Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MoridinBG
    отговори
    Изчистих леглата за тампоните с 30% разтвор солна киселина. Стана перфектно!
    Първо пробвахме на една от напречните греди на шасито, където влизат тампоните на торсионите

    Реакцията е относително бурна и ври. Наръсих хубаво сода отстрани да гаси пръските. После мих с воден разтвор на сода и накрая с вода.



    Цинкът се разяжда чудесно. Остана малко по ръба, до където бях налял киселината, но това лесно ще го остържа.



    От другата страна затапих с изрезка от огледало и бърза епоксидна смола.
    Гредата беше лесна, понеже е малка и подвижна. Двата тампона на шасито са хоризонтални и за да се превърнат в съд, шасито трябва да застане вертикално, за което е нужна... креативност



    Ако някога се наложи - вече знам как да го отцинковам това шаси
    Така мисля да си оправя и VIN-а.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Поне 40 М8 има по тва шаси. Всичките минаха супер безпроблемно. Счупихме един метчик в началото, защото винтоверта се беше щракнал на бормашинен режим.
    Десетина М10 се минаха на ръка, че този метчик точно винтоверта не го хваща хубаво.
    Останаха 12ките, те ще са си на ръка, то е ясно.

  • sparkybg
    коментира - отговор
    С M12 Не ми се получава. Иначе всичко под 10 и аз го правя с винтоверт.

    С цинка проблема е подвеждането. Не съм навивал достатъчно с метчици, но с плашка подвежда както си иска.

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Снабди се с телефона на Румбата, колега от форума, много благ човек в София и много в час с всички металообработващи инструменти, консумативи и процеси и последно но не по значение, има евтини и качествени неща има и скъпи за професионална/индустриална употреба.

  • Roninn
    отговори
    Метчик на винтоверт ,и за 10-15 мин са готови.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Ами това ползват хората по света и работи добре. Имам няколко литра от рапторския епоксиден грунд, дават го че по принцип става за поцинковани повърхности. Mordant solution или T-wash - май са двете търговски наименования на едно същото нещо. Тия дни ще видя какво има тук и ако няма, ще си викна две туби от Англия.

    Пренарязахме малките резби по шасито днес - около 30 М8х1.25. Мина удивително лесно. Първо с 6.0 и после с 6.5 прокарах всички отвори за резби, после директно с тапериран комбиниран метчик. Свредла-метчици без поръчка намерих само в Ташев Галвинг, което ми е безкрайно неудобно от Нови Искър, но в крайна сметка с обикновения метчик нямаше никакви грижи. Чистият цинк е мек и повежда свредлото където трябва, а после метчика прерязва през оригиналната резба. За утре останаха десетина М10х1.50 и 4-6 М12х1.25.

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Форфорната киселина ецва и прави слой цинков фосфат (предполагам). Оставя след себе си матово - белеещо покритие. Това го играх скоро за проба. Медния карбонат вероятно го ползват за оцветяването в черно.

    Епоксиден грунд хваща върху прясно третирана с фосфорна киселина поцинкована повърхност, сравнимо с хващането му върху непоцинкована такава.

    Но, банята на поцинкованата ми ограда явно е с нещо друго. Цинка под боята си беше метално-матов, но не и белеещ.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Цинкът се пасивира с фосфорна киселина и меден карбонат. Назапад широко познато като T-Wash, което е търговско наименование, тук не намерих термин. Поцинкованото потъмнява след него и боите и грундовете вече хващат.
    Може и с песъкоструене, но трябва да е нещо меко, като медна шлака, която само да награпави цинка в най-повърхностния слой. Със сигурност няма да минавам през бластирне отново!

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    Нордик галванайзърс е шведска фирма, занимаваща се с боядисване на поцинковани конструкции. За да станело боядисването, цинкът преди боядисване не трябва да е мокрен, мит, не трябва да е стоял на замърсен въздух и други подобни, и в крайна сметка трябвало да се песъкоструи.
    От друга страна в практиката епоксидна и полиуретанови смоли (но не бои със само няколко процента смола) остават добре залепени за десетина години, ако няма ултравиолетова светлина. Особено полиуретана. Може и повече от десет, но засега толкова е виждано при разни конструкции. Нужно ли е и повече, като се има предвид, че само горещия цинк ще издържи едни няколко десетки години? Единствено преките електрическите връзки цинк с кабели ще се повредят по-рано, ако не са защитени с пасивна грес. Такива надали има, може би някоя маса само.

    Остави коментар:


  • sparkybg
    коментира - отговор
    Да де, ама отгоре може да се биядисва с всичко. Ако някой може да ецне и пръсне епоксид, може би ще е най-доброто възможно. Но не знам кой. Само за прахово знам. Маус-ПС е фирмата.
    Последно редактирано от sparkybg; 20-09-20, 13:56.

  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Виж в темата за тойотата. На катафорезата в Радомир минах броните под двигателя и скоростите, там ще мина и стабилизиращите щанги и още разни други неща. Малка е обаче ваната за цяло шаси.
    А самата катафореза е много тънък антикорозионен слой, но механично не е особено здрава и отгоре си трябва друго здраво покритие.

  • sparkybg
    коментира - отговор
    Това ти ко казах за да избегнеш разправията в КАТ и присъщото трошене на още едни пари там.

    ПП: Впрочем, сега съм си намазал резервоара (поцинкована ламарина - от един теч на нафта оригиналната проедполагам прахова боя беше станала на нещо като гъст сопол) с Protecta All Metals, и до момента се държи много добре (2 месеца), без никакви наченки на проблем, но дали няма да стане на юфка след първата зима не мога да кажа.

    А шасито ти след първата зима ще посивее и няма да лъщи толкова. На мен не би ми пречило.

    Поинтересувай се дали не може да се случи катафореза върху поцинковано. Принципно може, но въпросът е дали го правят тук (Радомир). Май по-добро от това няма.

    Тия го правят. Не знам дали има други:
    https://www.aqelectric.com/bg/servic...ali/kataforeza
    Последно редактирано от sparkybg; 20-09-20, 13:47.

  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Ще го ецна, знам. Това е малката грижа.
    За горелката и аз го мислих, но първо ще говоря на място с хората от КАТ и ще действам кординирано, че да не се разправям после с пренабити номера и т.н.

  • sparkybg
    отговори
    Много трудно ще боядисаш поцинковано шаси така че да не стане на юфка след първата зима. Трябва ецваща баня преди боядисването, защото де-факто сега е покрито с окиси.

    Относно номера на рамата - цинкът се топи на 420 градуса. Бих нагрял локално с газова горелка докато го стопи, и после рязко духване с пистолет за обдухване. Това няма да махне цинка, само юе го изтъни достатъчно за да се вижда номера. На калайдисани повърхности работи екстра.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Останаха ми малко въпросителни, по които не съм имал много време да мисля и да се консултирам.
    Бластирах и боядисах задния мост с епоксиден грунд и Раптор. Много е здрав рапторът, ама е гадна работа. По дъното общо взето корозия от механични поражения няма, така че мисля да използвам някаква по-обикновена и тънка полиуретанова боя.
    Мисля да боядисам и шасито, въпреки че е поцинковано. Цинкът си е консуматив, просто корозира преди стоманата. Както се видя при свалянето на купето, в задната част има много места, където се събират неизчистваеми и невидими купчини с кал. Освен това гледах джипове с поцинковани шасита - страшно много ще ме дразни да лъщи, където се вижда (в калниците).

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X