Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стомана за полуоски. Обработка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Стомана за полуоски. Обработка?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ... Според мен работи не на срез, а на триене. На срез би работило ако са хлабави болтовете, което е крайно нежелателен сценарий...
    Спарки, сбъркал си си професията!

    Правилно си се ориентирал, ако въртящия момент се поемаше от болтовете, то тогава щяха да се ползват, т.н. пас-болтове, т.е. болтовете щяха да влизат в отворите с преходна (до лека стегнатост) сглобка. При това, базирането щеше да се осъществавя по болтовете, а не по берт.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #47
      От: Стомана за полуоски. Обработка?

      Ще си позволя да поспоря с вас.
      Това съединение се смята на срез на болтовете и на смачкване на метала на фланците.
      http://www.detalmach.ru/lect11.htm


      А аз съм разбрал ,че ще разпробиваш твоята полуоска по фланеца с петте дупки.

      Коментар


      • #48
        От: Стомана за полуоски. Обработка?

        Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        По принцип карета полуоските и другите детайли в окачването са изковка.
        Знам това. Може преди обработката оста да е кована, но самата периферия изглежда като отливка, при това доволно груба. Може и да бъркам де - не съм виждал на живо метода за направа на такива детайли.

        Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
        Ще си позволя да поспоря с вас.
        Това съединение се смята на срез на болтовете и на смачкване на метала на фланците.
        http://www.detalmach.ru/lect11.htm


        А аз съм разбрал ,че ще разпробиваш твоята полуоска по фланеца с петте дупки.
        Не видях някъде в посочения текст да се говори точно за такъв фланец. При това, от измерванията на дупките върху каретата имаше отклонения до към една - една и половина десета, отворите са с 5 десети по-голям диаметър от болтовете. Абсурдно е това да работи на срез. Ще има такъв луфт че при второто подаване на яката газ на първа бавна ще изпокъса болтовете.

        Иначе, ще разпробивам единия 5 болтов фланец да пасне на 6 болтовото каре. На другия фланец ще се вземе външната част на периферията до някъде и ще се завари нова, която впоследствие ще се пристърже и пробие така че да заприлича на оригиналния 6 болтов фланец. А ако не стане по тоя начин, ще се купи 6 болтов фланец, ама е скъп, пущината.

        Въпроса е, има ли смисъл да се занимавам със заваряване на периферия, или няма да стане? И от какво да правя периферията? 40X? Другия вариант е като смъкна оригиналната периферия да я дам на анализ и да търся същата стомана, обаче като гледам смъкнатия мат'рял може да се окаже недостатъчен за анализ?
        Последно редактирано от sparkybg; 15-11-10, 09:38.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #49
          От: Стомана за полуоски. Обработка?

          5 болтовите фланци не са ли на новия диференциал ,а 6 болтовите на твоите стари полуоси.Или поне аз така разбрах.

          Коментар


          • #50
            От: Стомана за полуоски. Обработка?

            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
            5 болтовите фланци не са ли на новия диференциал ,а 6 болтовите на твоите стари полуоси.Или поне аз така разбрах.
            Точно. Само че карето не може да са направи 5 болтово. Няма как. Нови полуоски така че да пасват на 5 болтово вътрешно каре и на мойто външно също се отказах засега. С 45 градуса ъгъл на атака са, еволвентни, а това на мойта скромна фреза не може да се направи. Прави се с червячна фреза на зъбонарезна машина. Само дето червячна фреза на 45 градуса също е ненамираема. 30 градусови има навсякъде, но 45 градусови - не.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #51
              От: Стомана за полуоски. Обработка?

              Аз бих разпробил 6 дупковия фланец на 5 дупки,бих запълнил старите дупки и бих усилил периферията с една гривна.Технологично най-просто.
              Заварка трудно работи на торцево съединение.Там където действат постоянно променливи усилия.Трябва да я направиш да поема само един тип усилие-примерно но фланеца само усилието от въртящия момент и затова на колкото по голям диаметър я правиш по добре.

              Коментар


              • #52
                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                Така като го гледам тоя фланец,не е проблем да се изработи заедно с полуоската.Аз лично бих направил само фланеца от 40Х.За цял детаил най-добре 18ХГТ!
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #53
                  От: Стомана за полуоски. Обработка?

                  Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                  Аз бих разпробил 6 дупковия фланец на 5 дупки,бих запълнил старите дупки и бих усилил периферията с една гривна.
                  6 дупков фланец няма. 6-те дупки са на карето, а то няма как да се разпробие за 5 дупки, първо защото периферията му не е с достатъчен диаметър, и второ защото е "трипод", и място за дупки има само на 3 места.

                  После, там аксиалните усилия са никакви. Приеми че мислим само за радиалните. Или поне заварката ще се грижи единствено за тях. А то нещото, дето ме притеснява, не е самата заварка като такава, а факта че материала на фланеца със сигурност е нещо от сорта на 40X, което не мога да нагрявам предварително, нито да отгрявам след заваряването, защото ще отгрея и шлиците, пък и ще се получат деформации в оста, която е прецизно шлайфана за да лагерува в тялото на касетата.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Стомана за полуоски. Обработка?

                    Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                    Така като го гледам тоя фланец,не е проблем да се изработи заедно с полуоската.Аз лично бих направил само фланеца от 40Х.За цял детаил най-добре 18ХГТ!
                    Шлиците между оста и дифа са пак 45 градусови, еволвентни. Няма кой да ги нареже, а точно там задължително трябва да са такива, за да се самоцентрират, понеже оста, освен шлиците, цялата е термообработена и прецизно шлайфана и лагерува на триене с корпуса на касетата. Дали е в състояние цялото това да се свърши за вменяеми пари?
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Стомана за полуоски. Обработка?

                      Тогава ти предлагам на струг да премахнеш това което е с 5 дупки като завариш нов детайл с 6 дупки на мястото му.Колкото по голям диаметър има заварката толкова по далеч от шлиците.
                      Материалът може да е 40 х. Старият фланец ми се струва горещо кован и после обработван. Съдейки по това ,че са закалявани шлиците след обработката не е скъп материал.
                      Заварката можеш да я направиш от двете страни на новия фланец и не цяла а на етапи-по малко ще се нагрява.
                      Това е моето мнение ,не държа да е меродавно,аз така бих постъпил.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Стомана за полуоски. Обработка?

                        Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                        Тогава ти предлагам на струг да премахнеш това което е с 5 дупки като завариш нов детайл с 6 дупки на мястото му.Колкото по голям диаметър има заварката толкова по далеч от шлиците.
                        Материалът може да е 40 х. Старият фланец ми се струва горещо кован и после обработван. Съдейки по това ,че са закалявани шлиците след обработката не е скъп материал.
                        Заварката можеш да я направиш от двете страни на новия фланец и не цяла а на етапи-по малко ще се нагрява.
                        Това е моето мнение ,не държа да е меродавно,аз така бих постъпил.
                        А, именно! Нали точно това ми е питанката. Като единственото притеснение е че за да станат качествени заварки в такъв материал, освен правилния добавъчен материал, има и процедура по предварително нагряване, и последващо отгряване, които при тия стомани (от примерно стомана 30 и нагоре) са доста главоболни, а в случая направо невъзможни заради оста и шлиците, чиято термообраборка не бива да пострада в никакъв случай. Те трябва да се пазят да не се нагреят до над 200-300 градуса максимум, а това също е играчка, понеже по време на заварката трябва да са и защитени с нещо от пръски и всякакви други възможни механични наранявания.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Стомана за полуоски. Обработка?

                          Чакай да се изкажа и аз - барабар петко с мъжете. Като начало си мисля , че няма да е слабо нищо и може да си го разпробиеш спокойно и да монтираш. Аз бих почистил хубаво и бих наклепал с анаеробно лепило допирните повърхности преди стягането. След като не си убеден , че е достатъчно , помисли върху следният вариант - нали се разбрахте , че детайла работи на триене? Има някаква вероятност заради 10мм дупки на места да не се образува достатъчно фрикция. Ами ако наложиш цял пръстен с диаметъра на карето с нужните отвори и дебелина примерно 10мм. върху него /карето/ и монтираш с по-дълги болтове. Не знам дали се изразих добре , но ще се получи цяла "шайба" която да притиска сглобката равномерно. И никакви заварки няма да са нужни.


                          ПП. Може да се вкара и някаква форма на шпонка по периферията на сглобката. Тя със сигурност ше спре всякаква форма на приплъзване.
                          Последно редактирано от Жоро Нешев; 15-11-10, 11:45.
                          0888932647

                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                          Коментар


                          • #58
                            От: Стомана за полуоски. Обработка?

                            Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                            Чакай да се изкажа и аз - барабар петко с мъжете. Като начало си мисля , че няма да е слабо нищо и може да си го разпробиеш спокойно и да монтираш. Аз бих почистил хубаво и бих наклепал с анаеробно лепило допирните повърхности преди стягането. След като не си убеден , че е достатъчно , помисли върху следният вариант - нали се разбрахте , че детайла работи на триене? Има някаква вероятност заради 10мм дупки на места да не се образува достатъчно фрикция. Ами ако наложиш цял пръстен с диаметъра на карето с нужните отвори и дебелина примерно 10мм. върху него /карето/ и монтираш с по-дълги болтове. Не знам дали се изразих добре , но ще се получи цяла "шайба" която да притиска сглобката равномерно. И никакви заварки няма да са нужни.


                            ПП. Може да се вкара и някаква форма на шпонка по периферията на сглобката. Тя със сигурност ше спре всякаква форма на приплъзване.
                            Междинен фланец не става. Трябва да е поне с 10мм дебелина, и полуоската ще дойде въз длъжка.

                            Варианта с шпонка го обсъждахме по скайпа с giorgio. И по-точно не с шпонка а с щифтове. Ама ще ми трябва малко време да преценя как точно да го направя. Повечко играчка е, но поне на заварка се разчита само до толкова, че да не изпаднат щифтовете.

                            То общо взето май други варианти няма.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Стомана за полуоски. Обработка?

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Междинен фланец не става.

                              Не междинен имах впредвид. Такъв който да застава отгоре , около карето /стига де има място там/. Нещо като "шайба" с 6 отвора за винтовете и един голям отвор за карето. Не ме карай да рисувам , че ще ми се смеят батковците.
                              0888932647

                              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                              Коментар


                              • #60
                                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                                Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                                Не междинен имах впредвид. Такъв който да застава отгоре , около карето /стига де има място там/. Нещо като "шайба" с 6 отвора за винтовете и един голям отвор за карето. Не ме карай да рисувам , че ще ми се смеят батковците.
                                И това не става. Заблудил си се че ущите на 5 болтовото стърчат повече от дупките на 6 болтовото. Да, ама не. Изместени са само с 2 мм.

                                Друг недостатък на преправяне на каре е че ако някой ден се наложи да го сменям, ще трябва пак да върша същото упражнение.

                                ПП: Сега сгрях за какво ми говориш, ама и това не става. На 6 болтовото каре, каквото и да правя, що мога да съвпадна само 3 дупки със тия на 5 болтовото. Карето няма периферия навсякъде, а само там, където са болтовете. Имам в предвид че само и единствено там могат да се пробиват дупки.

                                Ей го:
                                Последно редактирано от sparkybg; 15-11-10, 12:37.
                                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X