Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стомана за полуоски. Обработка?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Стомана за полуоски. Обработка?

    Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
    Пусни снимки от изпълнението, моля.
    Целия процес по присаждането ще бъде документиран. Нямай никакво съмнение.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #32
      От: Стомана за полуоски. Обработка?

      Да навлезем в конкретиката. Все още се колебая дали да се правят полуоси, или да се преправят фланците. Шлиците се оказаха "pain in the ass", или по-точно намирането на фреза за тях. На едната полуоска (от трилитровото), полуоските са с милиметър по-добели, включително и шлиците, а самите шлици са по-малко на брой (27) и с ъгъл 45 градуса. На мойто терано, освен по-тънката полуоска, шлиците са 31, съответно по-дребни, и с ъгъл 30 градуса. Червячни шлицонарезни фрези се намират тук само за 30 крадуса.

      Та, обмислям преправянето на фланците, но ми се мотаят някои въпросителни. Ето и снимки:

      Така изглеждат фланците на дифа от трилитровото:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:1
Размер:173.0 КБ
ID:5226633
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:1
Размер:161.5 КБ
ID:5226639
      И карето:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5.jpg
Прегледи:1
Размер:188.4 КБ
ID:5226637
      Болтовете са М10.
      Ето и полуоските както са си сглобени:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:1
Размер:184.7 КБ
ID:5226635

      А така изглеждат моите фланци, предвидени за моите вътрешни карета:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7.JPG
Прегледи:1
Размер:105.8 КБ
ID:5226638
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6.JPG
Прегледи:1
Размер:164.5 КБ
ID:5226632
      И самото вътрешно каре:
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.jpg
Прегледи:1
Размер:191.8 КБ
ID:5226636
      Болтовете са М8.

      В крайна сметка, след свалянето на размерите и наслагване едно върху друго, се получава това (розовото е 5 болтовото, а черното - какво трябва да стане):
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Terrano flange pattern.png
Прегледи:1
Размер:43.5 КБ
ID:5226634

      И конкретно въпросителните:
      1. Както е видно от снимките, или по-конкретно втората, единия фланец може да се преправи само с пробиване на нови дупки, но ме притеснява факта че идват сравнително близо до старите - дебелината на стената между тях е около 2.9мм (вижда се на чертежа). При това положение, мислите ли че е нужно да запълня старите дупки като ги наваря, или просто да пробия нови дупки, и да не се занимавам с глупости?
      2. Както се вижда от първата снимка, единия фланец не може да се преправи толкова лесно. Обмислям изрязването на периферията, заваряване на нова, престъргване и пробиване на нужните дупки. Предвид че заварката ще е при диаметър, много по-голям от тоя на полуоската, както и на оста на самия фланец, дето влиза в диференциала, не мисля че въпреки заварката там би имало проблеми, но няма как да съм сигурен.Мислите ли че такова изпълнение е смислено и удачно. В краен случай може да се вземе готов фланец, но с поръчка от чужбина и на едни пари, дето хич не ми се ще да давам.

      Та, ако някой има някакви съображения по въпросите по-горе, моля нека сподели неговото виждане. Аз принципно мразя заварки по такива възли (още повече че в случая няма как да се прави твърде голямо предварително подгряване, а след заварката е практически невъзможно да се отгрява и т.н., понеже ще се отгреят и шлиците на фланеца, което е крайно нежелателно.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #33
        От: Стомана за полуоски. Обработка?

        Ако завъртиш единия на 180 градуса, няма ли да се получи по добре за разпробиване?
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #34
          От: Стомана за полуоски. Обработка?

          Радлика в дължините на полуваловете има ли?
          Вариант да се изработи преходна шайба дори и от по качествен материал х -стомана ,за да се размине без разпробиване.
          Това съединение работи най много на срез и начинът да намалиш натоварването на срез, е да стегнеш много здраво болтовете и усилието да се поема от триенето между двата възела. До колко това е възможно?
          Мене лично ме притеснява по скоро отслабването на стената по външната периферия.Аз бих използвал някоя от старите дупки с изместване на центъра на правилното място.
          От описанието останах с впечатлението че розовото трябва да стане.

          Коментар


          • #35
            От: Стомана за полуоски. Обработка?

            Да значи варянта с шлиците отпада вероятно дълбочината им е повече от милиметър но дори и да излезеш на чисто като размер ще ти трябва твърдосплавен инструмент защото още си в термообработената част и обикновенна НSS фреза няма да искара и един шлиц. От друга страна пък ако излезеш на чисто и нарежеш шлиците няма нужда да термообработваш. Дупчи направо качвай покарай малко по екстремно и ще видиш дали има склонност към разпъване на отворите но силно ме съмнява защото два са добре а третия е по посока на движението .
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • #36
              От: Стомана за полуоски. Обработка?

              Спарки, Сек.1 ти го е написал, аз само "утвърждавам", както пишех в горния ляв край на разни документи, било за изменение на конструкция, било на технология... на времето де.
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #37
                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                Ако завъртиш единия на 180 градуса, няма ли да се получи по добре за разпробиване?
                Не. Тогава 3 от малките отвори съвпадат с 3 от големите.


                Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                Да значи варянта с шлиците отпада вероятно дълбочината им е повече от милиметър но дори и да излезеш на чисто като размер ще ти трябва твърдосплавен инструмент защото още си в термообработената част и обикновенна НSS фреза няма да искара и един шлиц. От друга страна пък ако излезеш на чисто и нарежеш шлиците няма нужда да термообработваш. Дупчи направо качвай покарай малко по екстремно и ще видиш дали има склонност към разпъване на отворите но силно ме съмнява защото два са добре а третия е по посока на движението .

                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                Спарки, Сек.1 ти го е написал, аз само "утвърждавам", както пишех в горния ляв край на разни документи, било за изменение на конструкция, било на технология... на времето де.
                ОК, за разпробиването - ясно. В крайна сметка вместо да пълня отворите със заварка, мога да ги "напълня" със стегнато вървящи болтове, които да направя. Ще ги набухам и с някакво перманентно лепило за резби, и след това да престържа на струга, та да се изравни и от болтовете да остане само това, дето е в дупката с резбата.


                А какво ще кажете за това? Това е другия фланец:

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение


                2. Както се вижда от първата снимка, единия фланец не може да се преправи толкова лесно. Обмислям изрязването на периферията, заваряване на нова, престъргване и пробиване на нужните отвори. Предвид че заварката ще е при диаметър, много по-голям от тоя на полуоската, както и на оста на самия фланец, дето влиза в диференциала, не мисля че въпреки заварката там би имало проблеми, но няма как да съм сигурен.Мислите ли че такова изпълнение е смислено и удачно. В краен случай може да се вземе готов фланец, но с поръчка от чужбина и на едни пари, дето хич не ми се ще да давам.
                Предвид че стоманата на фланците е някаква, дето подлежи на закаляване, ме притеснява че около заварката ще се получат напрежения, а в същото време няма как да нагрея целия детайл после, понеже на шлиците, влизащи в диференциала, има повърхностна закалка, която трябва да си остане. Тоест, струва ми се че не трябва да допускам нагряване на детайла повече от 200-300 градуса. Какво мислите по въпроса?
                Последно редактирано от sparkybg; 13-11-10, 11:18.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #38
                  От: Стомана за полуоски. Обработка?

                  Фланеца е сравнително тънък и при заварката със сигурност ще "изметне" на някъде на къде и с колко е непредсказуемо което после ще наложи корекция на повърхноста на струга което пък води до истъняване все нежелателни неща. Това с запълването на дупките с болтове е добра идея нарязваш някъква резба само с първи метчик и ще получиш идеална стегнатост даже и без лепило.
                  Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                  Коментар


                  • #39
                    От: Стомана за полуоски. Обработка?

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    Фланеца е сравнително тънък и при заварката със сигурност ще "изметне" на някъде на къде и с колко е непредсказуемо което после ще наложи корекция на повърхноста на струга което пък води до истъняване все нежелателни неща. Това с запълването на дупките с болтове е добра идея нарязваш някъква резба само с първи метчик и ще получиш идеална стегнатост даже и без лепило.
                    Резбата в старите дупки си я има нарязана. Трябва само да направя болтове, вървящи стегнато в нея.

                    За фланеца - Не е тънък. Близо 10мм е дебел. Може би и повече. Утре ще премеря точно колко е. Дори ако мога ще го извадя, за да се види по-добре за какво иде реч. А и за да не изметне мисля да го пристържа (както и новата периферия) така, че новата периферия да влезе с нагряване стегнато, като лагер. После да го фиксирам с 3-4 капки, и накрая да го заваря окончателно на 2-3 паса. Ще направя канал, който да пълня със заварката - като скосяването при заварка на големи дебелини. Въпроса е че след всеки слов заваряване ще трябва да се чака да изстине, за да на прегрея шлиците.

                    ...отделно дето самата нова периферия при заваряването мога да я направя по-дебела, за да има после място за корекция.
                    Последно редактирано от sparkybg; 13-11-10, 11:49.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Стомана за полуоски. Обработка?

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      В крайна сметка, след свалянето на размерите и наслагване едно върху друго, се получава това (розовото е 5 болтовото, а черното - какво трябва да стане):
                      [ATTACH=CONFIG]269489[/ATTACH]

                      И конкретно въпросителните:
                      1. Както е видно от снимките, или по-конкретно втората, единия фланец може да се преправи само с пробиване на нови дупки, но ме притеснява факта че идват сравнително близо до старите - дебелината на стената между тях е около 2.9мм (вижда се на чертежа). При това положение, мислите ли че е нужно да запълня старите дупки като ги наваря, или просто да пробия нови дупки, и да не се занимавам с глупости?
                      Аз бих го развъртял още защото има 3 дупки "под въпрос".Няма ли вариант в който макс. 1 отвор да е със слаба стена?А фланеца на полуоската не може ли да се преправя за "по-трудния"(само размишлявам)?
                      Последно редактирано от //Радо//; 13-11-10, 22:01.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #41
                        От: Стомана за полуоски. Обработка?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Резбата в старите дупки си я има нарязана. Трябва само да направя болтове, вървящи стегнато в нея.

                        За фланеца - Не е тънък. Близо 10мм е дебел. Може би и повече. Утре ще премеря точно колко е. Дори ако мога ще го извадя, за да се види по-добре за какво иде реч. А и за да не изметне мисля да го пристържа (както и новата периферия) така, че новата периферия да влезе с нагряване стегнато, като лагер. После да го фиксирам с 3-4 капки, и накрая да го заваря окончателно на 2-3 паса. Ще направя канал, който да пълня със заварката - като скосяването при заварка на големи дебелини. Въпроса е че след всеки слов заваряване ще трябва да се чака да изстине, за да на прегрея шлиците.

                        ...отделно дето самата нова периферия при заваряването мога да я направя по-дебела, за да има после място за корекция.
                        Спокойно може да заваряваш,пробвано е,остави около 0,05 натяг и зъб по който да се центрова автоматично,стопляш поставяш заваряваш.Правил съм го на доста кутии,полуоската на шпера е с 10 шлица,а фланеца за 100мм каре от ФВ.Използвам фланци за пиньон от уазка,и готови от транспортер:


                        Не се вижда добре,но снимките са стари и не съм си поставил за цел да снимам точно това.От към заварка с СО няма никакъв проблем,върти Кобри на 72см диаметър,почти през цялото време на дрифт,късал съм оста на шпера,оста на главината,но там не пускало!
                        Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Стомана за полуоски. Обработка?

                          Първоначално публикуван от radolino1 Преглед на мнение
                          Аз бих го развъртял още защото има 3 дупки "под въпрос".Няма ли вариант в който макс. 1 отвор да е със слаба стена?А фланеца на полуоската не може ли да се преправя за "по-трудния"(само размишлявам)?
                          Фланеца на полуоската всъщност е каре. По-горе сум снимал каретата. Не могат да се разпробиват - просто няма място върху тях. И не, няма вариант, както и да го въртя, дупките да застанат по-добре отколкото на чертежа. Начертах ги на AutoCAD, и после ги въртях как ли не. Единия вариант е 3 от малките 8мм дупки да съвпадат с 3 от големите, а другия е тоя на чертежа. Всички междинни положения водят до частично застъпване на някоя от старите с някоя от новите дупки, което е възможно най-неприемливото положение от всички.
                          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Стомана за полуоски. Обработка?

                            Чак сега видях...

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Радлика в дължините на полуваловете има ли?
                            Не, няма.

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Вариант да се изработи преходна шайба дори и от по качествен материал х -стомана ,за да се размине без разпробиване.
                            За съжаление не става. Ще станат дълги полуоските.

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Това съединение работи най много на срез и начинът да намалиш натоварването на срез, е да стегнеш много здраво болтовете и усилието да се поема от
                            триенето между двата възела. До колко това е възможно?
                            Според мен работи на на срез, а на триене. На срез би работило ако са хлабави болтовете, което е крайно нежелателен сценарий.

                            Първоначално публикуван от FLY_FREE Преглед на мнение
                            Мене лично ме притеснява по скоро отслабването на стената по външната периферия.Аз бих използвал някоя от старите дупки с изместване на центъра на правилното място.
                            От описанието останах с впечатлението че розовото трябва да стане.
                            Не става да се ползват старите дупки. Хем са с по-голям диаметър, хем са изместени навън с 2мм. Ще стане манжда с праз. Отслабване на стената по външната периферия няма. Погледни снимката на 5 болтовия фланец с кръгла периферия. Новите 8мм дупки ще са по-навътре с 2мм от старите 10 милиметрови. Проблемът (евентуално) е отслабването на стените радиално там, където има стара дупка близо до новата. Това евентуално би довело до лека деформация в дупката с резбата и последващо разхлабване на болта. А реално може и да не доведе до нищо. Разстоянието от дупката до периферията на обикновена гайка не е кой-знае колко по-голямо.

                            Розовото е 5 болтовото, което имам. Черното е това, дето трябва да стане.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Стомана за полуоски. Обработка?

                              Ето и снимки от днес. Фланеца, заедно с оста, е монолитен детайл. Изглежда е отливка, която в последствие е обработена, закалена при шлиците и оста, и в последствие шлайфана където е семеринга и където лагерува в дифа. В дифа няма търкалящ лагер за оста. Няма и на кожуха. Самата ос лагерува като триеш лагер с корпуса на касетата.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10.jpg
Прегледи:1
Размер:204.9 КБ
ID:5228617
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9.jpg
Прегледи:1
Размер:188.1 КБ
ID:5228618
                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8.jpg
Прегледи:1
Размер:211.1 КБ
ID:5228616
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Стомана за полуоски. Обработка?

                                По принцип карета полуоските и другите детайли в окачването са изковка.
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X