Обява

Свий
Няма добавени обяви.

необходим ли е ABS на джип??

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • необходим ли е ABS на джип??

    Какви са предимствата и недостатъците на ABS по пресечен терен?
    Пътят е целта.

  • #2
    На някои места се налага твърдо да блокираш колелата, но в останалите случаи определено ми помага. Сега Стефан ще каже че е потенциално опасен понеже има много електроника и може да се счупи, ама него ако го слушаш и хидравличните спирачки и сервото са излишни, най-добре да е с щанги и твърди връзки
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      Щангите и твърдите връзки вече са били. Автомобилът е произлязъл от файтоните и товарните каруци, които в края на развитието си са достигнали много голямо съвършенство. Скъпо, тежко, ненадеждно. Хидравликата в спирачките е лекият и евтин аналог на лостовата система, само че с произволна сложност на траекторията и с много по-голяма надеждност - нали няма десетки шарнири.
      А за АБС-а си прав - голяма глупост. И не само заради компютрите.

      Коментар


      • #4
        Re: необходим ли е ABS на джип??

        Първоначално публикуван от charger
        необходим ли е ABS на джип???
        Ако ще караш джипа по асфалт - твърдо да. Кой каквото ще да разправя аз съм имал случаи да изпитам лично резултатите от наличието и липсата на АБС. Вярно, че беше с лека кола, но не смятам, че има разлика.
        Случи се с Опел Ветра (АБС) да правя обратен завой със скорост, по-висока от здравословната, поради което се наложи едновременно с това да натискам спирачка. Педалът ме поблъска по крака, но колата не загуби управляемост.
        След година при подобен случай (навлизане в завой с опасно висока скорост), обаче с Опел Омега (без АБС) имах глупостта да натисна спирачка в завоя. В резултат се завъртях напреки на пътя и за кратки секунди гледах как се приближава бетонната мантинела. Слава богу, спрях на сантиметри от нея, а имах и късмета да не вляза н насрещното и, поради късния нощен час, да няма и попътен трафик.
        Оттогава едно от изискванията ми към превозното ми средство е да има АБС.

        Първоначално публикуван от charger
        Какви са предимствата и недостатъците на ABS по пресечен терен?
        За предимства не се сещам, а каквито и недостатъци да има, едва ли те ще са от съществено значение при ниските скорости на движение по пресечен терен.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #5
          Да, спирачките да не държат на ръба на някоя пропаст не е съществен недостатък. Само аз съм прост човек, страх ме е от високото и не обичам да падам от скалата. За всички други това е несъществено.
          Стига с тия глупости. Айде някой да посочи наистина безопасен алгоритъм, по който спирачките да се оставят неработещи. АБСа е това - уж контролирано намаляване на спирачната ефективност. И служи основно за туширане на шофьорски грешки, не за друго.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Стефан
            Да, спирачките да не държат на ръба на някоя пропаст не е съществен недостатък. Само аз съм прост човек, страх ме е от високото и не обичам да падам от скалата. За всички други това е несъществено.
            Мдаа, ако се засилиш срещу въпросната пропаст и скочиш на спирачките достатъчно късно, АБС-ът може и да ти попречи да спреш навреме ...
            М/у другото, баш на скала АБС-ът може и да ти помогне.

            А колко ли пъти се налага да спираш аварийно на ръба на пропастта в сравнение със ситуациите, при които АБС-ът ще ти позволи да запазиш контрол над возилото?
            Пък АБС-ите имат и бушонче ...

            П.П. Освен това, на парттайм 4х4 джипките АБС-ът не работи в режим 4х4, а при движение по тежък терен е много вероятно да караш именно с включено предно. Т.е. диапазонът на ситуациите, в които АБС-ът би ти попречил, се стеснява още повече в този случай.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              За надеждност ако говорим, то тряба да се има в предвид принципната схема на работа на АБС-а или с други думи модела на спирачната система със АБС.
              Единия вариант е следният- имаме електрическа хидравлична помпа за спирачките, стабилизатор на налягане, електромеханичен хидравличен блок, електронен блок, сензори и апарати.- за да работи тази система е необходимо помпата да е в изправност, заедно с регулатора на налягането- това е минимално условие. Спирането се осъщесвява когато натискайки педала на спирачката, ние управляваме лостови механизъм, който пък от своя страна отваря определени клапани в електромеханичния хидравличен блок и се подава нялягане по хидравличните лини към колесните спирачки. За да работи този блок е необходимо на входа му от към ел. помпата да има осигурено високо налягане на спирачната течност. В случай на блокиране на някое от колелата при спиране, ел. блок подава ел сигнал към съответния клапан в ел-мех-хид блока и по този начин се понижава налягането на хидр. линия за дадената колесна спирачка-управлнието е импулсно. Тази система има и авариен вариант на работа (когато ел.помпата не работи), но той едва ли пи помогнал на някой да спре ефикасно- усилието, което трябва да се приложи върху спирачния педал е огромно, а действието на практика минимално (особено при по старите автомобили).
              Пример за такава спирачна система са разработките на WABCO, монтирани на ЛР Рейндж Ровър Класик със АБС(до 95) и на всички ЛР РР до 2001, Форд транзит, скорпио и други

              Другия вариант на АБС спирачна система е намерила далеч по широко разпростанение- това е конвенционална спирачна система със добавен към хидравличните линии м/у спирачната помпа и колесните спирачки електрохидравличен клапанен блок(модулатор). Модулатора е съставен от ел-магнитни клапани и автономна хидравлична помпа, свързан е електрически със електронен блок за АБС, който пък от своя страна го управлява на базата на получените сигнали от сензори на колелата и стоп-машинка на спирачния педал. Принципа на работа на АБС функцията е същия като горния- понижава налягането в линията на блокиралото колело. Има изпълнения с 3 и с 4 канала. Пример мога да дам с АБС на Бош, вграждан при Мерцедес W124 - 3 канален модулатор-т.е. управлява предно ляво, предно дясно и заедно 2-те задни колела, като сигнал за задните се взима от пиньона на диференциала. При следващия модел W210 АБС-а е 4 канален поради по голямата прецизност и системата против приплъзване.
              Предимството на този модел АБС е че при каквато и да е повреда на АБС системата и нейните компоненти(освен на открит теч от модулатора, или някаква друга лоша вътрешна повреда), авариен режим на работа и други, автомобилът спира със конвенционална спирачна система, преустройството му от АБС към нормална спир система е възможно само с 2 прехода.

              Относно за и против АБС за офроудпак зависи колко екстремен ще е.
              При спиране със по висока скорост по пресечен терен, сцеплението на всяко от колелата е различно във всеки един момент, скоростта на реакция на АБС-а е висока, но не толкова че да не се усети от водача и докато реагира , сцеплението под колелата се е променило и на практика реакцията изостава и в крайна сметка имаме величен спирачен път- пример: движение по царевична нива, перпендикулярно на редовете- автомобилът се движи със подскачане.
              http://www.agentura.ru/specnaz/gru/spezi_1.jpg
              Lancia Kappa TDS (такъв...италиянски петак) / Land-Rover 88 Series 3 FFR, 2.25Petrol

              Коментар


              • #8
                ABS-а служи (или пречи) не на колата (или джипа) а на шофьора в него.

                Коментар


                • #9
                  В гората пречи а по пътя помага. Но като се има предвид че карането на джип в града е комплексарщина, темата се изчерпва.
                  Модератора може да заключи темата.
                  http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                  Коментар


                  • #10


                    Asen - Dezki
                    страхотно изчерпателно,мерси
                    Пътят е целта.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Yordan Kolev
                      В гората пречи а по пътя помага. Но като се има предвид че карането на джип в града е комплексарщина, темата се изчерпва.
                      Модератора може да заключи темата.
                      Що бре, моя знеш ли колко приятно спира на калното с ABS-а? Без него спира по-дълго и се върти...
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #12
                        Първоначално публикуван от quadra
                        Първоначално публикуван от Yordan Kolev
                        В гората пречи а по пътя помага. Но като се има предвид че карането на джип в града е комплексарщина, темата се изчерпва.
                        Модератора може да заключи темата.
                        Що бре, моя знеш ли колко приятно спира на калното с ABS-а? Без него спира по-дълго и се върти...
                        Дрън дрън
                        http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                        Коментар


                        • #13
                          Питай Соти, миналия път си плю в пазвата, пък после гледаше невярващо
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #14
                            Случайно съм карал една година с ABS на сняг и кал. Беше отвратително. Няколко пъти щях да се пребия. Пълна простотия е тва.
                            http://ftp.domainbg.com/ymk/1/11.jpg

                            Коментар


                            • #15
                              Може ли да попитам защо изобщо питаш??
                              Ако го имаш, остави го не го пипаи, и се опитаи да свикнесх на него.
                              Ако смяташ да го махаш....недеи, особено на по ноивите коли, сичко е толкова навурзано, че не си заслужава да си играесх да го махаш/
                              Ако го нямаш....тогава си добре, не ти трябва,
                              ако го ниамаш и искаш да си слагаш....не си заслужава средствата.
                              Аз лично не сум имам проблеми със моите АБС, така че не знам защо се оплакват че се чупили, но знам че е многхо скупо да ги правят, в повечето случаи ако работи добре, ако не, оставиго на мира и не се занимаваи.така може да си по доре.
                              По принцип на сухо помага за контрол на колата но намалява спирачната дистанция, на сняг помага много при спирането, но за кал, особено когато става на вупрос за малко скорости както е обикновенно не виздам нуждата за него.
                              Ха сега кажи за какво пиуташ че да могат хората да ти отговорят по добре на въпроса
                              CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
                              http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
                              http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X