Дъното и шасито на една Витара дето я карах бяха минали песъкоструй и бяха обработени с епиксидни грундове и разни там специални бои. Шасито до края на мръдна - нямаше и точка ръжда по него.
Дъното на купето обаче не беше баш така. След години битумното покритие дето пази от камъчета се напука. Трябваше да се повтори цялата процедура по нанасяне на всичките защитни слоеве от долу, защото сваляне само на битумното покритие без да се нарани боята нямаше как да стане. Не го знам този Раптор на каква основа е, но съветвам да ползваш полиуретаново покритие за камъчетата. То би трябвало да старее много по-бавно.
На Витара-та ръждите заради които се оправяше купето не бяха тръгнали от вън, а от вътре - имаше кухини дето нямаха ни боя от вътре, ни парафин. И си гниеха бавно и славно. Та задължително обработване от вътре на кухините, за да не я мислиш след няколко години пак. При мен бяха обработени с парафин.
След 7-8 години проблеми имаше там, където имаше ударено по боята или намеса от моя страна - гумените уширители на калниците бяха виновни за веждите, удари по праговете пък бяха виновни за тях. Човека дето я взе след мен каза, че за почти никакви пари са му я изкърпили и беше много доволен.
Относно цинка - карам едно Grand Cherokee дето няма и точка ръжда. Като гледам и покритието му против камъчета е сравнително смешно и несериозно. Та остава да е поцинковано за да не гние. Само това му е предимството на тоя Jeep...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Обработка на бластирано шаси + дъно на купе
Свий
X
-
Не се коси за Юпол и за Раптора, това в мериката го ползват от години точно по нашите цели и е бетон с арматура, подготовка по тейните предписания и си железен.
И още нещо, ако се спази технологичното време и температура и влажност НЯМА нужда от шкурене между грунда и полуиретановото крайно покритие, има химична адхизия, но не ме слушай мен ами си свали изданията на Юпол и чети
Евала за всичко, което правиш!
-
Нещо не събирам смелост за поцинковането, доста ме наплашиха с това усукване
Взех Upol-ския грунд. Онлайн хората изглеждат доволни, дават му >1000 часа солен спрей.
Взех и черен Raptor. За дъното на купето би трябвало да е чудесен. Малко ме притесняваше гъвкавост и напукване, но се начетох на десетки проекти където рапторизират цели коруби на 40ки. При правилна подготовка - добро почистване/бластиране, епоксиден грунд и отгоре раптор няма оплаквания и след години. От толкова четене и аз искам 40ка.
Доста малко шасита, обаче. Трябва ли да имам притеснения за това?
Остави коментар:
-
Ти не очаквай, ама шаситео гние отвътре навън. Гняста зимата се събира пак вътре, а не отвън. Най-накрая разбираш колко е гнило като се появят дупки по места, където до вчера отвън е изглеждало перфектно.
Руси нещата по крепежите ги поцинкова галванично, доколкото ми е известно. Галванично поцинковане на шаси е възможно най-безсмисленото нещо.
Остави коментар:
-
Да Руси и на мен ми беше интересно, че не поцинкова. Писах му - поцинковали само дребни неща по крепежите. Шаси, мостове и т.н. - пясък, грунд и полиуретан, но не сподели защо подхождат така.
От вътре за това мисля за системта с въртене на стоманено въже в тръба с вериги накрая - да обрули каквото може вътре. Като цяло не очаквам вътре в тръбите да има кой знае какви поражения. Шасито като цяло е само повърхностно ръждясало, за момента предимно около заварките и където бия повече водоструйки по калта.
Остави коментар:
-
От вътре няма как да го бластираш. Силно съм изкушен да те посъветвам след бласта да ходи в киселина и след това горещ цинк. И след това нещо еластично -което да не се напуква от постоянното гънене в шасито ,а и да не се лющи от удари с камъчета и камъни (с две думи---предпочитам 3 слоя различни вакси. последния слой седи като никога несъхнеща) И не ми слушай мн съветите , щото Руси не прави тъй . А няма спор , че е в мн в час---аз само карам и си чеша пръстите. П.п....Неръждавейката ръждясва За справка -къщурката ми на брега на морето
Остави коментар:
-
Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнениеПо добро от горещото поцинковане има и то е неръждавейката.
Към пусналия темата - ралика в материала и да има, не е съществено по отношение на кривенето. В шасито ти отдавна няма никакви напрежения. Шаси се криви, когато не го топят цялото, а на части. Осигурете му захвати да влезе хоризонтално във ваната и нищо няма да се изкриви.
Преди 2 години поцинковах прясно направени оградни панели и порти, пълни с напрежения от заваряването, пък вероятно и производството. Нищо никъде не мръдна.
Ако имах оголено шаси за обработка, никой не може да ме накара да го обработвам по друг начин, щом има къде да се поцинкова горещо. Дори да се случи някакво усукване се оправя с не до там велики техники и условия. Подходяща бетнна плоча, към която да можеш да захващаш части от шасито и 10 тонен крик са всичко, което ти трябва, даже и да се стигне до това, но няма да се стигне.Последно редактирано от sparkybg; 08-06-20, 13:53.
Остави коментар:
-
За поцинковането не мога да помогна.Ако не стане най-добрият ти вариант е пясъкоструене после в никакъв случай миене сушене и тн. След пясъка го прибираш максимално бързо, (времето е много важен фактор) обезмасляваш най-добре с корселин, и пръскаш две ръце епоксиден грунд на Мипа (двукопонентния),след 15-20мин. пръскаш полиуретановата боя(пак тяхната).Ако почистването е извършено качествено и спазиш процедурата няма да имаш ядове с ръждите дълго време. За кухините преобразователя е излишен,защото после нищо няма да хване върху него,а няма как да го почистиш или изшкуриш .Можеш да ползваш парафин или изгоряло масло ефекта е един и същ.Ако ще пръскаш Раптор,тогава изчакваш епоксида да изсъхне добре,матираш с шкурка 120 и после Раптора или двукомпонентно шегре.Успех!
- 2 likes
Остави коментар:
-
Обработка на бластирано шаси + дъно на купе
Малко по малко събрах всички съпътстващи консумативи и тампони и по-следващата седмица ще сваля шасито на стотицата и ще го бластирам, заедно с мостове, диференциали и носачи.
В доста голяма дилема-трилема-многолема съм как да процедирам след това.
Много искам да го поцинковам горещо. Много хора ме плашат с кривене. Също толкова много хора са убедени, че няма какво да се обърка. По света съвсем редовно го правят с дърти крузери 40 и 55 серия. Намерих също една 60ка. От там нататък нищо за по-новите 70, 80, 90, 100 и т.н. Ленд ровърите са ясни. Толкова ли са по-различни като стомана и производствен процес? Говорих с ЗГП, биха го поцинковали няма проблеми. По въпроса с кривенето единствено ме препращат към документацията за подготовка на изделията на сайта.
За разни неща вече ползвах катафорезата на AK Електрик, видях и доста брони, рок слайдери и калници правени при тях и експлоатирани няколко години, но за съжаление ваната няма да събере шасито
Другият вариант е по-ясен - епоксиден грунд и полиуретанова боя. Тукашната многолема е с коя от всичките марки да действам? От качествените, като гледам у нас най-лесно ще се сдобия с Mipa и може би Glasurit. Струва ли си глазурита парите, като финиш грам не ме интересува, а адхезия и здравина на покритието? Също и каква полиуретанова боя?
Май най-много клоня към Raptor. Навън го ползват повече от успешно, има си и U-pol-ски епоксиден грунд - нали е много важно да се избягва мешане на производители.
Ако не стане с поцинковането, за вътре в гредите имам идея за няколко варианта да почистя до колкото мога, като за начало с нещо подобно на това от този клип мисля да пробвам - https://www.youtube.com/watch?v=ykaW5Hzm4a8. После измиване, изсушаване и обливане с ръждопреубразувател с дюза за 360 пръскане, евентуално пръскане с някое от покритията, които позволяват нанасяне и на по-непочистени повърхности и накрая вакса.
Мисля да обработя и дъното на купето, с общо взето същата комбинация епоксиден грунд и полиуретанова боя (раптор?). И тук имам малко въпросителни около почистването . Кухините пак с вакса - предлагат ми и ми препоръчват на Car Systems
Отворен съм за акъл.Тагове: Няма
- 1 like
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: