Бати спирачките - все едно гледам Ниса товоз или Жук. По същия начин се регулира луфта на челюстите спрямо барабана. С поздрав Борето
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Блокиране на гума при дъждовно време
Свий
X
-
-
Ми то няма много видове механизми за автоматично регулиране на луфта.
От това което ми е попадало в ръцете най ми хареса как са направени на Форд Ескорт, 1984 година производство. Не беше много просто, но за 7 години каране никога не съм имал проблеми със задни спирачки или ръчна.
-
Няма много механизми ли? На първо четене се сещам за поне 10 вида, които са ми минавали през ръцете.Има сигурно още 100 дето не съм ги и виждал.Общото между повечето е, че на практика почти никога не работят и се разчита на жилото на ръчната спирачка.Виждал съм толкова идиотски механизми, които дори минимално наличие на феродов прах ги блокира, ако добавим и текнал заден мост или цилиндърче, картинката става чудна.
-
Ми те са си наборчета - лето '84-то почват производството

-
-
Един маркуч до тройника на моста и оттам тръбички до цилиндърчетата в колелата.Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнениеНа всеки барабан ли има спирачен маркуч отзад или е само един ?
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Ми не знам. Моите ги взех от магазина на сервиза, който ми е под балкона и бяха с вида на оригиналните. Мисля, че бяха на TRW. Не съм си правил труда да проверявам какви накладки предлага колегата, който е търговски партньор във форума.Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнениеКоко,сега гледах накладките- тези в момента на джипа са еднакви, няма къса и дълга.Ще видим новите как ще са.
П.П. Между другото, всички модели накладки, които се предлагат в Рок ауто също са с различна дължина.
П.П.2. Евентуално може да ти се наложи да сваляш и презанитваш пинчетата от дългите накладки, При мен поне беше така.
Последно редактирано от коко келеша; 13-12-20, 11:54.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
При Тойотата ми има такъв феномен - задните спирачки държат доста по-силно от предните. Оказа се че някога е сервизирана от виден форумен майстор, който покрай всичките си поразии по колата е изтръгнал и пропорционалния клапан (кантара) и на негово място е сложил тройник.
Все още не мога да намеря клапан."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Заводски при Черокито няма кантар. Има някакво подобие на пропорционален клапан отпред при помпата и е омешан с агрегатите на АБС-аПървоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнениеПри Тойотата ми има такъв феномен - задните спирачки държат доста по-силно от предните. Оказа се че някога е сервизирана от виден форумен майстор, който покрай всичките си поразии по колата е изтръгнал и пропорционалния клапан (кантара) и на негово място е сложил тройник.
Все още не мога да намеря клапан.
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
И аз си мислех, че някой е импровизирал, но се оказа, че и при мен е така оригинално.
Има някакъв разпределител след помпата и назад отива само една тръба, но сега не мога да се сетя дали въобще минаваше през ABS-а.
Има и варианти с кантар, както и с ARD, който стиска колелото което почне да превърта, но мисля, че е само при автомати и евентуално при TOD.Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 14-12-20, 21:59.
-
-
Днес монтирах накладките.Както каза Коко,има по къса и по дълга.Тези които свалих бяха еднакви.Друго което видях,е че накладките- в горния край са заварявани-утре ще кача снимки да видите.Сложих на марката Феродо,наложи се да разнитвам от старите щифтовете.Бързах за работа и на първо четене всичко е ок,спира супер.Реглажа направих така както е написал Коко по горе.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Какво е усещането след едноседмично каране с новите накладки?
П.П. Питам, защото от седмица време, жипката нощува в гараж и няма проблем с блокиране даже, когато навън вали.Последно редактирано от коко келеша; 20-12-20, 11:46.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Ами засега всичко е ок, спира много добре,не ми е блокирало нищо,но и навън не вали.Качвам снимки на старите накладки,освен че са заваряни с телоподаващо, разбрах защо на едната метала е опитал в барабана.Накладката е сцепена горе близо до точката в която я натиска цилиндърчето и при натиск се отваря при спуканото и метала от накладката опира в барабана,може и това да е било част от проблема.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Иво, преди да смениш накладките ти си имал постоянно този проблем със задържането, обаче САМО когато е мокро ти успява да превърти гумата и да го усетиш, когато е сухо има добро сцепление и гумите се въртят, развъртат и не го усещаш, защо е затягало се вижда от снимките ти по-горе.
Елементарно и бързо ще провериш дали си в ремисия ако вдигнеш задния мост на стойки(два крика) и сутринта, пробваш дали се въртят добре гумите.
Нищо странно и ненормално в една стара ръждясала, клеясала, осолена от луга система да се прояви задържане + криви накладки, както се вижда на снимките ти.
Не чакай дъждовете ами когато караш след като спреш с лазерен термометър или с ръка може да си видиш кое колело колко задържа, или и четирите са с еднаква температура.Бъдете живи и здрави!
- 2 likes
Коментар
-
Аз от мързел съм хванал друга "тактика". На равен участък (може и в работилницата) натискам крачната или опъвам ръчната и после ги освобождавам. През отворената врата бутам ( за гредичката) колата (буса,джипа) и веднага се усеща ако има задържаща спирачка. Даже като спреш натиска колата продължава леко напред. А най лесно е на подемника.
-
Още като разглобих и видях спуканата накладка,си помислих това което си написал в горния пост.Проверил съм веднага след като смених накладките,след като покарах джипа,дали барабаните парят или са затоплени повече от необходимото-всичко си беше наред.Отделно пробвах джипа като спра на улицата и дали тръгва,по минимален наклон,след състояние на покой.Мисля че сега всичко е ок.Трябваше да разглобя всичко,за да установя това което съм снимал по-горе.Оказва се,че не само в България се правят простотии(като това да видиш че имаш деформирана накладка и да я завариш),но и на другаде,в случая-Гърция,от където е взет джипа.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
- 2 likes
Коментар
-
Аз знам, че си опитен и сръчен но дявола е в детайлите, нямах в предвид да парят джантите и дисковете/барабаните а имах в предвид, да са "симетрични" с ЕДНАКВА температура, само това гарантира(+праха по джантите), че "ловят" еднакво и нямаш задържащи, при мен е станало навик, слизам пипам набързо четирите колела и преди тръгване клякам под колата да видя дали няма "локвички".
И понеже съм каун, след като видя симптоми на проблеми, обикновенно ги игнорирам от мързел и после става весело
) като да остана без грам спирачки(само ръчна) с три деца на върха на стръмна планина или да ме скъсат на ГТП заради някоя накладка под нормата, но Се Ла Ви.
-
Имам и лазерен термометър,не ми пречи да го сложа в черокито и да замеря,даже още утре като спра на паркинга на работата ще го направя.Искам всичко да ми е както трябва и не ми дава мира ако нещо имам да правя по джипа.Мисля че всичко е ок,но и ще направя теста с термометъра.
-
Колега, препоръчвам следния експеримент - намираш някой по-спокоем път поне 3-4км. в едната посока.
След това - десния крак на газта, 2-ра или 3-та и поне 3000 оборота. Левия крак на спирачката така, че да се чувства спирачно усилие. Разходка така в двете посоки, и след това мериш температурата на 4-те главини. Ако всичко е наред би трябвало да са равномерно загрели. И спирането с газ трябва да е равномерно, без теглене наляво или надясно... Това според мен се прави с цел новите накладки да се притрият по-добре и по-бързо по дисковете и барабаните...
А и кантар ако имаш, трябва да е регулиран правилно....Последно редактирано от KingofROAD; 20-12-20, 21:25.
-
Абсолютното решение е... смяна на накладките с такива с читаво феродо. На старото терано го играх това. Не знам дали е било заради ръжда по барабаните или не (то за половин час не знам колко могат да ръждясат), но с предните и със следващите накладки такъв проблем нямаше, при непипано нищо друго освен накладките. Ефекта беше повече на едното колело, отколкото на другото, ама то същото си хващаше малко по-силно и на валците даже и когато са сухи.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеТрадиционен проблем на барабанните спирачки е че при тънка ръжда по работната повърхност на барабана (от влажно време) стават "grabby" - т.е. хващат понякога излишно силно и непропорционално на натиска на педала.
Ако са истински мокри те просто не държат, но ден-два на влага (понякога само няколко часа) и стават на лотария.
След няколко внимателни задействания се почистват и после работят нормално.
Не знам да има лечение срещу това освен качествено феродо ама пак не е абсолютно решение.
Абсолютното решение е дискови спирачки.
Та, към пусналия темата - смени си накладките с някакви по-маркови, и проблема ще приключи.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
При тоя проблем и на сухо коват не по-зле. Просто като няма влага няма как да се случи. Виждаш го когато вчера е валяло, прибрал си колата в гаража, а днес е сухо. Тръгваш, върви си нормално, и при първото спиране стряскаш народа наблизо от воя на гумите.Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнениеИво, преди да смениш накладките ти си имал постоянно този проблем със задържането, обаче САМО когато е мокро ти успява да превърти гумата и да го усетиш, когато е сухо има добро сцепление и гумите се въртят, развъртат и не го усещаш, защо е затягало се вижда от снимките ти по-горе.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар