Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

    Малко по малко събрах всички съпътстващи консумативи и тампони и по-следващата седмица ще сваля шасито на стотицата и ще го бластирам, заедно с мостове, диференциали и носачи.
    В доста голяма дилема-трилема-многолема съм как да процедирам след това.

    Много искам да го поцинковам горещо. Много хора ме плашат с кривене. Също толкова много хора са убедени, че няма какво да се обърка. По света съвсем редовно го правят с дърти крузери 40 и 55 серия. Намерих също една 60ка. От там нататък нищо за по-новите 70, 80, 90, 100 и т.н. Ленд ровърите са ясни. Толкова ли са по-различни като стомана и производствен процес? Говорих с ЗГП, биха го поцинковали няма проблеми. По въпроса с кривенето единствено ме препращат към документацията за подготовка на изделията на сайта.
    За разни неща вече ползвах катафорезата на AK Електрик, видях и доста брони, рок слайдери и калници правени при тях и експлоатирани няколко години, но за съжаление ваната няма да събере шасито

    Другият вариант е по-ясен - епоксиден грунд и полиуретанова боя. Тукашната многолема е с коя от всичките марки да действам? От качествените, като гледам у нас най-лесно ще се сдобия с Mipa и може би Glasurit. Струва ли си глазурита парите, като финиш грам не ме интересува, а адхезия и здравина на покритието? Също и каква полиуретанова боя?
    Май най-много клоня към Raptor. Навън го ползват повече от успешно, има си и U-pol-ски епоксиден грунд - нали е много важно да се избягва мешане на производители.

    Ако не стане с поцинковането, за вътре в гредите имам идея за няколко варианта да почистя до колкото мога, като за начало с нещо подобно на това от този клип мисля да пробвам - https://www.youtube.com/watch?v=ykaW5Hzm4a8. После измиване, изсушаване и обливане с ръждопреубразувател с дюза за 360 пръскане, евентуално пръскане с някое от покритията, които позволяват нанасяне и на по-непочистени повърхности и накрая вакса.

    Мисля да обработя и дъното на купето, с общо взето същата комбинация епоксиден грунд и полиуретанова боя (раптор?). И тук имам малко въпросителни около почистването . Кухините пак с вакса - предлагат ми и ми препоръчват на Car Systems

    Отворен съм за акъл.

  • #2
    За поцинковането не мога да помогна.Ако не стане най-добрият ти вариант е пясъкоструене после в никакъв случай миене сушене и тн. След пясъка го прибираш максимално бързо, (времето е много важен фактор) обезмасляваш най-добре с корселин, и пръскаш две ръце епоксиден грунд на Мипа (двукопонентния),след 15-20мин. пръскаш полиуретановата боя(пак тяхната).Ако почистването е извършено качествено и спазиш процедурата няма да имаш ядове с ръждите дълго време. За кухините преобразователя е излишен,защото после нищо няма да хване върху него,а няма как да го почистиш или изшкуриш .Можеш да ползваш парафин или изгоряло масло ефекта е един и същ.Ако ще пръскаш Раптор,тогава изчакваш епоксида да изсъхне добре,матираш с шкурка 120 и после Раптора или двукомпонентно шегре.Успех!

    Коментар


    • MoridinBG
      MoridinBG коментира
      Редактиране на коментар
      На Мипа полиуретановата боя ще бъде ли достатъчно здрава за офроуд експлоатация на шасито? Доста кал, доста водоструйки, доста хвърчащи камачета. За това съм се насочил към нещо като Раптора.

    • nikaro
      nikaro коментира
      Редактиране на коментар
      Ползва се за боядисване на машини работещи на открито при тежки условия багери,комбайни,ремаркета,кранове и тн. Мисля,че няма да имаш проблем.Също и Раптора е много здрав,така че което и да избереш няма да сгрешиш.

  • #3
    Обадете се тук и научете подробности. По добро от горещото поцинковане има и то е неръждавейката.
    LZ1AIV

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от asenv Преглед на мнение
      По добро от горещото поцинковане има и то е неръждавейката.
      Кажи къде да ми направят неръждаемо копие на рамата и се съгласявам веднага с това ти твърдение. Че ще трябва да е от поне с 30% (по-скоро 50) по-дебели железа и съответното тегло, ще го преживея някак.


      Към пусналия темата - ралика в материала и да има, не е съществено по отношение на кривенето. В шасито ти отдавна няма никакви напрежения. Шаси се криви, когато не го топят цялото, а на части. Осигурете му захвати да влезе хоризонтално във ваната и нищо няма да се изкриви.

      Преди 2 години поцинковах прясно направени оградни панели и порти, пълни с напрежения от заваряването, пък вероятно и производството. Нищо никъде не мръдна.

      Ако имах оголено шаси за обработка, никой не може да ме накара да го обработвам по друг начин, щом има къде да се поцинкова горещо. Дори да се случи някакво усукване се оправя с не до там велики техники и условия. Подходяща бетнна плоча, към която да можеш да захващаш части от шасито и 10 тонен крик са всичко, което ти трябва, даже и да се стигне до това, но няма да се стигне.
      Последно редактирано от sparkybg; 08-06-20, 12:53.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #5
        От вътре няма как да го бластираш. Силно съм изкушен да те посъветвам след бласта да ходи в киселина и след това горещ цинк. И след това нещо еластично -което да не се напуква от постоянното гънене в шасито ,а и да не се лющи от удари с камъчета и камъни (с две думи---предпочитам 3 слоя различни вакси. последния слой седи като никога несъхнеща) И не ми слушай мн съветите , щото Руси не прави тъй . А няма спор , че е в мн в час---аз само карам и си чеша пръстите. П.п....Неръждавейката ръждясва За справка -къщурката ми на брега на морето
        TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

        Коментар


        • #6
          Да Руси и на мен ми беше интересно, че не поцинкова. Писах му - поцинковали само дребни неща по крепежите. Шаси, мостове и т.н. - пясък, грунд и полиуретан, но не сподели защо подхождат така.
          От вътре за това мисля за системта с въртене на стоманено въже в тръба с вериги накрая - да обрули каквото може вътре. Като цяло не очаквам вътре в тръбите да има кой знае какви поражения. Шасито като цяло е само повърхностно ръждясало, за момента предимно около заварките и където бия повече водоструйки по калта.

          Коментар


          • #7
            Ти не очаквай, ама шаситео гние отвътре навън. Гняста зимата се събира пак вътре, а не отвън. Най-накрая разбираш колко е гнило като се появят дупки по места, където до вчера отвън е изглеждало перфектно.

            Руси нещата по крепежите ги поцинкова галванично, доколкото ми е известно. Галванично поцинковане на шаси е възможно най-безсмисленото нещо.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #8
              Нещо не събирам смелост за поцинковането, доста ме наплашиха с това усукване

              Взех Upol-ския грунд. Онлайн хората изглеждат доволни, дават му >1000 часа солен спрей.
              Взех и черен Raptor. За дъното на купето би трябвало да е чудесен. Малко ме притесняваше гъвкавост и напукване, но се начетох на десетки проекти където рапторизират цели коруби на 40ки. При правилна подготовка - добро почистване/бластиране, епоксиден грунд и отгоре раптор няма оплаквания и след години. От толкова четене и аз искам 40ка.

              Доста малко шасита, обаче. Трябва ли да имам притеснения за това?

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Не се коси за Юпол и за Раптора, това в мериката го ползват от години точно по нашите цели и е бетон с арматура, подготовка по тейните предписания и си железен.
                И още нещо, ако се спази технологичното време и температура и влажност НЯМА нужда от шкурене между грунда и полуиретановото крайно покритие, има химична адхизия, но не ме слушай мен ами си свали изданията на Юпол и чети

                Евала за всичко, което правиш!

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Да, без шкурене се нанася час след грунда. Ако се нанася след повече от 7 дни след грунда - тогава се шкури.

            • #9
              Дъното и шасито на една Витара дето я карах бяха минали песъкоструй и бяха обработени с епиксидни грундове и разни там специални бои. Шасито до края на мръдна - нямаше и точка ръжда по него.

              Дъното на купето обаче не беше баш така. След години битумното покритие дето пази от камъчета се напука. Трябваше да се повтори цялата процедура по нанасяне на всичките защитни слоеве от долу, защото сваляне само на битумното покритие без да се нарани боята нямаше как да стане. Не го знам този Раптор на каква основа е, но съветвам да ползваш полиуретаново покритие за камъчетата. То би трябвало да старее много по-бавно.

              На Витара-та ръждите заради които се оправяше купето не бяха тръгнали от вън, а от вътре - имаше кухини дето нямаха ни боя от вътре, ни парафин. И си гниеха бавно и славно. Та задължително обработване от вътре на кухините, за да не я мислиш след няколко години пак. При мен бяха обработени с парафин.

              След 7-8 години проблеми имаше там, където имаше ударено по боята или намеса от моя страна - гумените уширители на калниците бяха виновни за веждите, удари по праговете пък бяха виновни за тях. Човека дето я взе след мен каза, че за почти никакви пари са му я изкърпили и беше много доволен.

              Относно цинка - карам едно Grand Cherokee дето няма и точка ръжда. Като гледам и покритието му против камъчета е сравнително смешно и несериозно. Та остава да е поцинковано за да не гние. Само това му е предимството на тоя Jeep...

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Раптора е полиуретаново покритие с възможност за тониране във всякакви цветове, има вече и други марки и производители освен Юпол и другите 2-3 големи.

              • brum
                brum коментира
                Редактиране на коментар
                Значи е правилният избор .

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Като гледам във всички случаи битумните покрития накрая се напукват и скапват. Със сигурност няма да ползвам такова. Рапторът е двукомпонентен полиуретанов.

            • #10
              Ще поцинковам! Говорих със ЗГП. Мръщят се на ползвани шасита - вътре били пълни с кал, силикони, бои, боклуци и т.н. и им цапали цинка. Съгласни са, ако е добре бластирано отвън и измито и изчистено отвътре. Деформациите не ги притесняват.

              Започна разглобяването. По план тази седмица слиза купето, другата се оголва шасито.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5263.jpeg
Прегледи:1345
Размер:615.4 КБ
ID:6626464

              Измих всичко на подемника до на Соти гаража и се изненадах доста, най-вече от задния мост. Когато купих джипа преди година и половина, отдолу беше чисто черен с 100% фабричното покритие, а не замазан. В момента е 50% лисица от повърхностна ръжда. Задната част на тия крузери е страшен капан за кал, която се навира на супер заврени места и остава там завинаги. Под задната броня беше живо чудо.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5261.jpeg
Прегледи:1311
Размер:635.5 КБ
ID:6626465

              Не е кал, добре измит е, това са си ръждите.
              Мостът ще го оставя само на бластиране + епоксиден грунд и раптор. Носачите, предни и задни и разни крепежи и скоби мисля да ги дам на катафорезата в Радомир. Задните носачи може и да стане поцинковане, но предните са кухи и за оттичането ще се наложи пробивания на отвори, които не ми харесват.

              Колебая се малко с какво да направя калниците. Може би грунд + раптор за механична здравина и против корозия, а отгоре нещо по-гумено за хвърчащите камъчета?

              Коментар


              • #11
                Раптор по шаси и окачване не ти трябва според мен, но ти си знаеш. Не случайно заводското покритие е тънка епоксидна боя - дебел слой рано или късно приключва с работеща ръжда отдолу, което не се вижда отвън, и най-накрая оставаш само с раптора, а отдолу метал няма.

                Дръж ни в течение за поцинковането.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • MoridinBG
                  MoridinBG коментира
                  Редактиране на коментар
                  Под рапторът ще е епоксиден грунд върху бластиран метал - според мен трябва да е достатъчно устойчиво и хич не ми се вярва да заработи ръжда под грунда, освен ако не осера тотално нанасянето. Рапторът е и удивително гъвкав, но не трябва да е твърде дебело покритието.
                  Последно редактирано от MoridinBG; 21-07-20, 14:49.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Проблема е от дебелината, не нанасянето и обработката. Шаси дебели покрития не търпи, защото се деформира при движение и на местата, където деформациитя са най-интензивни (например около захватите на напречните и надлъжните профили на шасито), в даден момент се поотлепва и започва да работи отдолу. По окачване пък проблема е че се наранява рано или късно, и пак като е дебел слоя подкожушва и си работи отдолу.

                  Затова ги и боядисват толкова мижаво в завода.

              • #12
                Успех, следя с интерес. Не се скъпи на снимките всички ги очакваме с нетърпение

                Коментар


                • #13
                  Купето е долу

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5317.jpeg
Прегледи:1342
Размер:724.2 КБ
ID:6627386

                  Генерално е все още непокътнато.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5326.jpeg
Прегледи:2210
Размер:577.3 КБ
ID:6627387

                  Съвсем малко повърхностни за момента ръжди над резервоара и под пластмасовата задна броня.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5327.jpeg
Прегледи:2198
Размер:632.6 КБ
ID:6627388

                  Калниците са с фабричното покритие. Доста твърдо, на границата между пластмаса и гума. Беше цяло и то, откакто я взех и я карам офроуд и бия яко с водоструйките взе да се пука и да пада

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5324.jpeg
Прегледи:2166
Размер:650.3 КБ
ID:6627389

                  Oт вторник се заемам. Планът за сега е изчистване отдолу, сваляне на полиуретановия seam sealer, който се е напукал на места и после ще пробвам с един подръчен песъкоструй да сваля покритието. Покритието в калниците го чегъртам с длето и пада сравнително лесно.

                  През това време шасито трябва да остане голо и да замине на бластиране и вана.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5304.jpeg
Прегледи:2287
Размер:809.0 КБ
ID:6627390

                  Коментар


                  • #14
                    Нов ден, нов занаят
                    Пробвах се как ще върви с подръчни материали пясъкоструенето на купето. Имам под ръка компресор с дебит 800л/мин и 7 бара налягане, на който закачих някакъв елементарен Rider пистолет, който ми дадоха за без пари с една торба ПК063 (0,40-0,80мм) кварцов пясък.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5431.jpeg
Прегледи:1265
Размер:685.2 КБ
ID:6628648

                    Ами става - надухах няколко петна, колкото да видя става ли нещо - чисти, но след няма и десет минути проби, в момента имам пясък за вадене от дълбините на душата и тялото си поне за седмица напред... Сега чакам оферти от няколко мобилни пясъкоструя и ще видя дали ще ме уплашат и ще продължа да го мъча сам или и това ще оставя на друг. Шасито по план трябва друг да му се занимава.
                    Чакам също и прогноза за няколко дни слънце и ниска влажност, че с тоя тропически климат и ежедневни валежи, като се почне в единия край, докато се стигне до другия, началото вече ще е ръждясало...

                    Чудя се и какъв уплътнител да ползвам. Имам под ръка Teroson MS 9320, но като гледам хич не е евтин. Струва ли си?
                    ​​​
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5329.jpeg
Прегледи:1149
Размер:469.3 КБ
ID:6628649

                    Коментар


                    • BatGeorgeone
                      BatGeorgeone коментира
                      Редактиране на коментар
                      Гледах много как в Америка бластират и на сухо и на мокро, коли и лодки, веднага след бластиране пръскат с пасиватор, ако е влажно(безпрахово) слагат колкото трябва пасиватор във водата и държи седмици.

                      П.П. Преди горещ цинк би трябвало да топят във вана с киселина, тя ще "изяде" всичката повърхностна ръжда според мен.

                    • MoridinBG
                      MoridinBG коментира
                      Редактиране на коментар
                      Шасито не ме притеснява, цинкаджиите също. Бластирам го тук и им го пращам. И да хване повърхностни ръжди - няма проблем. Повече ги напряга да не им изцапам цинка.
                      С купето е по-проблем, но идните дни най-после дават по-постоянно слънце. Вдругиден ще гледам до обяд да е бластирано (аз или от човек) и следобяда вече да съм му пръснал епоксито.

                  • #15
                    Нещо ново по темата?
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X