Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокиране на гума при дъждовно време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Първоначално публикуван от Yury Преглед на мнение
    Феродото се намокря и затова става така. На колата ми е същата работа и на служебната Нива също.
    Изпих кафето,но май още не съм се събудил и невдявам-при мокри накладки какво се получава?

    Коментар


    • #17
      Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение

      Изпих кафето,но май още не съм се събудил и невдявам-при мокри накладки какво се получава?
      Най-вероятно колегата се е пообъркал, защото и аз не съм виждал мокри барабанни спирачки да държат повече от сухи
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • Yury
        Yury коментира
        Редактиране на коментар
        Който желае може да заповяда и да се увери сам!

    • #18
      Имах такъв проблем с Лада Нива. Всъщност ляво задно си блокираше винаги при рязко натискане, но на мокро и хлъзгаво се усещаше повече. Смених спирачния цилиндър.
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • #19
        Традиционен проблем на барабанните спирачки е че при тънка ръжда по работната повърхност на барабана (от влажно време) стават "grabby" - т.е. хващат понякога излишно силно и непропорционално на натиска на педала.

        Ако са истински мокри те просто не държат, но ден-два на влага (понякога само няколко часа) и стават на лотария.

        След няколко внимателни задействания се почистват и после работят нормално.

        Не знам да има лечение срещу това освен качествено феродо ама пак не е абсолютно решение.

        Абсолютното решение е дискови спирачки.

        Коментар


        • #20
          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Традиционен проблем на барабанните спирачки е че при тънка ръжда по работната повърхност на барабана (от влажно време) стават "grabby" - т.е. хващат понякога излишно силно и непропорционално на натиска на педала.
          Руснаците също изтъкват леката ръжда като евентуална причина. А задно дясно по-често изпада в такова положение, защото се предполага, че е по-потърпевшо, понеже наклона на пътната настилка е по посока на банкета и всичката гняс се събира в дясно по посока на движението.
          Последно редактирано от коко келеша; 11-12-20, 10:02.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • #21
            Въжената и лостовете са перфектни,чак ме учуди че са в такова състояние.Ще прегледам всичко, имам нови накладки,но тези са супер,та не ми се вярва като ги сменя да има разлика.
            Yamaha Yz450F
            Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
            Всичко с ''рошави''гуми!

            Коментар


            • #22
              Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
              Въжената и лостовете са перфектни,чак ме учуди че са в такова състояние.Ще прегледам всичко, имам нови накладки,но тези са супер,та не ми се вярва като ги сменя да има разлика.
              Сваля ли барабана? Вътре се разпадат тънките въженца и пластинките, които задвижват саморегулирането, но по принцип при разпаднали се чарколяци може да се стигне до тотално блокиране на колелото от заклещване на нещо, но не и това предварително хващане.

              П.П. Преди малко раздвижих и моята жипка след едномесечен престой на открито - отново задно дясно хваща първо. След малко ще врътна едно по-дълго кръгче и ще видя дали ще влезе в норма.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #23
                Барабана съм го свалял,вътре всичко е в перфектно визуално състояние,чак ме учуди,макар че това чероки, няма точка ръжда.Довечера пак ще сваля двата барабана,макар че знам че едва ли ще видя нещо нередно.
                Yamaha Yz450F
                Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                Всичко с ''рошави''гуми!

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Вземи и премери барабаните отвътре. Търси най-голям и най-малък диаметър, т.е. имат ли овалност. Може и на струг с индикаторен часовник да видиш колко излизат от цилиндричната форма. Със сигурност има някакви допуски, а и до определен размер може да се коригират на струг.
                  Чисто теоритично(а и практически съм го виждал по камиони и автобуси), като се разтворят челюстите на големия диаметър, после трябва да се приберат при завъртане на барабана на по-малкия диаметър, което води до временно увеличаване на спирачния момент върху колелото. Когато пътят е сух, сцеплението на колелото с пътя е по-голямо, и то не блокира при пиковете на така пулсиращия спирачен момент. Но когато е мокър, пиковете на този момент са над момента достатъчен да блокира колелото. В определени случаи при автомобилите с хидравличен привод на спирачките, може да доведе и до пулсиране на педала на спирачката, а по принцип(и в камиони и автобуси), може да се усещат и пулсации в самото спиране на возилото.

              • #24
                Някой модели имат едни гумени тапи отзад където жилото влиза в барабана и ако ги няма може от там да взлиза влага и мръсотия и да прави мизерии...

                Коментар


                • #25
                  Такаа, след едно по-безотговорно пускане Симеоново-Драгалевци-Хладилника, спирачките влязоха в норма и жипката започна да спира прилично, без влачене на задно дясно. Извод - трябва си ежедневно каране, особено зимно време.

                  П.П. Никой не е отменял и правилното регулиране на ръчната спирачка, което е залог за добрата работа на задния кръг с барабанните спирачки.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #26
                    Джипката се кара като ежедневен автомобил,и при мен забелязвам че като се покара и май вече изсъхне пътя и всичко е ОК.Поне разбрах че не само при мен е така.Не каза как си регулираш ръчната?
                    Като се замисля,казаното от колегата по-горе за елипсата има много голяма логика.Ще сваля барабаните и ще го кача на струг за да ги измеря с индикатора.
                    Yamaha Yz450F
                    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                    Всичко с ''рошави''гуми!

                    Коментар


                    • #27
                      Аз залагам на отчупено парче от феродото. Като не е натисната спирачката някак успява да не заклинва между челюстта и барабана, и когато се натисне педала-хваща рязко и изведнъж.
                      Играл съм го.
                      Има ли желание-има и начин!

                      Коментар


                      • #28
                        Коле,всичко е здраво,проверявал съм.
                        Yamaha Yz450F
                        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                        Всичко с ''рошави''гуми!

                        Коментар


                        • Кольо
                          Кольо коментира
                          Редактиране на коментар
                          В смисъл-проверил си, всичко е здраво, и след сглобяването пак стяга яко?

                      • #29
                        Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                        ...Не каза как си регулираш ръчната? ...
                        Жипката на подемник или два крика, за да може да се въртят и двете задни колела заради ЛСД-то. Лоста дръпнат на 3-ти зъб и през дупката в щита с отвертката превърташ регулатора, докато колелото започне да се върти осезаемо по-трудно. Връщаш малко, за да почне да се върти сравнително нормално и повтаряш същото при другото колело. После проверяваш дали двете колела се въртят с еднакво усилие. Ако се налага коригираш пак. Накрая освобождаваш лоста на ръчната напълно и го вдигаш до откат, като броиш зъбите. Трябва да щракнат между 8 и 10 зъба. Ако са повече от 10 опъваш леко от централната гайка на въжетата.

                        П.П. Ако приемем, че идеята за елипса на барабаните има право на живот, то тя трябва да се усеща и при въртенето на ръка. Когато регулирахме ръчната не усетихме такова нещо.

                        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                        Из "Златния телец"

                        Коментар


                        • дядо владо
                          дядо владо коментира
                          Редактиране на коментар
                          Коко, туй с връщането "малко назад" няма как да стане ако саморегулировката е изправна, там има "кучИ"😉

                        • ivo929
                          ivo929 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Днес след като свалих барабана видях как се регулира през отвора запушен с гумена тапа отзад.Утре ще видя какви ще ги свърша.

                      • #30

                        Аз до тук видях един единствен смислен пост в тази тема . Ето го :
                        Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
                        Пътят на логиката отрича да го прави само в дъждовно време, просто само тогава ти го усещаш.Понеже при сух асфалт задна дясна не блокира толкова леснo.Провери кантара и цилиндърчетата, ако са саморегулиращи се.
                        ПС. Между другото , то и на сухо може да се провери дали разпределението на спирачното усилие в задните спирачки е различно.
                        ..
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • дядо владо
                          дядо владо коментира
                          Редактиране на коментар
                          .....и мериш двете колела едновременно ????

                        • petkov_bb
                          petkov_bb коментира
                          Редактиране на коментар
                          За толкова години никога не съм имал проблем с диагностиката на спирачната система ,като ползвам и този прийом -за това го споделям.
                          Същия подход позволява и изравняване на спирачното усилие прилагано от ръчната. След това на валяците (при годишния преглед) има абсолютно еднакво задържане.
                          Пс.- Даже днес след смяната на ангренажният комплект имах разправия и със спирачната система на едно Пежо 206- смених проблемна помпа,износени накладки и малко главоболия с ръчната ( задния мост е сменен и е с дискови ,а жилата са за барабаните). Използвах и описания подход.
                          А Вие как диагностицирате и регулирате (уеднаквявате) спирачното задържане -( питам за сверяване на "часовника")?

                        • дядо владо
                          дядо владо коментира
                          Редактиране на коментар
                          По метода на Коко, стягам и връщам само че свалям и качвам барабаните ако "кученцата" са изправни и после в пункта за ГТП на стенд.
                          П.П. жилата на ръчната са с "кантар" и уравняват усилието, а задния мост е еднокръгов

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X