Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокиране на гума при дъждовно време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Блокиране на гума при дъждовно време

    Джипа е с барабани отзад,при дъждовно време,и леко натискане на спирачките,задна дясна гума направо блокира-сурка се здраво.Хваща преди предните,не дава да се натисне педала,при опит за намаляне и малко по силно натискане,блокира.При сухо време няма никакъв проблем.Някой да се е сблъсквал с подобно явление?Джипа е чероки XJ.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    Челюстите с ръчно регулиране ли са? Ръчната с кантар ли е или с две отделно регулируеми жила? Блокирал кантар на задния мост. Пробвай с припомпване, може да има въздух отпред. И още много причини може да има.

    Коментар


    • #3
      Челюстите са с ръчно,ръчната е с жила,въздух няма.Прави го САМО В ДЪЖДОВНО ВРЕМЕ,не съм карал някой да гледа,струва ми се че е задна дясна но може да са и двете.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #4
        Карай го на слънчево само,дъжда не и понася.

        Мани майтапа,това има ли някаква електроника която при натоварена джипка да усилва задните спирачки.Прост кантар няма да го прави това на дъжд,не виждам какво може да влияе малко вода.
        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #5
          Няма никаква електроника,това е дърто американско желязо.И на мен ми е чудно лот какво е,но е факт.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #6
            Пътят на логиката отрича да го прави само в дъждовно време, просто само тогава ти го усещаш.Понеже при сух асфалт задна дясна не блокира толкова леснo.Провери кантара и цилиндърчетата, ако са саморегулиращи се.

            Коментар


            • #7
              Бих прегледал и за задържащо жило на ръчната (задържа и не освобождава добре),малката хлабина и голямата площ на накладката (+ по леката задница) лесно могат да предизвикват ефекта.
              Една профилактика на задните спирачки ще се отрази добре.

              Коментар


              • ivo929
                ivo929 коментира
                Редактиране на коментар
                И аз си мислех за ръчната,и малка хлабина между накладката и барабана,довечера ще разглобя и ще видя какво мога да разбера.

            • #8
              Евентуално това:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:download.jpg
Прегледи:410
Размер:13.0 КБ
ID:6682098

              И как се чисти:

              Коментар


              • #9
                Ха, и аз от няколко години гледам умно по същия повод. На теория механизмите на задните спирачки са саморегулиращи се, но на практика това не се случва. Води се за детска болест на барабанните спирачки, която така и не е отстранена заводски. Имай предвид, че оставиш ли хлабава ръчната, задните спирачки изчезват изобщо. За последен път, регулирахме ръчната на жипката в началото на октомври, но тогава нямаше дъжд и не знам дали пак задържа дясното колело. Моята джипка е с все още работещ ЛСД и я качвахме на подемник при регулирането. Евентуално днес или утре ще я разтъпча по мокрото и ще разбера дали пак задържа това колело.

                П.П. Сменил съм всички пружинки, планки и жила вътре в барабаните, без самите барабани и цилиндърчета. При първото отваряне преди време, се изсипаха под формата на купчинка ръжда
                Последно редактирано от коко келеша; 11-12-20, 07:05.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • ivo929
                  ivo929 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Кажи как регулираш ръчната?

              • #10
                А,ето,и ти имаш xj,кажи според теб каква е причината и какво да пипам.Усъмних се в жилата на ръчната че като го правих на пружини жилата минават близко до носачите и да не би да стоят много изпънати,но мисля че не,ще проверя.Както писах,прави го само в дъждовно време,както казват няма логика но е така.Имам нови задни накладки, замисля м се да ги сложа,но тези са си ок.Един приятел ми развива теория,че ако някога е текло спирачно цилиндърче,накладката е поела спирачна течност и е попила и сега като влезе вода и ставало нещо си...
                Yamaha Yz450F
                Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                Всичко с ''рошави''гуми!

                Коментар


                • #11
                  ...........хайде започни с нещо по-лесно - отиди на сервиз!
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • #12
                    Сервиза е моя гараж,довечера отивам.Съвети като,отиди на сервиз не вършат работа.
                    Yamaha Yz450F
                    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                    Всичко с ''рошави''гуми!

                    Коментар


                    • дядо владо
                      дядо владо коментира
                      Редактиране на коментар
                      В твоя гараж няма как да премериш спирачно усилие!

                  • #13
                    А вътрешния диаметър на барабана мерили ли сте?

                    Коментар


                    • #14
                      Феродото се намокря и затова става така. На колата ми е същата работа и на служебната Нива също.

                      Коментар


                      • BENZBOSS
                        BENZBOSS коментира
                        Редактиране на коментар
                        Това какви дупки има в барабаните?

                        Карал съм Самурайка 1.0 с 4 барабанни и верно,че на ези/тура къде ще хване като ритнеш спирачката ма чак такъв ужас не е било пък не си спомням да съм бил нежен с него.

                    • #15
                      Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                      А,ето,и ти имаш xj,кажи според теб каква е причината и какво да пипам.Усъмних се в жилата на ръчната че като го правих на пружини жилата минават близко до носачите и да не би да стоят много изпънати,но мисля че не,ще проверя.Както писах,прави го само в дъждовно време,както казват няма логика но е така.Имам нови задни накладки, замисля м се да ги сложа,но тези са си ок.Един приятел ми развива теория,че ако някога е текло спирачно цилиндърче,накладката е поела спирачна течност и е попила и сега като влезе вода и ставало нещо си...
                      При мен всичко е ново и няма нищо, което да е напоено със спирачна течност, но пак блокираше на мокро, че даже и на сухо при екстрено спиране. Ако знаех каква е причината да я бях отстранил до сега, но и аз не съм я открил все още. Ръчната (и крачната за задния мост) се регулират от саморегулиращия се винт, който се намира между долните краища на накладките и се задейства при дърпане на ръчната и сложна система от въженца и планчици, които на практика не работят. По тази причина се налага да им се помага с отвертка през дупката, която е в долната част на щита и е запушена с гумена тапа.
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X