Първоначално публикуван от Yury
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Блокиране на гума при дъждовно време
Свий
X
-
Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
Изпих кафето,но май още не съм се събудил и невдявам-при мокри накладки какво се получава?Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Имах такъв проблем с Лада Нива. Всъщност ляво задно си блокираше винаги при рязко натискане, но на мокро и хлъзгаво се усещаше повече. Смених спирачния цилиндър.ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"
Коментар
-
Традиционен проблем на барабанните спирачки е че при тънка ръжда по работната повърхност на барабана (от влажно време) стават "grabby" - т.е. хващат понякога излишно силно и непропорционално на натиска на педала.
Ако са истински мокри те просто не държат, но ден-два на влага (понякога само няколко часа) и стават на лотария.
След няколко внимателни задействания се почистват и после работят нормално.
Не знам да има лечение срещу това освен качествено феродо ама пак не е абсолютно решение.
Абсолютното решение е дискови спирачки.
Коментар
-
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеТрадиционен проблем на барабанните спирачки е че при тънка ръжда по работната повърхност на барабана (от влажно време) стават "grabby" - т.е. хващат понякога излишно силно и непропорционално на натиска на педала.
Последно редактирано от коко келеша; 11-12-20, 10:02.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Въжената и лостовете са перфектни,чак ме учуди че са в такова състояние.Ще прегледам всичко, имам нови накладки,но тези са супер,та не ми се вярва като ги сменя да има разлика.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнениеВъжената и лостовете са перфектни,чак ме учуди че са в такова състояние.Ще прегледам всичко, имам нови накладки,но тези са супер,та не ми се вярва като ги сменя да има разлика.
П.П. Преди малко раздвижих и моята жипка след едномесечен престой на открито - отново задно дясно хваща първо. След малко ще врътна едно по-дълго кръгче и ще видя дали ще влезе в норма.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Барабана съм го свалял,вътре всичко е в перфектно визуално състояние,чак ме учуди,макар че това чероки, няма точка ръжда.Довечера пак ще сваля двата барабана,макар че знам че едва ли ще видя нещо нередно.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Вземи и премери барабаните отвътре. Търси най-голям и най-малък диаметър, т.е. имат ли овалност. Може и на струг с индикаторен часовник да видиш колко излизат от цилиндричната форма. Със сигурност има някакви допуски, а и до определен размер може да се коригират на струг.
Чисто теоритично(а и практически съм го виждал по камиони и автобуси), като се разтворят челюстите на големия диаметър, после трябва да се приберат при завъртане на барабана на по-малкия диаметър, което води до временно увеличаване на спирачния момент върху колелото. Когато пътят е сух, сцеплението на колелото с пътя е по-голямо, и то не блокира при пиковете на така пулсиращия спирачен момент. Но когато е мокър, пиковете на този момент са над момента достатъчен да блокира колелото. В определени случаи при автомобилите с хидравличен привод на спирачките, може да доведе и до пулсиране на педала на спирачката, а по принцип(и в камиони и автобуси), може да се усещат и пулсации в самото спиране на возилото.
-
-
Такаа, след едно по-безотговорно пускане Симеоново-Драгалевци-Хладилника, спирачките влязоха в норма и жипката започна да спира прилично, без влачене на задно дясно. Извод - трябва си ежедневно каране, особено зимно време.
П.П. Никой не е отменял и правилното регулиране на ръчната спирачка, което е залог за добрата работа на задния кръг с барабанните спирачки.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Джипката се кара като ежедневен автомобил,и при мен забелязвам че като се покара и май вече изсъхне пътя и всичко е ОК.Поне разбрах че не само при мен е така.Не каза как си регулираш ръчната?
Като се замисля,казаното от колегата по-горе за елипсата има много голяма логика.Ще сваля барабаните и ще го кача на струг за да ги измеря с индикатора.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Аз залагам на отчупено парче от феродото. Като не е натисната спирачката някак успява да не заклинва между челюстта и барабана, и когато се натисне педала-хваща рязко и изведнъж.
Играл съм го.Има ли желание-има и начин!
Коментар
-
-
Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение...Не каза как си регулираш ръчната? ...
П.П. Ако приемем, че идеята за елипса на барабаните има право на живот, то тя трябва да се усеща и при въртенето на ръка. Когато регулирахме ръчната не усетихме такова нещо.
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Аз до тук видях един единствен смислен пост в тази тема . Ето го :
Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнениеПътят на логиката отрича да го прави само в дъждовно време, просто само тогава ти го усещаш.Понеже при сух асфалт задна дясна не блокира толкова леснo.Провери кантара и цилиндърчетата, ако са саморегулиращи се.
..
Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.
Коментар
-
.....и мериш двете колела едновременно ????
-
За толкова години никога не съм имал проблем с диагностиката на спирачната система ,като ползвам и този прийом -за това го споделям.
Същия подход позволява и изравняване на спирачното усилие прилагано от ръчната. След това на валяците (при годишния преглед) има абсолютно еднакво задържане.
Пс.- Даже днес след смяната на ангренажният комплект имах разправия и със спирачната система на едно Пежо 206- смених проблемна помпа,износени накладки и малко главоболия с ръчната ( задния мост е сменен и е с дискови ,а жилата са за барабаните). Използвах и описания подход.
А Вие как диагностицирате и регулирате (уеднаквявате) спирачното задържане -( питам за сверяване на "часовника")?
-
По метода на Коко, стягам и връщам само че свалям и качвам барабаните ако "кученцата" са изправни и после в пункта за ГТП на стенд.
П.П. жилата на ръчната са с "кантар" и уравняват усилието, а задния мост е еднокръгов
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар