Здравейте, колеги!
Порових се из форума „гуми и джанти”, но не успях да намеря това, което ме интересува, затова реших да отворя нова тема. Ако нещо съм пропуснал, моля за линк и нека админитратор да я премахне. Ясно съзнавам, че новата тема трябва действително да е нова. Та ето за какво става дума :
Преди години си купих Golf III, който бе (и сега си е) с 14-цолови джанти. Когато излязоха четворките се оказа, че са с 15-цолови. Петиците вече са с 16-ки. Подобно стоят нещата и при другите марки, а така също и при джиповете. Моето Terrano1998 г. е с 15-ки (235/75R15), следващите модели са с 16-ки, а Pathfinder е със 17-ки.
Четох някъде във форума един пост (мисля, че на Sparkybg), в който човекът се радваше на новото си Terranoи се канеше на му вкара 33-ки. Мисля, че става дума за по-големи гуми от моите, доколкото знам те съоветстват на 29. И то доста по-големи.
Въобще усеща се някакъв стремеж на производители и потребители към увеличаване на цолажа за сметка на височината. Ясно ми е, че 235/75R15, 235/70R16 и 235/65R17 са с приблизително еднакъв външен диаметър, но последните са най-ниски. Четох из интернета, че колкото гумата е по-ниска, колата е по-стабилна на завоите при по-високи скорости. ОК, само че това нещо не ми се връзва с идеята 4х4. Ние не караме по писти и магистрали, а по реални пътища и извън тях. За какво му са на новото Q7гуми 265/45R20? Че то ще си изкриви джантите още при първата по-сериозна дупка. А такива има в изобилие по пътищата, да не говорим в гората. Както вървят работите, скоро по цолаж на гумите ще изпреварим велосипедите.
Освен това забелязвам, че при еднакъв външен диаметър, гумите с по-гилям цолаж са по-скъпи. Със сигурност материалът не е повече, тогава защо е така? Явно нещо не разбирам, затова моля за вашите мнения.
Порових се из форума „гуми и джанти”, но не успях да намеря това, което ме интересува, затова реших да отворя нова тема. Ако нещо съм пропуснал, моля за линк и нека админитратор да я премахне. Ясно съзнавам, че новата тема трябва действително да е нова. Та ето за какво става дума :
Преди години си купих Golf III, който бе (и сега си е) с 14-цолови джанти. Когато излязоха четворките се оказа, че са с 15-цолови. Петиците вече са с 16-ки. Подобно стоят нещата и при другите марки, а така също и при джиповете. Моето Terrano1998 г. е с 15-ки (235/75R15), следващите модели са с 16-ки, а Pathfinder е със 17-ки.
Четох някъде във форума един пост (мисля, че на Sparkybg), в който човекът се радваше на новото си Terranoи се канеше на му вкара 33-ки. Мисля, че става дума за по-големи гуми от моите, доколкото знам те съоветстват на 29. И то доста по-големи.
Въобще усеща се някакъв стремеж на производители и потребители към увеличаване на цолажа за сметка на височината. Ясно ми е, че 235/75R15, 235/70R16 и 235/65R17 са с приблизително еднакъв външен диаметър, но последните са най-ниски. Четох из интернета, че колкото гумата е по-ниска, колата е по-стабилна на завоите при по-високи скорости. ОК, само че това нещо не ми се връзва с идеята 4х4. Ние не караме по писти и магистрали, а по реални пътища и извън тях. За какво му са на новото Q7гуми 265/45R20? Че то ще си изкриви джантите още при първата по-сериозна дупка. А такива има в изобилие по пътищата, да не говорим в гората. Както вървят работите, скоро по цолаж на гумите ще изпреварим велосипедите.
Освен това забелязвам, че при еднакъв външен диаметър, гумите с по-гилям цолаж са по-скъпи. Със сигурност материалът не е повече, тогава защо е така? Явно нещо не разбирам, затова моля за вашите мнения.
Коментар