Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Точно така, първо МЛ и после 4941, и аз така последвах тази процедура защото в МЛ има инхибитори на ръжда + действа като "грунд праймър" за 4941, дефакто подобрява адхизията и антикорозионния краен ефект, който гоним.

  • sparkybg
    отговори
    Пръскай тънко с ML и после 4941. Има защо.

    Върху праговете ми очаквах да се поизмие, но и при мен държи почти като боядисано. Приятно изненадан съм - праговете ми в долната им част, където гумите хвърлят камъчета, ги пръснах едва ли не на майтап, пък то си стои.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Вин номерът го изчистих пак със солна киселина. Вдигнах шасито на една страна с кран, оградих го с пластмасови изрезки залепени с епоксидна смола и напълних с киселина. После епоксиден грунд и боя.
    Цялото поцинковано шаси го изпръсках с 4941, но преди това не го пасивирах с препарата за прясно поцинковани железа. Може би за това, но 4941 доста лесно пада от цинка като се удари - където го бият камъчета и песъчинки. Отдолу от влачене в кал и треволяци очаквано се остърга - най-вече при предните носачи. От лявата страна отпред изтече нафта от разкачен маркуч на обратната нафта - директно го отми около носача и амортисьора. Иначе самият цинк не е мръднал.
    Ще изчакам и тази зима да падне още каквото има да пада, да поседи цинкът малко изложен на атмосферата и да се пасивира естествено и по някое време на пролет ще го пръсна пак.

    Дъното на купето и праговете ги изпръсках с 4941 върху полиуретановата боя и там държи и не е мръднало хич.
    Калниците ги бях изпръскал с полиуретанов seam sealer на Teroson, върху него 4941 държи г/д колкото и върху цинка, но там няма и особена нужда от него. По-скоро ми се иска да бях сложил двоен слой sealer, евентуално да заглушава малко по-добре гумите.


    ×



    Остави коментар:


  • Николай Кръстев
    отговори
    малко да съживя темата! Какво е развитието, интересно ми е 1 год. по-късно как е шасито? С какво го дообработи, VIN номера как го оправи?
    Интересно е да доразкажеш.
    Поздрави.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Aко може отделна тема... Аз мисля да си слагам тук по-техническите постове от моето приключение, което е малко по-различно от просто изпръскване, до което може и да стигна другата седмица...

    Остави коментар:


  • valqk
    отговори
    Малееее, мале, мале! Много лошо това с ML-а. Предполагам, че бая зор и се чисти... за сега него ще го ползвам само в кухините на калниците.
    Аз като си говорих с тях, казаха, че е най-добре на водна баня да се топли 4941. В спекс по-горе пише флъш пойнт 40 градуса. Предполагам под тях не е добре да се пръска.
    Благодаря за разходните норми - това е ценно. Аз за вътрешните, задни кухини мисля да мина с 0.5л спрей ML. Ако не стигне ще взема още един. Човекът ме предупреди, че с пистолета ще ми е зор и няма да стане добре.
    Тази вечер омазах и гредата под бронята и 250мл фертан свършиха - кухините около бронята + гредата
    Понеже ще вали до четвъртък, петък ще мия кухините и ще пръскам 4941. Чудя се дали след миенето на фертана трябва да е сухо за 4941. Май да... та се надявам да е топло, че до събота след обяд да е изсъхнало.
    Приятна седимца!

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Вюрт можеш, фертана ТРЯБВА да го измиеш преди следващото.

    Точно същия пистолет с нанизана по-малка дюза не става. Започва да бълбука обратно във флакона, вместо да го дърпа. Това и беха модификациите - на капачката, на която се навива флакона направих щуцер от пробито болтче 6-ца с малка глава, пробих дупка и отгоре точно след кранчето и там сложих друг щуцер (самоделно направен, с МНОГО къса резба 6 и отвор 2мм). После по едно силиконово маркуче към тройник, на който има сферично кранче към атмосферата, тоест регулираш загубата на въздух. Започва се с напълно отворено кранче и внимателно се затваря точно до момента, в който започне да пръска. Работи се максимум на 3 бара на компресора, иначе на контейнера може да му се измъкне пластмасовата анджаклама, на която е резбата. И се подхотви за пълно мазало. За шаси на късо терано, само за отвътре, трябват 2 литра Fertan. За отвън още литър. Казват че можело да се разрежда до 1:1, та може и с 2 литра да минеш.

    Днес приключих с мазалото. ОГРОМНО мазало. За капак прекалих с нагряването на последния флакон 4941, гръмна му пластмасата, бутилката с 2/3 вътре падна от около 3 метра и на пода стана тотално мазало. И това на последния флакон и последния метър шаси и под. Направо ми се разказа икрата докато изчистя.

    Рекапитулация - под, шаси, подкалници, предна и задна маска на късо терано, както и всички кухини - 4 литра Dinitrol ML, около 2 литра Dinitrol 1000 (за кухините) и 5 литра (4 по литър за пистолет + 2 спрея) Dinitrol 4941. Най-голямото мазало прави ML-а, защото се стича, а никога не можеш да прецениш правилното количесто по кухините. Тоест ако не ви се чисти под, отдолу бих сложил найлон и върху него 2 слоя картон от кашони. 1000 и 4941 пректически не се стичат и трябва съвсем да се олееш за да капне значимо. Но пак има дребни капчици.

    С ML-а минах всичко (кухините включително), после кухините с 1000, и най-накрая всичко външно с 4941. На ML-а му трябват 2 часа поне да постегне преди 4941-то.

    Отидоха и 30 чифта ръкавици, една торба Billa с парцали, и 4-5 флакона обезмаслител на TRW (не броя тия за чистенето заради гръмналата бутилка). Понеже найлон не слагах, очаквам още 4-5 флакона за чистене на площадката от всичко, което не съм могъл да събера само с парцали. Поне е с гладка акрилна хидроизолация та се чисти лесно.

    Но, въпреки всички мерки пак очаквай ОГРОМНО мазало, ако трябва да огработиш щателно цял джип отдилу + прагове.

    ПП: Тоя на картинката от втория линк работи с AIRLESS пистолет за торба пари. Това работи на 300 бара.

    ППП: 4941 се нагрява, на всичкото отгоре. До към 60 градуса. Може и до повече (дори е по-добре), но ти трябва пистолет с бутилка под високо налягане или трябва да си направиш такава. Иначе гърми и при 3 бара (бях оставил 4941 в почти вряща вода около час). Този на спрей също трябва да го нагряваш. Иначе не пръска. Него го нагряваш до към 50 и после много клатене, да го разбие топчето му. Тогава започва да пръска добре, но бързо свършва и дава много повече фира във вид на мъгла.
    Последно редактирано от sparkybg; 05-10-20, 09:29.

    Остави коментар:


  • valqk
    отговори
    За напред, ще пиша тук, че отатък бояджийската я омазахме, дори бих помолил да премести някой постовете тук, за да са на правилното място.
    Понеже се хванах да го оправя това се разчетох и открих това:
    https://rejel.com/blog/the-differenc...xes-explained/
    интересното е това: "Applied in conjunction with an underbody wax ( Dinitrol 4941) it acts as an adhesion promotor and can be used over previously applied rust prevention applications."
    т.е. до колкото разбирам може да напръскам и вюрт или фертан преди него... още се чудя. И без това вчера свалих гредата на бронята и открих, че кухините около нея също им трябва обработка. Така и така там има отвори - обезмаслител, водица яко и после фертан и сега чакам 48часа преди да го мия. После 4941 мисля да пръсна.
    Би ли споделил какво точно модифицира? Пичовете от фертан ме предупредиха, че с пистолет за шегре нямало да стане добре, защото отворите му са много широки. Мисля да ползвам тръбичка и дюза от новол вакса-спрей - те са доста фини и разпрашават добре.
    Имам стандартед пистолет за шегре от 20лв https://avtomateriali.com/pistoleti-...egre-ps-6.html
    предполагам говориш за такъв?

    п.п. ето и още един полезен линк с описания: https://www.frost.co.uk/how-do-i-sol...ust-solutions/

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Не е битумен. Вакса си е.

    Днес не смогнах. Оказа се че трябва да си тунинговам пистолета за да ползвам екстеншъни на Dinitrol, щото изобщо не искаше да отлепи и духаше в бутилката, вместо да дърпа.

    Техния пистолет е торба пари. И отидоха едни 5-6 часа в проби и грешки, но най-накрая накарах Auarita за 20лв да пръска и черен Dinitrol. Е, не идеално като на клипчетата, ама излишни 2 бона за оригинал нямам.

    Остави коментар:


  • valqk
    отговори
    Лакпром имат грунд за поцинковани повърхности. Не съм го пробвал още, но продавача от Ташев твърдеше, че ще хване върху поцинкованите носачи. Скоро и до тях щя стигна - този грунд, епокси, 4941 и вакса.
    sparkybg радвам се, че ти е харесал 4941, въпреки, че не е епокси,а нещо като битумен. Явно си стигнал до магазина на фертан... за протокола - имат и разни други продукти и са доста отзивчиви. Може да измислят нещо по-добро за поцинкована повърхност.
    Извинявам се, ако се брои за реклама, просто останах доволен от отношението и съветите и затова. Ако не е ок - махнете го.

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Предварително ти казах че няма да хване върху цинка. Щото се опитва да хване не върху цинка, а върху цинковия оксид. За да хване върху цинка - ецваща вана.

    Аз пък ще ти кажа какво бих направил на твое място - бих омазал всичко с черна вакса Dinitrol 4941. Всичко по дъното, подкалниците и шасито. Хем не е боя, хем защитава и цинка, хем и ламарините. И може да се обновява когато си искаш.

    Тия дни баш това ще правя - дедо Боже отпусна няколко слънчеви дни (да се надяваме).

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Да, да, с ръкавици и очила работя.
    Тествах по разни железа - 30% разтвор не закача стоманата, яде само цинка.

    Оголените ръкави за тампоните ги обработих с двукомпонентен епоксиден грунд преди да сложа новите тампони. Там хвана много добре. Намацах пробно на няколко места по цинка - много зле.
    Алхимията само в Англия я намирам лесно достъпна и ще се забави доста, така че може и така да го оставя.
    Иначе е първа точка от https://www.galvanizing.ie/painting-galvanized-steel/ - например https://www.crowntrade.co.uk/wp-cont...T-WASH-TDS.pdf

    Остави коментар:


  • I.Stoyanov
    отговори
    +1 за ръкавиците, никога не са излишни, очилата също .
    Що се касае до VIN- а , първо бих опитал метода на Спарки, с оксижен най-лесно, че да грееш концентрирано само там. Чак тогава ако не е достатъчно четлив бих мислил за киселини. Но на тойотите не са особено дълбоки знаците, така че внимателно.

    За боята - помисли дали ще те дразни да виждаш потъмняло поцинковано шаси повече, отколкото олющена боя тип "лисица сменяща косъма" . Защото каквато и боя да сложиш, със сигурност след първата зима и няколко кални разходки ще "прозира" на места и цинка ще е вижда отново. Химиците да кажат, дали няма начин да се "оцвети" цинка по химичен път, така че да не е сив, а тъмно синкав цвета примерно. Ще е в тон с купето и няма да те тормози толкова.

    Успех, пожелавам ти ползотворни две седмици

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Не бох пробвал това с VIN-а, че не се знае дали отдолу ще излезе VIN или голо желязо без VIN. Киселината яде и желязо. Може с добавен уротропин, но пък тогава може да спре да яде и цинка.

    Остави коментар:


  • didooo
    отговори
    Барай с ръкавици ! От подобна киселина за малко да ми падне нокът . Не се шегувам

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X