Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стомана за полуоски. Обработка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Стомана за полуоски. Обработка?

    Първоначално публикуван от seemann Преглед на мнение
    Ако ти е от полза -полуоски често се изработват от стомани 35Х или 40Х. Шлиците се подлагат на азотиране
    На някои руски машини като Краз и 60Х. Полуоските са изковка изключително качествен матерял от няколко сервиза ми събират стари такива. Закалката на шлиците е повърхностна ТВЧ 4-5мм под тях вече се работи добре. Азотирането не е най подходящата технология тя дава голяма повърхностна твърдост и не понася ударно натоварване.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #17
      От: Стомана за полуоски. Обработка?

      Тая интервенция я правих на първото си бъги,ползвах полуоски от УАЗ на които нарязахме шлици (27мм х 33шл)за 100мм карета на ФВ.Много си далеко,в Силистра имаме специалист,който се занимава със ей-такива нестандартни произведения,нищо не разкалява има си ножове за всичко и не е проблем да ги нареже директно.Ако не намериш решение,пусни едно лично.
      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

      Коментар


      • #18
        От: Стомана за полуоски. Обработка?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Само фланците ме бъркат. С другото проблеми няма. Аз ще взема дифа със все полуоските и каретата. Просто външното каре от трилитрово терано няма да влезе в моя шенкел, и за това е цялата разправия. Трябва да се нагоди към мойто си външно каре.

        Дифа си влиза без никакви други преправки директно на мястото на моя. То принципно има и минимален шанс фланците да могат да се преправят, но това ще се види след като го купя, разглобя и премеря.
        Разстоянието ако е еднакво,фланецът е най малкият проблем.Може с преходен фланец примерно 8 мм. дебел ,може и да се изреже старият,да се направи нов,и с центриращи диаметри да се завари към чашата на вътрешното каре.

        Коментар


        • #19
          От: Стомана за полуоски. Обработка?

          Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
          Е сега стоплих. Отивай с полуоската и карето при някой фрезист и му скочи с -Това дебелото желязо го вкарай в тая малката дупка, щото така е най-евтино. Само да има такъв модул за шлиците.
          "Фрезиста" е ясен. Търсиме "термиста".

          ПП: Благодаря на всички за информацията до момента. Общо взето добих представа с какъв таралеж в гащите се захващам. Снощи до 2:00 разглеждах фрези за нарязване на шлици и прочие истории.

          Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
          Разстоянието ако е еднакво,фланецът е най малкият проблем.Може с преходен фланец примерно 8 мм. дебел ,може и да се изреже старият,да се направи нов,и с центриращи диаметри да се завари към чашата на вътрешното каре.
          Има някакъв шанс тоя фланец, дето е на дифа (с 5-те болта), да е с достатъчен диаметър и да има място просто да му се пробият дупки за моето захващане с 3x2 болта. Това би било и най-лесния вариант.

          Както и да е. Утре вероятно ще взема дифа, ще меря и ще умувам.
          Последно редактирано от sparkybg; 30-10-10, 12:11.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #20
            От: Стомана за полуоски. Обработка?

            Другия вариант е да изпозлваш част от старият полу вал,част от новия и да ги компилираш със заваряване.Щом носят усилие само на усукване заварката ще държи.Можеш да я усилиш със тръба и нея да завариш.Технологично е по просто като операция.

            Коментар


            • #21
              От: Стомана за полуоски. Обработка?

              Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
              Другия вариант е да изпозлваш част от старият полу вал,част от новия и да ги компилираш със заваряване.Щом носят усилие само на усукване заварката ще държи.Можеш да я усилиш със тръба и нея да завариш.Технологично е по просто като операция.
              Е, това са вече кръпки, дето няма никакъв смисъл да правя.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #22
                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                То по същество полуоските са 2 вида едните са плътни от стомана другите са от безшевна тръба със заварени в двата края шлицови накрайници обикновенно по дългите са такива. За нарязването търси твърдосплавна фреза обикновенна XSS ако термообработката е по дълбока трудно ще искара и един шлиц. Имам и човек за термообработката работи в института по металознание но не знаех дали има при него ТВЧ преди малко се чухме имат в наличност но първо понеделник ще разпитам около мен защото със сигурност ще е по ефтино. Иначе момчето е много добър термист доктор на науките и като ми трябва нещо в тая сфера се консултирам с него защото имам 4 различни пещи но нямам термист.
                Последно редактирано от sek.1; 30-10-10, 13:43.
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • #23
                  От: Стомана за полуоски. Обработка?

                  В моя случай са плътни. Те са и къси - около 30ина сантиметра.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Стомана за полуоски. Обработка?

                    Има някакъв шанс тоя фланец, дето е на дифа (с 5-те болта), да е с достатъчен диаметър и да има място просто да му се пробият дупки за моето захващане с 3x2 болта. Това би било и най-лесния вариант.
                    Смятам че да. И определено разстоянието от лагера на главината до фланеца ти е по фундаменталното условие,което е невъзможно да не бъде спазено,иначе карето към/то фланеца може да бъде закрепено всякак.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Стомана за полуоски. Обработка?

                      Това с термиста...малко не вярвам. Типа термообработка е в пряка връзка със състава и е по началното условие, т.е. какво искаме от вала с такова сечение. Изискването може да бъде удовлетворено от различни състави, при различни термообработки. Теб основно те интересува може ли да се шлицфрезова, без спец инструмент, което с други думи е - каква е твърдостта. Ако има термообработка, която дава твърдост над 260HB, вероятно вала няма да може да се нареже без спец. фреза.
                      Едва ли имаш възможност за точно измерване, но с достатъчна точност ще разбереш с ръба на пила, или още по-добре ще се ориентира фрезиста.
                      Не се заблуждавай че можеш да отпуснеш на ТВЧ, пък после да закалиш при това до началната твърдост. Най-много да създадете слабо сечение. За деформации няма да говоря...
                      Вероятно стоманата е 40х, или аналог и е подобрена до 220-240HB, сиреч давай я да я струговат и шлицфрезоват.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Стомана за полуоски. Обработка?

                        Понякога марки -колоси пропускат закалката във шлицовите сглобки,явно решили,че голямата контактна площ и незакалена гарантира пробег от 200 000 км.а какво става след това е вън от интересът им. Ето какво става след това с каретата на А и Ф класа на Мерцедесhttp://www.offroad-bulgaria.com/atta...7&d=1287485422 с ТВЧ само отвън,но не и в шлиците.
                        Всъщност ако шлицовата сглобка е плътно набита,трябва да е стомана 3 за да има проблем.Проблемите идват от милиардите помръдвания в шлиците,особено влезе ли водичка.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Стомана за полуоски. Обработка?

                          Първоначално публикуван от To6o Преглед на мнение
                          Понякога марки -колоси пропускат закалката във шлицовите сглобки,явно решили,че голямата контактна площ и незакалена гарантира пробег от 200 000 км.а какво става след това е вън от интересът им. Ето какво става след това с каретата на А и Ф класа на Мерцедесhttp://www.offroad-bulgaria.com/atta...7&d=1287485422 с ТВЧ само отвън,но не и в шлиците.
                          Всъщност ако шлицовата сглобка е плътно набита,трябва да е стомана 3 за да има проблем.Проблемите идват от милиардите помръдвания в шлиците,особено влезе ли водичка.
                          Ми това е парт тайм джипка, че и с хъбове. Предното се включва рядко при нормална западна градска експлоатация, тъй че всичко е възможно. Вс пак не съм чувал нито тук, нито по западните форуми (че и източните такива), някой да е имал проблем с полуоска. Или се троши диф, или се трошат карета.

                          Ама, живи-здрави, дано утре спазаря дифа с полуоските на добра цена, и доста въпроси ще се изяснят. Честно казано аз точно затова и допускам варианта да се прави изцяло нова ос, понеже поне ще е известна марката и състава на стоманата, от която ще се правят, съответно и режимите на термообработка.

                          Пак да кажа - дължината не е проблем. На всички нисани на тая база, полуоските са с еднаква дължина, независимо дали отпред са с малкия R180А или с големия R200A, дето аз искам да сложа. Правено е и опитвано какво ли не, и проблемите са от всякакво друго естество, но не и с полуоската. Малкия и големи диф са с еднакво разстояние между фланците и с еднакви захвати към рамата. Поне това е сигурно.

                          ПП: Да разбирам че примерно стомана 40X, повърхностно закалена с ТВЧ само на шлиците, ще върши работа? Аз утре ще мога да видя дали закалката е по цялата дължина, или само на шлиците, или няма въобще. Ако съдим по това как са направени каретата - там е закалявано с ТВЧ само на шлиците, където се зацепват към хъба. Поне само там е посиняло. Просто си личи до къде е грято, и откъде нататък не е.
                          Последно редактирано от sparkybg; 30-10-10, 21:59.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Стомана за полуоски. Обработка?

                            Правиш допускания.
                            За да направиш нов полувал има два варианта:
                            - копираш каквото е направил производителя - сваляш състав и твърдост(повърхностно и по сечението) и го изпълняваш
                            - пресмяташ за конкретното сечение необходимия състав и твърдост, пак повърхностно и по сечението
                            Полувала работи на усукване и изкълчване, значи ти трябва жилавост по сечението. Можеш да я постигнеш с 40х, но с подобрение, а то е най-трудната термообработка, понеже се състои от два термични процеса. Трябва да се изпълнява на заготовка, заради големите деформации.
                            Шлиците трябва да имат повърхностна твърдост, която можеш да постигнеш с ТВЧ, или Йонно азотиране(пак говорим за 40х).
                            ТВЧ е по-лесно, но силно зависи от съотношението на диаметъра на вала и самия генератор. При неподходящо такова се получава прокаляване в дълбочина, или обратното - никакво.
                            Добра повърхностна твърдост се получава при газопламъчно нагряване и каляване в масло - трябва ти интензивен пламък на малка площ.

                            Термообработката е цяла наука и голяма част е експериментална.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Стомана за полуоски. Обработка?

                              Капарирах "новия" диф днес. Добрата новина е че поне единия фланец ще може да се преправи. За другия - ще се види. Ама точно тоя, дето е под въпрос, е късия такъв и евентуално ще може да се изработи сравнително лесно. В сряда като ида да си прибера чарковете ще премеря окончателно.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                                Пусни снимки от изпълнението, моля.
                                Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X