Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

    Скапана е стоманата на Калашниковите цеви. Пробвай с картечната цев. Не знам кво джилязо е, ама е брутално яко,
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #47
      От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

      "От ст 40 се прави колянов вал, ама да знаеш как да я термообработиш"
      Цеви съм чувал, че се правят от ХГТ.
      Иначе си трябва човек който да каже коя стомана е най подходяща. Защото ще има заварки.......
      Тръбите каквито и да са ако не са калибровани.... имат кривини навсякъде.
      Лично аз не мисля, че въпросните щанги ще стрелят и трябва да се гони някаква прецизна точност. Трябва да направиш някакъв компромис, защото ако не се изкриви щангата то ще е нещо друго.
      EXC TPI 2019

      Коментар


      • #48
        От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

        На ПК-то е същата, само е кована. От там и другостта. Лопатите на въртолетите Ми са направени от същото, от което и твойта кола, но издържат прострелване с 23-мм снаряд. Разликата е само в това, че като ги излеят ги пълнят със стоманени съчми, и ги друсат 40 денонощия както ти подскачаш по бабуните с целата гас.
        Сега, що твойта кола после не е железна, а ти си, е друг въпрос. Ще отговоря само в присъствието на изтънчено-развратни келнерки.

        А гаубиците например, са си от нормална Ст 45. Вътре в тях по едно време стават нормални 200 атмосфери.

        Коментар


        • #49
          От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

          Аз пък се сетих за друго.

          Щангите и всякаквата друга твар, която работи на тласкане и огъване, са плътни НАРОЧНО.
          Повечето време материалът, който е в средата, само тежи. Разликата се вижда, когато леко се прескочи границата на пластични деформации, а в едно автомобилно окачване или кормилна уредба това става даже твърде често. Тръбата ще се сгъне и вече няма да работи изобщо, защото няма да е дори приблизително кръгла. Плътната щанга само ще е крива, малко или много, но ще предава усилия по дължината си. Има такова нещо като graceful failure. Това, че си се ударил в камък и колата е за ремонт или даже за изхвърляне, все още не значи че искаш да се претърколиш с нея в дерето.

          Тръбите са смислени, ако детайлът работи на усукване.

          А като казвам, че границата на пластичните деформации се прескача често, имам предвид наистина често. Примерно по нашите земи, на около 1000км веднъж. Като се натрупат примерно 30 по-гадни дупки, предницата вече има неприемлива сходимост и ходиш да ти я настроят. Тръбовидните щанги ще означават, че вместо настройка на сходимост веднъж на 30 гадни дупки ще се пребиваш на всяка гадна дупка. Тежка цена за спестени няколко килограма.

          Коментар


          • #50
            От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

            Кучето е заровено в предния пост на Ясен. Пробвай да изправиш в гората сгънат на 30 градуса кардан и да продължиш. Кормилната щанга трябва да е плътна и мека защото колкото и да е яка и незнам си каква винаги ще се намери по здрав камък да и вземе здравето. После в единия случай ти трябват месеци за изработка и доставка на незнам си какво си от незнам си къде си, а във втория по голям чук. Отделно по сайтове и каталози имам чуството, че повечето само проектират и произвеждат от някой комп и хеви дюти простотийте им не са виждали гора.
            "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

            Коментар


            • #51
              От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

              Първоначално публикуван от Джамбазов Преглед на мнение
              .... Отделно по сайтове и каталози имам чуството, че повечето само проектират и произвеждат от някой комп и хеви дюти простотийте им не са виждали гора.
              Предлагам да въведем " технологична " поправка в един наложил се закон на форума, а именно:
              - Хубавите и евтините неща се продават в различни магазини ! -
              И поправката да гласи :
              - А, скъпите и некачествени - в Интернет ! -

              По темата. Правил съм панхард посредством пресово набиване на две тръби една в друга.
              Идеята беше да проверя дали усилието за огъване на двете в пресова сглобка, не е по-голямо от сумата на двете индивидуални усилия за огъване.
              Не е .
              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

              Коментар


              • #52
                От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                Добре знаеш,че преосигуряването на един детайл, води до чупенето на друг, кореспондиращ с него
                Предпочитам да изкривя кормилна щанга а не шенкел, да речем.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #53
                  От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Тръбите са смислени, ако детайлът работи на усукване.
                  Много често се ползва това преимущество, но за разпробитите полуоски от американския сайт в първия пост аз виждам търсене на повишена устойчивост на умора. Те точно така си го казват - "премахната сърцевина", така си е понятието. В плътният прът се пробива отвор със сравнително малък диаметър 10 - 30%, например. След термичната обработка може да се постигне по-висока еластичност при равни други условия, по-устойчиво на умора, и по-крехко отколкото пластично. За полуоска звучи добре.
                  За щанга - май е кормилна - мисля, че трябва да се търси нещо, което при удар или претоварване да поддаде и така да ограничи максималните усилия по околните части. По управлението всичко е крехко, по-скъпо и трудно за смяна - шарнирни съединения, хебел, кормилна кутия. Щанга-предпазител, която се поправя с чук - какво по-добре. Даже с чука ремонтът е качествен - приятна особеност на конструкцията.
                  Дали да се ползва плътно или тръба - зависи колко се гъне това нещо при инцидент. Дебелостенните тръби се гънат много преди да се пречупят, трябва да се съобрази с приложението.

                  То за имане има, ама няма от къде да купиш примерно 5 парчета по 2 метра. Ако знаеш - казвай.
                  Не съм пазарил железа отдавна, а не ми се звъни и проверява сега. Но давам една идея - имам изчезващ спомен, че уякчени дълбоко изтеглени тръби се свалят и изхвърлят от топлообменниците в котлите на ТЕЦ. Не знам кой модел котел, но съм ползвал такава от ТЕЦ Варна. Сменят се при планов ремонт, не е от повреда и са като нови, или поне има запазени участъци. Диаметърът беше нещо около 35 мм, 35х4 или 35х5 или 40х5. Търкалят се на купчини и отиват на вторични. Заваряват се, и са яки - работят при стотици атмосфери и градуси. Не съм сигурен в атмосферите и не помня стоманата.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                    Инструментът се нарича "оръжейно свредло", а пробиването става на специална машина. Може да се ползва и струг, с приспособен за целта патронник, на задното седло.
                    Да не те отчайвам, но едва ли ще намериш "наоколо", свредло с твоите размери. Можеш да си поръчаш, но цената ще е поне, като за дузина тунингови щанги.П.П. Заточването на оръжейните свредла, също си е цяла наука.
                    Джорджо, извини ме, но съм убеден, че инструмента се нарича "оръдейно свредло".

                    Поне така съм го учил навремето и в технкума, и в института.
                    Също така го наричаха и в цеха, където видях наживо как работи.

                    В завод "Стомана" в Перник ( не знам дали се нарича още така ) бях впечатлен от дванадесетчуков чук - това нещо относително бързо чрез пластична деформация превръщаше стоманена заготовка с размерите на голям бордюр ( по осем заготовки караха на един Краз до ротационната пещ, където ги докарваха на определена температура) до прът с ф 150-250 мм. и дължина няколко метра.
                    После ги дупчеха аксиално.

                    Това беше специална продукция, и отиваше някъде, за да и правят някакви неща, за да стане нещо си..

                    Дано тази информация е от полза, макар че спомените ми са от 1985 година..

                    Коментар


                    • #55
                      От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                      Мани ги полуоските, те са като карданите - валове. Във вала все едно работи само периферията, и сърцевината можеш да я махнеш за да олекне, без вредни последствия. Само за джоба.
                      Обаче са прави. То може да вземеш един заден торсион от Пежо, той е безобразно здрава пръчка, ама верно ще ти строши я хебела, я колелото, я нещо друго като се удари.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        Добре знаеш,че преосигуряването на един детайл, води до чупенето на друг, кореспондиращ с него
                        Предпочитам да изкривя кормилна щанга а не шенкел, да речем.
                        Разбира се, че е така. Но когато шенкела примерно не е оригиналния, а е конструктивно по-здрав е съвсем логично да си позволиш и по-здрава щанга. Моят случай провокирал тази тема е следния:

                        Първо да уточня че при мен идеята бе да си изработя tie rod (така и не разбрах как тази щанга се нарича на български или поне на "форумски"). Това е щанга от кормилното управлене свързваща двата knuckles (тук май ги наричате "шенкели", а някои и "хебели"). Както и да е... става дума за тази щанга:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tie_rod.jpg
Прегледи:1
Размер:146.0 КБ
ID:5452908

                        Оригиналната щанга е с S-образна форма на накраиниците и е огъната на 3 места за да се изнесе напред и да осигури пространство за биалетките и за капака на диференциала. Тунинговия хром-молибденов вариант също е изработен с идеята за биалетките и капака, но самия прът (тръба) е огънат на две места с тази цел.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PPM-8002-400.jpg
Прегледи:1
Размер:7.7 КБ
ID:5452909

                        При мен ситуацията вече се различава значително от оригиналната. Новият мост на Currie е с наклонен кaпак и осигурява пространство за тази щанга без да е необходимо тя да се изнася напред чрез кривене в разни посоки. Рамената на стабилизиращата щанга са значително по-дълги и изместват точката на закрепване на биалетките върху моста с около 100 мм назад. Новите ми knuckles са конструктивно и като материал два пъти по-здрави от оригиналните и освен това преместват точките на закрепване на тази щанга с около 30 мм нагоре и 15 мм напред.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:JK001-400.jpg
Прегледи:2
Размер:36.6 КБ
ID:5452910 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1105or_16_+dana_44_based_dynatrac_prorock_jk_axle_build+reid_racing_knuckle.jpg
Прегледи:2
Размер:81.8 КБ
ID:5452911

                        При това положение вече тази щанга е възможно да бъде права като струна и най-важното е възможно да бъде много по-здрава предвид удвоената здравина на хебела, шенкела или както си изберете да наречете knuckles. Признавам че изпитвам затруднение с превода на български или "форумски" на някои от детайлите. Разбрал съм какво са "дифове", "амове", "пеперудки", "гущери", "жабки" и други такива от зоо-монтьорския жаргон , но до сега не успях да разбера еднозначно какво е наименованието на tie rod и knuckles

                        И така стигаме до ситуацията при която нищо от предлаганото на необятния US пазар не ми върши работа. Ще трябва да се прави. В България се намират свободно пръти с всякакъв размер от 2 марки хром-молибден - 4130 и 4140. За съжаление тръби не се предлагат. Тази щанга обаче е окачена и от двете и страни към моста и нейната маса участва на 100% в подресорната. Всички останали щанги от едната страна са закачени към шасито или купето и участват с 50% в подресорното тегло. Всеки грам на тази щанга в сравнение с всички останали щанги по окачването се умножава по 2. На всичкото отгоре цялото и тегло е върху ябълководните накрайници и колкото теглото е по-малко, толкова по-малко са инерционните сили и толкова по-малко се товарят и износват накрайниците. От тук и условието тя да бъде колкото се може по-лека. И естествено здрава. От масовите и лесно достъпни в БГ материали 4130 и 4140 като че ли са най-подходящия материал. За съжаление обаче се оказа, че няма начин този материал да бъде разпробит тук по правилния начин.
                        По тази причина реших проблема чрез внос на следните детайли:

                        1. 3/8 / 0.188 хром-молибденова тръба с дължина 4.5 фута - закалена

                        2. 1" OD хром-молибденови закалени резбови накрайници по един с лява и дясна резба 7/8 - 18


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PPM-3606-400.jpg
Прегледи:1
Размер:30.4 КБ
ID:5452921

                        4. 1 ton Synergy metal on metal накрайници по един с лява и дясна 7/8 - 18 резба + 2 резервни

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PPM-4131-D1-400.jpg
Прегледи:1
Размер:13.1 КБ
ID:5452922 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PPM-4131-EXPLODE-400.206.jpg
Прегледи:1
Размер:9.3 КБ
ID:5452923 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PPM-4131-COMPARISON-400.jpg
Прегледи:1
Размер:16.9 КБ
ID:5452924


                        Регулирането на дължината на тази щанга ще става по най-простия и надежден начин - чрез завъртане на цялата щанга, заради лявата и дясна резба на накрайниците и.

                        Ами това е. Няма да разпробивам в България
                        Последно редактирано от elbgt; 10-02-13, 13:19.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                          Кормилна щанга от камион е повече от достатъчно здрава за твоята цел.
                          Камионските части са на порядък по-качествени от тези при леките автомобили.
                          Дълго време ползвах за силов инструмент кормилна щанга от МАН и мога да кажа, че надмина очакванията по здравина, въпреки, че беше подлагана на доста по-сериозни натоварвания, в сравнение с тези, за които е била предвидена. Също представлява дебелостенна тръба, с вътрешни резби в двата края.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #58
                            От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                            Много полезно инфо и със снимки и описание.
                            Поздравления.
                            Много се радвам на споделените идеи и доработки по Jeep-a.
                            Последно редактирано от Stefan Dimov; 10-02-13, 13:04.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                              ... Аз лично мисля да я използвам за изработка на щанги, заради добрата заваряемост, добрите механични показатели и тегло. Както и заради възможността за последваща термообработка след евентуалните огъвания и заварки. Плътното Ф става за моите цели и имам вече изработени детайли от него, но теглото е малко неприемливо...
                              Използвам този цитат, защото подозирам в него се крие есенцията на темата...
                              Ще споделя моята гледна точка без да я натрапвам на никого (то реално няма да кажа и нищо ново), в спорове пък съвсем не ми участва ...

                              Щангите (прътите) като конструктивни елементи преди всичко работят на опън / натиск, като натискът реално се трансформира в изкълчване при по-дългите такива (щото по принцип има и къси щангички). Когато щангите са прави, конструкторите ги правят от тръби или плътни пръти още в завода (най-евтиното работещо решение), когато обаче са с криволинейна форма, всъщност избягват да ги правят кръгли и ползват изковки/отливки, макар че има много примери за криви пръти - това са наблюдения от практиката...

                              По същество - когато се проектира щанга, правилно би било тя да е права - тогава може да се изстиска якост при минимална маса с да кажем gun-drilled прът от 25 ХГМ, когато щангата е крива и работи на огъване, пак може да се изстиска якост с gun-drilled 25 ХГМ - както се казва "имАл бол пари - дал", но... от конструктивна гледна точка нещата изглеждат така:

                              Увеличаването на външния диаметър на тръбата добавя маса на втора степен (площ на кръг) и якост на четвърта степен (съпротивителен момент на огъване) - нещо като в рекламата "моята терца цака вашто петдесет"...
                              Обръщам се към интернет за справка и да кажем бих намерил данни, че yield strength на 25 ХГМ без термообработка е примерно 2 пъти по-висока от ст 45 (казвам примерно, не съм проверявал), следователно ще ни трябва 2 пъти (или колкото покаже справката за якостта) по-голям съпротивителен момент (или площ на сечението ако говорим за чист опън/натиск) за да имаме същата якост при даденото хипотетично натоварване...

                              Е няма как... ще утежним щангата 2 пъти и тя ще стане примерно не 4 кг а 8 кг... Неприятно... ще вдигнем масата на неподресорните елементи с 4 кг или общо с 30 кг примерно за цялото окачване... на цената на, както се казва, "един градски разговор"...

                              Пиша всичко дотук, защото и аз в ролята на конструктор, когато правех чертежите на щангите за Patrol-a ми дълго мислех какъв материал да използвам и проучвах какво ползват в Австралия, може ли да се намери тук, ако не може то какво има налично тук и какви са му характеристиките и т.н. Понеже исках да свия до минимум механичната обработка (= mucho tengo dinero), трябваше по възможност да намеря такива размери безшевни тръби, които да ми вдъхнат доверие и да ги има в Ангел Стоилов на склад... Обмислях и вариант за внос на 4130 тънкостенни, но това просто отпадна като вариант в мига в който си представих, че този Нисан отива в гората (а не на Дакар) и разхода на гориво от по-тежките тръби не ме интересува, нито ме интересуват ходовите качества с 250 км/ч в плавен завой при преминаване през поредица къси препятствия (track curbstones) та да държа сметка за неподресорените маси...

                              Та така - в крайна сметка избрах St 52-3 (S355) за накрайниците държащи втулките (от съображение за добра заваряемост и якост малко повече от ст3) и ст45 36х8 за прътите (от събражения за якост). За момента държат, даже и резбите не ми се развиват като артикулира моста...



                              Пак да напомня - не търся конфронтация или спор, а по-скоро споделям доведен докрай "проект" на база технико-икономическа оценка.
                              V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                              Коментар


                              • #60
                                От: Как се нарича на български процеса на разпробиване известен като "gun drilling" ?

                                Първоначално публикуван от lodkar Преглед на мнение

                                Не съм пазарил железа отдавна, а не ми се звъни и проверява сега. Но давам една идея - имам изчезващ спомен, че уякчени дълбоко изтеглени тръби се свалят и изхвърлят от топлообменниците в котлите на ТЕЦ. Не знам кой модел котел, но съм ползвал такава от ТЕЦ Варна. Сменят се при планов ремонт, не е от повреда и са като нови, или поне има запазени участъци. Диаметърът беше нещо около 35 мм, 35х4 или 35х5 или 40х5. Търкалят се на купчини и отиват на вторични. Заваряват се, и са яки - работят при стотици атмосфери и градуси. Не съм сигурен в атмосферите и не помня стоманата.
                                +1
                                Тръбите за ТЕЦ-овете които колегата споменава са екранни. Работят при параметри Налягане над 100 бара и температура около 600 градуса а понякога и повече. Масовото им име е HMF или груб превод хром ,молибден, ванадии. Преди моите кормилни щанги ги правех от такива тръби.
                                Land Rover Defender 110SW 300tdi

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X