              Неизвестен мъдрец

                              Коментар


                              • #45
                                До: Монтиране на втори алтернатор(динамо)

                                Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                                Колега, така както е даден поляритета на батериите ще има едно голяяямо БУМ
                                Факт е че работи
                                Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                                Дий Снайдер

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X