Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Като гледам горните снимки и се сещам за основния (и единствен) естетически проблем който виждам в такива комбинации - влизането им в особен разрез с твърдото ми убеждение че за да изглежда добре едно мпс - спирачните му дискове трябва да изпълват джантите, а не да седят като на каруцарско колело главината

    Но иначе нямам забележки. Снимката с минито идеално описва коментарите ми по-горе.
    нали, и като сменя размера - да сменя и спирачната система, а спирачна система с размер като за 20' джанти е евтинка, има няма - една стокова джипка
    И резервната гума и тя на 20' да е заради спирачките

    Коментар


    • #62
      До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

      А, това да беше, аз истерично се кикотя като си помисля само за жироскопния (жироскопичния ?) ефект от спирачни дискове с големината на XXXL щатска пица...
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #63
        До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
        Така е. Явно Кинекса е намерил баланса.
        Нищо не съм намерил. Просто показах нископрофилна гума.
        Три месеца ги изтърпях само. Трябва да си пълен мазохист да караш състезателна гума на джип за всекидневна употреба. Супер твърда и супер шумна гума. На шум го докарва като Каймана. И такива съм търкалял. За твърдост какво да ти обяснявам направо чупи камъни.
        А и широчината 333мм ми дойде малко в повече. Реално са малко по-широки от 12.5(колкото пише). С килограмите 48 с джантата като чили се примирих, ама с другото не.
        Продължавам да търся пълното щастие. По-добре от колкото да се оправдавам и самоутешавам че мойто е върхът пък другите за пред кафето.

        Коментар


        • #64
          До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
          Нищо не съм намерил. Просто показах нископрофилна гума.
          Три месеца ги изтърпях само. Трябва да си пълен мазохист да караш състезателна гума на джип за всекидневна употреба. Супер твърда и супер шумна гума. На шум го докарва като Каймана. И такива съм търкалял. За твърдост какво да ти обяснявам направо чупи камъни.
          А и широчината 333мм ми дойде малко в повече. Реално са малко по-широки от 12.5(колкото пише). С килограмите 48 с джантата като чили се примирих, ама с другото не.
          Продължавам да търся пълното щастие. По-добре от колкото да се оправдавам и самоутешавам че мойто е върхът пък другите за пред кафето.
          То ако ги сравняваш с другите,положението е същото...ширината обявена на размера и щирината на протектора (почти) никога не отговарят...а сега не ми се говори на изуст...утре може да си спретнем нова тема и да си ги мерим...Със сигурност ще е интересно да научим реалните си размери
          Виден столичен ихтиолог

          Коментар


          • #65
            До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

            Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
            А, това да беше, аз истерично се кикотя като си помисля само за жироскопния (жироскопичния ?) ефект от спирачни дискове с големината на XXXL щатска пица...
            Чинийките верно мънички останаха горките. Едно такова празно.
            Ма те гумите да бяха станали, спирачки от SRT-8 в еBay с лопата да ги ринеш.

            Коментар


            • #66
              До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

              Колеги, отворих темата защото въпросът, който поставих не ми беше ясен. За моя радост се оказа, че темата „се поде” от много участници. Сега знам много повече по въпроса, за което съм ви благодарен. Ще си позволя да обобщя това, което научих и същевременно да представя своето лично мнение.
              1. Стана ми ясно, че преобладаващото мнение е, че нископрофилните гуми имат по-добра визия. Не споделям това мнение, но е въпрос на личен вкус. Може би съм старомоден, но за мен джантите с „нарисувани гуми” не изглеждат никак естетично. И то не заради това, че гроздето е кисело. Сигурно не съм прав защото разликата в цената би трябвало да означава и разлика в качеството (в смисъл функционалност). Вярвайте ми, ако високопрофилните бяха по-скъпи пак щях да съм на тяхна страна като визия. Но явно повечето хора не мислят като мен, т.е. аз не съм прав.
              2. Разбрах на 100%, че носкопрофилните гуми са безспорно по-добри при високи скорости. Ще си призная, че не съм любител на високите скорости. Имат няколко недостатъка :
              - изискват непрекъсната концентрация и така пътуването от удоволствие се превръща в усилие.
              - повишават техническия риск при пътуване (внезапна повреда в окачването, спукване на гума и т.н.) Не всички карат нови автомобили. Пък и като са нови рискът, вярно, е по-малък, но не и нулев.
              - повишават риска от случайни събития (виждал съм на автомагистрала Тракия крави да пасат по банкета. Представяте ли си какво ще стане ако крава реши да опита тревата от разделителната ивица а ти се движиш със 150? Преди два дни ми се случи на обхода на Благоевград възрастна жена да пресича бързите ленти с куцукаща походка, без въобще да се огледа и за бъде още по-интересно, по диагонал. Намалих, свирнах й с клаксона. Реакцията бе недоумяващ поглед. Това са два от десетките примери, които бих могъл да дам).
              - повишават разхода на гориво. (не е фатално, но все пак...)
              - не са подходящи за нашите разбити пътища (изкривявал съм джанта на високопрофилна гума в участъка Якоруда-Банско, но сигурно не само този е такъв)
              - в много моменти ни правят уязвими за катаджии
              - водят до десетки изпреварвания, а всяко изпреварване, както знаете, е рискова маневра. Както и да го погледнеш.
              Имат и едно предимство : Разстоянието Бургас-София вмсто за 5 часа се пътува за 4. За друго не се сещам. А какво пречи да тръгнеш час по-рано?
              За разлика от точка 1, по точка 2 считам, че аз съм прав. Поне докато не видя аргументи за противното. Само не споменавайте за „тръпката” от високите скорости. За тази цел има писти, състезания и т.н. Пътищата не са за тръпка. На тях се намират и участват в движението всякакви хора, както и всякакви МПС-та, а дори и велосипеди и каруци. Да не говорим за стада, единични животни и всичко останало, което можем да срещнем по междуселските пътища.
              Може би има и други точки, но май стана прекалено дълго, така че спирам.
              Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

              Коментар


              • #67
                До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                Аз няма да защитавам нископрофилните гуми защото и според моя опит нямаме пътища за такива. Пак зависи колко са нископрофилни , но общо взето под 15см гума между джантата и пътя за джип е лошо.
                Да твърдиш обаче че нископрофилните гуми са опасни е доста извратена логика. По-лошо спират ли, по-лошо завиват ли, или по-лошо тръгват при изпреварване.
                Тва е все едно да твърдиш че бързите коли са опасни. Ми те и бавно могат да се карат.

                Коментар


                • #68
                  ......пък и ако се замислите за съотношението на даунхилл/дърт байковете и ендуро моторите за съотношението на гума/размер джанта.... хм май се нареждат нещата.... ;-)
                  колега ... за велосипедите и мотоциклетите .. не мисля че е уместен примеер ... там тежестта е друга , съответно натовараването на гумата също ))

                  Първоначално публикуван от Tony33 Преглед на мнение
                  е има и едно нещо като функционалност.което не е само за оффроуда.то монстъри само за офф на сички ни е ясно.ама що да нямаш и парно пък за сметка да не можеш да преминеш некой еднометров коловоз.или пък да можеш и да се добереш до Германия например без да ти става лошо от люшкането от високи гуми по пътя.и да си караш наравно с останалия трафик. защото аз съм правил тази грешка и то със стандартни кални 31 ци на 15 цола и не бих го повторил.риска да те размаже някой по-бързо движещ се от теб тир или да изхвръкнеш на някой завой май е по-лошо пред идеята да счупиш някоя джанта. и това все пак не са някакви пистови гуми а са си перфектни офф гуми. не е чак толкова трудно да се сети човек къде да направи компромиса.та ''наджипването'' не е уместно тук.просто всичко си има приложение и роля. пък и е брутално в случая ;-).
                  колега не се заяждам но ми е чудно кой ще тръгне на пътешествие по пътищата с подготвен джип за извън пътя ))))
                  за мен идеалното пътуване е .. подготвен джип .... взимаме азимута и газа само направо

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  Цъкай, цъкай.
                  аз само да попитам ... няма ли проблем при артикулацията ...че на едната снимка така ми изглежда

                  Първоначално публикуван от netsurfer Преглед на мнение
                  нали, и като сменя размера - да сменя и спирачната система, а спирачна система с размер като за 20' джанти е евтинка, има няма - една стокова джипка
                  И резервната гума и тя на 20' да е заради спирачките
                  колега не говорим за цени а за практичност и визия ... да скъпо е но безплатен обяд няма .....

                  Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                  Колеги, отворих темата защото въпросът, който поставих не ми беше ясен. За моя радост се оказа, че темата „се поде” от много участници. Сега знам много повече по въпроса, за което съм ви благодарен. Ще си позволя да обобщя това, което научих и същевременно да представя своето лично мнение.
                  1. Стана ми ясно, че преобладаващото мнение е, че нископрофилните гуми имат по-добра визия. Не споделям това мнение, но е въпрос на личен вкус. Може би съм старомоден, но за мен джантите с „нарисувани гуми” не изглеждат никак естетично. И то не заради това, че гроздето е кисело. Сигурно не съм прав защото разликата в цената би трябвало да означава и разлика в качеството (в смисъл функционалност). Вярвайте ми, ако високопрофилните бяха по-скъпи пак щях да съм на тяхна страна като визия. Но явно повечето хора не мислят като мен, т.е. аз не съм прав.
                  2. Разбрах на 100%, че носкопрофилните гуми са безспорно по-добри при високи скорости. Ще си призная, че не съм любител на високите скорости. Имат няколко недостатъка :
                  - изискват непрекъсната концентрация и така пътуването от удоволствие се превръща в усилие.
                  - повишават техническия риск при пътуване (внезапна повреда в окачването, спукване на гума и т.н.) Не всички карат нови автомобили. Пък и като са нови рискът, вярно, е по-малък, но не и нулев.
                  - повишават риска от случайни събития (виждал съм на автомагистрала Тракия крави да пасат по банкета. Представяте ли си какво ще стане ако крава реши да опита тревата от разделителната ивица а ти се движиш със 150? Преди два дни ми се случи на обхода на Благоевград възрастна жена да пресича бързите ленти с куцукаща походка, без въобще да се огледа и за бъде още по-интересно, по диагонал. Намалих, свирнах й с клаксона. Реакцията бе недоумяващ поглед. Това са два от десетките примери, които бих могъл да дам).
                  - повишават разхода на гориво. (не е фатално, но все пак...)
                  - не са подходящи за нашите разбити пътища (изкривявал съм джанта на високопрофилна гума в участъка Якоруда-Банско, но сигурно не само този е такъв)
                  - в много моменти ни правят уязвими за катаджии
                  - водят до десетки изпреварвания, а всяко изпреварване, както знаете, е рискова маневра. Както и да го погледнеш.
                  Имат и едно предимство : Разстоянието Бургас-София вмсто за 5 часа се пътува за 4. За друго не се сещам. А какво пречи да тръгнеш час по-рано?
                  За разлика от точка 1, по точка 2 считам, че аз съм прав. Поне докато не видя аргументи за противното. Само не споменавайте за „тръпката” от високите скорости. За тази цел има писти, състезания и т.н. Пътищата не са за тръпка. На тях се намират и участват в движението всякакви хора, както и всякакви МПС-та, а дори и велосипеди и каруци. Да не говорим за стада, единични животни и всичко останало, което можем да срещнем по междуселските пътища.
                  Може би има и други точки, но май стана прекалено дълго, така че спирам.
                  колега .. малко извън форума идва но аз карам едно ФВ СИРОКО с гуми 195/50/15 да ти кажа колата е с малкия мотор 1.6 75 куци магарета ама пък с тез игуми се държи като "ютия" на пътя не мърда по завоите то не че мога да карам много бързо стози двигател де но все пак както Кинекса писа ниските гуми имат предимства и то доста пък джанти за 5 години съм кривил само една ама то пак зависи от магарето зад волана и от качеството на джантата ))
                  Последно редактирано от Димо; 13-10-09, 08:31.
                  Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                  За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                  A1+

                  Коментар


                  • #69
                    До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    Аз няма да защитавам нископрофилните гуми защото и според моя опит нямаме пътища за такива. Пак зависи колко са нископрофилни , но общо взето под 15см гума между джантата и пътя за джип е лошо.
                    Да твърдиш обаче че нископрофилните гуми са опасни е доста извратена логика. По-лошо спират ли, по-лошо завиват ли, или по-лошо тръгват при изпреварване.
                    Тва е все едно да твърдиш че бързите коли са опасни. Ми те и бавно могат да се карат.
                    Kinex, не твърдя, че нископрофилните гуми са опасни. Само казах, че за мен са неестетични и тъй, като преобладаващото мнение е обратно на моето, дори си признах, че не съм прав. Но това е въпрос само на вкус. Нищо повече. По-скоро исках да наблегна на въпроса за смисъла от високи скорости по нашите пътища, което като, че ли е малко извън темата, но не съвсем. Нали все пак нископрофилните гуми за безспорно по-добри именно при високи скорости?
                    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                      Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                      По-скоро исках да наблегна на въпроса за смисъла от високи скорости по нашите пътища, което като, че ли е малко извън темата, но не съвсем. Нали все пак нископрофилните гуми за безспорно по-добри именно при високи скорости?
                      Винаги можеш да намериш местенца, на които без никакъв риск да си направиш кефа. Нима никога не ти се е приисквало да настъпиш повечко?

                      Е и Kinex-а каза че търсенето на пълното щастие продължава. Всеки го търси за себе си. Всеки е различен.

                      Аз например имах избор на събора да дойда с Тераното, с Ферозата или с Фабия-та. Избрах тераното, щото върви най-много от трите на асфалт, а и на дълъг път е по-комфортно и от трите. Ако нямах тоя избор - щях да дойда с квото има. Ама, и аз пълното щастие не съм намерил. Над 100км/ч гумите шумят. Тук-там се усещат нестабилности. Трудно се балансират, а и понеже са меки - често се намачкват неправилно и за известно време баланса отива по дяволите, докато се наместят. После се наместват, и така... Просто гумата между джантата и пътя им е в повече, а джипката има достатъчно сила да върти дори и по-голям размер. Ако ме питаш, бих сложил същия размер гуми (31/10.5) на джанти 16-ки или 17-ки (в момента са 15-ки), точно за да намаля малко гумата между пътя и джантата, а от там и намаляване на ефектите, дето описах по-горе - труден баланс, омачкване, и нестабилности. То отделно дето и гумите, дето съм сложил си се славят с труден баланс. (Interco TrXus MT)

                      В същото време, като издрапам из някоя кал, където други са видяли зор, в миг забравям за всичките ми терзания на асфалта.

                      Та, търсенето на пълното щастие продължава. И няма изгледи скоро да приключи.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X