Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Давайте акъл

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Давайте акъл

    Абе не знам каква е технологията,но лично аз,неколкократно съм заварявал сцепени изпускателни колектори с телоподаващо.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

    Коментар


    • #32
      От: Давайте акъл

      Първоначално публикуван от Shtaiga Преглед на мнение
      Хахаххах е те такова животно няма!!!Тука истината е "Линде",иначе успех.
      Тази истина е доста спорна , но е обект за друга тема

      Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
      Абе не знам каква е технологията,но лично аз,неколкократно съм заварявал сцепени изпускателни колектори с телоподаващо.
      Евалла !
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #33
        От: Давайте акъл

        Вaри!Почисти хубaво и вaри кaто лястовиче гнездо с мaлко изчaквaне и зaстъпки ,нямa дa е крaсиво,товa не е стрaшно!
        Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

        Коментар


        • #34
          От: Давайте акъл

          Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
          Бяха описани всякакви всевъзможни технологии ,сега остава да ни опишеш и тази за заваряване на чугун с телоподаващо....!?
          Без да твърдя ,че става чугун с телоподавка.-Преди няколко дни качихме на колегата бояджия колата на канала с диагноза "много риве".Катализатора е набит в генерацията и беше скъсал точно там.След кратък спор с колега (заварчик) как да го направим,той-телчарка,аз-електожена.В подкрепа на неговата теория взе парче чугун(незнам какъв) с размери 500х60ж10 (на око) и му завари парче шина 60х6-ъглов шев с припокриване с телчарката(82/18газ).При опит да го счупя с едната ръка на шината,другата на чугуна и коляно в/у заварката се строши чугуна и то на над 100мм от шева.
          Та катализатора за генерацията го завари с телоподавката за сега проблеми няма(освен че свърши бирата от почерпката)...
          "The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why."
          Mark Twain
          СтоЕнчA

          Коментар


          • #35
            От: Давайте акъл

            И аз съм заварявал чугун с телоподаващо струна. Беше едно лагерно тяло. Първия опит беше неуспешен. На ръка не се строши и с клещи го напънах също нямаше проблеми, но като се монтира до заварката се строши след малко по-голям напън. Причината е че графита от чугуна излиза и остава между добавъчния материал на заварката и чугуна. Втория опит беше успешен. Зачистих старата заварка до чугун. Извадих газовата горелка и нагряване на чугуна, намалих горелката, като я оставих да духа по детайла, а от другата страна с телоподаващото заварката. След приключване на заварката 10-15 мин стоя горелката да работи още малко намалена и след това истиване спокойно. Монтажа беше на следващия ден. До ден днешен не е мръднало.
            На студено трябва да се заварява с друг вид добавъчен материал. Препоръчват никелов електрод. Лично не съм го пробвал, но съм виждал заварки с никел върху чугунени отливки.

            Коментар


            • #36
              От: Давайте акъл

              Във повечето случаи чугун се заварява със телчарката,изключение прави само сивият чугун,не става,шева се отлепя от материяла.
              Друг е въпроса за качеството на шева и провара...
              Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

              Коментар


              • #37
                От: Давайте акъл

                Първоначално публикуван от welderargon Преглед на мнение
                Бяха описани всякакви всевъзможни технологии ,сега остава да ни опишеш и тази за заваряване на чугун с телоподаващо....!?
                Колегите вече са Ви обяснили.
                -То всички знаят,че нещо не става,но винаги се намира някой който не знае и го прави.
                Когато "научния подход " е невъзможен,практиката показва,че електрод неръждавейка или заваръчна тел неръждавека, вършат работа...при тези които искат да стане...
                (преди 4 години Вие имахте заварки по скоростната кутия на трактор и сигурно може да споделите опит от таванните заварки при чугуна-дано не сте ГИ забравили!!!)
                Последно редактирано от petkov_bb; 06-04-14, 20:57.

                Коментар


                • #38
                  От: Давайте акъл

                  Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                  Във повечето случаи чугун се заварява със телчарката,изключение прави само сивият чугун,не става,шева се отлепя от материяла.
                  Друг е въпроса за качеството на шева и провара...
                  А като че ли се ползва предимно сив чугун.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Давайте акъл

                    Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                    Колегите вече са Ви обяснили. -То всички знаят,че нещо не става,но винаги се намира някой който не знае и го прави. Когато "научния подход " е невъзможен,практиката показва,че електрод неръждавейка или заваръчна тел неръждавека, вършат работа...при тези които искат да стане... (преди 4 години Вие имахте заварки по скоростната кутия на трактор и сигурно може да споделите опит от таванните заварки при чугуна-дано не сте ГИ забравили!!!)
                    Ние ,никога не сме практикували заварки на чугун с телеподвка! И затова няма как да споделим подобен опит! За конкретния случай със скоростната кутия на трактор,също няма как да споделим опит,защото тогава счетохме че за заваряването на място(т.е.без да бъде разглобена ск.кутия ) нямаме необходимия "научния подход " за да извършим този ремонт.
                    Последно редактирано от welderargon; 06-04-14, 22:32.
                    https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                    https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                    Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Давайте акъл

                      Най добрата заварка на чугунени блокове за сега е с ВИГ, добавъчен материал неръждавейка. Съжалявам че не носех апарата да ви покажа такава заварка, неръждавейката най добре се смесва с чугуна, не се пука, заварява се на студено и гаранцията е близо до 100те процента. Изпробвано многократно.
                      При липса на прецизна техника, се надделява с майсторлък! И обратното!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Давайте акъл

                        Първоначално публикуван от Shtaiga Преглед на мнение
                        .....При опит да го счупя с едната ръка на шината,другата на чугуна и коляно в/у заварката се строши чугуна и то на над 100мм от шева.
                        ...
                        Ей този нАучен метод за изпитване на заварени съединения ми повдигна настроението !

                        Само не разбрах какъв е извода : според теорията на заварчика - с "телчарката" чугунената проба не би трябвало да се строши , пък се строшила . ..... и след това "доказателство" сте заварили катализатора именно с този метод ?!


                        Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
                        А като че ли се ползва предимно сив чугун.
                        Предимно за какво ?
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Давайте акъл

                          Преди години бял поръчал на една тукашна фирма да заварят чугунен корпус на хидромотор - 'Джелязо' по-голямо от двигател на камион, натрошено на няколко парчета (абе - строшен от стоене на котва при 6 метрови вълни брашпил - устройството за вдигане на котвата на кораб).
                          Вътре - 60 бара работно налягане... С малко поправки на шупли - стана без проблем...
                          Така, че не виждам проблем със заварката на такъв детайл.
                          Друг е въпроса, че в някои случаи не е икономически изгодно да разхвърляш ДВГ за такъв ремонт - по-добре е да 'закърпиш' положението с минимален зор.
                          В конкретния случай твърдо бих пробвал с разпробиване в краищата за ограничаване пукнатината, почистването/оформянето и, и ползване на някой метал-пластик за попълването..
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Давайте акъл

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Преди години бял поръчал на една тукашна фирма да заварят чугунен корпус на хидромотор - 'Джелязо' по-голямо от двигател на камион, натрошено на няколко парчета (абе - строшен от стоене на котва при 6 метрови вълни брашпил - устройството за вдигане на котвата на кораб).
                            Вътре - 60 бара работно налягане... С малко поправки на шупли - стана без проблем...
                            Така, че не виждам проблем със заварката на такъв детайл.
                            ....
                            То никой и не спори , че чугун не се заварява . Заварява си се .Не всеки тип , разбира се , но това е друга тема и очевидно за "широката общественост" е безинтересна .

                            Ама този корпус с "телоподавката" ли го завариха или с обмазани електроди ?
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Давайте акъл

                              В началото на темата повярвах,че sek.1 търси бързо и евтино временно (не нучно и нестандартно)решение защото отлично знае как се отстраняват подобни аварии. След намесата на още няколко професионалисти в електро-заваряването като Vlado_Ts,welderargon , вече съм на друго мнение .
                              -Няма лошо,не се знае от коя драка ще излезе голям "заек"!? - Бъдете в готоевност.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Давайте акъл

                                Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
                                В началото на темата повярвах,че sek.1 търси бързо и евтино временно (не нучно и нестандартно)решение защото отлично знае как се отстраняват подобни аварии. След намесата на още няколко професионалисти в електро-заваряването като Vlado_Ts,welderargon , вече съм на друго мнение .
                                -Няма лошо,не се знае от коя драка ще излезе голям "заек"!? - Бъдете в готоевност.
                                Що бре , няма лошо разбира се . Аз съм свикнал цял живот да се съобразявам с научния подход в практиката . Не за друго , а защото работата в заваръчното производство ми е изпъстрена с нормативни документи и купища подписи за носене на отговорност . И ако се отклоня от горното и стане фал - или бой през пръстите или през портфейла .

                                Така че винаги ми е любопитно какви резултати биха се получили , когато към технологии подвластни на науката , човек подхожда "метафизично и идеалистично" .

                                Например : караш на пета скорост със 120 км/ч. и ръгаш изведнъж на втора , за да видиш дали ще и стане нещо на скоростната кутия . Аз на моята кола няма да го направя , ама умрем от любопитство като сеирджия , когато някой юнак си направи такъв експеримент и после споделя опит .

                                Затова както виждаш по- нагоре : любопитни са ми разни примери от практиката и не се срамувам да питам
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X