Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стомана за полуоски. Обработка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Стомана за полуоски. Обработка?

    Балтавя се тук с едни неща, та ми се появиха някои въпроси...

    1. Средностатистическа полуоска на независимо окачване, която реално освен на усукване, други усилия не поема, от какво е възможно да се направи? Трабва ли термообработка след това? Има ли вариант за стомана без термообработка?
    2. Стара полуоска може ли да се изтъни в единия край и да и се нарежат нови шлици? В смисъл, знам че може, ама какво се иска? Предварителна термообработка за да омекне, после стругарофрезистки истории, и после обратна термообработка?
    3. За да се нарязват шлици на тия пущини трябва ли специален твърдосплавен инструмент, или може с обикновеа HSS профилна фреза?

    За да не ме питате за какво ми трябва - отговарям веднага - за предна полуоска от трилитрово терано да се преработи да пасне на външното каре на мойто терано. Тая от трилитровото е по-дебела (засега не знам с колко), и евентуално с друг брой щлици и в двата края. Ама нас ни интересува само външния край. Тоест единия край трябва да си остане със страрите шлици, а на другия да се престърже и да се нарежат нови. Вариант е и да се прави въобще наново.

    Тамън ще се поупражнявам и в "шлицонарязването". То си е крайно време вече.

    ПП: Аксиален ход на шлиците няма. В двата си края влиза в по едно каре и се застопорява с проста зегерка. Всъщност изобщо не знам дали такава полуоска се термообработва въобще. То предимно това ми е въпроса. дължината е около 300мм.

    ППП: Не ме питайте какво съм решил да правя. Изтрещял съм окончателно.
    Последно редактирано от sparkybg; 28-10-10, 23:11.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    От: Стомана за полуоски. Обработка?

    Тази работа дето я мислиш, трябва да стане в завода в град Мездра - ако работи още.

    БАЛКАН ИСКЪР АД Адрес, телефон и факс: гр.Мездра, ул.”Брусненско шосе” № 1 Предмет на дейност: производството на продукти от класическото машиностроене -цилиндрични зъбни колела, оси и валове, редуктори, двигателни мостове за кари, вариатори, скоростни кутии и възли за малолитражни автомобили.
    Изп. Директор: 0910/92620 Портал: 0910/92537 Секретарка/факс: 0910/92508
    Търговски отдел: 0910/92508 Гл. Счетоводител: 0910/92526
    Електронна поща: bk_iskar@abv.bg Уеб Сайт: http://www.balkan-iskar.biz
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #3
      От: Стомана за полуоски. Обработка?

      Колегата То6о http://www.offroad-bulgaria.com/member.php?u=8220 е твоят човек и ще ти отговори на въпросите.

      Коментар


      • #4
        От: Стомана за полуоски. Обработка?

        Измери и твърдостта като начало. Ако нямаш достъп до уред, пробвай с пила. Ако не е от най ситните (пилата), разбираш по "плъзгането" или "захапването" твърдо ли е или не. В повечето случай е достатъчно меко за да се работи с HSS инструмент. Възможната термична обработка на старата полуоска е цементация (дебелина около 0.8-1.2 и бая твърдо повърхностно HRC 58-62 , закалка с ТВЧ - HRC 48-52, или просто подобрение HRC 28-32 , което подобрение се поддава добре на рязане с малко по-лек режим. Другите две са твърди закалки и не става добре с рязане. За HSS - само отгряване и последваща закалка.
        Възможно е да има отклонения от гореказаното, но свят широк...
        LZ1AIV

        Коментар


        • #5
          От: Стомана за полуоски. Обработка?

          Какво целим с цялата работа ? Какви плюсове на "новата" искаме да привнесем към "старата" тоест какви пък са нейните слабости,на "старата".

          Понеже горе доле се сещам,- отговорът,ако правилно съм ти усетил идеята е,колкото и плашещо да ти прозвучи- заварки !
          При полуоските,заварки да искаш,ЗАВОДСКИ !! обикновено са фрикционни заварки, на самите карета,а и на полуоските.Да ми се обадят невярващите ако искат снимки.
          Вчера дойде една полуоска която ние сме правили,а то е комбинация,човекът сложил някакъв по мощен мотор,пък турбо и прочие. Скъсала се от въртящият момент,но нито в заварките,нито близо до тях,а във фабричната част,просто сечението е малко за тези двигатели над триста коня.
          Който пък има Нисан Примера,задължително да си подмести балансьора,- едно гумено "топусче" на пръта на полуоската,- под него дълги години се задържа вода,корозира,и изтънява,къса се разбира се,над трийсет такива сме заварили.Естествено когато полуоските са тръбни въпроси към заварките изобщо не възникват,/поради големият диаметър/,при плътните въпросите са повече.При заваряването има лека тънкост свързана с граничната зона,потенциална зона с вътрешно напрежение и оттам потенциална зона на скъсване.Не се заварява с "Вежен" разбира се,нито с "Норд" материалът е шведски,и се отличава с дълбоко проникване,и жилавост.
          Трилитрово Терано ? Съчмата 19.05 ли е или 19.875 ? Пропорциите в якост при каретата зависят от няколко свързани неща,а консруктивните размери изобщо не са свързани с марката автомобил,а с производителя,да кажем GKN или NTN ,GLO ,METELLI,STAMAT и др. Примерно карето на Патрол, само с леки условности може да се реши че е по яко от на Москвич Алеко, или Нива,а често е напълно тъждествено /вътре- сепаратор,съчми,геометрия/ с някои модели Рено,отделно освен като тъждествено като геометрия на всички размери, е еднакво и като шлици /вътрешни/ с някои модели Чероки, Хонда, Ровър и прочие. И да се похваля,че имам три тона 36 вида ремонтни размери съчми,така че някой ако има въпроси за технологии за рециклиране на карета,и производство на машините за целта да пита.

          Поздрави !
          Последно редактирано от To6o; 29-10-10, 07:52.

          Коментар


          • #6
            От: Стомана за полуоски. Обработка?

            В подкрепа на казанот от То6о - експлоатираме една полуоска (тъкмо на Примера и тъкмо заради балансьора), заварена, никакви ядове, вече втора година.

            Но предполагам, че Спарки се кани да сменя преден диф?
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              От: Стомана за полуоски. Обработка?

              Какво точно се цели:
              - Трилитровото бензиново терано 1 е с по-голям преден диф (който обаче се побира при мен безгрижно), а тия с автоматик са и с по-голямо предавателно число. Искам да сложа такъв диф, не толкова защото е по-здрав, а защото за него има практически пълен набор от всакакъв вид блокажи, а и с 2в1 ще си сменя предавателното число така че да компенсирам 31-ците.
              - Скорости, раздатка и прочие са практически еднакви, а моя двигател, макар с по-малък преден диф и полуоски, има по-голям въртящ момент от трилитровото бензиново терано.
              - На трилитровите возила преди 1990г. е слаган диф със странични захвати към вътрешните карета на полуоските същите като ня моя, с 6 болта, групирани в 3 групи по 2. Такова терано, дето да се продава на части обаче се оказва невъзможно да се намери. Тия след 1990г вече са с 5 по-дебели болта, и съответно вътрешното каре е друго. Всичко друго им е еднакво.
              - На трилитровите въобще независимо дали преди и след 1990г, се оказва че има разлика в оста между каретата, и във външното каре спрямо моето возило (терано 2). Предполагаемо и полуоската е по-дебела, и външното каре вероятно също, като последствията от това са че карето от трилитровото вероятно ще дойде несъвместимо с моя шенкел, а дори и да влезе, знам със сигурност че е несъвместимо с хъбовете ми.

              Та, идеята е да се преправи старата, или да се направи нова ос между двете карета така че откъм дифа да е с диаметър и шлици като за каре на трилитрово терано, а откъм външното каре да е с диаметър и шлици като за моето каре (предполагаемо моята е по-тънка и с по-малко шлици). Тя е проста ос с шлици в двата си края, с канали за зегерки, и се вмъква в каретата и се застопорява с проста зегерка. Вътрешното каре не е със съчми а е с 3 ролки, за които си има оригинално 5 диаметъра ремонтни ролки. Външното каре е класическо със съчми, но не съм го разглпбявал за да меря диаметър на съчмите. Във всеки случай тая ос, дето искам да се преправя, не е слабото място в тая система. Случва се да се счупи диф или външно каре, но точно тая ос - поне аз не съм чувал никой никъде да е имал грижи с нея.

              Другия вариант е да се направят самите "гъби" на дифа, за които се хващат каретата, но си мисля че това е по-сложна операция.
              Последно редактирано от sparkybg; 29-10-10, 09:22.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнение
                Измери и твърдостта като начало. Ако нямаш достъп до уред, пробвай с пила. Ако не е от най ситните (пилата), разбираш по "плъзгането" или "захапването" твърдо ли е или не. В повечето случай е достатъчно меко за да се работи с HSS инструмент. Възможната термична обработка на старата полуоска е цементация (дебелина около 0.8-1.2 и бая твърдо повърхностно HRC 58-62 , закалка с ТВЧ - HRC 48-52, или просто подобрение HRC 28-32 , което подобрение се поддава добре на рязане с малко по-лек режим. Другите две са твърди закалки и не става добре с рязане. За HSS - само отгряване и последваща закалка.
                Възможно е да има отклонения от гореказаното, но свят широк...
                Циментация със сигурност няма, а и няма причина да има. Няма триене никъде. Изобщо върху полуоската няма никакви други натоварвания освен на усукване. Предполагам ако има нещо, то ще е някой от другите варианти.

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Но предполагам, че Спарки се кани да сменя преден диф?
                Правилно предполагаш. Горе съм дал подробности.

                ПП: Ето го на картинка:
                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:poluoska.gif
Прегледи:1
Размер:24.5 КБ
ID:5221992

                Моето е дясния вариант, а мога да намера само диф, с левия вариант (долу в ляво, където е указано "VG30E".

                ППП: Иде реч за преправяне или направа на нов детайл, означен на картинката като 39202.
                Последно редактирано от sparkybg; 29-10-10, 10:09.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Стомана за полуоски. Обработка?

                  Въпросът може да се реши,без да купуваш друга полуоска,но е важно,слагайки друг диференциал полуоската трябва да бъде с друга дължина,или само конфигурацията на фланците е различна?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Стомана за полуоски. Обработка?

                    Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
                    Въпросът може да се реши,без да купуваш друга полуоска,но е важно,слагайки друг диференциал полуоската трябва да бъде с друга дължина,или само конфигурацията на фланците е различна?
                    Само фланците ме бъркат. С другото проблеми няма. Аз ще взема дифа със все полуоските и каретата. Просто външното каре от трилитрово терано няма да влезе в моя шенкел, и за това е цялата разправия. Трябва да се нагоди към мойто си външно каре.

                    Дифа си влиза без никакви други преправки директно на мястото на моя. То принципно има и минимален шанс фланците да могат да се преправят, но това ще се види след като го купя, разглобя и премеря.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Стомана за полуоски. Обработка?

                      Нещо не разбирам. За какво ти е дебела полуоска, като накрая ще я изтъниш за да влезе в малкото каре? То едно слабо място е достатъчно. Си мисля.
                      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Стомана за полуоски. Обработка?

                        Без да съм запознат с конструкцията ,шенкелите различни ли са? И много ли?
                        Щом работи само на усукване ,те обикновенно са преоразмерени по този параметър.Стоманата е Х ова и имат закалка с ТВЧ само на шлиците против износване.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Стомана за полуоски. Обработка?

                          Ако ти е от полза -полуоски често се изработват от стомани 35Х или 40Х. Шлиците се подлагат на азотиране

                          Коментар


                          • #14
                            От: Стомана за полуоски. Обработка?

                            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                            Нещо не разбирам. За какво ти е дебела полуоска, като накрая ще я изтъниш за да влезе в малкото каре? То едно слабо място е достатъчно. Си мисля.
                            Никъде не съм казал че ми трябва дебела или тънка полуоска. Трябва ми такава, която във вътрешния си край да пасва на вътрешното каре от трилитрово терано, а във външния си край да пасва на външното каре на мойто терано. Това всичко, защото външното каре на трилитровото терано няма да пасне на шенкела ми, а шенкела не мога да сменя, защото шенкелите им са различни. Променен е kingpin ъгъла, порменен е долния шарнир, и мойта има ABS, а тая от трилитровото - не.

                            И както казах, цялата хава е понеже не мога да намера такъв диф с правилните фланци, та да паснат на моите вътрешни карета. Нови фланци за джипка 89-а година също не могат да се намерят, а и да можеше, са на 2 пъти по-висока цена от цената, на която ще взема целия диф. А диф с правилните фланци също е ненамираем - от 4 потенциални донора, всичките бяха 90-та година или по-нови, с неправилните за мен фланци.

                            Или на кратко на терано V6 , сравнено с мойто, са различни фланците на дифа, вътрешното каре, полуоската, външното каре, и шенкела. Значи нещо по пътя между фланеца и шенкела трябва да се промени, като единственото , дето е възможно да се промени на смислена цена, е тая ос. Цялата може да се изтъни до диаметъра на мойта в момента, и да е по-широка само в шлиците, които влизат във вътрешното каре от трилитровото терано. Тук полуоската не е слабото място. Слабото място е външното каре.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Стомана за полуоски. Обработка?

                              Е сега стоплих. Отивай с полуоската и карето при някой фрезист и му скочи с -Това дебелото желязо го вкарай в тая малката дупка, щото така е най-евтино. Само да има такъв модул за шлиците.
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X