Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MoridinBG
    отговори
    Ами писах в темата за тойотата, но съм забравил да ъпдейтна тук.

    Бластирах

    Click image for larger version  Name:	IMG_5712.jpeg Views:	448 Size:	787.0 KB ID:	6632746

    Докато си го взимах се изсипа пороой и направо пред очите ми почна да си сменя цвета от бяло към оранжево като хамелеон. Киселината после това го сваля.
    Направих си приспособление за чистене на профилите отвътре - стоманено въже през 3 метра полиетиелнова тръба. На края малка примка, на която закачих стоманени верижки. Върти се с бормашина на другия край на тръбата. Изключително ефективно. Редувах въртене с това, продухване с въздух, въртене, въздух, накрая няколко водоструйки и вътре почти лъсна..

    Click image for larger version  Name:	IMG_5760.jpeg Views:	382 Size:	973.6 KB ID:	6633581

    Голяма разправия беше да го вземат за поцинковане, за малко да ми откажат, както го бях закарал. По принцип не искат да взимат шасита от стари коли - пълни са с боклуци, омаслени са и т.н. След много перипетии се навиха да погледнат, че вътре действително - чисто е и ще стане. Преди това бях говорил по телефона с хора от сайта на завода - все търговци. Началника на базата имаше да каже добри думи за тях 🤬 Няколко седмици след това познат на познат са го върнали с роувърско шаси.
    В крайна сметка от ваната излезна доста лъскаво

    Click image for larger version Name:	IMG_6148.jpeg Views:	0 Size:	381.8 KB ID:	6640936

    Вътре е станало прилично. Никъде няма съществени образували се буци, прегради, стичания и т.н. за каквито ми развиваха теории.

    Click image for larger version Name:	IMG_6144.jpeg Views:	0 Size:	189.0 KB ID:	6640938

    Не знам колко е станало по-тежко - докато стигна до базата вече го бяха натоварили на платформата, а не я бяха измерили преди това Голото шаси е 260кг. ЗГП таксуват на база теглото на поцинкованите детайли, а не на теглото цинк, което им е отишло?!? Излезна ми към 370лв.

    Заради разправията при предаването тотално ми излезна от главата да ги питам с номера на рамата какво правим, но бях чувал, че обикновено слагат пластина отгоре и така и не звъннах впоследствие. Сега нямам номер на рамата. Говорих с хора в КАТ, като се сглоби целия джип ще го закарам и ще го мислим - има варианти с комисии, фактури от поцинковането и не знам си какво още...

    Click image for larger version  Name:	IMG_6130.jpeg Views:	249 Size:	325.8 KB ID:	6640945

    След това не съм пипнал нищо - имах невероятно много работа... на работа и от средата на август до този уикенд не съм правил нищичко. Следващите две седмици съм отпуск и ще движа с пълна сила.
    На първо време - пренавиване на петдесетина резби
    Последно редактирано от MoridinBG; 20-09-20, 09:56.

    Остави коментар:


  • Roninn
    отговори
    Нещо ново по темата?

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Шасито не ме притеснява, цинкаджиите също. Бластирам го тук и им го пращам. И да хване повърхностни ръжди - няма проблем. Повече ги напряга да не им изцапам цинка.
    С купето е по-проблем, но идните дни най-после дават по-постоянно слънце. Вдругиден ще гледам до обяд да е бластирано (аз или от човек) и следобяда вече да съм му пръснал епоксито.

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Гледах много как в Америка бластират и на сухо и на мокро, коли и лодки, веднага след бластиране пръскат с пасиватор, ако е влажно(безпрахово) слагат колкото трябва пасиватор във водата и държи седмици.

    П.П. Преди горещ цинк би трябвало да топят във вана с киселина, тя ще "изяде" всичката повърхностна ръжда според мен.

  • MoridinBG
    отговори
    Нов ден, нов занаят
    Пробвах се как ще върви с подръчни материали пясъкоструенето на купето. Имам под ръка компресор с дебит 800л/мин и 7 бара налягане, на който закачих някакъв елементарен Rider пистолет, който ми дадоха за без пари с една торба ПК063 (0,40-0,80мм) кварцов пясък.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5431.jpeg
Прегледи:1780
Размер:685.2 КБ
ID:6628648

    Ами става - надухах няколко петна, колкото да видя става ли нещо - чисти, но след няма и десет минути проби, в момента имам пясък за вадене от дълбините на душата и тялото си поне за седмица напред... Сега чакам оферти от няколко мобилни пясъкоструя и ще видя дали ще ме уплашат и ще продължа да го мъча сам или и това ще оставя на друг. Шасито по план трябва друг да му се занимава.
    Чакам също и прогноза за няколко дни слънце и ниска влажност, че с тоя тропически климат и ежедневни валежи, като се почне в единия край, докато се стигне до другия, началото вече ще е ръждясало...

    Чудя се и какъв уплътнител да ползвам. Имам под ръка Teroson MS 9320, но като гледам хич не е евтин. Струва ли си?
    ​​​
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5329.jpeg
Прегледи:1645
Размер:469.3 КБ
ID:6628649

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Купето е долу

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5317.jpeg
Прегледи:1922
Размер:724.2 КБ
ID:6627386

    Генерално е все още непокътнато.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5326.jpeg
Прегледи:2761
Размер:577.3 КБ
ID:6627387

    Съвсем малко повърхностни за момента ръжди над резервоара и под пластмасовата задна броня.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5327.jpeg
Прегледи:2753
Размер:632.6 КБ
ID:6627388

    Калниците са с фабричното покритие. Доста твърдо, на границата между пластмаса и гума. Беше цяло и то, откакто я взех и я карам офроуд и бия яко с водоструйките взе да се пука и да пада

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5324.jpeg
Прегледи:2707
Размер:650.3 КБ
ID:6627389

    Oт вторник се заемам. Планът за сега е изчистване отдолу, сваляне на полиуретановия seam sealer, който се е напукал на места и после ще пробвам с един подръчен песъкоструй да сваля покритието. Покритието в калниците го чегъртам с длето и пада сравнително лесно.

    През това време шасито трябва да остане голо и да замине на бластиране и вана.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5304.jpeg
Прегледи:2867
Размер:809.0 КБ
ID:6627390

    Остави коментар:


  • I.Stoyanov
    отговори
    Успех, следя с интерес. Не се скъпи на снимките всички ги очакваме с нетърпение

    Остави коментар:


  • sparkybg
    коментира - отговор
    Проблема е от дебелината, не нанасянето и обработката. Шаси дебели покрития не търпи, защото се деформира при движение и на местата, където деформациитя са най-интензивни (например около захватите на напречните и надлъжните профили на шасито), в даден момент се поотлепва и започва да работи отдолу. По окачване пък проблема е че се наранява рано или късно, и пак като е дебел слоя подкожушва и си работи отдолу.

    Затова ги и боядисват толкова мижаво в завода.

  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Под рапторът ще е епоксиден грунд върху бластиран метал - според мен трябва да е достатъчно устойчиво и хич не ми се вярва да заработи ръжда под грунда, освен ако не осера тотално нанасянето. Рапторът е и удивително гъвкав, но не трябва да е твърде дебело покритието.
    Последно редактирано от MoridinBG; 21-07-20, 14:49.

  • sparkybg
    отговори
    Раптор по шаси и окачване не ти трябва според мен, но ти си знаеш. Не случайно заводското покритие е тънка епоксидна боя - дебел слой рано или късно приключва с работеща ръжда отдолу, което не се вижда отвън, и най-накрая оставаш само с раптора, а отдолу метал няма.

    Дръж ни в течение за поцинковането.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Ще поцинковам! Говорих със ЗГП. Мръщят се на ползвани шасита - вътре били пълни с кал, силикони, бои, боклуци и т.н. и им цапали цинка. Съгласни са, ако е добре бластирано отвън и измито и изчистено отвътре. Деформациите не ги притесняват.

    Започна разглобяването. По план тази седмица слиза купето, другата се оголва шасито.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5263.jpeg
Прегледи:1876
Размер:615.4 КБ
ID:6626464

    Измих всичко на подемника до на Соти гаража и се изненадах доста, най-вече от задния мост. Когато купих джипа преди година и половина, отдолу беше чисто черен с 100% фабричното покритие, а не замазан. В момента е 50% лисица от повърхностна ръжда. Задната част на тия крузери е страшен капан за кал, която се навира на супер заврени места и остава там завинаги. Под задната броня беше живо чудо.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5261.jpeg
Прегледи:1819
Размер:635.5 КБ
ID:6626465

    Не е кал, добре измит е, това са си ръждите.
    Мостът ще го оставя само на бластиране + епоксиден грунд и раптор. Носачите, предни и задни и разни крепежи и скоби мисля да ги дам на катафорезата в Радомир. Задните носачи може и да стане поцинковане, но предните са кухи и за оттичането ще се наложи пробивания на отвори, които не ми харесват.

    Колебая се малко с какво да направя калниците. Може би грунд + раптор за механична здравина и против корозия, а отгоре нещо по-гумено за хвърчащите камъчета?

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Да, без шкурене се нанася час след грунда. Ако се нанася след повече от 7 дни след грунда - тогава се шкури.

  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Като гледам във всички случаи битумните покрития накрая се напукват и скапват. Със сигурност няма да ползвам такова. Рапторът е двукомпонентен полиуретанов.

  • brum
    коментира - отговор
    Значи е правилният избор .

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Раптора е полиуретаново покритие с възможност за тониране във всякакви цветове, има вече и други марки и производители освен Юпол и другите 2-3 големи.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X