Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокиране на гума при дъждовно време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Иво, дойде ми на акъла, та да ти го споделя.
    За да блокира лесно колелото(яки спирачки демек) най-вероятно луфта между накладките и барабана е много малък. Във всеки случай-по малък от този на другото колело. Причината за това масово се търси в механизма за автоматично обиране на луфта, но може да има и нещо в цилиндърчето, Нещо което не позволява буталцата да се приберат достатъчно навътре, и те си стоят в позиция "полусъединител". Само малко усилие от течността и започва да се усеща спирачното усилие.
    Та виж и цилиндърчето в какво състояние е.
    А в края на краищата вземи ги смени двете цилиндърчета. От моя опит когато съм сменял-работата на спирачките с новите цилиндърчета става осезаемо по-добра.
    Има ли желание-има и начин!

    Коментар


    • #32
      Утре ще има развитие някакво.Тази вечер разглобих и двата барабана,но малкия не ме остави на мира та,утре ще продължа.Видях нещо,което ме осъмни,утре ще го проверя и ще ''докладвам''.Радвам се че толкова хора се включиха,ще се постарая да разгадаем заедно тази ''мистерия''.
      Дядо,не съм се разсърдил,просто като чуя думата сервиз и се изприщвам,всичко си правя сам,освен това което иска програма и компютър,а в повечето сервизи,някой си прави експерименти че и той колкото мен е наясно от какво може да е.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        😀 Амортисьори на "тресак", спирачки на "валци" това имах предвид, колкото и да са тъпи обслужващите, съвременните машинки дават лист хартия (или на екрана на монитора)и може да разбереш "в бойни условия" как работят 🍻

    • #33
      Ми това е типовият проблем на барабаните. Може да е и само една песъчинка.
      Ако тресе педала - имаш елипса. Ако не тресе - феродото се е опекло, или барабаните са лъснали.

      Коментар


      • #34
        Проблема не е в барабаните, а в "мързеливо " ляво цилиндърче /буталце/ и дясното реагира мигновенно. Борето

        Коментар


        • Kirilpm
          Kirilpm коментира
          Редактиране на коментар
          Слушайте гласът на разума и опита.

      • #35
        Значи елипса.

        Коментар


        • #36
          Елипса на кое? Ако е на барабан педала ще тресе. Най вероятно гумички на цилиндъра. Виж това е математика - Обема спирачна течност за двете колела отива в едното и ти това виждаш че хваща веднага. Разгледай другото. Най вероятно ако натискаш педала бавно всичко е нормално.Просто от лявата страна буталцата се движат по бавно и проблема е там. Съжалявам но прекъсвам . Отивам да видя майка ми която е на 97г. Борето

          Коментар


          • #37
            Първоначално публикуван от boreto2 Преглед на мнение
            Елипса на кое? Ако е на барабан педала ще тресе. Най вероятно гумички на цилиндъра. Виж това е математика - Обема спирачна течност за двете колела отива в едното и ти това виждаш че хваща веднага. Разгледай другото. Най вероятно ако натискаш педала бавно всичко е нормално.Просто от лявата страна буталцата се движат по бавно и проблема е там. Съжалявам но прекъсвам . Отивам да видя майка ми която е на 97г. Борето
            В моя случай, едва ли не самото поставяне на крак върху педала на спирачките, предизвиква блокиране на дясното задно колело. И при бавно, и при бързо натискане първо хваща то. Това естествено след няколкодневен престой и в първите 3-4 километра. После нещата се оправят, както писах по-горе. Освен това, когато ръчната не е регулирана дълго време, дясното колело почти не отчита на валците. Така се случи миналата година на прегледа - лявото на около 1000 нютона а дясното на около 4-500. Та теорията за мързеливото цилиндърче май не излиза на практика.
            Последно редактирано от коко келеша; 12-12-20, 09:07.
            Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
            Из "Златния телец"

            Коментар


            • #38
              Днес като огледах,видях проблем с една от накладките на задно ляво колело.Метала на самата накладка е стъргал в барабана а уж има феродо.Отделно накладките са като огледало,толкова гладки,при осветяване с работната лампа стават като огледало.Резките които се виждат на снимките ги направих аз,но като видях че метала е стъргал в барабана поръчах други накладки,ще дойдат в понеделник.Допускам че може и лявата гума да е влачила,не съм на 100 процента сигурен,така или иначе трябва да сменя накладките и да видим как ще е с новите. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201212_101321.jpg
Прегледи:216
Размер:369.6 КБ
ID:6682529Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201212_101418.jpg
Прегледи:235
Размер:441.5 КБ
ID:6682530Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201212_101524.jpg
Прегледи:200
Размер:428.8 КБ
ID:6682531
              Yamaha Yz450F
              Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
              Всичко с ''рошави''гуми!

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Почисти феродото с телена четка. Ако се е полирало, може и това да е проблема. А там, където стърже метал в метал, на шмиргел може малко да се изпили накладката.

              • ivo929
                ivo929 коментира
                Редактиране на коментар
                Това за пиленето веднага ми дойде на ума,за да може още да изкара,ама вече поръчах накладки,че не са и много евтини.......ама не обичам ''циганиите''.Ще изчакам и като ги сменя ще видя какво се случва.

              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Не става въпрос за цигании. Може да е някакъв заводски дефект. За всеки случай пак можеш да ги пилнеш, и да ти стоят за резерва, в подобни случаи. Така по снимката, като гледам феродото има, и би трябвало да може да кара още....

            • #39
              Трябва да се търси причината и стъргането на метал не е причина за блокирането на това колело. Както изказаха мнение колегите добре е да се прегледа всичко,приберете с щанги цилиндърчето (ще усетите движението МУ)),вижте движението на жилата и механизма на ръчната .............
              А опичането на накладките "говори" за непрекъснат допир с барабана (задържаща ръчна или цилиндърче, разложен маркуч може затруднява връщането на спирачната течност ,че даже и в спирачната помпа ако не се освобождава компенсационният отвор) . И в накладките има още "хляб" (ако не са износени неравномерно).

              Коментар


              • #40
                И аз мислех че има хляб в тях,но така е конструирана тази накладка,че има лека издатина на мястото където е опирала,и при натискане когато се износи феродото идва момент в който като се поизноси феродото и започва да стърже и метала.Ако феродото е с по-голяма дебелина,няма да се стига до там да опира в метала на накладката.Така или иначе накладките трябва да се сменят,поръчани са,при смяната им ще прегледам всички механизми и ще регулирам спирачките.Ако проблема продължи,ще се търси друга причина.
                Yamaha Yz450F
                Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                Всичко с ''рошави''гуми!

                Коментар


                • #41
                  Иво, има системи с активна и пасивна челюст, да не би и при теб да е така, и да са сложени някак си вместо както трябва да е?

                  При барабанните спирачки се наблюдава ефект на "увличане". Т,е-челюстта която се явява след цилиндъечето по посока на въртене се увлича от барабана, и се стреми да излезе на по-голям диаметър. Тя е активната.
                  Другата се мъчу да се прибере навътре, тя е пасивна.
                  Виж какво дават по инструкция, може да има нещо такова.
                  Ако няма-остават два варианта, Всъщност три-въже на ръчната, ряждясало до блокиране цилиндърче, или некоректно работещ механизъм за автоматично регулиране на луфта.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #42
                    Кольо,тук няма вариант да са объркани накладките,така са си.Не знам защо но едната има лека издатина,и като се износи феродото започва да опира и в него и в метала.Като сменям накладките ще почистя всичко,макар че всичко се движи перфектно и ще регулирам задните спирачки по метода който Коко каза и ще видим как ще е.Ще докладвам!
                    Yamaha Yz450F
                    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                    Всичко с ''рошави''гуми!

                    Коментар


                    • коко келеша
                      коко келеша коментира
                      Редактиране на коментар
                      По принцип накладките са къса и дълга, като късата е отпред по посока на движението а дългата отзад. Към дългата е закачено и задвижването на ръчната спирачка, както и пластината, която на теория трябва да "саморегулира" разтварянето на челюстите...

                    • ivo929
                      ivo929 коментира
                      Редактиране на коментар
                      Точно на задната е закачена ръчната като гледам,свалих само предната накладка,като дойдат новите ще видя,но поне на снимките които гледах в нета не намерих разлика между двете.

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      Е, то на всички барабанни въжето се закача към задната челюст.

                  • #43

                    #42.3

                    ivo929 коментира
                    Днес, 14:23
                    Точно на задната е закачена ръчната като гледам,свалих само предната накладка,като дойдат новите ще видя,но поне на снимките които гледах в нета не намерих разлика между двете.

                    Eто разликата в накладките - дължината на самото парче феродо.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:219
Размер:130.5 КБ
ID:6682715
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #44
                      Eто как се раздалечават/събират барабанните накладки без да се сваля дори гумата:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled-01.jpg
Прегледи:208
Размер:154.0 КБ
ID:6682748
                      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                      Из "Златния телец"

                      Коментар


                      • #45
                        Видях някои грешки при сглобяването,като най фрапиращата от тях е че в Гърция(от там
                        дойде черока)са изкривили пластините от двете страни които служат за саморегулиране,настрани и те не играят никаква роля,единствено може да се натягат както ти си показал.Сега виждам и какво имаше предвид,къса и дълга накладка,утре ще ги сравня,свалил съм ги от лявата страна,да не би онези талибани и там да са объркали нещо.
                        Yamaha Yz450F
                        Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                        Всичко с ''рошави''гуми!

                        Коментар


                        • коко келеша
                          коко келеша коментира
                          Редактиране на коментар
                          Регулирането през дупката в щита се прави с две отвертки - една тънка и дълга, с която избутваш пластината за саморегулиране (която при тебе са отцепили за постоянно чрез изкривяването й) от зацепването със зъбчатката и една по-широка, с която превърташ самата зъбчатка в необходимата посока. Това се прави, когато пластината си е на местото и на практика блокира възможността да се прибират накладките само с превъртане, защото зъбите са с обратен наклон и пластината наистина играе и ролята на "кученце".

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X