Бати спирачките - все едно гледам Ниса товоз или Жук. По същия начин се регулира луфта на челюстите спрямо барабана. С поздрав Борето
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Блокиране на гума при дъждовно време
Свий
X
-
-
Ми то няма много видове механизми за автоматично регулиране на луфта.
От това което ми е попадало в ръцете най ми хареса как са направени на Форд Ескорт, 1984 година производство. Не беше много просто, но за 7 години каране никога не съм имал проблеми със задни спирачки или ръчна.
-
Няма много механизми ли? На първо четене се сещам за поне 10 вида, които са ми минавали през ръцете.Има сигурно още 100 дето не съм ги и виждал.Общото между повечето е, че на практика почти никога не работят и се разчита на жилото на ръчната спирачка.Виждал съм толкова идиотски механизми, които дори минимално наличие на феродов прах ги блокира, ако добавим и текнал заден мост или цилиндърче, картинката става чудна.
-
Ми те са си наборчета - лето '84-то почват производството
-
-
Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнениеНа всеки барабан ли има спирачен маркуч отзад или е само един ?
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнениеКоко,сега гледах накладките- тези в момента на джипа са еднакви, няма къса и дълга.Ще видим новите как ще са.
П.П. Между другото, всички модели накладки, които се предлагат в Рок ауто също са с различна дължина.
П.П.2. Евентуално може да ти се наложи да сваляш и презанитваш пинчетата от дългите накладки, При мен поне беше така.
Последно редактирано от коко келеша; 13-12-20, 10:54.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
При Тойотата ми има такъв феномен - задните спирачки държат доста по-силно от предните. Оказа се че някога е сервизирана от виден форумен майстор, който покрай всичките си поразии по колата е изтръгнал и пропорционалния клапан (кантара) и на негово място е сложил тройник.
Все още не мога да намеря клапан."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнениеПри Тойотата ми има такъв феномен - задните спирачки държат доста по-силно от предните. Оказа се че някога е сервизирана от виден форумен майстор, който покрай всичките си поразии по колата е изтръгнал и пропорционалния клапан (кантара) и на негово място е сложил тройник.
Все още не мога да намеря клапан.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
И аз си мислех, че някой е импровизирал, но се оказа, че и при мен е така оригинално.
Има някакъв разпределител след помпата и назад отива само една тръба, но сега не мога да се сетя дали въобще минаваше през ABS-а.
Има и варианти с кантар, както и с ARD, който стиска колелото което почне да превърта, но мисля, че е само при автомати и евентуално при TOD.Последно редактирано от Джоу (x3mrjoe); 14-12-20, 20:59.
-
-
Днес монтирах накладките.Както каза Коко,има по къса и по дълга.Тези които свалих бяха еднакви.Друго което видях,е че накладките- в горния край са заварявани-утре ще кача снимки да видите.Сложих на марката Феродо,наложи се да разнитвам от старите щифтовете.Бързах за работа и на първо четене всичко е ок,спира супер.Реглажа направих така както е написал Коко по горе.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Какво е усещането след едноседмично каране с новите накладки?
П.П. Питам, защото от седмица време, жипката нощува в гараж и няма проблем с блокиране даже, когато навън вали.Последно редактирано от коко келеша; 20-12-20, 10:46.Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
Коментар
-
Ами засега всичко е ок, спира много добре,не ми е блокирало нищо,но и навън не вали.Качвам снимки на старите накладки,освен че са заваряни с телоподаващо, разбрах защо на едната метала е опитал в барабана.Накладката е сцепена горе близо до точката в която я натиска цилиндърчето и при натиск се отваря при спуканото и метала от накладката опира в барабана,може и това да е било част от проблема.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
Коментар
-
Иво, преди да смениш накладките ти си имал постоянно този проблем със задържането, обаче САМО когато е мокро ти успява да превърти гумата и да го усетиш, когато е сухо има добро сцепление и гумите се въртят, развъртат и не го усещаш, защо е затягало се вижда от снимките ти по-горе.
Елементарно и бързо ще провериш дали си в ремисия ако вдигнеш задния мост на стойки(два крика) и сутринта, пробваш дали се въртят добре гумите.
Нищо странно и ненормално в една стара ръждясала, клеясала, осолена от луга система да се прояви задържане + криви накладки, както се вижда на снимките ти.
Не чакай дъждовете ами когато караш след като спреш с лазерен термометър или с ръка може да си видиш кое колело колко задържа, или и четирите са с еднаква температура.Бъдете живи и здрави!
- 2 likes
Коментар
-
Аз от мързел съм хванал друга "тактика". На равен участък (може и в работилницата) натискам крачната или опъвам ръчната и после ги освобождавам. През отворената врата бутам ( за гредичката) колата (буса,джипа) и веднага се усеща ако има задържаща спирачка. Даже като спреш натиска колата продължава леко напред. А най лесно е на подемника.
-
Още като разглобих и видях спуканата накладка,си помислих това което си написал в горния пост.Проверил съм веднага след като смених накладките,след като покарах джипа,дали барабаните парят или са затоплени повече от необходимото-всичко си беше наред.Отделно пробвах джипа като спра на улицата и дали тръгва,по минимален наклон,след състояние на покой.Мисля че сега всичко е ок.Трябваше да разглобя всичко,за да установя това което съм снимал по-горе.Оказва се,че не само в България се правят простотии(като това да видиш че имаш деформирана накладка и да я завариш),но и на другаде,в случая-Гърция,от където е взет джипа.Yamaha Yz450F
Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
Всичко с ''рошави''гуми!
- 2 likes
Коментар
-
Аз знам, че си опитен и сръчен но дявола е в детайлите, нямах в предвид да парят джантите и дисковете/барабаните а имах в предвид, да са "симетрични" с ЕДНАКВА температура, само това гарантира(+праха по джантите), че "ловят" еднакво и нямаш задържащи, при мен е станало навик, слизам пипам набързо четирите колела и преди тръгване клякам под колата да видя дали няма "локвички".
И понеже съм каун, след като видя симптоми на проблеми, обикновенно ги игнорирам от мързел и после става весело ) като да остана без грам спирачки(само ръчна) с три деца на върха на стръмна планина или да ме скъсат на ГТП заради някоя накладка под нормата, но Се Ла Ви.
-
Имам и лазерен термометър,не ми пречи да го сложа в черокито и да замеря,даже още утре като спра на паркинга на работата ще го направя.Искам всичко да ми е както трябва и не ми дава мира ако нещо имам да правя по джипа.Мисля че всичко е ок,но и ще направя теста с термометъра.
-
Колега, препоръчвам следния експеримент - намираш някой по-спокоем път поне 3-4км. в едната посока.
След това - десния крак на газта, 2-ра или 3-та и поне 3000 оборота. Левия крак на спирачката така, че да се чувства спирачно усилие. Разходка така в двете посоки, и след това мериш температурата на 4-те главини. Ако всичко е наред би трябвало да са равномерно загрели. И спирането с газ трябва да е равномерно, без теглене наляво или надясно... Това според мен се прави с цел новите накладки да се притрият по-добре и по-бързо по дисковете и барабаните...
А и кантар ако имаш, трябва да е регулиран правилно....Последно редактирано от KingofROAD; 20-12-20, 20:25.
-
Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеТрадиционен проблем на барабанните спирачки е че при тънка ръжда по работната повърхност на барабана (от влажно време) стават "grabby" - т.е. хващат понякога излишно силно и непропорционално на натиска на педала.
Ако са истински мокри те просто не държат, но ден-два на влага (понякога само няколко часа) и стават на лотария.
След няколко внимателни задействания се почистват и после работят нормално.
Не знам да има лечение срещу това освен качествено феродо ама пак не е абсолютно решение.
Абсолютното решение е дискови спирачки.
Та, към пусналия темата - смени си накладките с някакви по-маркови, и проблема ще приключи.Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
-
Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнениеИво, преди да смениш накладките ти си имал постоянно този проблем със задържането, обаче САМО когато е мокро ти успява да превърти гумата и да го усетиш, когато е сухо има добро сцепление и гумите се въртят, развъртат и не го усещаш, защо е затягало се вижда от снимките ти по-горе.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар