Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Не е битумен. Вакса си е.

    Днес не смогнах. Оказа се че трябва да си тунинговам пистолета за да ползвам екстеншъни на Dinitrol, щото изобщо не искаше да отлепи и духаше в бутилката, вместо да дърпа.

    Техния пистолет е торба пари. И отидоха едни 5-6 часа в проби и грешки, но най-накрая накарах Auarita за 20лв да пръска и черен Dinitrol. Е, не идеално като на клипчетата, ама излишни 2 бона за оригинал нямам.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #32
      За напред, ще пиша тук, че отатък бояджийската я омазахме, дори бих помолил да премести някой постовете тук, за да са на правилното място.
      Понеже се хванах да го оправя това се разчетох и открих това:
      https://rejel.com/blog/the-differenc...xes-explained/
      интересното е това: "Applied in conjunction with an underbody wax ( Dinitrol 4941) it acts as an adhesion promotor and can be used over previously applied rust prevention applications."
      т.е. до колкото разбирам може да напръскам и вюрт или фертан преди него... още се чудя. И без това вчера свалих гредата на бронята и открих, че кухините около нея също им трябва обработка. Така и така там има отвори - обезмаслител, водица яко и после фертан и сега чакам 48часа преди да го мия. После 4941 мисля да пръсна.
      Би ли споделил какво точно модифицира? Пичовете от фертан ме предупредиха, че с пистолет за шегре нямало да стане добре, защото отворите му са много широки. Мисля да ползвам тръбичка и дюза от новол вакса-спрей - те са доста фини и разпрашават добре.
      Имам стандартед пистолет за шегре от 20лв https://avtomateriali.com/pistoleti-...egre-ps-6.html
      предполагам говориш за такъв?

      п.п. ето и още един полезен линк с описания: https://www.frost.co.uk/how-do-i-sol...ust-solutions/

      Коментар


      • #33
        Вюрт можеш, фертана ТРЯБВА да го измиеш преди следващото.

        Точно същия пистолет с нанизана по-малка дюза не става. Започва да бълбука обратно във флакона, вместо да го дърпа. Това и беха модификациите - на капачката, на която се навива флакона направих щуцер от пробито болтче 6-ца с малка глава, пробих дупка и отгоре точно след кранчето и там сложих друг щуцер (самоделно направен, с МНОГО къса резба 6 и отвор 2мм). После по едно силиконово маркуче към тройник, на който има сферично кранче към атмосферата, тоест регулираш загубата на въздух. Започва се с напълно отворено кранче и внимателно се затваря точно до момента, в който започне да пръска. Работи се максимум на 3 бара на компресора, иначе на контейнера може да му се измъкне пластмасовата анджаклама, на която е резбата. И се подхотви за пълно мазало. За шаси на късо терано, само за отвътре, трябват 2 литра Fertan. За отвън още литър. Казват че можело да се разрежда до 1:1, та може и с 2 литра да минеш.

        Днес приключих с мазалото. ОГРОМНО мазало. За капак прекалих с нагряването на последния флакон 4941, гръмна му пластмасата, бутилката с 2/3 вътре падна от около 3 метра и на пода стана тотално мазало. И това на последния флакон и последния метър шаси и под. Направо ми се разказа икрата докато изчистя.

        Рекапитулация - под, шаси, подкалници, предна и задна маска на късо терано, както и всички кухини - 4 литра Dinitrol ML, около 2 литра Dinitrol 1000 (за кухините) и 5 литра (4 по литър за пистолет + 2 спрея) Dinitrol 4941. Най-голямото мазало прави ML-а, защото се стича, а никога не можеш да прецениш правилното количесто по кухините. Тоест ако не ви се чисти под, отдолу бих сложил найлон и върху него 2 слоя картон от кашони. 1000 и 4941 пректически не се стичат и трябва съвсем да се олееш за да капне значимо. Но пак има дребни капчици.

        С ML-а минах всичко (кухините включително), после кухините с 1000, и най-накрая всичко външно с 4941. На ML-а му трябват 2 часа поне да постегне преди 4941-то.

        Отидоха и 30 чифта ръкавици, една торба Billa с парцали, и 4-5 флакона обезмаслител на TRW (не броя тия за чистенето заради гръмналата бутилка). Понеже найлон не слагах, очаквам още 4-5 флакона за чистене на площадката от всичко, което не съм могъл да събера само с парцали. Поне е с гладка акрилна хидроизолация та се чисти лесно.

        Но, въпреки всички мерки пак очаквай ОГРОМНО мазало, ако трябва да огработиш щателно цял джип отдилу + прагове.

        ПП: Тоя на картинката от втория линк работи с AIRLESS пистолет за торба пари. Това работи на 300 бара.

        ППП: 4941 се нагрява, на всичкото отгоре. До към 60 градуса. Може и до повече (дори е по-добре), но ти трябва пистолет с бутилка под високо налягане или трябва да си направиш такава. Иначе гърми и при 3 бара (бях оставил 4941 в почти вряща вода около час). Този на спрей също трябва да го нагряваш. Иначе не пръска. Него го нагряваш до към 50 и после много клатене, да го разбие топчето му. Тогава започва да пръска добре, но бързо свършва и дава много повече фира във вид на мъгла.
        Последно редактирано от sparkybg; 05-10-20, 09:29.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #34
          Малееее, мале, мале! Много лошо това с ML-а. Предполагам, че бая зор и се чисти... за сега него ще го ползвам само в кухините на калниците.
          Аз като си говорих с тях, казаха, че е най-добре на водна баня да се топли 4941. В спекс по-горе пише флъш пойнт 40 градуса. Предполагам под тях не е добре да се пръска.
          Благодаря за разходните норми - това е ценно. Аз за вътрешните, задни кухини мисля да мина с 0.5л спрей ML. Ако не стигне ще взема още един. Човекът ме предупреди, че с пистолета ще ми е зор и няма да стане добре.
          Тази вечер омазах и гредата под бронята и 250мл фертан свършиха - кухините около бронята + гредата
          Понеже ще вали до четвъртък, петък ще мия кухините и ще пръскам 4941. Чудя се дали след миенето на фертана трябва да е сухо за 4941. Май да... та се надявам да е топло, че до събота след обяд да е изсъхнало.
          Приятна седимца!

          Коментар


          • #35
            Aко може отделна тема... Аз мисля да си слагам тук по-техническите постове от моето приключение, което е малко по-различно от просто изпръскване, до което може и да стигна другата седмица...

            Коментар


            • #36
              малко да съживя темата! Какво е развитието, интересно ми е 1 год. по-късно как е шасито? С какво го дообработи, VIN номера как го оправи?
              Интересно е да доразкажеш.
              Поздрави.
              KTM EXC 400
              KTM EXC 525
              Beta rr 450

              Коментар


              • #37
                Вин номерът го изчистих пак със солна киселина. Вдигнах шасито на една страна с кран, оградих го с пластмасови изрезки залепени с епоксидна смола и напълних с киселина. После епоксиден грунд и боя.
                Цялото поцинковано шаси го изпръсках с 4941, но преди това не го пасивирах с препарата за прясно поцинковани железа. Може би за това, но 4941 доста лесно пада от цинка като се удари - където го бият камъчета и песъчинки. Отдолу от влачене в кал и треволяци очаквано се остърга - най-вече при предните носачи. От лявата страна отпред изтече нафта от разкачен маркуч на обратната нафта - директно го отми около носача и амортисьора. Иначе самият цинк не е мръднал.
                Ще изчакам и тази зима да падне още каквото има да пада, да поседи цинкът малко изложен на атмосферата и да се пасивира естествено и по някое време на пролет ще го пръсна пак.

                Дъното на купето и праговете ги изпръсках с 4941 върху полиуретановата боя и там държи и не е мръднало хич.
                Калниците ги бях изпръскал с полиуретанов seam sealer на Teroson, върху него 4941 държи г/д колкото и върху цинка, но там няма и особена нужда от него. По-скоро ми се иска да бях сложил двоен слой sealer, евентуално да заглушава малко по-добре гумите.


                ×



                Коментар


                • #38
                  Пръскай тънко с ML и после 4941. Има защо.

                  Върху праговете ми очаквах да се поизмие, но и при мен държи почти като боядисано. Приятно изненадан съм - праговете ми в долната им част, където гумите хвърлят камъчета, ги пръснах едва ли не на майтап, пък то си стои.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Точно така, първо МЛ и после 4941, и аз така последвах тази процедура защото в МЛ има инхибитори на ръжда + действа като "грунд праймър" за 4941, дефакто подобрява адхизията и антикорозионния краен ефект, който гоним.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X