Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

    Здравейте, колеги!
    Порових се из форума „гуми и джанти”, но не успях да намеря това, което ме интересува, затова реших да отворя нова тема. Ако нещо съм пропуснал, моля за линк и нека админитратор да я премахне. Ясно съзнавам, че новата тема трябва действително да е нова. Та ето за какво става дума :
    Преди години си купих Golf III, който бе (и сега си е) с 14-цолови джанти. Когато излязоха четворките се оказа, че са с 15-цолови. Петиците вече са с 16-ки. Подобно стоят нещата и при другите марки, а така също и при джиповете. Моето Terrano1998 г. е с 15-ки (235/75R15), следващите модели са с 16-ки, а Pathfinder е със 17-ки.
    Четох някъде във форума един пост (мисля, че на Sparkybg), в който човекът се радваше на новото си Terranoи се канеше на му вкара 33-ки. Мисля, че става дума за по-големи гуми от моите, доколкото знам те съоветстват на 29. И то доста по-големи.
    Въобще усеща се някакъв стремеж на производители и потребители към увеличаване на цолажа за сметка на височината. Ясно ми е, че 235/75R15, 235/70R16 и 235/65R17 са с приблизително еднакъв външен диаметър, но последните са най-ниски. Четох из интернета, че колкото гумата е по-ниска, колата е по-стабилна на завоите при по-високи скорости. ОК, само че това нещо не ми се връзва с идеята 4х4. Ние не караме по писти и магистрали, а по реални пътища и извън тях. За какво му са на новото Q7гуми 265/45R20? Че то ще си изкриви джантите още при първата по-сериозна дупка. А такива има в изобилие по пътищата, да не говорим в гората. Както вървят работите, скоро по цолаж на гумите ще изпреварим велосипедите.
    Освен това забелязвам, че при еднакъв външен диаметър, гумите с по-гилям цолаж са по-скъпи. Със сигурност материалът не е повече, тогава защо е така? Явно нещо не разбирам, затова моля за вашите мнения.
    Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

  • #2
    До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

    Как употребяваш Q7, дупки и гора в едно изречение?
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
      Как употребяваш Q7, дупки и гора в едно изречение?
      Колега, не си прочел добре. Моят е Terrano. Q7 го дадох като пример за 20-цолови джанти, понеже скоро го видях изложен някъде. Или може би не съм те разбрал?
      Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

      Коментар


      • #4
        До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
        Как употребяваш Q7, дупки и гора в едно изречение?
        Еми ако ти се приходи таковата и видиш гора и път с дупки и зор и гази кю 7 го правиш на кю 8
        К мирной жизни не пригоден.
        Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
        ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

        Коментар


        • #5
          До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

          Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
          Колега, не си прочел добре. Моят е Terrano. Q7 го дадох като пример за 20-цолови джанти, понеже скоро го видях изложен някъде. Или може би не съм те разбрал?
          Да де, разбрах. Тия които произвеждат Q7, го произвеждат за тия дето нямат работа в гората. Или ако отидат, то е на 50 до 100 метра по черен път. А тия които се возят са избирали пътя предварително, да става и за леки коли. И не взимат скъпо. Има и изключения разбира се. Ти Терано с 20 цолови джанти виждал ли си?
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #6
            До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

            Щом нямат работа в гората за какво им е 4х4? Да си карат A6 или A8 ако искат да се "покажат". А quattro и за сняг стават. Не разбирам смисъла на Q7. За какво е конструиран? Ако не става за гора защо е джип?
            Ако някой от компанията мълчи, причините може да са две : Или няма какво да каже или няма на кого да го каже.

            Коментар


            • #7
              До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

              Голям комплимент му направи. Чак пък Джип.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #8
                До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                Темата е..... много арна.

                Проблема е, че кУ 7 е с 20-ки гуми? И защо куку 7 е джип или както го наричат? Еми той си е SUV (Sport utility vehicle)демек, не е пригоден толкова за оффроудУ, колкото за джиджи-биджене.

                За височината на гумата. Тук във форума всеки(или почти всеки) търси възможно по-висока гума, за да има и по-голям просвет, от там и по високо `жипче. Така, че.... тия "нископрофилните" пистарки никога не са и били мислени за гората. Те са си за пътя и за "пътните" жипки.

                П.п. Темата си е баш за "бара".

                Коментар


                • #9
                  До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                  Колеги не съм виждал кю7 в гора но порше каиен съм виждал и то в сериозен офролд. Всичко е въпрос на финанси. А забравих каиена беше на 3-4 месеца. За съотношението кола- гуми- ширина- височина и на мен ми е интересно.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                    Хубавата българска дума "цолаж" впечатлява. Но аз някакси предпочитам холандския "дюймаж".
                    Пълна каша, не само в граматиката. От 20 години хората правят 4х4 за намаляване на разхода и за стабилност на пътя, без всякаква връзка с увеличаването на проходимостта. И слагат нископрофилни гуми, за стабилност при скоростно каране, а увеличават общия диаметър на колелата, защото от това намалява съпротивлението на триене при търкаляне. Целия тоя клас травестити, няма нищо общо с джиповете. А те от своя страна притежават свойството "джиповост", и когато вървят на 4х2, с изключен допълнителен мост.
                    Мда.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                      Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                      ...Порових се из форума „гуми и джанти”, но не успях да намеря това, което ме интересува, затова реших ...
                      Пропускаш една подробност. Леките коли наистина ги правят с все по-нископрофилни гуми и причината е увтойчивост и така нататък, НО дупките, способни да ти скършат джантата са си лично наш специалитет. По този повод нито германци, нито французи се съобразяват особено с този фактор. при добро желание ще намериш все някоя дупка и там, но чак пък такава да ти изкърти джантата - трудна работа. Камо ли на магистрала. Абсурд.
                      Затова и Q-то и Кайена и прочее са с 20" джанти. Повярвай, за 50-100 бройки (и 200 да са, все тая), продадени в БГ, няма кой да си преформатира поточната линия. Виждал съм А6, правено по пръчка на руските военни (министерско, не за тайгата де) еми по-различно му е окачването и 10 пъти по яко, но ... говорим и за едни други пари.
                      Затова и ревем, че новите коли са все по-калпави. Не са. Просто ние живеем в странно място.

                      А новото поколение паркетници, защо изобщо - и на мен не ми е ясно.
                      За успокоение мога да ти разкажа една съвсем истинска случка. Прибираме се от някъде си със Самурайката, разни X5-ци ни минават като малка гара и ни се смеят. Добре, ама по някое време става яка катастрофа и 12 километрово задръстване (не преувеличавам, на другия ден специално питахме). А точно там пътя е само един, че и тесен. И всички дремят и се нервят. След 15 минути стана ясно, че тая няма да я бъде и газ на Самурайчето през канавката (дълбока), и между насипа на ЖП-линията и шосето, лека-полека се изнизахме. А тия с X5-ците и Q-тата гледат едно жално милно, един аха да тръгне след нас... и се отказа. Та така. Ние се прибрахме, а тия в задръстването са дремали още над 2 часа. Кой за к'вото учил
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #12
                        До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                        То за джантите, иди-дойди, ама гуми каквито ние ползваме(А/Т, М/Т) не съм виждал по ниски от 60% или монтирани на гореспоменатите паркетници.
                        Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
                        Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

                        Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                          Първоначално публикуван от Стария Преглед на мнение
                          Еми ако ти се приходи таковата и видиш гора и път с дупки и зор и гази кю 7 го правиш на кю 8
                          . На нещо подобно и аз съм свидетел , само че с ML : на човека явно не му се беше приходило , а притаковало . Ама на връщане от таковането пробираше бавно-бавно канавките , та аз с Фронтерката ( нали не я жаля) джентълменски му дадох път в драките , което обаче ми даде възможност да огледам доста подробно блондинката на дясната седалка ... Сега се замислям за един SUV с двайсе цолови джанти ... Викам си : "Абе то да кацне такава мацка , па кой ти мисли за криви джанти ! "
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Принципно за гумите : цолаж срещу височина?

                            Първоначално публикуван от Дочев Преглед на мнение
                            То за джантите, иди-дойди, ама гуми каквито ние ползваме(А/Т, М/Т) не съм виждал по ниски от 60% или монтирани на гореспоменатите паркетници.
                            Няма и да видиш. Основно нископрофилните гуми се използват за увеличаване на страничната устойчивост при вземане на завои с по-голяма скорост. Това е от по-ниския борд. Просто това което се гъне е по-малко, от там и изместването намалява.
                            Та колкото е по-нископрофилна гумата, то тя е повече за шосе, ама за шосе, а не за нашите дупки.
                            Та всеки да си прави изводите.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от zippel Преглед на мнение
                              Щом нямат работа в гората за какво им е 4х4? Да си карат A6 или A8 ако искат да се "покажат". А quattro и за сняг стават. Не разбирам смисъла на Q7. За какво е конструиран? Ако не става за гора защо е джип?
                              За келешлък, ама то сега е Еврокелешлък. Нали знаеш, търсене- предлагане.

                              Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                              Хубавата българска дума "цолаж" впечатлява. Но аз някакси предпочитам холандския "дюймаж".
                              Пълна каша, не само в граматиката. От 20 години хората правят 4х4 за намаляване на разхода и за стабилност на пътя, без всякаква връзка с увеличаването на проходимостта. И слагат нископрофилни гуми, за стабилност при скоростно каране, а увеличават общия диаметър на колелата, защото от това намалява съпротивлението на триене при търкаляне. Целия тоя клас травестити, няма нищо общо с джиповете. А те от своя страна притежават свойството "джиповост", и когато вървят на 4х2, с изключен допълнителен мост.
                              Мда.
                              "Джиповост" или "джиповидост"?
                              Последно редактирано от kinex; 12-10-09, 16:24. Причина: сливане
                              E = mc2 / Прави си сметката! И умната!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X