Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

    Добре де, нека го поокаля човекът лачения (пардон - матовия) СУВ с новите гуми, пък тогава да прецени какво го влече

    Един горещ съвет: това никелираното железо отпред го мАни по най-бързия начин. При удар отпред щетите са много по-големи, отколкото без него. По твоето МПС щетите. Мен ме посъветваха знаещите още в началото, и се отървах бързо от тая глупост. Други другари си продължиха да развяват гордо булбара, и много плакаха после.
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

    Коментар


    • #77
      От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

      Към колегата пуснал темата:

      Не знам колко, къде и как сте карали извън асфалта, но гумата макар и основното не е всичкото в тази работа! Пишете "леко разлигавен баир". Ами много зависи от баира, как е разлигавен и най-вече какво се е разлигавило, защото има варианти и при леко разлигавен никакъв баир и МТ-та да не помогнат много , ако говорим за глина например (тук съм с МТ 2-ки на Гудрич на баирче което когато е сухо се минава с лека кола и пистови гуми на заден):

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:216787_2040321686272_1191200865_31954527_4665607_n.jpg
Прегледи:2
Размер:106.9 КБ
ID:5383104

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:252105_2040317686172_1191200865_31954520_5123776_n.jpg
Прегледи:3
Размер:129.7 КБ
ID:5383105


      Обърнете внимание какъв е грайфера на резервната гума в багажника (първата снимка) и какво е състоянието грайфера (калта е толкова лепкава, че гумата не се самопочиства) на задна лява гума (която е във въздуха)! Това което искам да ви кажа е, че най-важна е трезвата и реална оценка на всяка една ситуация (не само извън пътя) и не бива да разчитате на гумите да ви предпазват от "кофти филми", а преди всичко на самия себе си! Така като ви чета, парите не ви "бият по главата" както и повечето от нас, затова силно ви препоръчвам (спрямо бюджета ви) да си вземете едни BF Goodrich AT и да не се занимавате със глупости! Гумите са изключително здрави (с тройно подсилени бордове) и можете да ги карате с вериги колкото си искате (имат и най-дългия живот от всичко изброено до момента - ако това има значение за вас). На асфалт са добри (карал съм ги и със 160 - никакъв проблем, освен лекия шум, който не е нищо особено), в калта и водата така както сте описали вашите разбирания за тях, ще ви изкарат (много зависи колко ви тежи крака - там където не може да се мине с газ, се минава с много газ) и трябва да имате едно на ум при следните условия (то важи за всички гуми) - прясно намокрен (лигав асфалт), дълбок сняг, дълбока кал и лед! При тези условия кое да е АТ служи единствено автомобила да не е стъпил на земята с дисковете си (но с изключение на лигавия асфалт - тук спадат и мокрите жълти павета, за останолото си има вериги)... С риск да се повторя - всичко е много относително и персонално (например аз съм карал 31 инчови регенарати за кал със 140 км/ч по магистралата и не съм се утрепал, но това не означава, че трябва да се прави) и основно зависи от вашата преценка и умения.

      Поздрави

      П.П. Признавам, че последните мнения го прескочих и сега видях, че колегата си е купил гуми! Добър избор като за наличния бюджет,но това не омаловажава написаното...
      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 12-06-12, 08:47.

      Коментар


      • #78
        От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

        @Насов: качествени 5%...

        На носа има една тръба (на която се крепи и булбара), която е заварена за шасито (на две напречни шини). Е, ако говорим за 50 кила, то тогава определено не съм взел предвид масата и съм сигурен, че носът ще клекне бая.. Или повече отколкото би ми се искало да клекне. Не може ли да се направи друго тогава: Лебедката е на верига или лента/въже, която се връзва към дърво, а дърпа колата от халките на носа? (Много хип тая кола бе - халки на носа, пиърсинг едно-друго ). Естествено в такъв случай ще се наложи наличието на допълнителен акумулатор, който да захранва лебедката (имам две зарядни и това ми е най-малкия проблем), но въпросът е - ще върши ли някаква работа? Защото не искам да взимам ръчна лебедка с полиспаст, поради елементарната причина, че първо повечето са боклуци и няма шанс да се дръпне колата както трябва и второ - качествените са майкаси и баща си в сравнение с електрическите лебедки. А и да не говорим, че не знам доколко аз ще имам силата да издърпам колата, ако е с ръчна лебедка, па къвто и полиспаст да имам...

        Благодарско за акълите.

        П.П. Рефрешнах страницата и се появиха други мнения затова ще пробвам да обясня по-подробно: Понеже не се движа по местата, по които вие, колеги, се движите, нека поясня за какво ползвам колата - колата я ползвам да ходя на работа, да се прибера до вкъщи. Ползвам я да ида да напазаря разни работи от тоя или оня магазин, да пренеса големи и тежки неща. Ползвам я и да ида да снимам - затова грубо 5% от времето е офроуд. Къде ходя да снимам - драгоманското блато, алдомировското блато, атанасовското езеро, няколко гьола около горна/долна малина, в общи линии места, където хората минават с московец алеко със сликове. Хубаво, но не веднъж се е случвало да ида да снимам, да си разпъна укритието, да си занеса партакешите (техниката ми не е лека и е бая => се събира не особено бързо) и да рукне дъжд. Облаците са благотворни за фотографите, защото смечкават светлината - няма бликове, няма изгорели места, няма недоекспонирани и т.н. - от друга страна винаги го има риска (или поне почти винаги - зависи от вида на облаците) да ме завали. Хубаво ама както става ясно аз снимам в свободното време - не ежедневно като основно занимание и си вадя хляба с друго. Демек не мога да си позволя да си подбирам твърде капризно кога снимам и кога - не. Демек идеята е, че като мина по селския път на алдомировското блато (който имаше леки гьолченца от порядъка на половин метър само едната гума) искам да продължа, а не да се предада там. Не влизам в гори (засега) не влизам в блата и дълбоки калотии. Искам просто когато вляза по някой път (дори и той да е сух) да мога да врътна по влажната трева (сутрин преди изгрев) и да направя обратен и да изляза. Затова и взех АТ, а не МТ. А що се отнася до бюджета да не ме бие по главата - бе дай Боже всички да са така, ама и аз не съм несметно богат (то кой ли е, де) и не е като да бръкна в джоба и там да има постоянно по 4 сета гуми. Иначе точно и затова в крайна сметка взех гуудричовете - ще издържат няколко сезона отгоре на генералите - поне си струваха жълтиците.

        Благодарско колега Бадефф за веригите - ще прегледам темата. А що се отнася до булбара - и на мен не ми вдъхва 100%-во доверие, гледайки го как отгоре се държи на две планчици, които сигурно само на магия се държат. Поне долу е сложен ми се струва по-здраво (стабилни заварки към планки заварени директно към шасито). Е, то си има някаква пластичност материала и ако се напъне здраво може да има няколко милиметра отклонение, но пък какви поражения може толкова много да направи отгоре? То идеята не е ли точно да се предпази двигателя и радиатора, предавайки енергията на шасито за пластична деформация на ламарините. Тук съвсем ме обърка...

        Иначе не съм с илюзията, че имам луноход - с илюзията съм, че с колата се справях досега и със старите изпечени зимни гуми и се надявам сега да е по-добре. Дано е така

        Поздрави,
        Влад

        Коментар


        • #79
          Re: От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

          Първоначално публикуван от vlex Преглед на мнение
          ... да се предпази двигателя и радиатора, предавайки енергията на шасито за пластична деформация на ламарините. ...
          Влад
          Твоят автомобил няма шаси.
          Изобщо не си първият, който иска да убеди колата си че е джип и тя да му повярва. Подобни теми има много из форума. Просто се поразрови.
          Идеята да сложиш лебедка не е лишена от смисъл, но ще си създадеш значително повече проблеми, отколкото ще решиш.
          В твоя случай, по-използваема е мобилна лебедка, която служи за извличане на леки автомобили от заледен вход на подземен гараж. По презумпция ти няма да се завираш там, където ще ти трябва истинска лебедка.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #80
            От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

            Ако имаш път наоколо - обади се да ти подаря една ръчна винтова лебедка, която през макара може да дръпне колицата от локвата. От дере няма да я извади,ама ще ти пази страх. Пия студена бира всякаква.

            Коментар


            • #81
              От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

              По-смислено е лека лебедка (примерно 6000), която се закача отпред или отзад на колата при нужда.
              Напълно реализируемо е.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #82
                От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

                Първоначално публикуван от vlex Преглед на мнение
                ... Не може ли да се направи друго тогава: Лебедката е на верига или лента/въже, която се връзва към дърво, а дърпа колата от халките на носа? (Много хип тая кола бе - халки на носа, пиърсинг едно-друго ). Естествено в такъв случай ще се наложи наличието на допълнителен акумулатор, който да захранва лебедката (имам две зарядни и това ми е най-малкия проблем), но въпросът е - ще върши ли някаква работа? ...
                Не може, ако става въпрос за автомобилна лебедка. Тя е предвидена да се монтира неподвижна на достатъчно дебела хоризонтална плоча. Ако плочата са деформира, лебедката може да се счупи. Как ще осигуриш нормална работна позиция на лебедката, ако си я вързал с верига или колан и тя се мотае насам-натам?

                Изобщо пък да не говорим как точно си го представяш това упражнение. Пренасяне на лебедка (над 30 кг) + акумулатор (10-12 кг) от багажника до подходящо дърво ... И как се включва към захранването? С щипки като на кабелите за даване на ток?

                Виж, някоя дърварска лебедка може да се използва по този начин.

                Първоначално публикуван от vlex Преглед на мнение
                ... Искам просто когато вляза по някой път (дори и той да е сух) да мога да врътна по влажната трева (сутрин преди изгрев) и да направя обратен и да изляза. Затова и взех АТ, а не МТ. ...
                Влажна трева с калчица отдолу е доста коварно нещо. Понякога може да имаш проблеми дори и с кални гуми ...

                Първоначално публикуван от vlex Преглед на мнение
                ... Е, то си има някаква пластичност материала и ако се напъне здраво може да има няколко милиметра отклонение, но пък какви поражения може толкова много да направи отгоре? То идеята не е ли точно да се предпази двигателя и радиатора, предавайки енергията на шасито за пластична деформация на ламарините. Тук съвсем ме обърка...
                Идеята на истински булбар е едно, реалността при лъскавите декоративни изпълнения - съвсем друго. Украшението може евентуално да се предпази от драскотини по бронята при съвсем лек контакт. При по-сериозен удар на подходящо място, тези смешни планчици отгоре ще поддадат и горната част на декорацията може да нанесе щети по капака, каквито може и да няма, ако ударът се поеме директно от фабричната броня.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #83
                  От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

                  Първоначално публикуван от vlex Преглед на мнение
                  Благодарско колега Бадефф за веригите - ще прегледам темата. А що се отнася до булбара - и на мен не ми вдъхва 100%-во доверие, гледайки го как отгоре се държи на две планчици, които сигурно само на магия се държат. Поне долу е сложен ми се струва по-здраво (стабилни заварки към планки заварени директно към шасито). Е, то си има някаква пластичност материала и ако се напъне здраво може да има няколко милиметра отклонение, но пък какви поражения може толкова много да направи отгоре? То идеята не е ли точно да се предпази двигателя и радиатора, предавайки енергията на шасито за пластична деформация на ламарините. Тук съвсем ме обърка...
                  Точно това е идеята, но се случва само при истински бул бар на истинска силова броня, хваната за шасито - на возилата, които имат шаси. Класиката е нещо такова: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bull bar.jpg
Прегледи:1
Размер:27.2 КБ
ID:5383242 Там пък изникват едни други драми, ако се шибнеш в нещо по-тежко, или по-здраво от от теб на висока скорост - за разлика от оригиналната броня, в тази са заложени много по-малки деформации, и се сгъва направо шасито. Затова са и по-скоро за в гората.

                  В масовия случай никелираните красоти са захванати както при тебе - и вместо да пазят, пренасят удара от бронята върху решетката и капака, може да стигне и до радиатора. Последният казус беше с един приятел някъде есента - с новичкия Хайлукс се лизна на жълтите павета, спря в някаква колица, и TUV-сертифицираната декорация му помля и броня, и решетка, и капак. Без псевдо-булбара щеше да оправя само броня.

                  Встрани от темата - на 8х10 инча ли снимаш, че е толкова много техниката?

                  ПП - писали сме с Чавдар успоредно...
                  Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

                  TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

                  Коментар


                  • #84
                    От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

                    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                    Ако имаш път наоколо - обади се да ти подаря една ръчна винтова лебедка, която през макара може да дръпне колицата от локвата. От дере няма да я извади,ама ще ти пази страх. Пия студена бира всякаква.
                    Прати телефон на лично, пък бирата ще я измислим

                    Коментар


                    • #85
                      От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

                      badeff, не, просто само едното стъкло е 3 кила. стативът с главата е към 5. Като сложиш номинала - две тела, две стъкла, 2 статива, палатки, камо пончота, столове, чанти, раници, глупости и се връзва и повече от 30-40 кила Освен това повечето неща са с разни калъфчета, тубусчета и разни други пакети, а аз съм педант и си пазя доста техниката Има няма 20 мин събиране не ми мърдат... Особено ако съм заебал колата надалеч от мястото където снимам и имам ходене до там 2-3 мин (поне 2-3 курса) става вече коня у рЯката...

                      Чавдаре, нямам предвид мокра трева на кална почва - сутрин преди изгрев има роса по тревата. Почвата е влажна само 1-2см, не повече.

                      Коментар


                      • #86
                        От: Какви гуми за 95-5 он-оффроуд с не-офроуд кола?

                        Още един глас за BFG AT. Иначе аз ползвам, като зимнолетни и AT-та едни на MATADOR модела е IZZARDA. Па да ви кажа съвсем прилично се държат (и в гората даже).
                        п.с. Даже сега виждам, че Изарда-та ги има в размер 205/70/15 баш.
                        Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 13-06-12, 12:20.
                        Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                        тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X