Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    Напълно съм съгласен с Марто... Във Варна основния 'мор' е леда... И то непостоянния(което пък според мен е причината за лошото състояние на пътищата) - нощем замръзне, денем около обяд отпусне, което прави от всяка пукнатина кратер за по-малко от месец...
    Абе общо взето за последните 40 години климата във Варна не е мръднал много, за разлика от улиците, които изчезнаха рязко по времето на един феодал (вече бивш Кмет на града...)...

    Коментар


    • #92
      От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

      Първоначално публикуван от бат'Марто Преглед на мнение
      Едва ли има някъде публикуван ТГА . Още по-малко сравнителен .Но какво ще видиш в ТГА.Ще видиш естествен каучук ( има стотици марки ), бутадиенов каучук (също голямо разнообразие ),бутадиен стиролов (не е задължително ), сажди ( доволно много типове и марки ), силициев диоксид (силиката ),РАЕ(масло,нискоароматен ректификат). Ингредиентите ,които се слагат в по-малки количества(а те са доста важни ),няма как да видиш. Няма и как да видиш колко добре са диспергирани ингредиентите...ТГА се използва главно за ,,шпионски'' цели , да видиш горе-долу какво използва конкуренцията.
      И аз да крекна малко. ТГА върви в комплект с ДСЦ - Дифернциална Сканираща Калориметрия. За да се види добрата досперсия на материалите се прави тестът топлобразуване. Всичко дотук - абсолютно неприложимо за колегите, неразполагащи с лаборатория за около милион Евра.

      При обикаляне по гумаджийници и разпитвайки служителите там, а и четейки разни корекомски форуми на велики прозводители, успях да си направя следните изводи:
      1. Изключително важно за мен е гумата да е "прясно произведена". Това ще рече DOT не по стар от една година.

      2. С твърдомер по Shore A в ръка проверявам твърдостта на протектора и страницата. За заинтересованите мога да кажа къде продават твърдомери, но не са евтини, а и толерансите на твърдостта ще дам.

      3. Миризмата на самата гума. Евтините класове съдържат продукта "Регенерат" и миришат на изгоряло. Регенератът се получава чрез третиране на стари автомобилни гуми с масло и прегрята пара и така частично се връща назад процеса на вулканизация. Продуктът служи основно за поевтиняване на гумата ( а и за гепене на Евро-Еко-Субсидии).

      4. Късам на ръка малките "мустачета" по грайфера. Така ориентировъчно мога да разбера колко регенерат са сложили. Той влошава абразивоустойчивостта, якостта на раздир и на скъсване - все важни фактори за една азтомобилна гума. Ако мустачето се разтяга тройно без да се скъса и твърдостта му е еднаква при опипване с тази на протектора - значи гумата е добра. Ако е много твърдо и лесно се къса в основата - гумата е с бая регенерат.

      5. Гледам теглото на гумата. В някои случаи се слагат вместо регенерат минерални пълнители, което за мен си е престъпление. Тогава изделието тежи повече от същия размер на хубавите гуми, а късането на мустачетата става много лесно и при разтягане те изсветляват. Тук не вижая силициевия оксид в зелените гуми.

      6. Питам продавача с какъв произход са гумите. Това ще да е по-полезно за хората, купуващи скъпи гуми. В случая се предпочита заводи тип "А" и "Б". Справка за тях се прави в интернет и се търси информация за специално означение на този завод по продукцията му. Някъде съм мяркал списък именно с тези означения, ама пусто годинките ме натиснаха и съм забравил.

      7. Да се осъзнае ясно следното. Пътната мрежа в България е на средно - до лошо ниво. Скъпите гуми осигуряват отлични возещи качества, но умират почти еднакво бързо както и евтините при срязване и пробиване. Въпросът, за мен, е да се намери идеалният баланс условия на експлоатация + безопасност / цена+експлоатационен живот .

      Ай ся некой математик да напрай дифиеренциалното уравнение за идеална гума за България. Ний данни емпирични сигур можем да съберем достатъчно.

      Това от мен.
      Драго
      Последно редактирано от drago_pishinkov; 30-11-14, 12:03. Причина: Художествено оформление
      Черно, мирише и разваля характера!

      Коментар


      • #93
        От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

        Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
        разлика в параметрите едва ли е повече от 10% и то в граничните параметри...
        уви, повече е... разликата примерно в спирането варира до 10-15 метра!!!
        (сещате се това какво значи)
        евтините зимни не само, че не са за препоръчване, а дори трябва да се избягват...
        Тигъри, Дебици, Сави и т.н. са като китайските... за разлика от 10-20 лв. не знам дали си струва и да го обсъждаме
        евала на Драго за споделянето на опита и технологията на опит-грешки-наблюдения!

        Коментар


        • #94
          От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

          Първоначално публикуван от ivied Преглед на мнение
          уви, повече е... разликата примерно в спирането варира до 10-15 метра!!!
          Ако несигурността в точката на спиране ти е 10-15 метра, значи си с пъти над правилната скорост за съответните условия.

          Коментар


          • #95
            От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Ако несигурността в точката на спиране ти е 10-15 метра, значи си с пъти над правилната скорост за съответните условия.
            нали говорим за разлика в гумите, при еднакви условия?
            ако от 50-60 км. до 0 км - разликата е 10 м - това не е "правилната", а нормална скорост,
            а за условията е ясно, че не са на сухо...

            Коментар


            • #96
              От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Абе общо взето за последните 40 години климата във Варна не е мръднал много, за разлика от улиците, които изчезнаха рязко по времето на един феодал (вече бивш Кмет на града...)...
              Навярно си спомняш времето, когато всяка пролет се преасфалтираха изцяло поне големите булеварди - сега като решат на 20г да оправят някой булевард, и се нарежда опашка за рязане на лентички и блъскане в гърдите
              Пак в момента е по-добре от преди 4-5 години...
              Казвате хубави скъпи гуми и т.н.... Като ги вкараш в такъв основен и то транзитен булевард и почваш да се замисляш дали са правилно вложени пари
              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

              Коментар


              • #97
                От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                ... Казвате хубави скъпи гуми и т.н.... Като ги вкараш в такъв основен и то транзитен булевард и почваш да се замисляш дали са правилно вложени пари ...
                Показаното е за хубави офроуд гуми с усилени бордове ...
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #98
                  От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                  Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                  .......т.н.... Като ги вкараш в такъв основен и то транзитен булевард........
                  Ако в избора на гуми, намесиш, макар и за секунда, българския управленски кретенизам, темата губи смисъл.
                  Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                  Вальо. О888 557Ч7Ч
                  Silverado 1.3 i

                  Коментар


                  • #99
                    От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                    Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                    Ако в избора на гуми, намесиш, макар и за секунда, българския управленски кретенизам, темата губи смисъл.
                    Разправям го аз това още от първа страница, ама ...

                    Коментар


                    • От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                      В сравнителен тест за спирачен път на сухо и на мокро, на Аутобилд от 2012г, на първо място са Нокиан, следвани от Гудиър, Ханкук, Дънлоп. Мишленките са след Барум и Тойо. Но пък Барум се правят от... Континентал. Сава са едно място пред Файърстоун. Което също не е учудващо, защото Сава се правят от... Гудиър. Йокохама и Вредщайн се търкалят десет позиции по-надолу.


                      Разликата в спирачния път между първия и последния е 6м на сух път и цели 27м на мокър. Кхм... Съществено да се забележи че малките производители съвсем не са за пренебрегване, още повече че някои се произвеждат под зоркия поглед на по-голям брат. Има Мишелинки които са недоразумение и Фулда които ги задминават защото са си написали домашното безупречно. Но пък на последните места се търкалят все непородисти куче-марки, така че не е разумно човек да се хвърля на съвсем дребно-гаражни производители.


                      Целия списък е от тук: http://www.tyrereviews.co.uk/Article...aking-Test.htm

                      Коментар


                      • От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                        Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                        В сравнителен тест за спирачен път на сухо и на мокро, на Аутобилд от 2012г, на първо място са Нокиан,........
                        Пише ли кой е поръчал теста и кой колко е платил?
                        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                        Вальо. О888 557Ч7Ч
                        Silverado 1.3 i

                        Коментар


                        • От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                          Първоначално публикуван от Asteri Преглед на мнение
                          В сравнителен тест за спирачен път на сухо и на мокро, на Аутобилд от 2012 г...
                          При сравнителен тест в С-сегмента (C-segment is a car size classification defined by the European Commission as the third-smallest segment (above the A-segment and B-segment) in the European market), със сигурност не дават еднакви резултати: VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Audi A3, BMW 1 Series, Skoda Octavia и Renault Megane ?
                          Пък в D-сегмента дали ще са еднакви резултатите на Infiniti QX50, BMW 3 Series, VW Passat, Audi A4, Mercedes C Class, Opel Insignia, Peugeot 508, Audi A5, Citroen C5, Chrysler 200 / Sebring / Lancia Flavia ?
                          (е, ако тестът е на Auto Bild, VAG-автомобилите ще са най-велики ).
                          Но за всеки модел си има пътници и купувачи. Така и с гумите.
                          "Премиум-гуми" повече ще те е яд, ако ги откраднат (щото секретни болтове, това-онова, ама ако са мноУ готини гумите, заминале са), ако ги спукат умишлено, ако настъпиш нещо, което би спукало и добрата и по-евтината гума. Дето има една приказка - "на свинче - звънче ?"
                          В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                          Коментар


                          • От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                            При разлика от по 15/20 лева на гума,изобщо не разбирам какво е тва чудене жена ти и децатата ти с какви гуми да се возят и по нагоре един колега беше писал,че мишелин алпин не ставали,е нека дойде да го повозя на сняг с алпинките и 4-та и 5-та генерация имам и джипов алпин също,не случайно от 5 коли 3 са ми с алпин,не е като да не съм пробвал гуми,аз друго освен тойо и мишелин не признавам,а да и от една фулда кристал съм много доволен,бриджстоне-никога,пирели-никога,ласа стават и летни и зимни съм карал,общо взето за шосейна гума и добра возия алпин.Аз незнам колегата карал ли е с алпин,или просто е чул от французите дет многооо разбират от коли,а сигурно и от гуми.

                            Коментар


                            • От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                              Първоначално публикуван от qnis Преглед на мнение
                              ...по нагоре един колега беше писал,че мишелин алпин не ставали,е нека дойде да го повозя на сняг с алпинките и 4-та и 5-та генерация имам и джипов алпин също,не случайно от 5 коли 3 са ми с алпин,не е като да не съм пробвал гуми,аз друго освен тойо и мишелин не признавам,а да и от една фулда кристал съм много доволен,бриджстоне-никога...
                              E, тези приказки можеш да ги чуеш за която и да е марка/модел гуми.... Просто моделите са с изравнени параметри...
                              'Невъоръжен' човек трудно може да прецени коя гума ще му е най-подходяща...
                              Казваш Бриджстион- НЕ... Миналата година бях с Бриджстон - държаха се прекрасно на сняг/лед... Тази година съм с Нокиан на Джипа и продължавам с Гудиъра Ултрагрип СУВ на Кашкая... Гудиъра се представяше също прекрасно. Та казваш 'само Мишлен'.... На времето имах два комплекта чисто нови гуми Мишлен Алпин и Гудиър Ултрагрип. Еднакви правилни размери за Маздата ми.. Без да му мисля разкарах Мишлена... Не защото е по-лош - според мен параметрите наистина са изравнени. Просто имах много добър опит с Гудиъра (зимния, за разлика от летния) и не ми се рискуваше... Колата си отработи 5-6 години без проблеми - като танк си беше с тях...
                              Така, че за мен приказки от рода 'само тази гума става' не са точни/коректни
                              Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                              Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                              Коментар


                              • От: За малка кола - струва ли си скъпи гуми?

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Така, че за мен приказки от рода 'само тази гума става' не са точни/коректни
                                Необходима е невъзможната ситуация на ЕДНА кола да си карал поне по две години 20 модела и марки гуми, за да се произнасяш така категорично. Щото трябва да се види как се държат гумите като поостареят и др. Междувременно колата остарява, окачването й се поразбрицва, подменят се елементи от него и престава да бъде същата. А за 40 г., необходими за придобиване на въпросния "опит" с гуми, марките и моделите ще се сменят 80 пъти. Значи ти трябват 20 еднакви автомобила, за да направиш изследването в разумно време и то с 20 водача, каращи абсолютно по един и същи начин. Както се писа в темата за зимните гуми - никой не прави тестове на стари (употребявани) гуми. А като ги сложиш на колата, за три месеца те вече са такива. Така, че "аз знам, щото съм карал от всичките, само "Хундертвасер Уинтър Екстрийм Трак" са гумите !!!" е абсолютно необосновано и несериозно твърдение.
                                В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X